Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilecules sanoi:Nämä ruoka-aineiden vaikutukset akneen ovat MINIMAALISIA. Koittakaa nyt ymmärtää. Vähänkin isommat akneen liittyvät ongelmat johtuvat aina muutoksista hormonaalisessa toiminnassa. Tätä mieltä ovat ihotautilääkärit.
Konna sanoi:Absoluuttisen totuuden valossakin kummastuttaa, miksi ihotautilääkärien ohjeiden noudattaminen ei vaikuta akneen, mutta ravinto vaikuttaa. Ehkäpä kyseessä on jonkinasteinen Placebo-ilmiö? :kippis1:
kohmelo sanoi:Roacuttan ainakin toimi mulla kun vedin sitä vuosi sitten puolen vuoden kuurin, kuurin alussa oli kyllä niin kuiva naama et huhhuh! Huuletkin oli koko ajan halki, vaikka kuinka laitto rasvaa niihin! Mut kuurin jälkeen ei finneistä tietookaan!!!
ihmemias sanoi:Roaccuttania syövät/enne syöneet,
miten helposti lääkäri määrää tuon? Kävittekö ihan lääkärillä vai ihotautilääkärillä? Itse ajattelin varata ajan koulun lääkärille ja se kattelisi ihon tilanteen ja määräisi lääkkeet. Akne on lievä (ainakin mutsin mukaan) siksi epäröin suoraan ihotautilääkärille menoa. Ja vaikka se onkin lievä, silti haittaa välillä vähän liikaakin sosiaalista elämää. Tosiaan olisi kiva saada heti tehokkaat lääkkeet, eikä pelleillä eri valmisteiden kanssa. Roaccuttania heti tänne!
Nyt jää kyllä proteiinijauhot ostamatta. En viitsi enään pahentaa ihoani lisävalmisteilla. Toivottavasti pelkkä punttaus riittää lihasten kertymiseen. Niin.. ja helvetinmoinen safkaaminen ja lepo.
Edit: Ja itsekkin olen nyt katsonut erittäin tarkasti ruokavalioani. Sokerilitkuja (kaakao, limu jne) en ole juonut pitkään aikaan, en karkkeja syönyt, puhumattakaan suklaasta. Aika vähällä tuo makean syöminen ollut
Joku puhui aurinkosta parantavana tekijänä akneen. Sen itsekkin huomasin, oltuani viikon uutenavuotena Espanjassa. Vaikka ei edes tarkoituksellisesti ottanut aurinkoa, naaman iho parani jo kummasti.
Ilecules sanoi:Minun ihotautilääkäri sanoi määräävänsä Roacuttania mikäli potilas niin toivoo, aknen vaikeuden asteesta riippumatta. Oli sitä mieltä että mikäli muutamakin finni häiritsee elämänlaatua tuottaen esim. itsetunto-ongelmia, on se parempi hoitaa kunnon rohdolla pois. Onhan tossa pointti.
Miedompi aine, jolla myös vastaavia vaikutuksia, on beetakaroteeni. Molekyylirakenne melkein sama kuin tuolla retinoidilla (roaccutan). Itse otan 50mg päivässä, ihossa ero on kuin yöllä ja päivällä. Tuolla on muuten hiukan ihoa ja huulia kuivattavia vaikutuksia (kuten roaccutanillakin), joten nestettä kannattaa juoda, ja kovat kaverit voi laittaa jotain naamavoidetta (tyttöystävän/vaimon/äidin purkista voi hyvin lainata). Noissa kaupallisissa karoteeneissa on todella paljon imeytymiseroja, joissakin tuotteissa saa käyttää jopa tupla-annosta. Joten hinta-laatusuhteen arviointi kokemusperäisin testein on viisasta. Niin ja kannattaa nauttia esim. rypsiöljyn kanssa, niin imeytyminen on tehokkaampaa.kohmelo sanoi:Itse varasin suoraan ajan yksityiseltä ihotautilääkäriltä, pääsin melkein saman tien sisään ja ei tarvinnut odottaa viikkoja aikaa. Lääkäri määräsi Roacuttan-reseptin ja sanoi, että maksimiaika kuurille on puoli vuotta ja mitä kauemmin sitä kuuria syö, sitä tehokkaammin se toimii. Itselläni ei ollut mikään paha akne, mutta ei ne vähätkään finnit ketään kaunista. Pitkä kuuri tietenkin on kustannuksiltaan kalliimpaa, koska lääke ei ole mikään halpa. Mutta kyllä finnittömyydestä voi vähän jo maksaakin, ainakin allekirjoittaneella on parempi fiilis nykyään ilman finnejä. :D Kuurin aikana joutuu kerran käymään veritesteissä (muistaakseni ainakin maksa-arvot mitataan), koska Roacuttan lääke ei ole mikään ihan mieto aine, sivuvaikutuksena voi olla mm.hiustenlähtö tai luiden epämuodostumat..tietenkin tosi harvinaisia.
ihmemias sanoi:Ja vaikka se onkin lievä, silti haittaa välillä vähän liikaakin sosiaalista elämää. Tosiaan olisi kiva saada heti tehokkaat lääkkeet, eikä pelleillä eri valmisteiden kanssa.