Puhelinkeskustelua: Uutiset, käyttökokemukset, tuotejulkistukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo taitais olla jo aika kova hinta. Äkkisältään näytti, että edge olis 599e ja perus S7 tuon 499e.
Hyvä puhelin se on. Itsellä ollut pian 1,5v. Ei oo ollut mitään suurempia ongelmia, eikä sinänsä uuttakaan ole kaivannut. Kulkee hyvin mukana kalalla, saa hyviä kuvia eikä tarvitse pelätä pieniä vesiroskeita. Ainoana miinuksena mulle on tuo edgen kaareva näyttö, jolla ainakin itse saan aikaan vahinkopainalluksia välistä. Eka älypuhelin, mihin harkitsen lähinnä akun vaihdattamista tulevaisuudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostinpa nyt sitten tuon S7 edgen, kun niin kehuitte, ja sattui kohdalle hyvään hintaan. Onhan tuo kyllä melko pitkä puhelin, mutta kaipa se jotenkin taskuun sopii. Nyt on sitten opettelua ton androidin sekä kaikkien Google- ja Samsung-tilien kanssa :D Lisäks pitää vielä saada uus sim-kortti ennen ku pääsee tosissaan käyttämään, kun vanha on liian iso.

Mistään läpsytinkuorista en juurikaan välittäisi, mutta joku suojakotelo olis kuitenkin kiva olla. Onko kellään hajua, että löytyykö mistään S7E:lle sopivia nahkaisia "pusseja". Jotain tämmöstä ois hakusessa https://www.mukama.com/fi/mujjo-iphone-7-sleeve-suojakotelo

Mulla SGS7E, ja olen tykännyt tosi paljon. Ennen tätä olin siinä uskossa että Samsungin softat on skeidaa, mutta eipä tässä S7 alkaen enää edes asiaa juuri huomaa.

Tileistä, niin jos unohdetaan yksittäisten softien tilit, niin ainoa yleinen tili mitä tarvii on Google.
Se onkin sitten erittäin jees kun puhelimessa Google tili, ja selaimena Chrome, niin kovin kivasti kulkee mukana kaikki. Etenkin olettaen että himassa/työkoneella käyttää Chromeä.

Eihän siinä sun SIM kortissa sattumalta ole katkokohtia, että voi napsauttaa pieneksi? Tosin jos se on kovin vanha niin tuskin.

Koteloista ei havaintoa. Ei ole ikinä yhdessäkään puhelimessa ollut koteloa, eikä edes kalvoa.

Nyt on sitten opettelua ton androidin sekä kaikkien Google- ja Samsung-tilien kanssa
Voi olla jollekin itsestään selvää, mutta noista kahdestahan kannattaa sitten valita Googlen tili, minne tallennetaan esim. puhelimen numerot. Eikä niin kuin itse, että edellisen luurin (Samsung) hajoamisen jälkeen vaihtui merkki, ja numerot sun muut meni sen siliän tien.

Mulla SGS7E, ja olen tykännyt tosi paljon. Ennen tätä olin siinä uskossa että Samsungin softat on skeidaa, mutta eipä tässä S7 alkaen enää edes asiaa juuri huomaa.

Tileistä, niin jos unohdetaan yksittäisten softien tilit, niin ainoa yleinen tili mitä tarvii on Google.
Se onkin sitten erittäin jees kun puhelimessa Google tili, ja selaimena Chrome, niin kovin kivasti kulkee mukana kaikki. Etenkin olettaen että himassa/työkoneella käyttää Chromeä.

Eihän siinä sun SIM kortissa sattumalta ole katkokohtia, että voi napsauttaa pieneksi? Tosin jos se on kovin vanha niin tuskin.

Koteloista ei havaintoa. Ei ole ikinä yhdessäkään puhelimessa ollut koteloa, eikä edes kalvoa.

Loin kyllä tuon Samsung-tilinkin, mutta ehkä sen vois ottaa pos käytöstä ja turhaan sotkemasta. Vaikka sieltä kai saa paikannettua tai etäpyyhittyä puhelimen, jos se katoaa? Vai onnistuuko Google-tilinkin kautta?

Ja joo, sim-kortti on sen verran vanha, että ei oo kuin yks koko, joten uusi on haettava. Nanokokoisen leikkeleminen taitaa olla sen verran tarkkaa, että ehkä ei jaksa edes yrittää, että saisko saksilla toimivaa yksilöä :D

E:

Voi olla jollekin itsestään selvää, mutta noista kahdestahan kannattaa sitten valita Googlen tili, minne tallennetaan esim. puhelimen numerot. Eikä niin kuin itse, että edellisen luurin (Samsung) hajoamisen jälkeen vaihtui merkki, ja numerot sun muut meni sen siliän tien.

Just tässä säätelin noiden yhteystietojen kanssa, kun koitin importtailla ajantasaisia Microsoft-tililtä. Googlella oli tallessa vielä edellisen puhelimen aikaiset, mutta koska ne oli neljän vuoden takaa, niin joutu vähän päivittelemään.

Loin kyllä tuon Samsung-tilinkin, mutta ehkä sen vois ottaa pos käytöstä ja turhaan sotkemasta. Vaikka sieltä kai saa paikannettua tai etäpyyhittyä puhelimen, jos se katoaa? Vai onnistuuko Google-tilinkin kautta?

Ja joo, sim-kortti on sen verran vanha, että ei oo kuin yks koko, joten uusi on haettava. Nanokokoisen leikkeleminen taitaa olla sen verran tarkkaa, että ehkä ei jaksa edes yrittää, että saisko saksilla toimivaa yksilöä :D
No siis, ei se tili nyt haittaa mitään... plus tosiaan säästyt ärsytykseltä näissä joka on "enhancd features". Tulee jos jakaa jotain, mä en edelleen ole sitä hyväksynyt ja joudun päivittäin painamaan cancel. Siinä ei ole mitään vaihtoehtoa että en halua tätä. Toi on tosi raskasta.

Google tileiltä pystyy palauttamaan pitkälti kaiken, etenkin jos vielä pistät valokuvat uppaa Google Photos.
Se palauttaa ainakin kaikki yhteysteidot ja softat. Softan asetuksista en sitten tiedä.

EDIT: Max antoikin hyvän pointin miksi Google tili parempi.
Nykyään kun käyttää vain Android luureja, ja kuvat menee Google Photos, niin mulle on periaatteessa yksi ja sama jos luuri menee rikki tai katoaa. Yhteystiedot ja kuvat on tallessa aina. Kuville on toki muitakin vaihtoehtoja, kuten vaikka Dropbox. Muistaakseni Google Photos ei ole rajaa kuvien määrässä, jos hyävksyt että ne tallennetaan 90% laadulla joka on edelleen aika korkea mutta tiedostokoko pienenee rajusti.
Sivustojen salasanat tallessa Google tilissä myös, eli Chromessa.

Googlella on oma "löydä laite" sivusto: https://android.com/find
Siellä voi laittaa luurin soimaan jos ei löydä sitä, sekä voit myös lukita tai tyhjentää laitteen.
Lukitus on siitä hauska, että voit laittaa puhelimen näytölle näkymään viestin tai esim puhelinnumeron.
Kerran muuten käytin tuota että pistää luurin soimaan, toimi hyvin ja puhelin löytyi jostain tyyliin sohvan välistä.

Viimeksi muokattu:
Onkos täällä kynäfaneja? Samsung julkaisi toissapäivänä Galaxy Note 8:n. http://www.samsung.com/fi/smartphones/galaxy-note8/

Yleiset speksit:
  • Prosessori: Octa-core 2,3 GHz + 1,7 GHz, Exynos 8895
  • Käyttöjärjestelmä: Android OS, v7.0 (Nougat)
  • Näyttö: 6.3" Super AMOLED kapasitiivinen kosketusnäyttö, 1440 x 2960 resoluutio, 16M väriä, Gorilla Glass 5 -lasia
  • Kamera: 2 x 12 mpxl f/1.7, Dual Pixel, Dual-LED -salama, video (2160p@30fps/1080p@60fps, 720p@240fps), 8 mpxl videopuhelukamera, 2 x kuvanvakain (optinen OIS), HDR
  • Soittoäänet: MP3, WAV
  • Muisti: 64 Gt flash-muisti, 6 Gt RAM-muisti, microSD-muistikorttipaikka (microSDXC-tuki max. 256 Gt)
  • Yhteydet: GPRS, EDGE, 3G, DC-HSDPA (42.2 Mbps), HSUPA (5.76 Mbps), LTE (50/450 Mbps), WiFi (a/b/g/n/ac + DLNA-tuki), Bluetooth v5.0, apt-X (A2DP-Bluetooth-stereo -tuki), USB Type-C v3.0, USB OTG, NFC, A-GPS, Glonass, Beidou, Galileo, 3.5mm kuulokeliitäntä
  • Muuta: käyttää nanoSIM-kortteja, IP68-luokitus, sormenjälkitunnistin, pikalataus, langaton lataus (Qi/PMA), iiristunnistus, KNOX
  • Akku: Li-Ion (3300 mAh)
  • Mitat: koko 162.5 x 74.6 x 8.5 mm, paino 195 g
Edellisestä Notesta on Suomessa jo aikaa, Tulipa jo ennakkotilattua, mutta kolmisen viikkoa aikaa katsoa rauhassa päätös ostosta. Saakelin kallis 64gb puhelimeksi vaikka onkin kaikki muut mahdolliset ominaisuudet. SGS7E ollut todella hyvä tässä välissä, mutta olen jäänyt kaipaamaan isoa näyttöä ja "nouttausta".:rolleyes:

Oma veikkaus on että mahtava luuri, perustuen vain SGS7E kokemuksiin. Tyyriitä noi high-endit toki on.
Hienoa myös että tuohonkin on pistetty IP68 suojaukset. Omasta mielestä ihan pakollinen ominaisuus, on se vaan erittäin kova lisä.

Tuosta vielä kotimainen video ensituntumat video.

View: https://www.youtube.com/watch?v=f1F3RGFhcxY

Laitetaan nyt vielä Linusin video, vaikka ainakin ensimmäisessä puoliskossa pitkälti perseilyä. Loppua kohden järkevämpää asiaa, noin kohdasta 6:20.

View: https://www.youtube.com/watch?v=Jwn0E10y50Y

Pari Note 8:n akkuarvostelua kun jengi aina ruikuttaa noista milliampeereista, ei välttämättä kerro mitään. Hyvin saatu optimoitua ja uudet sirut yms kuluttavat vähemmän virtaa...

View: https://www.youtube.com/watch?v=WHqfE45oKU4

View: https://www.youtube.com/watch?v=rQqreS_LHd8

Pääsi Verkkokauppa.comissa jo räpläämäänkin. Ostopäätös on tehty, vaikka vähän leveyttä olisin tuohon vielä toivonut. Koitin katsoa Youtube videota Notella fullscreenissä niin skaalaa kuvan saman kokoiseksi kuin GS7E:ssä juurikin tuon kuvasuhteen takia.

Kysytääs oikeastaan parempi kysymys. Nokiaa vois harkita puhtaan androidin vuoksi, vedenpitävyys olisi kyllä hyvä olla, joten se rankkaa sitä pois. Nykynen luuri on huawei 5c, joka nyt lagaa aika pahasti tällä appi määrällä. Mikä olisi hyvä vaihtoehto? Ihan tonnia ei innoistaisi maksaa, tuollasen muutaman euron puhelimen pudotus ei harmita yhtään, tonni siliäks kerralla onkin pahempi (harmillista kyllä, tämä luuri on kestänyt paremmin kuin muut). Hintaluokka jossain n.500€?

Kysytääs oikeastaan parempi kysymys. Nokiaa vois harkita puhtaan androidin vuoksi, vedenpitävyys olisi kyllä hyvä olla, joten se rankkaa sitä pois. Nykynen luuri on huawei 5c, joka nyt lagaa aika pahasti tällä appi määrällä. Mikä olisi hyvä vaihtoehto? Ihan tonnia ei innoistaisi maksaa, tuollasen muutaman euron puhelimen pudotus ei harmita yhtään, tonni siliäks kerralla onkin pahempi (harmillista kyllä, tämä luuri on kestänyt paremmin kuin muut). Hintaluokka jossain n.500€?
Puhdasta Androidia vedenpitävyydellä ei oikein löydy, jotain roisketiivitä kyllä ( esim. tuo Nokia 8) Samsungilta harkitsisin A5:sta (2017 malli) tai sitten Galaxy S7:aa. Puhdasta Androidia noi ei tosin ole lähelläkään, mutta menee alle 500
A3 on myös ip68, mutta tallennustilaa on sen verran kusisesti että en suosittele

Viitaten S7 ostoon, olihan tässä myös juuri äskettäin 599 diilejä S8. En tosin tiedä kuinka wörtti, S7E itsellä ja niin priima ettei ole jaksanut edes vertailla S8.

A5 v S7, en tiedä peseekö kovinkaan rankasti. Ainakaan peruskäyttäjän silmin.
S7:ssa tuntuu olevan jotain karkkia, kuten langaton lataus, ja korkeampi resoluutio mutta onhan A5:n 1080p varsin passeli. Ei sentään mitään 720p rompetta.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7821&idPhone2=8494
Käsittääkseni sekä A5 että S7 saa Android 8.0, eli siinäkään ei eroa.

Puhdas Android olisi kyllä erinomainen, mutta ei esim. Samsungin enää niin pahoja ole.

Eikä nuo customoidut Androidit nyt aina ( oma mielipide) perseestä ole, TW on mun mielestä ihan ok nykyään. Se mikä ei ole ok, on tunkea sinne kaikkea esiasennettua huttua gigatolkulla.

Eikä nuo customoidut Androidit nyt aina ( oma mielipide) perseestä ole, TW on mun mielestä ihan ok nykyään. Se mikä ei ole ok, on tunkea sinne kaikkea esiasennettua huttua gigatolkulla.
Plus Androidin päivityksiä saa odotella Sampalta tooodella kauan.

Juu ei sinänsä. Tuo huttu ja päivitykset tosiaan tulee vaan valitettavasti kaupanpäällisinä.

Plus Androidin päivityksiä saa odotella Sampalta tooodella kauan.
Onko yhtäkään oman UI:n omaavaa jolla se olisi nopeaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom