protsku ennen nukkumaan menoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
onks toi välttämätöntä ottaa joku protskudrinkki just ennen nukkumaan menoa? mä syön yleensä viimesen aterian n. 2-3 tuntii ennen nukkumaan menoa enkä sen jälkeen enää mitää, eli kannattaisko toho lisätä viel tommone protskupirtelö? päivän aikana saan kummiski protskuu jo reilu 2g painokilo..

"Ensimmäisen neljän tunnin aikana keho luovuttaa yli 90% päivän kasvuhormonituotannosta. Näiden neljän ensimmäisen tunnin aikana keho pystyy tehokkaasti korjaamaan harjoituksen aiheuttamat soluvauriot. Jos et silloin tankkaa kehoosi hitaasti imeytyvää proteiinivalmistetta on sinun turha odottaa maksimaalista kehitystä. Näiden neljän tunnin jälkeen alkaa keho tuottamaan lihasta purkavia aineita, jolloin pahimmillasi menetät lepoaikanasi omaa lihaskudostasi! Juuri ennen nukkumaanmenoa nautittuna hitaasti imeytyvä proteiinivalmiste maksimoi lihaskasvua ja palautumista nukkuessasi sekä vähentää kataboliaa (vähentää lihasta purkavia aineita verestä).":thumbs:

Originally posted by Tziisus
Ja tohon vikaan protskudrinkkiin ennen nukkumaan menoa kannattaa heittää kunnon loraus rypsiöljyä.:thumbs:

Jepulis. Itse vedän aina ennen nukkumaanmenoa 200-300g raejuustoa ja 2-3rkl rypsäriä. Ainakin pitäisi imeytyä suhteellisen hitaasti ja tasaisesti, sillä proteiineista suurin osa on kaseiinia ja rasva vielä sopivasti hidastaa imeytymistä.

Samoilla linjoilla Treblan kanssa, aattelin kyllä nyt ostaa kaseiinia, voi sitä ottaa välillä...ei tota raejuustoakaan ihan joka ilta viitti syödä...ja joskus vaan ei oikein maistu, se kaseiini on silloin hyvä vaihtoehto...

Originally posted by timba79
Samoilla linjoilla Treblan kanssa, aattelin kyllä nyt ostaa kaseiinia, voi sitä ottaa välillä...ei tota raejuustoakaan ihan joka ilta viitti syödä...ja joskus vaan ei oikein maistu, se kaseiini on silloin hyvä vaihtoehto...

Totta turiset. Raejuusto alkaa hiljalleen maistumaan puulle ja kaseiini olisi kaiken lisäksi halvempaa. Pitää katsoa jos joulupukki osais tuoda mulle säkin kaseiinia :joulu8:

Luulen että vielä tehokkaampi valmiste raejuuston sijasta olisi hitaasti imeytyvä kuituvalmiste tms. Esimerkiksi pellavasiemenrouhetta ja pähkinöitä.

Originally posted by Rock^
Luulen että vielä tehokkaampi valmiste raejuuston sijasta olisi hitaasti imeytyvä kuituvalmiste tms. Esimerkiksi pellavasiemenrouhetta ja pähkinöitä.

No olen kyllä noita pähkinöitäkin miettinyt, vai puhutko ihan tavallisista maapähkinöistä?? ne nyt ei ainakaan ole hinnalla pilatut ja ovat hyvän makusiakin, oishan siinä taas vähän vaihtelua!!

Olikos perushera nopeasti imeytyvää?

Riittääkö se jos ottaa öljyä sen kanssa?

Kuinka tarkeää on ettei hiilareita tule sitten illaksi yhtään?

Pistäkääpä muita hitaasti imeytyviä proteiinipitoisia ruokia!!!

Tämä taitaa olla aika tärkeä osa-alue voimailussa.. Täytyypä itsekin vähän tarkkailla enemmän noita iltaruokailuja.
:thumbs: :joulu8:

eikös toi bull's basic protein tai kaseiini ois käypäisiä iltaproteiineja pakkiksen kaupasta...?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by arni
eikös toi bull's basic protein tai kaseiini ois käypäisiä iltaproteiineja pakkiksen kaupasta...?
Kyllä. Itse käytän juuri tuota Bull's Basic proteiinia ja siihen vielä ne jo mainitut öljyt.

Olen tavannut vetää pari viimeistä ateriaa suht vähillä hiilareilla, koska treenit on yleensä 12-14 välillä. Toiseksi viimeisellä aterialla, noin 2-3h ennen nukkumaanmenoa, olen yleensä ottanut jotain hidasta proteiinia, yleensä maitorahkaa, ja kuitua esim. vehnäleseistä ja pellavansiemenrouheesta. Sitten juuri ennen nukkumaanmenoa esim. tonnikalaa + öljyä ja/tai kananmunia eli mahdollisimman vähän hiilareita.

Tämä ei nyt liittynyt alkuperäiseen kysymykseen millään tavalla, mutta noin on ainakin itselläni homma ihan hyvin toiminut :).

Originally posted by timba79
No olen kyllä noita pähkinöitäkin miettinyt, vai puhutko ihan tavallisista maapähkinöistä?? ne nyt ei ainakaan ole hinnalla pilatut ja ovat hyvän makusiakin, oishan siinä taas vähän vaihtelua!!

Maapähkinä tai hasselpähkinä olis ok, suolapähkinässä onkin jo 20% hiilareita. Kannattaa katsella tuoteselosteita ja valita se vähähiilarisin vaihtoehto.

Oon tossa vetäny aina iltaprotskuna Nutriplussan whey 8100:sta runsaan kaakaojauheen kanssa ;) Kattelin vähän noita kaakaon hiilaripitosuuksia ja päätin kokeilla vähän vähemmällä määrällä ni kyllä maku muuttu jo radikaalisti :urjo:

Mites toi menee maidon kanssa? Siis whey 8100 (ja miksei muutkin)? Eikö maito hitauttanu imeytymistä tjsp eli on varmaan aika hyvä iltaprotskun kanssa? Niin, ja miltä hera+maito+rypsiöljy kombo maistuu? :kuola:

Originally posted by Daug

Mites toi menee maidon kanssa? Siis whey 8100 (ja miksei muutkin)? Eikö maito hitauttanu imeytymistä tjsp eli on varmaan aika hyvä iltaprotskun kanssa? Niin, ja miltä hera+maito+rypsiöljy kombo maistuu? :kuola:

kyllähän se hidastaa ku maidon proteeinit sisältävät 80% kaseeinia..mut ainut ongelma tuossa systeemissä on ne maidon hiilarit..:(

Originally posted by mik99
kyllähän se hidastaa ku maidon proteeinit sisältävät 80% kaseeinia..mut ainut ongelma tuossa systeemissä on ne maidon hiilarit..:(

Ja eikös maidolla ole vielä noiden hiilareiden lisäksi jokin insuliinin eritystä lisäävä ominaisuus ? Jossain t-magin jutussa taisin siitä lukea, en muista tarkemmin. Vai onko hiilarien välttäminen illalla mitenkään kytköksissä edes insuliiniin ?

Originally posted by Rock^
Maapähkinä tai hasselpähkinä olis ok, suolapähkinässä onkin jo 20% hiilareita. Kannattaa katsella tuoteselosteita ja valita se vähähiilarisin vaihtoehto.

Joo no ei kyllä heti tulis mieleen vetää kovin paljon mitään suolapähkinöitä, ihan normi maapähkinöitä oon aatellu, jossakin threadissa vaan joku mainitsi että ne ei oo mitään kunnon pähkinöitä jne. ja jäi vaan aukko sivistykseen et miten hyviä ne sit loppupelistä on iltapalaksi...

Originally posted by trebla
Ja eikös maidolla ole vielä noiden hiilareiden lisäksi jokin insuliinin eritystä lisäävä ominaisuus ?
hmm..paha mennä sanomaan kun ei itesellä ole tuosta mitään tietoa..:D

Vai onko hiilarien välttäminen illalla mitenkään kytköksissä edes insuliiniin ?

vielä lainatakseni tuota laittamaani linkkiä.."No hiilareitahan ei suositella n. kolmeen tuntiin(muistaakseni ) ennen nukkumaan menoa... Liityy kai jotenkin insuliinin eritykseen ja testotasot ovat huonommat jos on syöny niitä hiilareita. Mutta jos et kovin tarkka siitä oo, ni tuskin se niin haittaa... " jos jollain on tarkempaa tietoa niin laittakoon tänne..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom