Puhelinkeskustelua: Uutiset, käyttökokemukset, tuotejulkistukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Onpa HTC:n kohdalla myös välillä lagaillut ihan helvetisti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy kyllä sanoa että samsun systeemi alkaa olemaan jo niin hyvällä mallilla ettei välttämättä edes googlen uusimmat tekeleet kohta pärjää. Jo nyt on multitaskaus parempaa kuin N versiossa + muut kikkareet, turbolatailut, ruutukaappausominaisuudet ja muut joista joka ikinen olisi boldattuna ominaisuutena iPhonen julkistamiskalvoissa. Plus että viimeinkin on myös visuaalisesti hyväksyttävää nappia tarjolla esim. alasvetopalikkaan ja muualle.

Kunkas akun laita on, millaisia SOT-lukemia saat? Niin ja mites antenni, löytääkö täysiä kenttiä joka paikassa? Tai oletko huomannut mitään pätkimisiä?
Siksi oon kentistä kiinnostunut, kun mulla oli joskus hetken Nexus 6, jossa oli sisällä max yks tolppa. Eihän siitä netin käytöstä puhelimella oikein mitään tullu. Honor 7 ja samassa paikassa täydet tolpat.
Ensimmäinen lataus S7 Edge Duosilla menossa ja nyt reilun vuorokauden jälkeen latausta 61 prosenttia jäljellä. Paljon kaikenlaista asentamista ja asetusten räpläämistä. Pitkään nukutun yön aikana lataus tippui 4 prosenttia. Olen hyvin tyytyväinen akun kestoon. Tämän puhelimen akkua voi käyttää akkua vähiten rasittavalla latausalaueella kun ei tarvitse käyttää koko kapasiteettia. Kentät luonnollisesti riippuu siitä, mitä on tarjolla, mutta luonnollisesti vahvassa kentässä täydet palkit - myös sisällä.

Edgen kaarevat näytön reunat tuntuvat kyllä todella väkinäisiltä. Reunojen toiminnot ovat mitä ovat ja kaarevat reunat vain haittaavat käytettävyyttä. Reunat tekevät kuitenkin ihmeitä muotoilulle ja antavat erottovuutta.

Onkohan suojakalvoja tai koteloita jo- tarjolla? Sampan omia ainakin saa, mutta ne eivät oikein houkuttele. Puhelimeen tarttuvat kynnet taitavat olla samaa katseesta pirstaloituvaa pilipalimuovia kuin edeltävissäkin malleissa ja hintaa riittää.

Ensimmäinen lataus S7 Edge Duosilla menossa ja nyt reilun vuorokauden jälkeen latausta 61 prosenttia jäljellä. Paljon kaikenlaista asentamista ja asetusten räpläämistä. Pitkään nukutun yön aikana lataus tippui 4 prosenttia. Olen hyvin tyytyväinen akun kestoon. Tämän puhelimen akkua voi käyttää akkua vähiten rasittavalla latausalaueella kun ei tarvitse käyttää koko kapasiteettia. Kentät luonnollisesti riippuu siitä, mitä on tarjolla, mutta luonnollisesti vahvassa kentässä täydet palkit - myös sisällä.

Edgen kaarevat näytön reunat tuntuvat kyllä todella väkinäisiltä. Reunojen toiminnot ovat mitä ovat ja kaarevat reunat vain haittaavat käytettävyyttä. Reunat tekevät kuitenkin ihmeitä muotoilulle ja antavat erottovuutta.

Onkohan suojakalvoja tai koteloita jo- tarjolla? Sampan omia ainakin saa, mutta ne eivät oikein houkuttele. Puhelimeen tarttuvat kynnet taitavat olla samaa katseesta pirstaloituvaa pilipalimuovia kuin edeltävissäkin malleissa ja hintaa riittää.
Huomenna olisi tarkoitus hakea DNA:lta sama puhelin. Saa samalla sen 6kk näyttöturvan ilmaisena. Olen vähän koettanut seurata tuota suojakeskustelua. Se 59€ samsungin ledkotelo? ilmeisesti raapii näytön paskaksi. Matkapuhelinforumilla suosittellaan Screennightin 8€ kalvoja. Liikkeessä minulle saman puhelin omaava myyjä suositteli juurikin jotain takakuoren peittävää suojaa. Sinänsä tuntuukin järjettömältä ostaa yli 800€ puhelin ja vuorata se ties mihin suojakalvoihin peläten jokaista naarmua. Onhan se kotivakuutuskin olemassa.

Joo vähän turhan herkät on nuo edgen reunat... ihan turhaan reagoi edes tuolla reunoissa, milli tai kaksi pois reunasta niin homma toimisi paljon paremmin.

Se olisi sitten uusi "halpis" omenaluuri julkaistu: iPhone 5SE (linkki CNet.com:n artikkeliin). Menikin näköjään sitten itselläni uuden puhelimen hankinta hankalammaksi tämän myötä, kun oli itselleni positiivinen yllätys tuo julkistus. Vertailuksi näköjään menee kesällä julkaistavien Xperia XA:n ja X:n (linkki CNet.comin artikkeliin) kanssa.

Eh? Jotenkin en kaikista juoruista huolimatta uskonut että apple ottais tuollaista takapakkia. Meinaako ne että iPhone 5:n ostajat ostaa saman laitteen uudellen? No, voi olla että jengi ostaa tuota pää märkänä, en mä näistä ymmärrä.

Alkaako olla merkki siitä että puhelinten muotoilu on saavuttanut päätepisteensä ja samaa IDtä myydään tästä eteenpäin. Näytöt on saavuttaneet päätepisteensä, kameroissa alkaa tulla jo takapakkia. Kauanko edes prosareita kannattaa päivittää?

Eh? Jotenkin en kaikista juoruista huolimatta uskonut että apple ottais tuollaista takapakkia. Meinaako ne että iPhone 5:n ostajat ostaa saman laitteen uudellen? No, voi olla että jengi ostaa tuota pää märkänä, en mä näistä ymmärrä.

Alkaako olla merkki siitä että puhelinten muotoilu on saavuttanut päätepisteensä ja samaa IDtä myydään tästä eteenpäin. Näytöt on saavuttaneet päätepisteensä, kameroissa alkaa tulla jo takapakkia. Kauanko edes prosareita kannattaa päivittää?
Mitä oikein odotat malliston halpisversiolta ja mistä on otettu takapakkia? Silloin kun iP5 oli uutta, niin siellä malliston toisessa päässä oli joku aikaisempi sukupolvi, joka tuskin sekään tarjosi mitään mullistavaa. Tuota myydään niille, joilla budjetti ei yllä iP6:een tai jotka haluavat pienemmän puhelimen. Itse näen asian niin, että SE tehokkaalla prosessorilla ja kärkipään kameralla varustettuna tarjoaa paljon halpismalliksi. Jotenkin 6 ja 6s jäävät nyt aika kapeaan rakoon, kun alemmalla nokkimisjärjestyksessä oleva malli tarjoaa enemmän suorituskykyä ja paremman kameran.

Halpismallin yhteydessä designin ja kaiken muunkin mahdollisen kierrättys ei kerro mielestäni yhtään mitään päätepisteistä. On hyvin loogista, ettei tuon tuotteen vuoksi aleta pyörää keksimään uudestaan, vaan keskitytään tarjoamaan valmiiksi hyllystä löytyvistä osista mahdollisimman toimiva paketti.

Mitä ihmettä tarkoitat sillä, että kameroissa alkaa tulla takapakkia? Itse ostin juuri uuden Sampan ja mun mielestä sekä kamera että näyttö ovat edeltäjäänsä parempia.

Sinänsä tuntuukin järjettömältä ostaa yli 800€ puhelin ja vuorata se ties mihin suojakalvoihin peläten jokaista naarmua. Onhan se kotivakuutuskin olemassa.
Tuo on vain seurausta siitä, kun nämä nykypuhelimet ovat mekaanisesti kovin heikkoja. Ei mua pari naarmua haittaa, mutta huollossa ravaaminen, lasinsirujen poimiminen taskuista ja huollon ajaksi vaihtolaitteiden kanssa jumppaaminen tympivät. Tyhmäähän se on tehdä hienon näköisiä mutta heikkoja puhelimia, joiden hienon designin joutuu sitten verhoamaan johonkin muutaman euron kiinanmuoviin. Tämä Edge lienee vieläpä erikoisen herkkä, kun iso osa reunoistakin on samaa lasia. Vakuutusyhtiön kanssa asioiminen tai vakuutukset ylipäätäänkään eivät oikein houkuttele.

samsung-s7-cracked-broken-6652-001.jpg

Ei se s7 nyt kovin herkkä ole, muutamat pudotusvideot on youtubessakin ja ihan hyvin kestää taskun korkeudelta putoamiset.

Ei se s7 nyt kovin herkkä ole, muutamat pudotusvideot on youtubessakin ja ihan hyvin kestää taskun korkeudelta putoamiset.
Päätin sitten katsoa tuollaisen videon, eikä se kyllä yhtään lisännyt uskoani puhelimeni kestävyyteen. Pään korkeudelta tasaiselle lattialle tippuminen riittää hienosti rikkomaan takalasin.

View: https://www.youtube.com/watch?v=GU8S_BjByKU

Mun usko näiden kestävyyteen meni kun Sony Xperia Z4 luiskahti taskustani matalalla penkillä istuessani. Puhelin ilmeisesti laskeutui tuolin muovisen jalan päälle sivussa oleva nappi edellä. Tuo huima 30 sentin syöksy riitti rikkomaan napin. Sonyn piti olla vielä suunniteltu kestämään tippumisia. Näyttöhän tuosta hajosi itsekseen puhelimen latautuessa yöpöydällä.

Mä en ole saanut ikinä yhtään puhelinta rikki pudottamalla. Itse asiassa joskus en saanut htc:n One S:ää paskaksi vaikka vedin puhelimen täysillä näyttö edellä takan terävään reunaan monta kertaa :D Jotain ohjelmistohäikkää siinä oli valmiiksi, enkä jaksanut räpeltää silloin jo suht arvotonta puhelinta, vaan hain uuden ja koetin hajottaa vanhan. Taivuttamista ei kestänyt sitten yhtään.
Mutta mitä S7 tulee.. Tiedostan kyllä, että tämä s7 edge ei kestä mitään. Nyt on puhelimessa joku takakuoren peittävä suoja, mistä tulee kynnet etupuolelle näyttöä korkeammalle. Ehkä tilaan jonkun screennightin kalvon, saa nyt nähdä. Toisaalta ajan mä autollakin ilman kaskoa ja on se sentään puhelinta arvokkaampi.

Näiden sanojen jälkeen varmaan huomenna auto on lunarissa ja puhelin pamahtaa paskaksi mitä epätodennäköisemmällä tavalla..

Ps: Akkua on kehuttu syystä. Paketista otettuna 55% akkua ja tuolla sai 3,5h SOTin jatkuvassa alkuräpellyksessä, kunnes 7% kohdalla laitoin laturiin.

Project Ara is a new modular computing platform, allowing devices to be customized for style and function. Choose your high-res camera, add a louder speaker, swap in a better battery. Imagine the possibilities. And we’re releasing a developer kit with device later this year. Check for updates here: g.co/ara and follow us on twitter @ProjectAra

Vähän houkuttelisii päivitää tämän hetken ykkönen eli S7 Edge pian julkaistavaan S7 Activeen. Noiden huhujen mukaan akun pitäisi jaksaa todella pitkälle. 2-3 päivää kohtuukäyttöä menee helposti yhdellä latauksella. Muita Activen etuja Edgeen verrattuna olisivat käyttömukavuudeltaan ylivoimainen normaali suorareunainen näyttö, käyttöä kestävä kuori, kädessä hyvin pysyvä muoto/materiaali ja kunnolliset napit. Jos Activessa olisi USB-C -liitin, niin se olisi sitten siinä. Isompaa näyttöäkään en pistäisi pahakseni. Niin hyvä laite kuin Edge onkin, niin hieman kyllä nyppii nuo kaarevien reunojen mukanaan tuomat haitat. Vieläkään en ole mitään hyvää löytänyt noista kaarevista reunoista, mutta hniiden aitat ovat kyllä selvillä.
http://www.mtv.fi/lifestyle/digi/ar...e-nayttaa-vuotaneissa-lehdistokuvissa/5911000

Joo reunat kyllä tökkii itseänikin, etenkin oikea yläkulma on jatkuvasti kiinni ja jakamassa fabossakin vahingossa jotain linkkiä.

Huawein uusin plussamalli kiinnostaisi, tulisi tuo kello kaupan päälle jos ennakkotilaa tämän kuun aikana. Ja ei ole mikään höpökello, vaan yksi parhaista.

Lumia 950 XL puhelimeen ollut todella tyytyväinen. Tämä taitaa olla ainut oikea älypuhelin markkinoilla kun voi käyttää kuten tietokonetta liittämällä puhelin televisioon. näppis ja hiiri kun on lisäksi niin avot. Peittooaa monet perusläppärit tehoissakin.

Lumia 950 XL puhelimeen ollut todella tyytyväinen. Tämä taitaa olla ainut oikea älypuhelin markkinoilla kun voi käyttää kuten tietokonetta liittämällä puhelin televisioon. näppis ja hiiri kun on lisäksi niin avot. Peittooaa monet perusläppärit tehoissakin.
Onko tullut käytettyä Lumiaa läppärin korvikkeena?

Suositut

Back
Ylös Bottom