Proteiini

Ikä
39
Tästä on kyllä ollu erilaista juttelua mutta sanokaas että paljo käytätte proteiinia painokiloa kohti tai paljon yleensä menee päivässä proteiinia?
Tiedän että 2g olisi sellainen sopiva määrä urheilialle mutta joskus tuntuu että proteiiniä voisi syödä enemmänkin.
Ja kuinka nopeasti proteiini menee läskiksi jos sitä syö liikaa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Tuntuu etta vois syoda enemmankin"? Miten ihmeessa tunnet sen?:) Oli vaan ihan pakko kysya... :) Ja kylla se 2g painokila kohti on ihan riittavasti, se etta saat sen ja hiilareiden maaran oikeasti laskettua ja syotya oikein niin on sitten oma asiansa.

Re: Re: Proteiini

Originally posted by J0u
Oon kuullu et jos protskua syö liikaa nii voi tulla syöpä myöhemmäs vaihees
Näin se vaan on. Kaikki varmasti muistavat tarinan halsualaisesta turskafarmarista, Erasmus Pullapitkosta, joka söi yhden lihapullan, sai proteiiniöverit ja kuali aivo- ja persesyöpään seuraavana päivänä.

Originally posted by Pulla
"Tuntuu etta vois syoda enemmankin"? Miten ihmeessa tunnet sen?:) Oli vaan ihan pakko kysya... :) Ja kylla se 2g painokila kohti on ihan riittavasti, se etta saat sen ja hiilareiden maaran oikeasti laskettua ja syotya oikein niin on sitten oma asiansa.
Siis "tunnen ja tunnen" :D
Vaan esim jos syö jotain 1500~ kcal (dietillä kun ollaan) ja proteiiniä semmoset 140g niin mietin että tossa jää kalorit aika vähäseksi mutta ei se sinänsä haittaa.

Mutta kertokaa nyt itekkin että minkä verran vedätte sitä protskuu! :rolleyes:

Joo, ne proteiinit on semmonen myrkky että <font size=+2>hui!</font>
2 - 3 g per (rasvaton) painokilo tuntuu ainakin meikäläiselle toimivan. Ja älkää ihmeessä alkako sekakäyttäjiksi. Rasvat ja proteiini ovat terveydelle vaarallisia tuotteita, yksi lasi rasvatonta maitoa päivässä kattaa molempien tarpeen.

T. Fogelholm ja dogi

Re: Re: Re: Proteiini

Originally posted by Tomi
Näin se vaan on. Kaikki varmasti muistavat tarinan halsualaisesta turskafarmarista, Erasmus Pullapitkosta, joka söi yhden lihapullan, sai proteiiniöverit ja kuali aivo- ja persesyöpään seuraavana päivänä.

Hahha, en yleensä näitä turhia replyjä harrasta mutta pakko sanoa, että repesin aika pahasti :lol2:

Originally posted by carboniitti
Siis "tunnen ja tunnen" :D
Vaan esim jos syö jotain 1500~ kcal (dietillä kun ollaan) ja proteiiniä semmoset 140g

Jos toi sun profiili pitaa paikkansa ika/paino/pituus niin minka ihmeen takia olet ylipaatansa dieetilla? Millainen pula-ajan Tarzan oikein olet jos noilla mitoilla on niin paljon rasvaa etta tarvii dieettia? eli mun vinkkivinkki:unohda dieetit, syo kuin hevonen ja reenaa kuin viimeista paivaa. proteiinia sen 2g/painokilo vahintaan, joku muu saa kertoa hiilarimaarat. Ja toi Tomin tarina proteiineista on sitten totta. Usko pois tai muuten se joutuu valehtelemaan lisaa! :)

Mistäköhän tämä 2g/painokilo on oikein lähtenyt liikkeelle ? Onko takana jonkinlaista tutkimusta tms ? Jos ei niin tämä tieto on yhtä tyhjän kanssa. Tuota ohjetta noudattamalla minun pitäisi syödä päivässä n. 150g proteiineja, joista saan siis 600kcal energiaa. Kuitenkin oon huomannut että päivässä pitää syödä sillaset 3000kcal tai enemmän että alkaa lihasta tarttumaan, joten pitäiskö tämä 2400kcal sitten ottaa hiilareista ja rasvasta ? Jos oletaan että ottaisin 30% rasvoista niin tällöin hiilareista pitäisi ottaa se jäljelle jäävä 50% eli 1500kcal. Tämä ajatus ei istu minun kallooni sitten mitenkään, enkä rupea tuollaiseen hiilarimättöön :) Eli näytän persettä kaikille "liika proteiini hajottaa munuaiset" -paskapuheille ja syön 250-300g proteiineja päivässä :D

2g/per painokilo-jutun olen itse kuullut suomen menestyksekkaimman kehonrakentajan suusta hanen kanssaan reenatessa. Mutta naista asioista voidaan keskustella vaikka maailman tappiin asti, itella 2g toimii ihan kiitettavasti.

Ja ite en ole oikein lahtenyt tohon prosenttien laskentaan mutta en sita missaan nimessa tuomitsekkaan. syon vaan niin saakelisti minka kerkian ja katson etta sisaltaa proteiineja ja hiilareita suhteellisen paljon. Turha kikkailu pois ja kaurapuuroa naamaan! :)

Tuota... eikös nämä vegaanit sielä niiden sivuilla olleet asiantuntijoita näissä proteiinijutuissa? :blow:
Kai ne nyt paremmin tietää nää jutut ku joku bodari. Onhan niillä sielä joku ravintoterapeuttiki tai jotai... Mä ainakin kysyisin ennemmin sieltä ku täältä.
:blow:

Originally posted by trebla
Mistäköhän tämä 2g/painokilo on oikein lähtenyt liikkeelle ? Onko takana jonkinlaista tutkimusta tms ?

"Jokunen" tutkimus löytyy. Missä on Anssi kun sitä kaipaa?

Originally posted by JSmith
"Jokunen" tutkimus löytyy. Missä on Anssi kun sitä kaipaa?

Vieläks se on bannattuna? Katselin jäsentietoja, mutta ei ainakaan enää bannatulta näyttänyt :david:

Täh??? Anssiko bannattu? Mites sellasta on päässy tapahtumaan? Eipä sitä kyllä ole vähään aikaan näkynytkään mutta.... ohoh, kaikkea sitä kuulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom