Proteiinia linsseistä 20-30g/100g?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jm1
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä suosin kidneypapuja (tai käytännössä aivan vastaavia ruskeita/punaisia/valkoisia papuja). Halpoja ja sopivat erinomaisesti erilaisiin pataruokiin, tulisiin mättöihin, salaatteihin, wokkeihin ja sellaisenaankin menee lisukkeena.
Yleensä tulee "jatkettua" jauhelihaa noilla pavuilla, kun on selvästi halvempaa.
Eivät maistu itsessään oikein miltään ilman mausteita ja proteiinia on paljon.

Punaiset linssit ovat parempia, vihreät huonompia, siis maultaan. Ravintosisältö on mahtava kaikissa linsseissä.

Minä suosin kidneypapuja (tai käytännössä aivan vastaavia ruskeita/punaisia/valkoisia papuja). Halpoja ja sopivat erinomaisesti erilaisiin pataruokiin, tulisiin mättöihin, salaatteihin, wokkeihin ja sellaisenaankin menee lisukkeena.
Yleensä tulee "jatkettua" jauhelihaa noilla pavuilla, kun on selvästi halvempaa.
Eivät maistu itsessään oikein miltään ilman mausteita ja proteiinia on paljon.

Vähän :offtopic: mutta heitäs vinkiks jotain hyväksi havaittua tuotemerkkiä noista pavuista, mitä vois löytyä perussittarista :)
Joskus ollu mielessä ostaa, mutta sitä hämääntyy niiden miljoonien purkkien seassa ja sitten nappaa vaan nopeasti ne tonnikalat ja ananakset...:jahas:

GoGreenin tuotteet on ainakin hyviä, ei välttämättä halvimpia. Löytyy perussittarista.

Mun mielestä linssit on tosi hyviä.

Vähän :offtopic: mutta heitäs vinkiks jotain hyväksi havaittua tuotemerkkiä noista pavuista, mitä vois löytyä perussittarista :)
Joskus ollu mielessä ostaa, mutta sitä hämääntyy niiden miljoonien purkkien seassa ja sitten nappaa vaan nopeasti ne tonnikalat ja ananakset...:jahas:

Minä suosin säilykepapuja, koska ne ovat käyttövalmiita suoraan tölkistä toisinkuin kuivapavut, joita täytyy liottaa yön yli ja keitellä enemmän myrkkyjen poistamiseksi. Liikaa vaivaa laiskemmalle.
Miinuksena säilykkeissä kilohinta on tietysti vähän korkeampi, mutta eipä nämä mitään ökykalliita ole muutenkaan.

Rainbown chilipavut on suosikkini maultaan, koska sen kastike sisältää näppärästi mausteita valmiina (tomaattisose, pippurit, valkosipuli...). Noin 80c maksaa ~400g purnukka. Paras lisuke juuri mausteisiin ruokiin, kuten chiliconcarne, meksikonpata tai taco/burritotäyte.
Purkillisessa ~20g proteiinia.

Maustamattomina papuina Pirkan ruskeat pavut vedessä (menee ne vaaleammatkin kyllä). ~400g purkki öbaut 50c. Näitä menee wokeissa ja salaateissa.
Purkissa ~30g proteiinia.

Kiitän :kippis1:

Täytyypä kipasta kauppaan hakemaan, jos vaikka testailis noita aluksi riisi-jauheliha-kananmunamätön jatkeeksi..:) Tulis tosiaan kätevästi noi mausteetkin samalla jos noita chilipapuja laittas

Punaiset linssit..:kuola: mustapippuri muuten sopii niihin todella hyvin.

Ei se papujen keittelykään niiiin kamalaa ole, eli laiskan kokin perusohje: heitän pavut likoon aamulla. Illalla sitten vaihdan veden ja keitän niitä puolisen tuntia (valurautapadassa) ja annan muhia aamuun. Seuraavana päivänä sitten huuhtaisen pavut ja keittelen muiden ainesten seassa tavalliseen tapaan. Poikkeuksena adukipavut joiden keitinvesi on suorastaan herkullista.

Milläs kaikella linssejä kannattaa maustaa? Ajattelin tämän ketjun innoittamana kokeilla punaisia linssejä ja nyt pitäisi tietää täytyykö samalla päivittää maustehyllyä.

Garam masala sopii tosi hyvin linsseihin. Jokin kuminapohjainen intialainen maustetahna on tosi nannaa jos moista sattuu jääkaapissa olemaan. Valkosipuli käy hyvin myös.

Myös tomaattipyree sopii mun mielestä.

Liian vähäsuolaiset linssit on pahoja. Yleisesti ottaen voi maustaa aika rankalla kädellä, tosiaan etenkin tuliset ja aasialaiset mausteet sopii hyvin. Soijakastikkeella saa suolapitoisuutta helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom