Cracked Ps4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vilu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tässä oma top 5 ps4 pelit tällä hetkellä, muilta alustoilta löytyy vaikka kuinka paljon loistavia pelejä.

1. Witcher 3+lisärit(tämä pelattu kaks kertaa läpi ps4 ja kerran pc, joka kerralla meni hävytön määrä tunteja)
2. Horizon Zero Dawn+lisäri(pelattu kaksi kertaa läpi ja pitkän kaavan kautta, odottelen kakkosta pelinä ehkä eniten Cyberpunkin lisäksi)
3. Dark Souls 3
4. RDR2
5. Bloodborne

Horizonia vaikka on timanttinen 10 tason peli niin en ole halunnut uudelleen pelata johtuu puhtaasti niistä tehtävistä joista voittaa sen leimuava aurinko palkjnnon. Hitto vie et mulla paloi pinna niiden tehtävien kanssa. Siis voi V*TTU oikeesti:LOL: En muista oikealta nimeltään et mitä nuo tehtävät oli mut sen muistan et tosiaan leimuava aurinko palkinto piti voittaa jokaisesta tehtävästä. lopulta kuitenkin voitin jokaisesta leimuava aurinko palkinnon mut kyllä meni muuten aikaa... Sit syy miksi en ole Horizonin lisäriä pelannut johtuu siitä että yks kaverini joka on pelannut Horizonin ja lisärit ja on tosi taitava pelaamaan pelejä niin sanoi mulle et se lisäri on vielä vaikeampi kuin Horizon...... Sanoi et jopa hänkään ei ole päässyt lisärissä jotain tehtävää läpi, koska on niin saamarin vaikea. Pelottavaa aidosti sen lisärin vaikeus mitä oon kuullut siitä.:LOL: Mut vaikeustasosta ei voi todellakaan moittia Horizonia koska peli ei oo vittuiluksi tehty pelaajalle vaikeaksi et siinä olis jotain epäreilua, ei, vaan peli on täysin reilu pelaajaa kohtaan, et se on pelaajasta kiinni miten pärjää.(y)

Meinasin et alan tän Final Fantasyn jälkeen pelata The Witcher 3:a mutta päätin et pelaan Final Fantasyn ja The Witcher 3 välissä tämän pelin. Vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoiselta. A Plague Tale Innocence. Onkohan hyvä?

Tässä nykyistä pelikokokoelmaani. Tosin kyseessä on X Box One X, mut ihan samat pelit löytyy pleikkarilta. Ainoastaan tuo Gears of War on boksin peli jota ei oo ps4lla mut tosiaan kaikki muut noista on niin siks laitoin tähän ketjuun kuvan, koska ei tuolla x box ketjussa ole tyyliin ollenkaan keskustelua, niin paljon mukavampi laittaa tänne tää kuva koska tässä ketjussa on niin aktiivista keskustelua. Btw huomaa täällä et kyllä et ps4 on "pikkuisen" suositumpi boksi. Mulla on boksin lisäksi myös ps4 pro. Et pelaan kumpaakin mut jos on sama peli molemmille alustoille saatavilla, esim vaikkapa RDR 2 niin pelaan mielummin sen boksilla koska on tosi huomattavasti paremmat grafiikat kuin ps4lla, mut muilta osin ps4 hakkaa boksin. Anyway tässä se kuva.

PART_1587118366771.jpg

Onhan Witcher 3 lisureineen ihan hands down parempi peli, kuin nuo FF X ja X-II. Vaikken olekaan pelannut kuin alkuperäisiä niin uskallan näin väittää. Pitäisi silti nuo remasteritkin jossain vaiheessa korkata.

Ja Tigre, tuo vuoropohjainen taisteluhan on se klassinen Final Fantasy -juttu. Itse aloitin FF VII remaken niin tuo taistelussa vapaasti liikkuminen tuntui niin geneeriseltä nykypäivän hutulta aluksi, mutta tottuihan siihenkin. :LOL: Toki tuossakin olisi sen Classic -pelityylin voinut valita, mutta ajattelin, että pelataan nyt remakea sen omilla ehdoilla.

Ois ihan pirun kiva ja siistiä jos Xbox One @Mike yhdistäis tähän ketjuun, kun sen oma ketju on todella kuollut niin jos sen yhdistäis tähän ketjuun niin varmasti heräisi boksi keskustelukin eloon. Siellä on kuitenkin hienoja yksinoikeuspelejä, Gears of Warit, Halot, Half-Life 2 / The Orange Box, Condemned: Criminal Origins jne.

Tää on sit vaan tällainen nöyrä ehdotus / toive, et en tyrkyttämällä tarkoita todellakaan esittää tätä asiaa.:giggle:

Ois ihan pirun kiva ja siistiä jos Xbox One @Mike yhdistäis tähän ketjuun, kun sen oma ketju on todella kuollut niin jos sen yhdistäis tähän ketjuun niin varmasti heräisi boksi keskustelukin eloon. Siellä on kuitenkin hienoja yksinoikeuspelejä, Gears of Warit, Halot, Half-Life 2 / The Orange Box, Condemned: Criminal Origins jne.

Tää on sit vaan tällainen nöyrä ehdotus / toive, et en tyrkyttämällä tarkoita todellakaan esittää tätä asiaa.:giggle:
Eri alusta, niin enemmän tässä alustan peleistä keskustellaan.

Meinasin et alan tän Final Fantasyn jälkeen pelata The Witcher 3:a mutta päätin et pelaan Final Fantasyn ja The Witcher 3 välissä tämän pelin. Vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoiselta. A Plague Tale Innocence. Onkohan hyvä?

Suosittelen, pidin itse ja odotan pelistä kakkosta, tulossa kai 2022.

Edit. Sen verran vielä, että ymmärrän ja tiedän ettei kyseinen peli tosiaan iske kaikille. Itse tykkäsin ja on tosiaan tarinapainotteinen peli, eikä mikään vapaasti alueiden tutkittava kartoitus ja menen mihin haluan.

Viimeksi muokattu:
Okei hyvä tietää! Kiittos tiedosta! (y)

Nyt tulee vähän pitkää tekstiä ku innostuin puhuu vähän pidemmin Life is Strange 1 ja 2sta

Ite tykkään avoimen maailman pelien lisäksi ihan helvetisti just tuollaisista tarinapainotteisista peleistä, koska tykkäsin ihan pirusti Life is Strange 1 ja 2. Ja jos Life is Stranget uppoaa niin tuo tulee uppoamaan tyyliin satavarnasti, koska Life is Stranget on varmaan vähiten pelillisimmät pelit, tarkoitan et en oo koskaan nähnyt peliä jossa pelataan niiiiin vähän kuin Life is Strangeissa. Siinä tyyliin köpötellään vähän matkaa johonkin ja sit pitää painaa jotain nappia vaan ja sit jo tyyliin noin nopeasti tulee välinäytös. Älyttömän siististi on juonet kirjoitettu 1 ja 2 osassa ja erittäin elokuvamaisia kokemuksia molemmat joista tulee niistä juonen jutuista ja omien päätösten kautta sellaisia :eek:(y):hyper: reaktioita ku tulee puskista juonessa jotain aivan odottamatonta... nuo pelit tuntuu myös paskoista grafiikoista huolimatta tosi mukavasti vähän kuin oikealta elämältä, koska pelissä on ensinnäkin realistinen huippuhyvä dialogi jossa tehdään koko ajan omia valintoja ja sit sen takia myös tuntuu oikealta elämältä mm kun on koti, vanhemmat, aampuala, kaverit ulkona, kännykkä johon tulee mm tytöiltä viestejä ja akku voi oikeasti loppua ja voi käydä huoltoasemalta ostamassa vaikka makuupussit, vettä jne ku 2 osassa piileksitään mestässä syystä x. Se on siistä et peli ei sano suoria käskyjä aina vaan annetaan vihje vaikka et pikkuveli sanoo isoveljelleen et hänellä on kylmä ja sitä kautta voi mennä ostaa makuupussit tai sit ei osta ja on silleen jet olkoot kylmä hänellä.:LOL: mut pitää se ostaa kun ei jaksa perkele sit kuunnella sitä valitusta tunteja et on kylmä. Pikkuveljestä pitää sanoa se et ite pelissä isoveljenä kun pelaan niin annoin hänelle luvan kiroilla niin paljon kuin lystää kyllä muuten tulikin sitten läp pelin hänen suusta fuck ja dick jne.:ROFLMAO: Itehän oon myös niin reilu et tein niin kakkosessa et pöllin isukin kaljat jääkaapista ja syystä x ku jouduttiin päähenkilön ja pikkuveljensä kanssa piiloon poliiseja lähtee metsään ihan alussa pelissä joten en spoilaa ja sekin teki realistisuusden tunnetta paljon et kännykkään tulee viestejä kavereilta, tytöiltä ja rehtorilta et missä ootte ja kesken viestien lukemisen multa loppui oikesti akku ja siihen loppu kännykän käyttö pelissä ja akun loppumisen jälkeen oli sopiva aika juoda repusta isukin kaljat. Tunnelma on täten realistinen, tiivis ja tosi siisti. Ihan 10 pelejä molemmat osat. Mutta mutta Life is Stranget on sellaisia pelejä et en uskalla suositella niitä muille koska veikkaan (voin olla väärässäkin) et on tosi harvassa täälläkin porukka jotka tykkää Life is Strangeista. et mielummin varoitan kuin suosittelen. vaikka ite tykkäsin ihan 10lla.

@Luni olitko sä pelannut muistaakseni näitä Life is Strangeja? Sellainen muistikuva mulla on ja jos oot niin kumpi oli susta parempi, itestäni ykkönen vie nipinnapin voiton.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Oon pelannut noi Tigre läpi, tykkäsin molemmista enkä oikein osaa/halua niitä pistää paremmuus järjestykseen. Loistavia pelejä molemmat.

Tuossa kun Tigre mainitsi FFX huonon kameran, niin koittakaahan perkele pelata Resident Evil nelosta. Siis huh huh. Tuossa on loistava esimerkki että miten joku peli voisi olla loistava, mutta kamera pilaa todella paljon kokemusta. Resident Evil 4 loistava esimerkki miten se siirtymävaihe meni hiukan pieleen. Miusta esim ne parjatut tankkikontrollit jne toimii paremmin, kuin tuo nelosen "puoliksi valmis" kamera / kontrolli systeemi. 2 + 3 remakejen kontrollit / kamera onkin sitten mitä he jo varmasti tuossa 4 hakivat, mutta ei vielä vaan pelialusta siihen kyennyt(?).

Ja mitä tulee Final Fantasyjen kameroihin, ite oon sitä mieltä että se "pakotettu" kamerakulma toimii huomattavasti paremmin, kun esim FF7 Remaken kamera. Enempi itellä sen kanssa nousee vitutus, kun alkuperäisen kameran. Pakotetussa kamerassa on sekin hyvä puoli, että siun ei tarvitse yhtään keskittyä sitä venkslaamaan, vaan voit keskittyä olennaiseen.

Ja taistelut. Vuoropohjaisuus luo nimenomaan sen taktisuuden. Kympissä vielä hyvä kun näet sen järjestyksen, niin voit vielä enempi taktikoida. Näissä uusissa taistelu menee hetkittäin liian hektiseksi / rämpyttämiseksi ja tuohon kun lisää kameraongelmat, tekee välillä mieli lopettaa ja laittaa vaikka FFX päälle.

Nuo edellämainitut syyt kun ottaa huomioon, pelaan edelleen suurimmaksi osaksi vanhoja peleja. Viime vuoden lopulla ja tämän vuoden alussa, pelitunteja on eniten kerännyt FF7 ja FF8. Alkuperäiset siis ja pelialustana PS4..

Viimeksi muokattu:
Ja mitä tulee Final Fantasyjen kameroihin, ite oon sitä mieltä että se "pakotettu" kamerakulma toimii huomattavasti paremmin, kun esim FF7 Remaken kamera. Enempi itellä sen kanssa nousee vitutus, kun alkuperäisen kameran. Pakotetussa kamerassa on sekin hyvä puoli, että siun ei tarvitse yhtään keskittyä sitä venkslaamaan, vaan voit keskittyä olennaiseen.

Ja taistelut. Vuoropohjaisuus luo nimenomaan sen taktisuuden. Kympissä vielä hyvä kun näet sen järjestyksen, niin voit vielä enempi taktikoida. Näissä uusissa taistelu menee hetkittäin liian hektiseksi / rämpyttämiseksi ja tuohon kun lisää kameraongelmat, tekee välillä mieli lopettaa ja laittaa vaikka FFX päälle.

Nuo edellämainitut syyt kun ottaa huomioon, pelaan edelleen suurimmaksi osaksi vanhoja peleja. Viime vuoden lopulla ja tämän vuoden alussa, pelitunteja on eniten kerännyt FF7 ja FF8. Alkuperäiset siis ja pelialustana PS4..

Samaa mieltä noista. Pakotettu kamera ja kiinteät ruudut sekä vuoropohjainen taistelu ovat itsellenikin tehneet aikanaan Final Fantasyista pelejä, joihin ihastuin.

Onhan tuo nykyinen taistelu tuollaista väistelyä ja napin hakkaamista. Väliin heitellään satunnaisia taikoja ja summonitkin elävät vähän omaa elämäänsä. Sinänsä vapaa kamera toimii muuten ihan jees, mutta taistelussa yrität kääntää kameraa, koska et näe mitään ja vaihdat samalla lukitusta väärään viholliseen, koska tuo tapahtuu samalla nappulalla.

Hyvä peli tuo remake on. Graafisesti nätti ja tunnelma on kohdallaan. Tuli siitä nyt viikonloppuna 9h hakattua. Ei ehkä kuitenkaan aivan sitä sarjan ydintä täysin tavoita.

Samaa mieltä noista. Pakotettu kamera ja kiinteät ruudut sekä vuoropohjainen taistelu ovat itsellenikin tehneet aikanaan Final Fantasyista pelejä, joihin ihastuin.

Onhan tuo nykyinen taistelu tuollaista väistelyä ja napin hakkaamista. Väliin heitellään satunnaisia taikoja ja summonitkin elävät vähän omaa elämäänsä. Sinänsä vapaa kamera toimii muuten ihan jees, mutta taistelussa yrität kääntää kameraa, koska et näe mitään ja vaihdat samalla lukitusta väärään viholliseen, koska tuo tapahtuu samalla nappulalla.

Hyvä peli tuo remake on. Graafisesti nätti ja tunnelma on kohdallaan. Tuli siitä nyt viikonloppuna 9h hakattua. Ei ehkä kuitenkaan aivan sitä sarjan ydintä täysin tavoita.

Näinhän se on. Vähän harmittaa että Square Enix on muistaakseni aika suoraan ilmoittanut, että heitä ei enää vuoropohjainen taistelu kiinnosta, varsinkaan Final Fantaseissä(?). Eli tämä nykyinen systeemi on tullut jäädäkseen, ainkin niin pitkäksi aikaa kunnes pelien myynti hiipuu. Jotain pienempiä pelejähän he noin tekevät ja mm viimeisin hyvä tuommoinen oli uusin Dragon Quest. Siinä on vanhan ajan roolipeli (y) Eihän tämä mikään pieni roolipeli siis ole ja varsinkin Japanissa sarjalla on aika helvetin kova kannattajakunta. Se kun vain ei ole Final Fantasy, jotka omaan mieleen on aivan ylivertaisia JRPG pelejä.

Kyllä itelle nää JPRG pelit on yhtä kuin vuoropohjainen taistelu. Jos haluasin pelata muunlaisia roolipelejä, varmaan sitten miulla olisi suht tiiviissä peluussa nämä Witcherit ym.

Ja Remake on todellakin hyvä peli, eikä ollut tarkotus sitä kovaa dissata. Mutta mutta, enemmän siinä on ongelmia kuin noissa vanhoissa. Miun mielestä siis. Itellä vajaa 30h pelattu, joten eipä tuo nyt mitään paskaa ole voinut olla :D

Hyvää ja järkevää tekstiä.(y) Nyt kun oon enemmän pelannut FFXsia niin niistä vuoropohjaisista taisteluista oon alkanut tykkämään pikkuhiljaa enemmän nytten. Koska oon koko ajan tottunut enemmän siihen mulle vieraaseen taistelumekanismiin niin ei enää silleen vituta. ja ottanut eri ajatus asenteen peliä kohtaan ja näkövinkkelin et miten peliä kattoo peliä vuoropohjaisen taistelun kohtaan eikä olla niin ennakkoluuloinen et tarkoitan kun menin haukkuu pelin tuon asian osalta kun olin vasta pelanut tsiisus vasta 3h...

Tuosta Resident Evil 4 sen sijaan tykään älyttömästi ollen mulle paras RE. Mustakin tosin pelattavuus on kamerakulman takia vähän kankeaa aska tiettyjen asoiden kannalta mut imo siinä on erittäin hyvä puolikin mun makuun, sellainen pelissä kameran takia järkyttävän kuumottava tunnelma ku tuntuu kameran takia et olis jotenkin perse seinässä koko ajan eikä näe taaksespäin yhtään mitä siellä on tulossa on kimppuun näkökentän ulkopuolelta hyi helvetti. Lisäksi se et ei pysty ampuessa liikkumaan niin luo hirveen pakokauhun tunteen ja ku porukkaa hirveällä joukolla kimppuun eikä kerkeä välillä kunnolla edes lataamaan asetta vasta kun vihu naamassa kiinni ja just aukeaa vihulla suu kun meinaa kaulaan puraista ja just ja just kerkeää ladata aseen tai sit ei ja kuolee... Kameran näkökulman takia karmaisevinta oli moottorisaha tyypi kun kuuluu kun saha ja vihuja niin paljon et ei meinaa joskus huomata kenellä helvetillä niillä niistä on se moottorisaha. ja MISTÄ päin se tulee ku ei näe olan tyli ja on kun ois perse seinässä kiinni niinkuin mainitsinkin. Kaikkein kuumottavinta RE 4 moottorisaha ukko ikinä peleissä. Siinä ja siinä et pysty niitä kohtia missä se saha mies tulee niin edes pelaa... Siks nousee niin korkealle tuossa mun listassani.:)

Hyvää ja järkevää tekstiä.(y) Nyt kun oon enemmän pelannut FFXsia niin niistä vuoropohjaisista taisteluista oon alkanut tykkämään pikkuhiljaa enemmän nytten. Koska oon koko ajan tottunut enemmän siihen mulle vieraaseen taistelumekanismiin niin ei enää silleen vituta. ja ottanut eri ajatus asenteen peliä kohtaan ja näkövinkkelin et miten peliä kattoo peliä vuoropohjaisen taistelun kohtaan eikä olla niin ennakkoluuloinen et tarkoitan kun menin haukkuu pelin tuon asian osalta kun olin vasta pelanut tsiisus vasta 3h...

Tuosta Resident Evil 4 sen sijaan tykään älyttömästi ollen mulle paras RE. Mustakin tosin pelattavuus on kamerakulman takia vähän kankeaa aska tiettyjen asoiden kannalta mut imo siinä on erittäin hyvä puolikin mun makuun, sellainen pelissä kameran takia järkyttävän kuumottava tunnelma ku tuntuu kameran takia et olis jotenkin perse seinässä koko ajan eikä näe taaksespäin yhtään mitä siellä on tulossa on kimppuun näkökentän ulkopuolelta hyi helvetti. Lisäksi se et ei pysty ampuessa liikkumaan niin luo hirveen pakokauhun tunteen ja ku porukkaa hirveällä joukolla kimppuun eikä kerkeä välillä kunnolla edes lataamaan asetta vasta kun vihu naamassa kiinni ja just aukeaa vihulla suu kun meinaa kaulaan puraista ja just ja just kerkeää ladata aseen tai sit ei ja kuolee... Kameran näkökulman takia karmaisevinta oli moottorisaha tyypi kun kuuluu kun saha ja vihuja niin paljon et ei meinaa joskus huomata kenellä helvetillä niillä niistä on se moottorisaha. ja MISTÄ päin se tulee ku ei näe olan tyli ja on kun ois perse seinässä kiinni niinkuin mainitsinkin. Kaikkein kuumottavinta RE 4 moottorisaha ukko ikinä peleissä. Siinä ja siinä et pysty niitä kohtia missä se saha mies tulee niin edes pelaa... Siks nousee niin korkealle tuossa mun listassani.:)

Joo, kyllä meikä ymmärtää että se kamera homma luo semmoista tietynlaista tunnelmaa. Samaahan ne vanhatkin RE:t teki, mutta tosiaan omaan makuun se oli se toimivampi ratkaisu.

Tuo RE4 on vaan enempi lähellä noita aivan uusia, eli muistuttaa enemmän semmoista toimintapeliä, kun vanhaa kunnon RE:tä. Tästä syystä ite haluisin että ne kontrollit / kamera olisi "reilut". Minnuu ei esim 1-3 tai code veronicassa haitannut pätkääkään ettei liikkeessä pysty ampumaan, mutta sitten taas tuossa nelosessa se alkaa kiristämään todella herkkään, mikä johtuu taas tuosta enempi toimintapelimäisyydestä. Code Veronicassahan oli jo osaltaan käytössä semmoinen "hybridikamera". Se kannattaa pelata jos ei ole vielä tuttu. RE4 on itelle tosiaan mahtava esimerkki miten joku peli ei kestä ikää. Muutama viikko sitten kun tuli uutisia että tuosta tehdään remake, ihmettelin että miksi. Nyt kun tuota pari tuntia pelattu, ymmärrän miksi, ja tulen varmasti remakea pelaamaan varmasti innolla. Monesti tuossa tuli ajateltua että ai että jos tää peli ois tuolle RE3 Remake moottorilla tehty.

Laitetaan vielä järjestykseen omat RE-pelit:

1: RE7
2: RE2 Remake
3: RE2
4: RE Remake
5: Code Veronica
6: RE3 Remake
7: RE3
8: RE
9: RE4

"Spinoffeja" en listannut, vaan nuo isoimmat pelit.

Vietin ~40h pelaten ton läpi, fiilis oli vitutus kun ei tiedä koska jatkoa tulee. Pelinä ihan okei, odotellaan miten etenee tulevaisuudessa. Nättihän toi on.

Juu, ja muuten kiitos tuosta listasta JP fuxille minkä teit, sillä oon miettinyt oikeasti monia kertoja RE 7 kohdalla et painanko kohdassa (osta) niin kyllä vai ei. :LOL: Menee ostoon ehkä FF jälkeen kun saan sen läpi. Tai no ekana tuo A Plague Tale Innocence menee peluuseen ja sit tuo RE 7.

JP Fuxille kyssäri tai muillekin et onko siinä muuten miten paljon puzzleja tuossa 7ssa ? Katoin kerran lyhyen pätkän pelistä mielenkiinnosta youtubesta et millainen peli ja siinä videolla sattui olemaan vaikea puzzle ja toivon tosiaan et niitä ei nyt paljon olisi, ainakaan vaikeita sellaisia. ne on ihan perseestä puzzlet pelissä jos ne on aivan pirun vaikeita. :LOL:

Juu, ja muuten kiitos tuosta listasta JP fuxille minkä teit, sillä oon miettinyt oikeasti monia kertoja RE 7 kohdalla et painanko kohdassa (osta) niin kyllä vai ei. :LOL: Menee ostoon ehkä FF jälkeen kun saan sen läpi. Tai no ekana tuo A Plague Tale Innocence menee peluuseen ja sit tuo RE 7.

JP Fuxille kyssäri tai muillekin et onko siinä muuten miten paljon puzzleja tuossa 7ssa ? Katoin kerran lyhyen pätkän pelistä mielenkiinnosta youtubesta et millainen peli ja siinä videolla sattui olemaan vaikea puzzle ja toivon tosiaan et niitä ei nyt paljon olisi, ainakaan vaikeita sellaisia. ne on ihan perseestä puzzlet pelissä jos ne on aivan pirun vaikeita. :LOL:

Mie oon kyllä melko varma että jätkään uppoo tuo RE7. Erillainen se toki on kun muut, mut helvetin hyvä ja "elokuvamainen". Loppu siinä hiukan pilaa, mutta se eka 2/3 on aivan helvetin hyvä!

Puzzlet tuossa on kyllä aika helppoja, ei todellakaan mitään mahdottomia, jos miekin sen päässy ilman ohjeita läpi :D Muutama vähän kiperämpi tosiaan on, mutta nyt pelannut tuon kolme kertaa läpi, eikä kyllä tule äkkiseltään mieleen kun yksi hiukan haastavampi puzzle.

Jos mahdollista, osta suoraan se Gold vesio missä on kaikki lisäosat (y) En todellakaan usko että tuossa raha hukkaan menee, kun vissiin parilla kympillä tuon saa jo hommattua.

Nyt on Final Fantasy 7 Remake pelattu. Melkein kaikki mahdollinen tuli tehtyä. Paljon oli hyvää mutta aika paljon myös huonoa. Omia mietteitä alla.

Hyvää:

- Materia systeemi toimii tuommoisenaankin helvetin hyvin, vaikka tämä pelotti aivan hurjasti kun taistelusysteemi on niin erillainen.
- Materia kombojen kokeilu on helvetin hauskaa jo tässä, vaikka materiarunko on vielä suht alkeellinen.
- Maailma tuntuu Final Fantasylle.
- Tykkään siitä mihin suuntaan tarinaa viedään.
- Musiikki on helvetin hyvää.
- Yllättävän laaja vaikka tosiaan vain Midgar osio.
- Muutama oikein hauska minipeli.
- Ääninäyttely ei saa aikaan myötähäpeän tunteita.
- Leveleiden nostattaminen on yhtä hauskaa kun aina.
- Tässä uudessa hahmoja voi käyttää monella eri tapaa, ja esim Barretti voi olla normi melee taistelija, tai sitten käyttää ranged aseita.
- Aseiden päivitys systeemi erittäin hyvä.

Huonoa:

- Ylivoimaisesti isoin ongelma: Cutscenejä on aivan järkyttävä määrä! Siis tuo rikkoo pelaamista todella pahasti. Totta kai nuo on hienoja jne, mutta on aivan järkyttävän turhauttavaa kun pelaan 2min eteen päin, otat ehkä yhden pienen taistelun ja taas katselet jotain demoa 3-5min. Peli on siis todella tarinaheviä! Moni varmaan ajattelee, öööö, no kyseessä roolipeli, eikös sen pidä? No pitää olla joo, mutta kuvittele se tilanne että pelaat intensiivisesti jotain luolastoa, ja juuri kun alat päästä vauhtiin ja ajatella että helvetti kyllä tää on kivaa, niin yhtä äkkiä joku ottaa siulta ohjaimen pois kädestä ja sanoo että tuijotappa nyt videota 5min. Tarinassa itsessään ei siis ole vikaa, mutta sen eteen päin vieminen on tehty todella raskaaksi. Mie oon sitä mieltä että esim tässä pelissä voisi aivan helposti puolet cutsceneistä lyhentää / käydä ihan normi keskusteluna, ilman että ne käydään jonkun hienon cutscenen kautta. Viimeisessä paikassa tuo vielä oikein korostuu kun saatat katsoa jotain videota 5min, kävelet kahdesta ovesta ja katsot taas 5min videota, taistelet yhden pienen taistelun ja katsot 5min videota. Välillä tuntui kuin katsoisin elokuvaa ja ehkä se oli tekijöiden tarkoituskin?
- Kameraongelmat on väistämättä tämmösessä pelissä läsnä. Ahtaissa tiloissa se vaan korostuu ja taistelut on välillä aika kauheaa.
- Vuoropohjaisuuden puute luo sen ongelman, että välillä erikoisliikkeet menee taivaan tuuliin. Itse en siitä pidä, mutta moni varmasti tykkää, kun pitää analysoida vihollisen liikehdintä jne että missä välissä kannattaa pitempään "virittyvä" erikoisisku antaa. Tää nyt meikälle toki iso ongelma koska oon täysin vuoropohjaisen taistelun kannattaja näissä peleissä.
- Todella putkimainen (luonnollisesti).

Arvosana 8/10

Ei yllä mitenkään tämän ekan osan perusteella alkuperäisen tasolle, mutta elättelen toiveita että jatko-osiin tehdään pieniä viilauksia ja putkimaisuus ainakin jää taakse, kun maailma aukeaa. Haluaisin myös että peli tuntuisi enemmän videopeliltä, eikä elokuvalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom