Puhelimen kaappaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korak
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
Sattuipa aivan mystinen juttu nyt kuluvan viikonlopun aikana. Työkaveri kyseli olinko vaihtanut numeroa kun oli saanut viestin joka oli laitettu minun nimissä, mutta numero oli ihan muu. Olivat viestineet siinä tovin niitä näitä ja sitten viestien laittaja oli ilmoittanut kaverille olevan mun vaimoni.
No numero jossta viestit kaverille oli laitettu oli todellakin vaimoni, kaveri näytti omasta puhelimestaa välitystietoja ja viestejä joita oli laittanut. Kysyin asiasta vaimolta eikä hän tiennyt asiasta mitään. Uskon molempia koska olin kyseisen illan kokoajan vaimon kanssa, eikä hän siten voinut käyttää puhelintaan silloin eikä talossa ollut muita jotka olisivat sitä voineet käyttää. Ja kaverilla oli välitys tiedot numeroineen, viesteineen ja kelloaikoineen.
Kysynkin siis miten tällainen on teknisesti mahdollista? Voiko puhelimen kaapata omaan käyttöön ja käyttää sitä niin, ettei puhelimen omista itse tiedä asiasta mitään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en tiedä onnistuuko enää nykyään mutta joskus kauan sitten mulla oli sellanen ohjelma millä pysty lähettämään tekstiviestejä haluamastaan numerosta. sillä tuli pilailtua kavereiden kustannuksella muutaman kerran :)

Joo onhan noita ohejelmia netissä tarjolla nytkin, mutta jos kaveri vastaa saamaansa numeroon niin pitäisi sen kai näkyä myös siinä numerossa josta viesti on laitettu ts kun numero on vaimon josta on saanut viestin niin miksi vaimon puhelimeen ei ole viestiä tullut?

Puhelinnumero kaapattu ja sitten sattumoisin lähetellään viestejä sinun vaimosi numerosta sinun työkaverillesi... eiköhän ratkaisu löydy lähipiiristä, haiskahtaa vedätykseltä ;)

Se että numero olisi oikeasti kaapattu ja sillä harrastettaisiin tuollaista? ei.

Vedätyksenä pidina siaa aluksi itsekkin,mutta 1. koska vaimo ei tiedä asiasta mitään ja olimme yhdessä samassa huoneessa elokuvaa katselln koko sen ajan kun kaveri oli saanut viestejä. Ja 2. kaverilla oli välitystiedot viesteineen tallessa puhelimessaan. Niin hankala uskoa että näistä kumpikaan vedättää...

kaveris on tainnu nauttia jotain muutakin kuin ulkoilmaa viime aikoina?

kai tuo olis teknisesti mahdollista mutta käytännössä hyvin vaikea toteuttaa ilman oikeita vehkeitä ja suhteita.. onko ne kaveris viestit tullu vaimolles perille?

e: ellei sit vaimos/sinä oo viime aikoina saanu jostain ilmaseks teemoja yms puhelimeen ties mistä ja ootte ne asennellu... sit suosittelen tuota pandaa

Vaimo ei ole saanut viestin viestiä, mutta ilmeisesti ne ovat jonnekkin menneet koska kaveri oli niihin vastannut. Operaattori selvittää parhaillaan viestiliikennettä vaimonpuhelimesta kyseisenä iltana.

Entäs mitä tapahtuu, jos kaverisi NYT lähettää viestejä samaan numeroon tai yrittää soittaa siihen? Mihin puhelu ohjautuu? Kuulostaa vedätykseltä kieltämättä..

Onhan tämä todellakin kuin b-luokan kauhu elokuvasta, mutta ei jaksa vielä tässä vaiheessa naurattaa kun asiat ovat pahasti kesken. Mutta jotain on kuitenkin jo selvinnyt. Soittelin aamulla operaattorille, joka selvitti ettei mun tai vaimon puhelimesta ole ollut kyseisenä ajanjaksona viestiliikennettä mihinkään suuntaan. Kaveri oli myös yhteydessä omaan operaattoriinsa saman asian tiimoilta, neuvoivat olemaan yhteydessä poliiseihin. Elikkäs nyt on sitten poliiseille menossa tutkintapyyntö, saa virkavalta selvittää mistä on kyse.
Tänään tastattiin myös että kun kaveri soitti/viesti vaimonnumeroon niin perille tulivat toisin kuin oli perjantaina.

Jos asia on kuten luulen niin tekijä on voinut olla joku tuttukin ja silloin kovin hauska idea. Nyt kun asia etenee tuohon suuntaan niin se ei enää olekaan niin hauskaa ja asian vakavuus paljastuu. Ei tuo silti taida onnistua ihan helposti eli kyllä tuolle varmasti on oma rikos nimikkeensä olemassa... Jokin tietoturvarikos... Jos ei kyseessä ole joku tuttu niin ihmettelen suunnattomasti mikä tuon takana on. (Hurjistunut exä palkannut nörden hackeroimaan teleliikenteen). Vittanmaista sanon minä.

Kyllähän tuollainen voisi olla tiettyyn pisteeseen asti huumoria ja jopa hauskaakin, mutta nyt ollaan kyllä ylitetty se piste aika karkeasti. Tässä on kolme ihmistä aiavn ihmeissään ja vittuuntuneena asian tiimoilta, vaikka mitään vahinkoa ei ole sattunutkaan. Mutta kyllä se varmasti vituttaa itse ketäkin kun epätietoinen miten asia on käytännössä toteutettu, kenen toimesta ja millä motiivilla. Ja ennen kaikkea se että joku toinen on esiintynyt sinuna ja tuleeko toimimaan samoin jatkossakin?? Toivomme syvästi vain että asia selviäisi pikimmiten

Tähän hommaan halutaan kyllä kuulla ratkaisu, itse pinnasin koko threadin, koska jos toi on oikeesti rikos niin voi sissus mihin sitä alkaa telemarkkinoilla pystyäkään.. alkaa pahasti olla yksityisyys uhattuna, siirrytään takas nmt:hen, silloin sentään kuulee vain toisen äänen :D

Miksi mulle tulee tästä thredistä ihan väkisin TÄMÄ mieleen :)

No saattaahan tämä olla ihan tosi juttukin mutta itse pidän silti yleensä internetlaseja silmillä...

No niin nyt olisi sitten tapauksen loppuratkaisun aika. Niinhän siinä kävi,että puhelimesta löytyi virus jota sitten hoidettiin pois tyhjäämällä puhelin ja ajamalla uutta softaa sisälle.
Tuossa linkissä hieman asiaa sivuaa juttua:
http://www.f-secure.com/v-kuvaus/cabir.shtml
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=23277
http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=200511673
http://www.ficom.fi/tietoa/tietoa_4_1.html?Id=1101819898.html
No pääasia on että asia selvisi, eikä tullut isompaa harmia. Jos ei lasketa mielenrauhan kärsimistä, menetettyä aikaa (soittelu operaattorille, yms). Niin ja rahankulua soittojen, puhelinerittelyn ja huollon tiimoilta.

Kertoisitko nyt tyhmälle miten virus on esiintynyt vaimonasi?:wall: Kirjoittiko virus suomea? Kuka työkaverillesi oikein vastasi kun kerran vaimosi ei ole hänelle lähettänyt mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom