Proteiinia aamiaisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Teuvo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäis varmaan kokeilla heittää puuron sekaan hiukan suklaan makuista whey3:sta..
Saas nähdä mitä tulee.. Kirjottelen sit huomenna jos selviän aamusta hengissä :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
onko juusto muuten hyvä protskun lähde kun 12 g 100 g juustoa, ei mun mielestä mut jossain sanottiin että olis niin hyvä. :curs:

abine sanoi:
onko juusto muuten hyvä protskun lähde kun 12 g 100 g juustoa, ei mun mielestä mut jossain sanottiin että olis niin hyvä. :curs:
Riippuu juustosta, vähärasvaisissa juustoissa proteiinia ~30 g/100 g. Paras juusto proteiinilähteeksi on tiestysti raejuusto, rasvaa ~2 % ja proteiinia rapiat 30 g/100 g.

Zone-sarja -42%
batbug sanoi:
Missä raejuustossa on noin paljon proteiinia?
Ingmanin raejuustossa ei ainakaan ole kuin 16g proteiinia / 100g. :jahas:
Sorry, painovirhe. Piti laittaa ~30 g/purkki (200 g). ;)

No morjens sun aamiaiselle! Ootko laskenu ravintoarvoja tai kalorimäärää?

Kyl mä ne joskus laskin, mut en löytäny niitä tähän hätään. Täytyy kyl sanoo etten jaksa/kerkiä tehä joka päivä tota, mut puuro, rahka ja leivät menee päivittäin +maito juomana tietty...

HHOH!, Sähän syöt ku hevonen! .
Millane pääruoka päivällisellä... villisika
Oikeestaan syön 3 pääruokaa...koulussa puol 12 aikaan(pääruoka, pari leipää, 2 lasia maitoo +jälkkäri)
14-16 Kotona: Lämmin ruoka maidon ja leipien kera +protsku+krea -juoma
Välipaloja...ja yleensä massankasvattajaa(tiedän että nää valmiit sekotukset on perseestä, mut kun kerran tos on 7kg:n pönttö, ni miksen söis...
19-21 Toinen lämmin ruoka yleensä samaa kuin päivällä
Päivän mittaan tulee naposteltua muutenkin kaikenlaista noissa väleissä.

Vähän taustoja: En todellakaan liho kunnolla tollakaan ruualla, painoindexi on ollut viimeset kymmenen vuotta jotain 17 ja rasvat varmaan aika lähellä nollia....Mitään tautia en omista joka vaikuttaisi painooni(ollut kaiken näköisissä tutkimuksissa), taidan olla sitä "läpipasko tyyppiä". Nyt viimesen muutaman kuukauden aikana oon muutaman kilon saanu lisää, joku 20-25kg lisää niin alan oleen kohtuu painossa .

-Heinänkorsi-

Pulla sanoi:
Meitsi on saakelin huono syomaan aamupalaa. Ei vaan safka maistu siihen aikaan paivasta. Nykyaan oon sitte kolmen leivan ja kahvin lisaksi pistanyt naamaan drinkin, joka tehdaan heittamalla banaani-rahka-Pure Whey-maito tsydeemi tehosekottimella sekasin. Hyvaa ja toimii kuin junan vessa! :D

Podin itse tätä samaa "ei ruoka maistu aamulla" ongelmaa, mutta
joskus salilla selailin jotain fitness lehteä, josta löysin ihan pätevän vinkin, joka ainakin meikäläisellä toimii...

Heti herättyäsi / keittiöön päästyäsi lasillinen esim. appelsiini mehua tai vastaava (hapanta)... Ne sisältävät (en nyt muista mitä) jotain happoja jotka saa potkasee vatsan käyntiin hyvin!

Uppoo ruoka kummasti paremmin!

Itellä ei oikein protsku uppoa aamulla heti herättyä missään ruoan muodossa, niin juon kyllä sillon ihan mielellään suklaata. Ja toiseksi, parempi kai se heti aamulla on vetää heraa niin imeytyy nopeesti protskut yön hiljaiselon jälkeen.

En jaksanut kahlata koko trediä läpi mutta alla pari Mestarin aamiaista (löytyi vanhasta B&K:sta):

Roadhouse Raider 358 kcal
hh/p/r - 50/30/4
- 1dl kaurahiutaleita
- 2,5 dl vettä
- hyppysellinen suolaa
- 1 banaani
- 2 dl rasvatonta maitoa
- 5 munanvalkuaista

Keitä munat koviksi. Sekoita kaurahiutaleet ja vesi lautaselle, tuuppaa mikroon ~2 min, tarjoa siivutetun banaanin ja maidon kera.

Herkkuperseille 384 kcal
hh/p/r - 41/40/8
- 250 g rahkaa
- 1 dl mustikkamehua
- 2 tl makeutusjauhetta
- 30 g AllBran-hiutaleita
- 1 rkl paahdettuja auringonkukansiemeniä

Sekoita rahka, mustikkamehu ja makeutusjauhe kulhossa kunnolla sekaisin. Lisää AllBran-hiutaleet ja auringonkukansiemenet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1) kaurapuuro + protskudrinkki + vitamiinia

tai

2) raejuustoa + keittoa + vitamiinia

tai

3) pari ruisriuskan palaa 'kaikilla herkuilla' + protskudrinkki + vitamiinia

...ja tästä ei hötkyillä.

ikinä.

Olen tässä jo toista vuotta joka ikinen työaamu heitellyt samaan kulhoon sekaisin:
300g kevyt maitoa,
50g erästä gaineria,
50g raejuustoa ja
50g muroja.
Kaikki mahtuu hyvin pieneen kulhoon ja on nopea syödä. Sopii myös niille jotka eivät pysty syömään aamuisin paljoa (minä mukaan lukien) Ja ei, tuo ei maistu puulta vielä yli vuodenkaan jälkeen.

Herkkuperseille 384 kcal
hh/p/r - 41/40/8
- 250 g rahkaa
- 1 dl mustikkamehua
- 2 tl makeutusjauhetta
- 30 g AllBran-hiutaleita
- 1 rkl paahdettuja auringonkukansiemeniä

Sekoita rahka, mustikkamehu ja makeutusjauhe kulhossa kunnolla sekaisin. Lisää AllBran-hiutaleet ja auringonkukansiemenet.

Tosta ei kyllä 40g prot saa millään, joko B&K tai minä laskee päin helvettiä

rahka 2,5*9,8 = 24,5g
makeutusjauhe -
mustikkakeitto -
AllBran 0,3*10 = 3g
Auringonkukka = 0,15*23 = 3,45

Yhteensä ~31g prot, ja minä en ainakaan laske mistään kaurahiutaleista tms. proteiineja mukaan, eli 24,5g

Viime aikoina:

Purkki rahkaa (250g)
Ultra Whey (70ml scoop)
Banaani
Maitoa loraus
Neljän viljan hiutaleita tai kaurahiutaleita (3dl)

Mun normaali aamiainen:

200g hedelmämysliä
7dl kevytmaitoa.
4 palaa ruisleipää päällä pari siivua juustoa.
Litra vettä, ehkä puoltoista.

kaloreita on muistaakseni noin 1200 ja roteiinia 55g

Mysli maistuu puulle mut eipä se olo aamulla muutenkaa ole mitenkää ruusuinen :urjo:

Vannon nykyään myslin nimeen. Alpen Original on kallista, mutta ei tarvitse makeuttaa enää mitenkään ja on parhaimman makuista. Ostin jotain "hyvä ostos" mysliä ja sitä ei saanut alas mitenkään vaikka miten yritti makeuttaa... Valitsin proteiiniarvojen ja hiilihydraattien mukaan. Syön mielummin annoksessa sen 20g enemmän hiilihydraatteja ja 3g vähemmän protskuja, kun tulee sentään syötyä.

Huhhuh kun te syötte paljon.. meikäläisen täytyy nyt ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta syömään. Raejuusto menee kohtuu helposti alas, jos vaikka joka aamu vetäis 200g sitä ja siihen sekaan jotai ananasta. Ja tohon vielä lisäks pari jugurttia niin ois ees melkein tarpeeks hiilihydraattii... vai onko jugurtti jotenki paskaa kun kukaan ei täälä sitä tunnu syövän?

IJK sanoi:
Tosta ei kyllä 40g prot saa millään, joko B&K tai minä laskee päin helvettiä

Tarkistin ton vielä B&K:sta:olin kopioinut reseptin arvoineen oikein. Kun tuota laskee niin eihän tosta voi tulla 40 g protskua.

Back
Ylös Bottom