Proteiinia ennen nukkumaan menoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hans
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kyllä kannattais vetää mitää heraproteiinia ennen nukkumaanmenoa, koska siitä saa aminohappoja vain pariksi tunniksi ja sen jälkeen keho alkaa käyttämään lihasten aminohappoja, joka ei tietenkään ole hyvä juttu. Sen takia on selkeästi paras vaihtoehto ottaa kaseiinia tai maitoproteiinia (jota on maitotuotteissa, mutta raejuusto/juusto on paras vaihtoehto, koska niissä on vähiten hiilareita), joista saa paljon hitaammin imeytyvää proteiinia. Myös terveelliset rasvat hidastavat imeytymisä (oliivi - ja rypsiöly). Hiilareista sitten, nopeita tai hitaita, illalla niitä ei tarvii elikkä turhaa energiaa ja rasvaksi tulee varastoitumaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tässä taas huomattua kuinka hyvä hinta-proteiinisuhde maidolla on.

Maitopurkista tuntuisi saavan kaseiinia yli 1.5 kertaa halvemmalla kuin halvimmistakaan kaseiinijauhoista. ja maistuu hyvältä eika tarvi sekoitaa ja säätää.

eikai se laktoosi siinä niin paljoa lihota tms.? (sehän on kuitenkin hitaasti eikä nopeasti imeytyvää hiilihydraattia )

Minkä verran rasvaton maito nykyään maksaa? Laktoosittomia kun joudun ostelemaan niin ei oo hajua.
Joka tapauksessa, UFS kaseiinisäkistä irtoaa 720g hintaan 17.90e. Tämä siis ilman paljousalennuksia. Saadaksesi saman määrän protskua sun on ostettava ~22 maitopurkkia.
Ime siitä sitten litra maitoa iltasella (33g prodea) ja kirmaa vartin välein kuselle minkä kintuistas pääset. Tuleehan maitolitrasta 49g hiilariakin. Minun tietääkseni laktoosi ei ole ns. hidas hiilari.

Noin 70 centtiä normi maito maksaa. Eli 22x0,7€= 15,4€. Tuo kirmaaminen riippuu ihan paljon rakko taas vetää nestettä. Joillain ei tarvi edes herätä litrasta tai kahdesta.;)

Ite oon jo pitempään syöny 20-60min ennen nukkumaanmenoa 40g maapähkinöitä, 100g raejuustoo, 40g heraa ja vielä arginiinia 5g. Pähkinöistä hyvää rasvaa ja kasvikunnan prodea, raejuustosta hitaammin imeytyvää prodea ja herasta monipuolinen aminohappoprofiili alkuyön ajalle. Vielä kun käyttää halvempaa heraa, jossa myös rasvaa, niin imeytyy sekin hiukan hitaammin. Ei oo ollu yöllä nälkä ja muutenki tuntuu, että ei tollanen nukkumaanmenopala palautumista ainakaan häiritse :) . Eli tottakai proteiinia ennen nukkumaanmenoa :thumbs:

Originally Posted by astro
Tuleeko uudestaan kusihätä? Onko pirtelö vielä kelpo kunnossa aamulla?

Itse olen juonut monesti n.10h työpaikan pukuhuoneen kaapissa olleen hera,kaakao,maito sekoituksen, kun ei ole työpäivän aikana "kerinnyt"
Vielä olen suht. terveenä ja ei ilmennyt oksentelua,pyörtyilyä tai vatsavaivoja..;)

Nyt oon kehitelly niin nami iltasheikin, että sitä saa oottaa koko päivän vesikielellä. :kuola:

Pistän ½dl perusheraa, ½dl suklaanmakuista XL:ää, ja vajaa desin suklaanmakuista american pro slow:ta. Rypsäriä sujautan 15-25ml riippuen vähän paljonko rasvaa on päivänmittaan kertyny.

Nyt oon kehitelly niin nami iltasheikin, että sitä saa oottaa koko päivän vesikielellä. :kuola:

Pistän ½dl perusheraa, ½dl suklaanmakuista XL:ää, ja vajaa desin suklaanmakuista american pro slow:ta. Rypsäriä sujautan 15-25ml riippuen vähän paljonko rasvaa on päivänmittaan kertyny.

Tossahan on varmaan vajaa 100g proteiinia tollasessa annoksessa... noh, mikäs siinä jos on rahaa ku massii. Mä syön yötä vasten proteiininlähteenä yleensä purkin tonnikalaa ja pikkasen rypsäriä siinä ohella. Protein XL:ääkin löytyy täältä, mutta lähinnä tulee käytettyä sitä päivisin välipalana jos ei ehdi muuta syödä.

Tossahan on varmaan vajaa 100g proteiinia tollasessa annoksessa... noh, mikäs siinä jos on rahaa ku massii. Mä syön yötä vasten proteiininlähteenä yleensä purkin tonnikalaa ja pikkasen rypsäriä siinä ohella. Protein XL:ääkin löytyy täältä, mutta lähinnä tulee käytettyä sitä päivisin välipalana jos ei ehdi muuta syödä.

noin 60grammaa.. Eikä noi määrät ole mitään tasan. Otan silleen suunnilleen.:)

Mä vetäsen 150g raejuustoa ja toisen mokoman mansikkasoppaa illalla iltapalaksi. Yleensä n. 1-2h ennen nukkumaan menoa.

Jos meen nukkuu vaik klo23. ni taistelu kataboliaa vastaan alkaa klo20 n.150g raejuustoa,22 joku 100g raejuustoa ja klo23 n.25g kaseiinia pellavasiemen/rypsiöljyllä. Tämä silloin kun hiilarimäärät on matalalla ja prodee tulee tintattua enemmän..

Vaalea tonnari paloina öljyssä. Valutan ylimääräset öljyt purkista pois ja otan huikan rypsäri tai oliiviöljypullosta.

Pidän kovasti tuon vaalean tonnikalan mausta, mutta herätessä aamulla on aika järkky maku suussa. Vaikka miten pesisi hampaita ja joisi vettä.

Mä sekotan just ennen nukkumaan menoo 30 grammaa FASTin PROMIXia ja 6:een desiin rasvatonta maitoa. Siinä on protskuu joku 40 grammaa.

200g raejuustoa ja mahdollisesti 30g Pro Slowta normi maitoon. Liian harvoin kyllä muistaa ottaa.

Rahka + öljy

..joskus kaljaa + pizzaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom