Proteiinivanukas -resepti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo valmis protein pudding on niin suolasen hintasta että mielummin tekee itse. Onko täällä jo esitettyjen ohjeiden lisäksi kehittynyt mitään mullistavaa sekotusta ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
KAIKKI muut paitsi sinä.

On täällä toinenkin, yäk, ei mee alas. Tosin mää oon astetta nirsompi enkä edes terveellisen koostumuksen houkuttelemana syö mitään pahanmakuista. Kolmea makua nyt maistellut ja ei, banaanin söin väkisin loppuun (siis yhden annoksen).

Alla vanukas vaihtoehto ainaiseen proteiinijuoman litkimiseen:

1dl maustettua proteiinijauhetta (tai 2/3 maustettua ja 1/3 maustamatonta)
n. 2dl maitoa
1 kananmunan valkuainen
Mausta hedelmillä haluessasi, itse lisäsin banaanin puolikkaan

Sotke proteiini maidon kanssa vispilällä, lisää maitoa kuinka juoksevaksi vanukkaan haluat. Heitä joukkoon kananmunan valkuainen sidosaineeksi, se erottaa nestehukkaisen palautumisjuoman vanukkaasta.

Säädä imelyysaste maustamattomalla proteiinilla. Nauti lusikalla.

Maistuu vähintään yhtä hyvältä, kun kaupan einesrahkat ja vanukkaat, maksaa alle euron ja sisältää käytännössä vain proteiinia.....n. 40g...

Tätä kokeiltu. Lieni vika mun toteutuksessa kun tuli aika litkua ja makukin on mitä on. Pitänee kokeilla uudestaan kun star nutritionin minttusuklaa hera tulee täl viikolla. :)
Käytin Fastin Soija90:stä, 2dl maitoa, 2 valkuaista, kaakaota ja sokeria jonkin verran. Kattoo onko koostumus muuttunu aamulla mihinkään kun on ollu yön yli jääkaapissa. Kellään lisää hyviksi todettuja reseptejä?

Kokeiltu Star Nutrition Whey 80 minttusuklaalla. Kolme munaa keltuaisineen (otan mieluusti nämä rasvat talteen), noin 4-5dl protskua ja maitoa kolmisen desiä. Kaikki kulhoon ja vispilällä viikon kovin forkkutreeni (valkuainen kannattaa vaahdottaa erikseen, kovaa hommaa vatkata kaikki kerralla). Aluksi laitoin jauhoa tuolla 1:1 suhteella, mutta jäi liruksi, joten kaikkihan me kotitaloustunnilla istuneet tiedämme tällöin seokseen lisättävän sakeuttajaa eli tässä tapauksessa tuota proteiinijauhoa. Lopputuloksen jäähdyttelin pakastimessa. Maku ei ole ihan paras ja aika kauan sai vispata että massasta hävisi rakeisuus ja se tasoittui. En usko että tulee jatkossa nautittua tätä proteiinibarbababaa protskujuoman tilalla, ei ole sen väärti. :)

Kaikkein helpoin - ja varmasti toimiva - proteiinivanukas:

1. Heraa (vapaavalintainen)
2. Vettä
3. Gelatiinia (tai liivatelehtiä).

- Hera ja vesi sekaisin
- Turvota gelatiinijauhe (katso oikea annostus purkista, mutta n. 1 tl jauhetta 2 rkl vettä). 1 tl puolestaan vastaa noin kahta liivatelehteä.
- Heitä turvonnut gelatiinijauhe hetkeksi mikroon (10-28,8 sek.)
- Vispaa sekaisin heran kanssa
- Paiskaa jääkaappiin (tai pakkaseen) ja odottele rauhassa hyytymistä.

Jos käytät gelatiinijauheen sijasta liivatelehtiä, anna niiden liota aikansa, kaada sitten ylimääräinen vesi pois ja heitä ihan hetkeksi mikroon. Muuten sama prosedyyri.

Kokeiltu Star Nutrition Whey 80 minttusuklaalla.

Melkein jo näytin surunaamaa hetken ajan kunnes luin alemman.

nigster Kaikkein helpoin - ja varmasti toimiva - proteiinivanukas

Huomaa kyllä, että mulla on jo aikaa ku viimeks oon ees leikkiny laittavani ruokaa. Vois kokeilla tätä nyt vielä vaikka loogistahan se olis tietty ollu matkia oikean vanukkaan valmistusprosessia jo heti alusta lähtien. *haukotus* Kiitos vastauksista snow ja nigster :) Jatkan tätä kokeilua täällä ja katotaan onnistunko missään kohtaa :D Pakkohan tätä nyt on oikeasti saada tehtyä jollain konstilla. Nyt takas nukkumaan -->

onko kokemusta tämmösen vanukkaan säilyvyydestä? eli kuinka kauan säilyy hyvänä jääkaapissa?

Yli viikkoa ei säily, kiveen hakatun varma. Siihen pinnalle alkaa tulla värimuutoksia ja seos "juoksettuu" eli maidon neste irtoaa maitoproteiinista ja nousee pintaan, maku heilahtaa päin peetä samalla.

Tuli ostettua tuota Protein Puddingia ja täytyy kyllä sanoa, että onhan se aivan kauhean makuista paskaa ainakin vaniljan ja banaani-toffeen makuisina, suklaa tuskin tekee poikkeusta. En tiedä muuttuisiko koostumus enemmän vanukasmaiseksi jos laittaisi enemmän jauhoja, mutta ohjeen mukaan tehtynä se on semmoista vetelää litkua, vaikka oli koko yön jääkaapissa.

Mä teen semmosta pirtelöä että laitan tehosekottimeen rahkaa purkin, pari kananmunaa, protskujauhoa, maitoa ja jäätelöä ja makua antamaan kaakaota tai banaania tai mansikkaa tms. ja on tosi hyvää:hyvä:

Mä teen semmosta pirtelöä että laitan tehosekottimeen rahkaa purkin, pari kananmunaa, protskujauhoa, maitoa ja jäätelöä ja makua antamaan kaakaota tai banaania tai mansikkaa tms. ja on tosi hyvää:hyvä:

Mä vedän kans rahkan aina juotavana. Purkki rahkaa, yks pussi jotan pakaste smoothie hedelmä mix (mansikka, mustikka, bansku) ja sit rahkapurkillinen maitoa. Tulee semmonen 0,5 drinkki. Rahkana käytän valion pehmeää. En oo pitkiin aikoihin enää jaksanu lusikalla rahkaa lapata :)

Eräs kaverini opetti tälläisen kivan vanukkaan/mössön teon: Proteiinia sen verran, ku tarttee (vaikka 40g) maustettua jotta saa jotain makua ja sitten pähkinävoita niin paljon ku kalorit ja makrot antaa periksi (tollasta 40g kohti laitan ite n.20g). Nuo siis lasiin ja sitten ihan vähän vettä päälle ja lusikalla sekaisin. Tulee sellanen liisterimäinen olemus jo. Sitten pakastimeen vielä noin tunniksi ja tämän jälkeen kohti nielua.

Maistuu oikein hyvältä näin iltaan ja saa siitä yöprotskut ja rasvat (ainakin ku on omatekoista pähkinävoitaki) ^^

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom