Proteiinit ja akne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ihmemias
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
En tiedä onko mutua, mutta olen kuullut, että proteiinistä voi koitua aknea? Onko näin? Minkälaisista proteiini valmisteista?

Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ihmemias sanoi:
En tiedä onko mutua, mutta olen kuullut, että proteiinistä voi koitua aknea? Onko näin? Minkälaisista proteiini valmisteista?

Kiitos.

Ihotautien erikoislääkäri on sanonut minulle että näillä kahdella ei ole mitään yhteistä.

En ole itselläni havainnut vaikutusta, enkä nyt ihan tähän hätään osaa keksiä mitään mekanismia, jolla proteiinilisä voisi aiheuttaa aknea, jollei jonkinlaista yliherkkyysreaktiota oteta lukuun.

Eri ihmisillä akne tule eri asioista. Monelle glutamiinit/kreatiinit aiheuttavat sitä naaman kukkimista, hormooneista puhumattakaan. Mutta proteiinin ei pitäisi sitä lisätä. :)

Itsekin epäilin sitä aikanaan, koska vaikutti jotain riippuvuussuhdetta olevan nautitun lisäravinneproteiinin määrän ja aknen välillä. Mutta luulenpa, että oli ennemminkin kyse proteiinin kanssa käyttämäni kaakaon aiheuttamasta reaktiosta. Ei vaan tullut mieleen, että muutama teelusikka kaakaota kahdesti tai kolmesti päivässä voisi vaikuttaa mihinkään, ennen kuin kaverini sanoi, ettei voi käyttää kaakaota ollenkaan em. syystä!

Tutkimustulokset väittävät, ettei nautitun ravinnon ja aknen määrän välillä ole yhteyttä, mutta monien ihmisten kokemukset esimerkiksi suklaasta väittävät päinvastaista. Ilmeisesti aika yksilöllistä miten ravintoaineet vaikuttavat.

Itselläni veikkaan hartiaseudulle tulleen aknea sen vuoksi että rupesin treenaamaan tosissani samalla kun ostin ekat pussit heraa. Eli testotasot nousivat --> talin eritys kasvoi. Jotakin tuollaista.

Jos minäkin sorruin suklaalevyyn, niin naama kukki komeasti, vaikka lääkärsit väittivät, että ruoalla ei ole asiaan vaikutusta.

Sanotaanko näin että jos syöt paljon kaikkea "roskaa"/makeaa ja et liiku tarpeeksi ja sulla on muutenki huonot elämän tavat niin varmasti kukkii!

Itse otin muscle+ ja hera80 käyttöön ja treenaamaan kovempaa, huomasin samalla että on alkanut tulemaan finnejä olkapäihin, selkään ja rintaan..jossei johdu noista niin kumma sattuma ainakin :(

rocky6 sanoi:
Itse otin muscle+ ja hera80 käyttöön ja treenaamaan kovempaa, huomasin samalla että on alkanut tulemaan finnejä olkapäihin, selkään ja rintaan..jossei johdu noista niin kumma sattuma ainakin :(

Heh, mulla tullut jonkun verran hartioihin vaikka en ole tähän mennessä edes palkkaria käyttänyt ja kotona treenannut vaan suht ahkeraan lähinnä peruslihaskuntoliikkeitä, erilaisia punnerruksia ja vatsalihaksiakin tullut rääkättyä reilusti. Nyt ruvennut salilla käymään ja tänään tuli protskuja ja maltoa postista että saa nähdä miltä sitä kohta selkä näyttää. :hyper:

Muutenkin tuntuu tulevan herkästä finnejä. Nykyään en syö karkkia, sipsiä enkä suklaata ollenkaan. Limppariakaan ei tule käytettyä, maito :kippis1:

Omasta mielestä mulle ainakin on tullut selkään ja rintaan lisää näppylöitä sen jälkeen kun aloin käyttää lisäravinteita. Naamaan ei kyllä niinkään oo tullu lisää, liekkö sinne edes mahtuis enempää. :D

Mutta nyt dietillä ollessa oon huomannu, että ku juuston syönti on vähentyny todella paljon, ennen vetelin suunnilleen 3 palasta leivällä ja leipiä meni varmaan se 5-10 päivässä niin nyt se jää päivässä tohon 3 palaan.. Tuntus että nuo finnit on alkaneet kuivumaan ja enää siellä on vaan suurimmaksi osaksi arpia?!? Ehkä ne ei sitten ollukkaan ne lisäravinteet jotka aiheutti sitä vaan sen ruuan määrän lisääntyminen ku ymmärsi alkaa syömään kunnolla. :)

Hmm, enpä tosiaan tuota ole ajatellukkaan.. Oon tällä 'low carb' dietillä, että ehkä se onki siinä se syy.. Toisaalta varmasti juustollaki oli tekemistä, tuskin se kovin hyväksi on iholle syödä paljoa päivässä tyydyttynyttä rasvaa? Vai olenkohan taas aivan väärässä. :D

Talvella ainakin ilman kuivuus aiheuttaa aknea. Ei saisi liian usein pestä saippualla, ym kuluttaa ihoa. Tulisi myös suosia akne ystävällisiä rasvoja naamaan kuivumista estämään.

Mul ei oo koskaan aknea kesällä, mut nyt talvella on vähän ihottuma tyyppisempää.
Ihotautilääkäri sano et johtuu just kuivuudesta. Kysyin proteiineista niin se sano et ei vaikuta. Myöskään muut syödyt aineet ei kuulemma vaikuta, mutta kun sanoin että kyllä suklaa mulle finnejä tekee ni se vaan vinkkas, et ehkä sitäki kannattaa vähentää. Nyt olen jättänyt naaman pesun salin jälkeen tekemättä, lukuun ottamatta kevyesti lämpimällä vedellä ja myös rasvannut ihoa säännöllisesti. Iho alkaa pikku hiljaan paranemaan. Kreatiinia en itse syö mutta sen tunnetaan aiheuttavan aknea.

kyllähän siihen naaman kukkimiseen vaikuttaa monetkin seikat..ruokavalio..yms sipsit suklaat..jne..se miten hoidat ihoasi..geenit..joillakin ei tulee niitä näppyjä vaikka miten söisi..me kaikki ollaan niin erillaisia :) eli itse kysymykseen sanoisin näin että ei aiheuta.

Myös tupakka ja alkoholi lisäävät aknea, ainakin minulla (sillon kun satunnaisesti otan kännit ja poltan kännissä tupakkaa).
Tosin täällähän porukka on niin henkeen ja vereen bodia ettei tuommoisia paheita harrasteta :D

En oo ihan varma tästä...mut kuitenkin oon kuullut/lukenut jostain, että salilla käydessä ihminen alkaa tuottamaan enemmän testosteronia, joka taas on suoraan yhteydessä naaman kukkimiseen..ja kun keho tuottaa enemmän testoa, sen "käyttämiseen" myös vaaditaan enemmän harjoitusta. Vähän mutua.. :jahas:

Proteiinit tuskin aknea aiheuttaa mutta jos käyttää maltoa/dekstroa niin sitten ei oo mikään ihme jos kukintaa ilmenee. Itellä ruoka vaikuttaa hirveesti ihon kuntoon ja aurinko on toinen juttu. Heti kun pääsee ottamaan arskaa, niin alkaa naama puhdistumaan.

Minulla DC-ruokavalio puhdisti ihon täydellisesti (lievästä, satunnaisesta aknesta) parin viikon aikana. Nyt ruokavalio on lähempänä harmonista dieettiä, mutta iho vielä hyvänä. Luulen, että kun proteiinia saa vähän "liikaa", kropan lämmönnoususta ja hikoilusta johtuen nuo töhnät eivät jää ihon alle vaan sitä tulee pintaan jatkuvasti. Noin siis ainakin minulla pintakuivalla sekaiholla.

DC:n alkuvaiheissa iho kiilsi rasvaisena ehkä viikon, minkä jälkeen kuivui pinnasta ja tuttavanaiset alkoivat kysellä kateellisina, että mitä ihonhoitotuotteita minä oikein käytän, kun iho on niin kaunis... Noloa, kun tavoitteena on kuitenkin näyttää ihan oikealta mieheltä joskus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom