protsku ennen nukkumaan menoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by trebla
Ja eikös maidolla ole vielä noiden hiilareiden lisäksi jokin insuliinin eritystä lisäävä ominaisuus ? Jossain t-magin jutussa taisin siitä lukea, en muista tarkemmin. Vai onko hiilarien välttäminen illalla mitenkään kytköksissä edes insuliiniin ?
Siis se on nimenomaan se hyperglykemia, mikä sen kasvuhormonin eritystä vähentää, eikä ne hillarit itsessään.

Lähde
Kasvuhormoni (GH)

Eritys
eritys pulsseissa, unen aikana suurin osa erityksestä

GRH lisää, somatostatiini vähentää eritystä
hypotalamuksen tuotteita
negatiivinen palautejärjestelmä: GRH <-> GH <-> IGF I

eritystä lisäävät
hypoglykemia, paasto
fyysinen rasitus, stressi
aminohapot
sukuhormonit
uni

eritystä vähentävät
hyperglykemia
lihavuus
kortisoli
GH, somatomediinit (IGF I)
vanheneminen

Originally posted by efuman
Yksi ratkaisuhan olisi hiilariton proteiini veteen sekoitettuna... ei ainakaan tule liikaa hiilareita.

näinhän se pitäisi tehdäkkin mut joillekin näyttää tuo maku tuottavan :urjo: ilmiön..;)

Eli jos on paastonnut muutaman tunnin, kauhea stressi päällä ja sitten treenaa kovaa, syö aminohappoja ja menee nukkumaan niin kasvuhormonin eritys pitäisi olla aika maksimaalista? :rolleyes:

Originally posted by Force
Eikös tonnikala ole ihan eliittiä ennen nukkumaan menoa? Yhdessä purkissa +/- 35g protskua ja 0g hiilaria.

itse olen vetänyt joskus tuota tonnikalaa iltaisin jos on ollu protskujauheet lopussa..mut en vois kyllä kuvitella syöväni tuota joka ilta..:rolleyes:

Originally posted by arppa
Syöttekö illalla ton protskun vain treenipäivinä vai joka päivä?!

joo joka päivä 1-3 drinksua tulee otettua ja sit reenipäivinä otan protskun ennen reeniä..joka threadi sun kannattaa myös käydä läpi..söörtsillä löytyy..:D

Mulle ei toi tonnikala uppoa nykyisin raakana yhtään. En voi kuvitellakkaan enää vetäväni ennen nukkumaan menoa purkillista :urjo: Jossain safkassa se vielä menettelee. Sama homma on tapahtunu huonosti maustetun jauhelihan kanssa? :confused:

Originally posted by arppa
Syöttekö illalla ton protskun vain treenipäivinä vai joka päivä?!

Elimistö tarvitsee proteiinia joka päivä. Palautumista ei tapahdu ainoastaan treenipäivinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
okeiii... nyt mä oon vetäny purkin tonnikalaa ja rypsärii about parikyt minsaa ennen tutimaan menoo, mut sit parintunnin päästä oon heränny ihan järjettömään nälkään, onks toi vaan tottumis kysymys vai saattekste jotenki nälän pysyy veke koko yön?

Originally posted by SuperStar82
okeiii... nyt mä oon vetäny purkin tonnikalaa ja rypsärii about parikyt minsaa ennen tutimaan menoo, mut sit parintunnin päästä oon heränny ihan järjettömään nälkään, onks toi vaan tottumis kysymys vai saattekste jotenki nälän pysyy veke koko yön?

no eipä kyllä oo tuommoista ikinä osunut kohdalleni..korkeintaanku sit ku aamulla herää niin saattaa olla nälkä..:rolleyes:

Olis semmonen kysymys, että milloin kannattaa ottaa Möllerin Tupla -tabut? Otanko aamulla vitamiinien kanssa vai illalla tonnikalan/raejuuston kanssa?

Hitaita protskuja

Niin jos joku ei maininnut niin hitaiten imeytyvä proteiini on kaseiini= maitorahka, raejuusto niitä kannattaa yöksi nauttia. Kananmunanvalkuainen käy myös hyvin jos ei hiilareita halua, imeytyy myös hitaasti, olikohan vajaa 2g tunnissa.. Raakana valkuainen imeytyy muuten hitaammin kuin esim. keitettynä/paistettuna.

Sanokaa jos olen väärässä.

Niin jos joku ei maininnut niin hitaiten imeytyvä proteiini on kaseiini= maitorahka, raejuusto niitä kannattaa yöksi nauttia. Kananmunanvalkuainen käy myös hyvin jos ei hiilareita halua, imeytyy myös hitaasti, olikohan vajaa 2g tunnissa.. Raakana valkuainen imeytyy muuten hitaammin kuin esim. keitettynä/paistettuna.

Sanokaa jos olen väärässä.

Nostit sitten ketjua vähän :rolleyes: no ei siinä mitään ihan hyvä ketjun alku :D
Itse olen ottanut 2 kananmunaa raakana tuoremehun kanssa ja päälle maitolasi, mutta pitää vissiin vaihtaa hiilareiden takia?
Mites tuo kaseiini jauhe, onko siinä mitään järkeä?

kaseiini on ihan hyvää, sekoittuu vaan helvetin huonosti ja jää helposti kököksi.

Ite oon nyt vetäny tällästä settiä illalla ;

ehrammia tötsä
3 dl maitoa
3 dl marjoja
banaani
0,5 dl kaseiinia
150 g rainbow rahkaa...

Hiilareita joo, niin roheiiniakin eikä oo tarvinnu yöllä nälissään nousta syömää :)

neljä kanamunan valkuaista ja kaksi keltuaista raakana naamaan + tonnikala ruisleipä maidon kanssa niin nälkä pysyy poissa ja protskua pitäis olla tarpeeksi

Joka ilta ennen nukkumaan menoa 200g raejuustoa, mistä tulee n 30g proteiinia. Riittääkö tollanen määrä 80 kiloselle yön yli vai pitäiskö lappaa täys 400g purnukka?

IMO täysin riittävä, ite vedän muun iltapalan yhteydessä 250g rahkaa. Kannattaa ottaa tilkka öljyä kanssa niin imeytyy tasasesti koko yön ajan. Toki jos mieli tekee niin vedä tuo 400g purkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom