Proteiinit ja akne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ihmemias
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy vielä lisätä edelliseen, että hiilihydraattien määrä oli melkein ketoosin rajalla, kaikki ruoka puhdasta bodyruokaa eikä mitään ylimääräistä. Protskujauhetta isolla kauhalla säännöllisesti, mutta ei kaakaota seassa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nämä ruoka-aineiden vaikutukset akneen ovat MINIMAALISIA. Koittakaa nyt ymmärtää. Vähänkin isommat akneen liittyvät ongelmat johtuvat aina muutoksista hormonaalisessa toiminnassa. Tätä mieltä ovat ihotautilääkärit.

Ilecules sanoi:
Nämä ruoka-aineiden vaikutukset akneen ovat MINIMAALISIA. Koittakaa nyt ymmärtää. Vähänkin isommat akneen liittyvät ongelmat johtuvat aina muutoksista hormonaalisessa toiminnassa. Tätä mieltä ovat ihotautilääkärit.

Absoluuttisen totuuden valossakin kummastuttaa, miksi ihotautilääkärien ohjeiden noudattaminen ei vaikuta akneen, mutta ravinto vaikuttaa. Ehkäpä kyseessä on jonkinasteinen Placebo-ilmiö? :kippis1:

Konna sanoi:
Absoluuttisen totuuden valossakin kummastuttaa, miksi ihotautilääkärien ohjeiden noudattaminen ei vaikuta akneen, mutta ravinto vaikuttaa. Ehkäpä kyseessä on jonkinasteinen Placebo-ilmiö? :kippis1:

Ihotautilääkäreiden suosittelema Roacuttan on kyllä tehonnut. Olen aina syönyt oikein ja juonut runsaasti vettä sekä puhdistanut ihoani, silti niitä finnejä oli jossain vaiheessa enemmän kuin laki sallii. Kummallista :rolleyes:

Toi :kippis1: auttaa muuten hetkellisesti akneen aika hyvin, varsinkin jos puhdasta viinaa vetää reippaammin niin avot, finnit on aamulla tipotiessään ;)

PS. Hieno avatari sulla. Laattaako toi kaveri vai mitä siinä tapahtuu? :urjo:

Roacuttan ainakin toimi mulla kun vedin sitä vuosi sitten puolen vuoden kuurin, kuurin alussa oli kyllä niin kuiva naama et huhhuh! Huuletkin oli koko ajan halki, vaikka kuinka laitto rasvaa niihin! Mut kuurin jälkeen ei finneistä tietookaan!!!

''Itse otin muscle+ ja hera80 käyttöön ja treenaamaan kovempaa, huomasin samalla että on alkanut tulemaan finnejä olkapäihin, selkään ja rintaan..jossei johdu noista niin kumma sattuma ainakin''

-Muscle+ :ssa luulisin ainakin kreatiinin aiheuttaneen finnien liisäntymisen, silti yksilöllistä. Itsellä krea aiheuttaa kukkimista...
:hyper:

Niillä ihmisillä joilla on taipumus iho-ongelmiin (itsekin kuulun tähän joukkoon) voi olla aika herkässä se mistä finnejä tulee. Omalla kohdallani aina kun aloitan treenit vähänkin pidemmän tauon jälkeen alkaa ongelmat, Roaccutania on tullut syötyä aikuisiälläkin jokunen paketti ja sillä hoituu joksikin aikaa. Kaipa se johtuu nimenomaan hormonaalisista muutoksista, mutta kyllä ruokavaliolla on suuri merkitys. Niinkuin moni muukin sanoi, suklaa ja yleensäkin tyydyttynyt rasva tekee pahaa. Esim. jos syön paljon pizzaa niin oikein tunnen kasvoissa että jotain alkaa tapahtumaan ja seuraavana aamuna löytyy yllätyksiä kun katsoo peiliin.

kohmelo sanoi:
Roacuttan ainakin toimi mulla kun vedin sitä vuosi sitten puolen vuoden kuurin, kuurin alussa oli kyllä niin kuiva naama et huhhuh! Huuletkin oli koko ajan halki, vaikka kuinka laitto rasvaa niihin! Mut kuurin jälkeen ei finneistä tietookaan!!!

Ihan sama mullakin. Karkkia en syö muuta kuin leffassa ja viime kerralla huomasin että oli tullut finnejä seuraavana päivänä. Ennen olin huomaavinani suklaan ja finnien välillä yhteyttä mutta intissä tuli leireillä patukkaa vedettyä eikä naamaa mitenkään hoidettua eikä tullut finnejä. Nykyään menee heraa, maltoa, kreaa ja kaakaota ilman ongelmia. Omituista, en osaa eristää finnien aiheuttajaa. Siistitty ruokavalio taitaa kuitenkin olla aina paras :)

Kyllähän ruoka mun mielestä vaikuttaa silleen et jos just suklaata syö niin naama kukkii.

Itelläni oli akne ja ei siihen syömiset vaikuttanu. Naama kukki 247 kunnes safkasin Roaccuttan kuurin ja lähti selästä kokonaan eikä tuullu takas.
Naama vaati 2 kuurii mut nyt on sit kunnos. Ei mikään vauvan pylly mut huomattava ero parin vuoden takaseen.

Jos on akne ni sit on akne ni se ei pesemällä tai syömättä olemalla lähde. Ihotautilääkärilt saa tarvittavat rohdot.

Roaccuttania syövät/enne syöneet,

miten helposti lääkäri määrää tuon? Kävittekö ihan lääkärillä vai ihotautilääkärillä? Itse ajattelin varata ajan koulun lääkärille ja se kattelisi ihon tilanteen ja määräisi lääkkeet. Akne on lievä (ainakin mutsin mukaan) siksi epäröin suoraan ihotautilääkärille menoa. Ja vaikka se onkin lievä, silti haittaa välillä vähän liikaakin sosiaalista elämää. Tosiaan olisi kiva saada heti tehokkaat lääkkeet, eikä pelleillä eri valmisteiden kanssa. Roaccuttania heti tänne! :worship:

Nyt jää kyllä proteiinijauhot ostamatta. En viitsi enään pahentaa ihoani lisävalmisteilla. Toivottavasti pelkkä punttaus riittää lihasten kertymiseen. Niin.. ja helvetinmoinen safkaaminen ja lepo.

Edit: Ja itsekkin olen nyt katsonut erittäin tarkasti ruokavalioani. Sokerilitkuja (kaakao, limu jne) en ole juonut pitkään aikaan, en karkkeja syönyt, puhumattakaan suklaasta. Aika vähällä tuo makean syöminen ollut

Joku puhui aurinkosta parantavana tekijänä akneen. Sen itsekkin huomasin, oltuani viikon uutenavuotena Espanjassa. Vaikka ei edes tarkoituksellisesti ottanut aurinkoa, naaman iho parani jo kummasti.

ihmemias sanoi:
Roaccuttania syövät/enne syöneet,

miten helposti lääkäri määrää tuon? Kävittekö ihan lääkärillä vai ihotautilääkärillä? Itse ajattelin varata ajan koulun lääkärille ja se kattelisi ihon tilanteen ja määräisi lääkkeet. Akne on lievä (ainakin mutsin mukaan) siksi epäröin suoraan ihotautilääkärille menoa. Ja vaikka se onkin lievä, silti haittaa välillä vähän liikaakin sosiaalista elämää. Tosiaan olisi kiva saada heti tehokkaat lääkkeet, eikä pelleillä eri valmisteiden kanssa. Roaccuttania heti tänne! :worship:

Nyt jää kyllä proteiinijauhot ostamatta. En viitsi enään pahentaa ihoani lisävalmisteilla. Toivottavasti pelkkä punttaus riittää lihasten kertymiseen. Niin.. ja helvetinmoinen safkaaminen ja lepo.

Edit: Ja itsekkin olen nyt katsonut erittäin tarkasti ruokavalioani. Sokerilitkuja (kaakao, limu jne) en ole juonut pitkään aikaan, en karkkeja syönyt, puhumattakaan suklaasta. Aika vähällä tuo makean syöminen ollut

Joku puhui aurinkosta parantavana tekijänä akneen. Sen itsekkin huomasin, oltuani viikon uutenavuotena Espanjassa. Vaikka ei edes tarkoituksellisesti ottanut aurinkoa, naaman iho parani jo kummasti.

Minun ihotautilääkäri sanoi määräävänsä Roacuttania mikäli potilas niin toivoo, aknen vaikeuden asteesta riippumatta. Oli sitä mieltä että mikäli muutamakin finni häiritsee elämänlaatua tuottaen esim. itsetunto-ongelmia, on se parempi hoitaa kunnon rohdolla pois. Onhan tossa pointti.

Roaccuttania ei saa määrätä kuin ainoastaan ihotautilääkäri. Sen verran myrkkyy.
Ei sitä helposti anneta. Useat saa antibiootteja tai jotai rasvaa.

Itelläni oli sen verran paha et se sano suoraan et kuuri päälle.

Itselläni ei koskaan ole ollut hirveän pahaa aknea, mutta jonkin verran kuitenkin kasvojen alueella... Itselläni toimi erinomaisesti Brevoxyl-voide, (ja sen rinnakkaislääkkeet), jota saa apteeksista ilman reseptiä. Se toimi minulla huomattavasti nopeammin ja paremmin kuin joskus aikanaan ihotautilääkärin määräämä reseptillä oleva a-vitamiinivoide.
Ehdottomasti kannattaa kokeilla, jos finneistä kärsit...

Ilecules sanoi:
Minun ihotautilääkäri sanoi määräävänsä Roacuttania mikäli potilas niin toivoo, aknen vaikeuden asteesta riippumatta. Oli sitä mieltä että mikäli muutamakin finni häiritsee elämänlaatua tuottaen esim. itsetunto-ongelmia, on se parempi hoitaa kunnon rohdolla pois. Onhan tossa pointti.

Muistatko kenties lääkärin nimeä ja hoitolaitosta? ;) Eikä mikään läppä ollut, ihan tosissani kysyn.

Edit: Lisäystä.. En muistanut kertoa lääkkeistä mitä tähän asti olen käyttänyt. Apteekista olen hakenut akneen saippuan, geelin, jota levitettiin aamuin ja illoin ja Acnex pullon. Tuotteet ovat nyt loppunut, eikä vaikutusta hirveästi ollut. Joissain väleissä näytti jo paremmalta, mutta aina tuli siihen "alkupisteeseen". Ihon kosteudesta ym. on myös pidetty huolta.

Edit2: Typot..

Itse varasin suoraan ajan yksityiseltä ihotautilääkäriltä, pääsin melkein saman tien sisään ja ei tarvinnut odottaa viikkoja aikaa. Lääkäri määräsi Roacuttan-reseptin ja sanoi, että maksimiaika kuurille on puoli vuotta ja mitä kauemmin sitä kuuria syö, sitä tehokkaammin se toimii. Itselläni ei ollut mikään paha akne, mutta ei ne vähätkään finnit ketään kaunista. Pitkä kuuri tietenkin on kustannuksiltaan kalliimpaa, koska lääke ei ole mikään halpa. Mutta kyllä finnittömyydestä voi vähän jo maksaakin, ainakin allekirjoittaneella on parempi fiilis nykyään ilman finnejä. :D Kuurin aikana joutuu kerran käymään veritesteissä (muistaakseni ainakin maksa-arvot mitataan), koska Roacuttan lääke ei ole mikään ihan mieto aine, sivuvaikutuksena voi olla mm.hiustenlähtö tai luiden epämuodostumat..tietenkin tosi harvinaisia.

kohmelo sanoi:
Itse varasin suoraan ajan yksityiseltä ihotautilääkäriltä, pääsin melkein saman tien sisään ja ei tarvinnut odottaa viikkoja aikaa. Lääkäri määräsi Roacuttan-reseptin ja sanoi, että maksimiaika kuurille on puoli vuotta ja mitä kauemmin sitä kuuria syö, sitä tehokkaammin se toimii. Itselläni ei ollut mikään paha akne, mutta ei ne vähätkään finnit ketään kaunista. Pitkä kuuri tietenkin on kustannuksiltaan kalliimpaa, koska lääke ei ole mikään halpa. Mutta kyllä finnittömyydestä voi vähän jo maksaakin, ainakin allekirjoittaneella on parempi fiilis nykyään ilman finnejä. :D Kuurin aikana joutuu kerran käymään veritesteissä (muistaakseni ainakin maksa-arvot mitataan), koska Roacuttan lääke ei ole mikään ihan mieto aine, sivuvaikutuksena voi olla mm.hiustenlähtö tai luiden epämuodostumat..tietenkin tosi harvinaisia.
Miedompi aine, jolla myös vastaavia vaikutuksia, on beetakaroteeni. Molekyylirakenne melkein sama kuin tuolla retinoidilla (roaccutan). Itse otan 50mg päivässä, ihossa ero on kuin yöllä ja päivällä. Tuolla on muuten hiukan ihoa ja huulia kuivattavia vaikutuksia (kuten roaccutanillakin), joten nestettä kannattaa juoda, ja kovat kaverit voi laittaa jotain naamavoidetta (tyttöystävän/vaimon/äidin purkista voi hyvin lainata). Noissa kaupallisissa karoteeneissa on todella paljon imeytymiseroja, joissakin tuotteissa saa käyttää jopa tupla-annosta. Joten hinta-laatusuhteen arviointi kokemusperäisin testein on viisasta. Niin ja kannattaa nauttia esim. rypsiöljyn kanssa, niin imeytyminen on tehokkaampaa.

Jos puhutaan aknesta ja tarkoitetaan nimenomaan aknea sairautena, niin ruokavaliolla ei ole todettu olevan merkitystä. Tällaiseen akneen ei kotikonstit tehoa. Edes isotretinoinhoidot (roaccutan) ei tätä sairautta paranna vaan poistaa/lievittää oireet.

ihmemias sanoi:
Ja vaikka se onkin lievä, silti haittaa välillä vähän liikaakin sosiaalista elämää. Tosiaan olisi kiva saada heti tehokkaat lääkkeet, eikä pelleillä eri valmisteiden kanssa.

Jos finnit kerta haittaa niin varaa aika suoraan ihotautilääkärille. Tavallisen lääkäri voi määrätä ainoastaan paikallishoitoja ja antibiootteja, joista harvoin on apua.

Vaikka täällä joku sanoi, ettei roaccutania määrätä kovinkaan helposti, niin itse olen saanut sellaisen kuvan, että se annetaan jos asiakas itse niin haluaa. Tietysti lääkäreillä on eroja mutta tämä on siis yleinen käytäntö. Sitä paitsi lääkärit saa lääkkeiden määrämisestä provikat joten ei ymmärrettävästi ole heillekään iso kynnys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom