Pudotussarja?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä tarkoittaa pudotussarja? Luulin, että se tarkoittaa
että painoa pudotetaan seuraavaan sarjaan, kunnes näin
yhdessä selkätreeniohjelmassa Ylätalja eteen 1x pudotussarja
eli vain yks sarja tota liikettä.

Juu, tuossa on monta tapaa. Yksi tapa on laittaa painoksi esim +20 % normaalista sarjapainosta ja tehdä kaikki mitä tulee. Kun voimat hyytyy, niin kokonaispainosta tiputetaan pois esim. 30 - 50 % ja jatketaan tuolla painolla sitten kuolemaan saakka. Toimii muuten reisiojennuksessa törkeän hyvin. Pari viimeistä sarjaa kahdella pudotuksella ja huhhuh...

Pudotussarja on varsin toimiva tapa ylikuormittaa lihasta ja systeemi toimii juuri niin kuin Tomi asian selitti. Itse käytän pudotusta silloin tällöin eteenkin kyykyssä ja toimii varsin mukavasti. En vain suosittelisi aivan joka viikko tekemään, saattaa mennä ylireeniksi.

Oma tyylini on tehdä siten, että ensimmäinen sarja vedetään sellaisilla painoilla, joilla saa 6-8 toistoa, sitten yksi pakkotoisto ja painon pudostus. Tämän jälkeen välittömästi pienemmillä painoilla kuolemaan saakka, käytännössä 2-3 toistoa. Jonkun ajan päästä teen vielä noilla pienemmillä painoilla "kevyen kasin". Tämä on toiminut hyvin eteenkin jalkareeneissä, mutta mikseipä muuallakin.

Originally posted by Jude
Oma tyylini on tehdä siten, että ensimmäinen sarja vedetään sellaisilla painoilla, joilla saa 6-8 toistoa, sitten yksi pakkotoisto ja painon pudostus. Tämän jälkeen välittömästi pienemmillä painoilla kuolemaan saakka

Treenaan esim. etureisiä juuri tuolla tekniikalla. Painot on aluksi n. +20% ja sen jälkeen tiputus 50%:n. Ai jai kun reidet huutaa hoosiannaa :D

Jude: ilmeisesti sulla on joku treenikaveri(t) messissä, jotka sitten vähentää noita painoja tangosta...vai juoksetko itse vähentämään niitä :lol2:

Treenikaveri on kyl tosi pop pudotussarjoissa. Yhyy, en omista sellaista :itku: Nooh onneksi omalta salilta löytyy aina avuliaita ihmisiä!

Originally posted by fitnesspimu

Jude: ilmeisesti sulla on joku treenikaveri(t) messissä, jotka sitten vähentää noita painoja tangosta...vai juoksetko itse vähentämään niitä :lol2:

Jep, reenikaveri on mukana, joskus joku kolmaskin. Kesken kovan kyykkypudotuksen ei paljon juoksennella :)

Ja jos ei olisi reenikaveria kyykyssä, saattaisi joskus tulla samanlainen pudotussarja kuin viime viikolla näin: tyypin voimat loppuivat lähes ala-asentoon ja persus lähti laskemaan alaspäin. Siittä se tanko sitten pudotettiin maahan niskan takaa kun persus maata kosketti ja se tyyppi selälleen siihen tangon päälle. Nolona sitten levyjä pudottamaan, että saa tangon takaisin telineeseen.

Ei silti, lähes jokaiselle joskus noin käy, mutta kun edellinenkin toisto oli jo sellainen, että just ja just nousi. No tekevälle sattuu ja tehdessä oppii.

Tietäskö teistä joku et onks se normaalii et aina penkkisarjois mun pitää pudottaa sit painoo aina seuraavaan sarjaan? Siis jos mä eka vedän viiden sarjan tietyl painol, nii tokas sarjas se menee nippa nappa 4 kertaa. Sit seuraaviin kolmeen sarjaan mä joudun vähentään ainaki viidellä kilolla painoo. Tää ongelma on pelkästään penkis, kyykky menee kaikki sarjat samal painol ja vedos pitää kanssa vähentää painoa, mutta vaan siks, että sormista loppuu puhti:itku:

Originally posted by Legsa
Tietäskö teistä joku et onks se normaalii et aina penkkisarjois mun pitää pudottaa sit painoo aina seuraavaan sarjaan? Siis jos mä eka vedän viiden sarjan tietyl painol, nii tokas sarjas se menee nippa nappa 4 kertaa. Sit seuraaviin kolmeen sarjaan mä joudun vähentään ainaki viidellä kilolla painoo. Tää ongelma on pelkästään penkis, kyykky menee kaikki sarjat samal painol ja vedos pitää kanssa vähentää painoa, mutta vaan siks, että sormista loppuu puhti:itku:

Todennäköisesti et kyykkää ensimmäistä sarjaa niin kovaa kuin penkkaat, tai et lepää riittävästi ennen seuraavaa sarjaa. Eli jos haluat penkissäkin 5x5 painoja välillä vähentämättä aloita pienemmillä painoilla ja lepää sarjojen välissä pidempään, esim 5 minuuttia.

Suositut

Back
Ylös Bottom