A Plague Tale: Innocence. Tätä aloin pelaa ja jotain mietteitä haluan laittaa ku on pelattu ehkä 3h.
Itse pidän kaikkein eniten ehkä tarinallisista peleistä, enemmän kuin jopa avoimen maailman peleistä, tosin onhan nekin tarinallisia monet niistä, mut tarkoitan tän kaltaisesta tarinallisista peleistä, jotka ei oo avoimen maailman pelejä. Kuten toisena esimerkkinä vaikka Beyond Two Souls jne, jotka on aika putkijuoksua mutta tunnelma ja tarina on jotenkin paljon intensiivisempää kuin avoimen maailman peleissä.
Nyt itse pelin mietteisiin. Alku alkaa tarinallisesti eräällä surullisella kohtauksella joskin se oli tosi tehokas kohtaus mystisyydessään. Tarinallinen meininki etenee tosi hyvin, joskaan ei voita lähellekään etenkin Uncharted Thief s Endia. Se on musta MGSien jälkeen paras putkijuokumainen tarinallinen peli, et antaisin tähän mennessä tarinallisuuden tasosta sellaisen 8½ jos toi Uncharted on täys 10. Tässä ongelmana jos tohon peliin vertaa, niin paljon paljon ohuempi tarinan pohja ja etenkin välinäytöksien dialogi on aika ohutta ja suht yksinkertaista. Toinen syy miksi jää Unchartedista jälkeen on et kun siinä vaihtuu miljööt tuon tuosta vaikka mihin upeaan miljööseen. Tosin eihän tää peli voi hyyppiä tuolleen siis mitenkään koska totetus ja aivan kaikki kusisi päin mäntyä. Mut jos taas verrataan tuohon parempaan peliin niin tää toistaa itseään pyörien samoissa miljöissä häviten edellä mainitulle pelille. Pelattavuus on sellaista niinkuin yleensä tällaisissa peleissä on, aivan riittävän hyvää, ei mitään pahaa sanottavaan. Sit se et miten pelissä taistellaan on musta vähän omituinen juttu, en sanoisi sitä kekseliääksi vaan toisin päin eli mielikuvituksettomaksi. Taistelu on sellaista et pitää pyörittää kiveä narulla vauhdilla ja sit sillä tähdätä yrittää päähän osua. Jotenkin en vaan oikein saa kiksejä tuosta pelin tekijöiden"keksinnöstä" et millä taistellaan ja miten.
Nyt pelin parhaimpaan asiaan josta tässä tulee isot kehut vaikka äsken moitin joiltain osin peliä keskiverroksi mut seuraava kertomus on ihan 10 tasoa. Siis ikinä ei missään pelissä oo ahdistanut ja pelottanut pelata peliä näin paljon. Ei saatana. Jopa niin ahdistavaa et mietin jo et pystynkö mä edes tähän. Esim juosta jossain kylässä kapeeita käytäviä pitkin ja vihuja tulee vaikka minkä mutkan takaa. Mut tuo ei oo edes vielä mitään verrattuna siihen kuumotukseen kun rotta katasrofi alkaa. Pimeissä paikoissa rottia on niin paljon et ne täyttävät koko lattian ja tilan ollen pelkkää mustaa lattia ku rottia on niin helvetisti. Tuossa se on järettömän ahdistavaa kun jonkin soihdun kanssa pitää kulkea eteenpäin jossa rotat pelkää tulta mutta ovat aivan joka puolella ympärillä silti niin ei jumaliste, tuossa tulee sellainen kauhea tunne et tila loppuu kokonaan ja yksikin pieni virhe johtaa sut siihen et rotat käy kimppuun ja tappaa sekunneissa. Hirveintä on kepeillä jossa on tuli niin niillä mennä eteenpäin ku se sammuu aina vähän väliä niin tulee liian kiire mun psyykelle ottaa toinen keppi kun rotat on aivan joka puolella. 10 pisteet tuolle et on ahdistavin peli mitä koskaan pelannut.
Tähän mennessä on sellaista 8 tason meininkiä kaikki jutut huomioonottaen, eli ihan jees tarinllinenpeli mut noiden rottien tullessa oon nytkin kahden vaiheilla pystynkö jatkaa peliä ku kuumottaa ihan jäätävästi...