Proteiinivanukas -resepti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

Alla vanukas vaihtoehto ainaiseen proteiinijuoman litkimiseen:

1dl maustettua proteiinijauhetta (tai 2/3 maustettua ja 1/3 maustamatonta)
n. 2dl maitoa
1 kananmunan valkuainen
Mausta hedelmillä haluessasi, itse lisäsin banaanin puolikkaan

Sotke proteiini maidon kanssa vispilällä, lisää maitoa kuinka juoksevaksi vanukkaan haluat. Heitä joukkoon kananmunan valkuainen sidosaineeksi, se erottaa nestehukkaisen palautumisjuoman vanukkaasta.

Säädä imelyysaste maustamattomalla proteiinilla. Nauti lusikalla.

Maistuu vähintään yhtä hyvältä, kun kaupan einesrahkat ja vanukkaat, maksaa alle euron ja sisältää käytännössä vain proteiinia.....n. 40g...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeilin ja vau!
Modasin hiukan tuota ohjetta: ensin 1 munan vatkasin kovaksi :rolleyes:
sitten lisäsin 1 dl heraa ja vain 1dl maitoa. Vatkasin edelleen kuin eläin ja siitä rupesi maitokin vaahtoutumaan ja mauksi mansikoita. Voi vide! Koko setti meni kerralla.

Tässä ravintoarvot ilman marjoja ja makeutusta:
239 kcal
33,1 g proteiinia
5,2 g hiilaria
8,8 g rasvaa

Tuolla ohjeella tuli ihan litkua, tuplasin protskun ja silti oli aikas normaalia pirtelöö... ehken vaan osaa. Ite vedin lopulta sitten shakeriin koko sotkun ja sitten jääkaappiin kun ajattelin et se jotenkin jähmettys ja vaahdosta tuli kyllä iha "vanukasmaista" mutta pohjalle jäi yli puolet sellasta sakeeta nestettä.

Täytynee vatkailla tuohon Daydreamin tapaan seuraavalla kerralla.

Tuolla ohjeella tuli ihan litkua, tuplasin protskun ja silti oli aikas normaalia pirtelöö... ehken vaan osaa. Ite vedin lopulta sitten shakeriin koko sotkun ja sitten jääkaappiin kun ajattelin et se jotenkin jähmettys ja vaahdosta tuli kyllä iha "vanukasmaista" mutta pohjalle jäi yli puolet sellasta sakeeta nestettä.

Täytynee vatkailla tuohon Daydreamin tapaan seuraavalla kerralla.
Näköjään on eroja millä proteiinilla vanukkaan tekee. Yritin äsken Nutriplussalla reseptilla 1dl prodea ja 1 dl maitoa + 1 valkuainen. Ei tullut muutakuin sellaista sakeata lientä. Näytti ja maistuikin oksennukselta.

Alkuperäinen reseptini on Weiderin 2/3 mansikka Protein80 + 1/3 FAST maitoproteiini. Sitä maitoa ei tarvita kuin reilu desilitra. Nautin juuri ko. vanukasta.

Kiitos ohjeesta!
Käytin FAST soija protskuu 0,5dl, en jaksanu vatkata käsin tarpeeksi kauan joten
siitä tuli aika löysää vanukasta.
Kyl soija ainaki maistuu läpi vähän liian hyvin, vaikka laitoin vaniljasokeria.
Mut kaakaojauhetta lisäks seuraaval kerral ni tulee varmast parempaa :)

itse juuri nautiskelen kyseistä vanukasta. Maitoa ei tosiaankaan tarvita niin paljon vähän yli 1 desi riittää ihan hyvin. Itse pistin maitoa n. 2 desiä ja jäi vähän liian litkuksi, mutta hyvää on silti:)

Eli kun itse olen aika tietämätön, niin mikä luokitellaan proteiinijauheeksi? Ilmeisesti tämä ei kelpaa? Vai kelpaako, tuohan on proteiinipirtelön, tjsp. jauhe? :confused:

No perhana, niinpä tekee.
Kolmen eri lähteen proteiineja sisältävä BodySMART Solutions Triple Protein Shake -proteiinipirtelö on erinomainen lisä päivittäiseen ruokavalioosi. Pirtelössä on yhteensä 20 g korkealaatuisia herasta, maidosta ja soijasta saatuja proteiineja, jotka sisältävät runsaasti keholle käyttövalmiissa muodossa olevia aminohappoja.

Lisäksi BodySMART Solutions Triple Protein Shake -proteiinipirtelöissä on biologisesti käyttökelpoisessa muodossa olevaa kalsiumia, magnesiumia ja kaliumia. Maitotuotteiden kalsium voi olla hyvä lisä ruokavalioosi. Proteiinipirtelöissä on rasvaa vain 1 g ja hiilihydraattia 1 - 2 g (1 g vaniljanmakuisessa, 2 g suklaanmakuisessa pirtelössä).
Kopioin tuon tekstin.

Voitte lopettaa kotikutoisten proteiinivanukkaiden taikinoinnin tähän paikkaan.. eräs firma näyttäisi tuoneen markkinoille proteiinivanukasjauheen (Protein Pudding). :)

Suositut

Back
Ylös Bottom