Puhelinkeskustelua: Uutiset, käyttökokemukset, tuotejulkistukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Onko millään kilpailijalla spekseiltä vastaavia malleja kun compact-sarjan puhelimet? Prkl kun syyhyttäis pistää jo tilaamaan mutta yritän tehdä tän ostoksen järjellä enkä heken mielijohteella. :)

Taitaa tuo Z4v olla isomman kokoluokan luuri.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi ihmeessä täällä kehutaan Z2/3 kameraa, joka on käytännössä jokaisessa testissä hävinnyt muiden valmistajien kameroille (pl. yksityiskohtien määrässä). Värit todella kylmiä, optisen kuvanvakaimen puuttuminen näkyy jne. En siis väitä sitä surkeaksi, mutta ei se kyllä muille high-end puhelimien kameroille pärjää. Etukamerasta puhumattakaan. Olin jo palaamassa iPhone leiristä takaisin Sonyyn, mutta kamera on kohtalaisen suuressa käytössä niin ei vaan millään pysty.

onko kellään täällä LG g2 mini puhelinta? mistähän ihmeen asetuksesta saisin pois tuon toiminnon, että volyyminapista menee kamera päälle? todella ärsyttävää kun esimerkiksi istuessa kännykkä taskussa volyyminappi aina jää pohjaan ja sitten on taskukuvia kännykän muisti täynnä

e: en tiedä tuliko oikeaan ketjuun, mutta kysynpä silti josko joku täällä osaisi vastata..

Viimeksi muokattu:
Miksi ihmeessä täällä kehutaan Z2/3 kameraa, joka on käytännössä jokaisessa testissä hävinnyt muiden valmistajien kameroille (pl. yksityiskohtien määrässä). Värit todella kylmiä, optisen kuvanvakaimen puuttuminen näkyy jne. En siis väitä sitä surkeaksi, mutta ei se kyllä muille high-end puhelimien kameroille pärjää. Etukamerasta puhumattakaan. Olin jo palaamassa iPhone leiristä takaisin Sonyyn, mutta kamera on kohtalaisen suuressa käytössä niin ei vaan millään pysty.
Mun kokemus perustuu ihan vain kuviin mitä ottanut ja katsellut tuolla Z2:lla.

En ole törmännyt vastaavan kokoluokan puhelimeen missä olis yhtä paljon tehoa ja yhtä hyvä kamera.
Olisiko se uusi Compact aivan nurkan takana:
http://taskumuro.com/sony-valmistel...lla-varustettua-huippumallin-compact-versiota

Vitun vittu ja just kerkesin viimeviikolla tilaamaan vanhan mallin :( Tänään pitäis hakea postista.
No joo, ei tiedä kauan tuossa menee. :)
Voi mennä johonkin loppuvuoteen asti kun Suomessa ollaan.

Z1 otti ja hajos. 14 kuukautta sitä ihanuutta ehtikin kestää. Näytön vaihto olisi ilmeisesti jotain 160-170e, joten päätin unohtaa sen. Z3 maksaa vielä jotain 500e ja on musta aivan liian kallis. Väliaikaiseksi ratkaisuksi ostin gigantista lumia 735:n hurjaan 129e hintaan. Toi voi jäädä varapuhelimeksi sitten kun keksin jotain järkevämpää.

Miksei kukaan liekitä uutta Galaxy S6/edgeä?
- Langaton lataus
- Hyvät kamerat
- Kunnon näyttö
Omia kokemuksia S6:sta: Sulavatoiminen laite. Kamera on kieltämättä erinomainen. Myös melko haastavissakin valaistusolosuhteissa tulee oikein hyviä kuvia. Näyttökin on varmasti hyvä, tosin näyttö ainoa huippuluokan ominaisuus, josta itse koen saavani jotain hyötyä käytännössä, on luettavuus auringossa. Ihan tyylikkään näköinen ja jämäkän tuntuinenhan tuo on. Akku, joka ei kestä kunnolla edes pidempää päivää, on iso miinus. Lataus on todella nopea. Kun iltamyöhällä laittaa puhelimen lataukseen, niin akku on jo täynnä ennen kuin menen nukkumaan. Olisi mielenkiintoista tietää, että mahtaakohan tuo kuluttaa akkua kovinkin paljon. Jotenkin erikoista, että vaikka edellinen Sony Z3 lämpeni toisinaan tuntuvasti enemmän kuin tämä Samppa, niin silti Sony akku kesti aivan eri malliin. Toivottavasti seuraava Androidin versio toisi tuntuvasti parannusta akun kestoon. Sen jälkeen tämä S6:kin olisi paljon toimivampi paketti.

Sitten varoituksen sananen: En suosittele missään nimessä ostamaan S-view -koteloa. Monessa mielessä tuo on oikein hyvä kotelo. Se istuu hienosti puhelimeen, on tyylikkään näköinen ja ikkunan läpi pystyy kätevästi käyttämään muutamia usein tarvittuja toimintoja, mutta se epäonnistuu pahasti tärkeimmässä tehtävässään - puhelimen suojauksessa. Muutaman päivän käytön jälkeen kova ikkuna on nirhannut näyttöön jo lukuisia jälkiä. Varmaan jotain pölyä on mennyt ikkunan ja näytön väliin, ja kovat partikkelit ovat syöneet sitten näyttöä. Eikä tässä kyse ole siitä, että puhelin olisi ollut likaisessa ympäristössä, vaan ihan puhtaiden eikä niin erityisen tiukkojen farkkujen taskussa olen puhelinta pitänyt. Toistaiseksi puhelin olisi säilynyt paljon paremmassa kunnossa ilman tuota suojakoteloa.

Isä oli ostanut uuden Lumian. En tiedä mallia. Kävin vähän auttaa sitä kun ei osannut käyttää. En ollut ikinään kokeillut edes Lumiaa. Voi saatana kuinka paska kosketusnäyttö voi olla uudessa nykypäivän luurissa. Tahmaa, virhekosketuksia ym. Jos itse joutuisin moista paskaa käyttää niin vetäisin ranteet auki alle 5 minuutin.

Isä oli ostanut uuden Lumian. En tiedä mallia. Kävin vähän auttaa sitä kun ei osannut käyttää. En ollut ikinään kokeillut edes Lumiaa. Voi saatana kuinka paska kosketusnäyttö voi olla uudessa nykypäivän luurissa. Tahmaa, virhekosketuksia ym. Jos itse joutuisin moista paskaa käyttää niin vetäisin ranteet auki alle 5 minuutin.

Älä nyt yleistä liikaa. Kerro edes mikä malli? Itse huomasin, että näissä muutaman kympin lumioissa on vähän oudon tuntuinen kosketusnäyttö, mutta siinä hintaluokassa nyt ei mitään täydellisyyttä voi odottaa.

Itse tein hiljattain kameravertailun oneplus1 vs. S6+. Pieni yllätys, että Oneplussan etukamera on edelleen silminnähden parempi. Takakamera ei.

Mulla lähti maanantaina iphone6 taas vaihteeksi huoltoon, sijaispuhelimeksi sain galaxy j5 luurin, ja nyt on käynyt niin että ruoho alkaa näyttää vihreämmältä täällä android puolella. Mietinkin että kun todennäköisesti saan "uuden" puhelimen huollosta takaisin, niin pitäiskö myydä se pois ja siirtyä androidiin.? Sony experia z5 compact olis kiikarissa, galaxy s6 edge on käteen sopiva myös, mutta samsungeissa ei kuulemma ole häävi akku, joka sonyssä on ilmeisesti aika huippu. Kertokaa miksi pitäisi/ei pitäisi vaihtaa? Ja vaihtuuko huononpaan jos jompaan kumpaan näistä vaihtaisin.

Ei näissä ole nykyään parempaa tai huonompaa, kaikki toimii. Ei tarvi olla edes lippulaiva että homma pelittää.

Ei näissä ole nykyään parempaa tai huonompaa, kaikki toimii. Ei tarvi olla edes lippulaiva että homma pelittää.

Totta varmasti sekin. Vähän pistäny miettimään että miksi pitää olla 800€ puhelin,koska en huomaa omassa käytössä mitään eroa iphonen ja tämän 199 maksavan samsungin välillä. Pitää käydä näppäilemässä puhelimia kaupassa ja ottaa se mikä sopii käteen parhaiten.

Sony experia z5 compact olis kiikarissa, galaxy s6 edge on käteen sopiva myös, mutta samsungeissa ei kuulemma ole häävi akku, joka sonyssä on ilmeisesti aika huippu. Kertokaa miksi pitäisi/ei pitäisi vaihtaa? Ja vaihtuuko huononpaan jos jompaan kumpaan näistä vaihtaisin.

Mun mielestä Sonyn valintaan tai hylätään miettimällä sitä, että painaako akku vaakakupissa enemmän kuin kaikki muu. Itse vaihdoin hiljattain Z3:sta S6:een. Vaikka S6:n akku onkin vain se yhden päivän akku, niin en kyllä ihan heti ole takaisin Sonyn suuntaan katselemassa, vaikka Sonyn kahden päivän akkua paljon edelleen arvostaisinkin. Kameraa lukuunottamatta kaikki muu on Sampassa paremmin - erityisesti kamera. En oikein koskaan ole ymmärtänyt, että miksi noita Sonyn kameroita kehutaan. Sonyn kamerat ovat mielestäni hyviä vain paperilla. Pikseleitä on paljon, mutta värit, valotus ja fokus ovat yleensä enemmän ja vähemmän pielessä. iP6 ja S6 ottavat tuntuvasti parempia kuvia. Itse kuvasin mieluimmin jopa iPadilla kuin Z3:lla. Myös näyttö on Samsungissa tuntuvasti parempi. Itse pidän siitä, että puhelinta pystyy käyttämään myös kirkkaassa auringonvalossa.

S6 Edgeä itse pidin taasen nimenomaan käteen sopimattomana, siinä perus S6 on käteensopivan tuntuinen ja ei niin liukaskaan. Edgen teräväksi terotetut reunat tuntuvat epämiellyttäviltä. Edgen kovemmalle hinnalle en löydä kyllä yhtään mitään järkevää perustetta.

Kyllä mun mielestä tota tullaan vielä näkemään.

Uutta puhelinta olen hankkimassa ja pohtinut Honor 6:n ja 7:n välillä. Kutonen on hieman vanhempaa mallia ja seiskassa taas arveluttaa sen tietoturvapuoli. Osaisiko pakkisraati antaa neuvoa pulmaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom