Proteiini pumppaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeme
  • Aloitettu Aloitettu
Kirjassa voimaa!!!massaa!!! on sellainen viikon kestävä ohjelma missä pumpataan vaan tiettyjä lihaksia ja luvattiin esim. hanskaan muutaman senttin kasvua? Onko toi mahdollista?

Ja viitsikö joku selvittää mulle kun en oikein ymmärtänyt että kuinka paljon tota protskua ja hiilareita piti ottaa joka punppauksen jälkeen? Jotenkin painon mukaan mutta miten? Mä painan 65kg jos se helpottaa neuvoa!

Kiitos!

Ja mistä ruokaaineista protskua & hiilateita saa parhaiten että ei tarttis kaikkea kiskoa jauhoista!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Jeme
Ja mistä ruokaaineista protskua & hiilateita saa parhaiten että ei tarttis kaikkea kiskoa jauhoista!!!!

Onko sulla seiskaluokan kotitalouskirjaa? Jos kyllä, niin otapa esille ja lue sieltä, tai jostain äidin isosta keittokirjasta. Ruokakaupassa on kans hyvä ottaa ruokapakkaus kätöseen ja ettiä sieltä semmonen lipetti, missä lukee "Ravintosisältö". Useemmankin tuotteen ravintosisältöjä kandee katella. Kun niitä aikansa syynäilee ja opiskelee asiaa, niin se menee "selkärankaan" ja sen osaa lopun ikäänsä.

Jos tuotteessa on esim. 60-70% hiilareita, joista sokereita mahd. vähän, ja vähintään jotain 7-10% kuituja, niin se on hyvä hiilarinlähde. Näitä ovat esim. kaikki puurohiutaleet, näkkäri, mikä tahansa kokojyväleipä (valkonen ranskanpulla sen sijaan on perseestä!), makaroni/pasta (erityisesti kaura tai ruis), kuoripotut (huom! pysy erosta ranskanpotusta, ainakin suurimmaksi osaksi, harvoin sitäkin voi syödä) ja tumma riisi. Jos massakautta harkitset, niin voi vähän yksinkertaisempiakin hiilareita vetää, ainakin osittain, mutta kuituakin kandee aina melko paljon syödä, esim. salaatin tai leseen muodossa, jotta suoli toimii.

Protskuklassikkoja: kaikki liha (kala, kana, nauta, possu, kalkkuna, riista), k-munat, raejuusto ja maitorahka. Noita vedät muutamaan otteeseen päivässä, niin onkin jo kyseenalaista, että tarviitko niitä jauhoja enää ollenkaan.

Oli pakko lähtee ilman aamupuuroo töihin. Nyt pirunmoinen nälkä, joten eiku mars duunin tarjoomaa aamupalaa mässäämään :hmmm:

Ja Kallo laittokin jo tuhtia asiaa lyhyesti. Liekö kukaan kokeillu tuota proteiinipumppausta? Mä arvelen, että toimii ja ei toimi. Varmaan on viikon lopussa lihas turvoksissa, mutta kuinka kauan?

Mun piti joskus kokeilla tuota proteiinipumppausta, mut olin jo valmiiks ylikunnossa ku alotin ja olikohan se nyt toisena päivänä ku tulin kipeeks.
Toista kertaa en oo kokeillu, ku ei oo niin ollu aikaa, eikä oikein oo varaa jättää väliin näitä muita lihaksia, esim. rinta ja olkapäät on aivan surkeat ja jalkoja ei kannata vielä edes mainita...

Originally posted by Jeme

Ohhoijaa! Käytätkö sinä hyvä mies lisäravinteita, vaikka et tiedä edes suuntaa-antavasti, minkä verran ravintoaineita perusruoastasi saat? Mistä tiedät, kuinka paljon sitten jauhoja ottaa... :rolleyes:

Minä kokeilin proteiinipumppausta ja sain toisen ojentajan kipeäksi kuukaudeksi. En osaa sanoa repesikö jotain vai mistä kipu johtui, mutta toiste en tuota kokeile.Hyöty tuosta menetelmästä jäi väliaikaiseksi minun kohdallani.

Parempaa menestystä olen saanut lisäämällä käsille pumppitreenin kerran viikossa eli vedän 3 x 20 ojentajille ja hauiksille kevyehköillä painoilla ja lyhyillä palautuksilla päämäääränä mahdollisimman kova pumppi ko. lihaksille. Normaali treeneissä vedän 6-8 pituisia sarjoja mahdollisimman raskailla painoilla. Pumppipäivän lisäys on tuonut natuna 2-3cm lisää hanskaan 3kk. Pitkäjänteistä hommaa tuo hanskojen kasvattaminen.

Tonnikala vedessä, siinä on varmaan paras hinta/proteiinisuhde ;)
purkillisessa rainbow-tonnikalaa 38g proteiinia, maksaa lähialepassa 55 senttiä purkki.

Re: Re: Proteiini pumppaus?

Originally posted by beginner
maitoa ja vitusti

Kannattaa vaan varoa ettei hanki laktoosi-intoleranssia. Eli jos pakki menee sekaisin niin vähentää maitotuotteiden käyttöä, kaikilla ihmisillä on kuitenkin olemassa tietty raja mihin asti kestää laktoosia.

Ja viitsikö joku selvittää mulle kun en oikein ymmärtänyt että kuinka paljon tota protskua ja hiilareita piti ottaa joka punppauksen jälkeen?
Yleensä suhteet menee 1 : 2 eli proteiinia puolet hiilarin määrästä. Normiannostus on usein 25g protua / 50g hiilaria. Tottakai määrät vaihtelee sitten eri kokoisilla körmyillä. Sä olet kuitenkin sen verran kevyt (vielä) että tuo on varmasti passeli määrä sulle.

Yleensä suhteet menee 1 : 2 eli proteiinia puolet hiilarin määrästä. Normiannostus on usein 25g protua / 50g hiilaria. Tottakai määrät vaihtelee sitten eri kokoisilla körmyillä. Sä olet kuitenkin sen verran kevyt (vielä) että tuo on varmasti passeli määrä sulle.

8 vuotta vahna threadi, kaveri on voinut kasvaa hiukan. ^^

Kirja löytyy mutta ko. ohjelmaa ei ole tullut kokeiltua. Vaikuttaa melko raskaalta kaikin puolin. Esimerkki ohjelma kirjassa:

08.00 3 x 10-20 50g proteiinia, 150g hiilihydraattia
10.00 3 x 10-20 50g proteiinia, 150g hiilihydraattia
12.00 3 x 10-20 50g proteiinia, 150g hiilihydraattia
14.00 3 x 10-20 50g proteiinia, 150g hiilihydraattia
16.00 3 x 10-20 50g proteiinia, 150g hiilihydraattia
18.00 3 x 10-20 50g proteiinia, 150g hiilihydraattia

Yhteensä: 18 sarjaa 300g proteiinia 4800+ kaloria

Sarjat tehdään supersarjoina, tauko sarjojen välillä puoli minuuttia. Sarjojen ei tarvitse olla kovia, mutta pitää kuitenkin tuntua lihaksessa.
Proteiinia saatava vähintään 3 grammaa painokiloa kohden vuorokaudessa. Treenataan kuusi päivää putkeen.

Rasvasta ei kirjassa mainittu mitään. Proteiinin ja hiilihydraattien tulisi olla helposti sulavia, joten jauhoja varmaan kannattaa käyttää. Lisäksi mainitaan että banaani ja hunaja nostaa kiitettävästi insuliinitasoja, harjoituksen jälkeisen proteiiniannoksen yhteydessä.

Ikivanha, mutta huipputehokas ohjelma "erikoistumiseen". Jos jokin lihasryhmä on jäänyt jälkeen kehityksestä, se voidaan ottaa erikoiskäsittelyyn. Silloin sijoitetaan yksi viikko varta vasten kyseisen lihaksen treenaamiseen. Muutama sentti lisää olkavarren ympärykseen yhdessä viikossa ei ole harvinaista tällä keinoilla. Itsepäisetkin lihasryhmät saadaan reagoimaan, kun keinoja ei kaihdeta. (Suora lainaus kirjasta)

Tekstiä aiheesta ei ole kuin vajaan sivun verran kirjassa ja perusteluja ei sen enempää ole. Itse näkisin että OK ehkä saadaan viikossa kunnon pumppi hankittua, sentti pari lisää, mutta onko siitä hyötyä pitemmän päälle?? Häviääkö vai mitä? Tuskin voimaa hirveesti lisää tuo.... Kai sillä saadaan aktivoitua lihas uudelle kasvuntielle =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom