kerran kokeillut
Itse kokeilin proteiini pumppausta monia vuosia takaperin, muistaakseni 21vuotiaana (nyt 28v). Olin mökillä käymässä eikä ollu muutakaan tekemistä:D Olin noihin aikoihin jo käynyt 4v salilla aktiivisesti eli lihasta oli jo jonkin verran. Päätin valita liikkeiksi penkin ja hauiskäännön seisten kun ne olivat helpoimmat mökkipainoilla suorittaa (ja letsfeissit onhan ne viileimmät lihat:D) Tein ohjelman hieman raskaan kautta, otin ihan kohtuu painot 1-2 minuutin pausseilla.
Eli: 6kertaa päivässä takapihalle tekemään 3x10 sarjaa penkkiä ja haukkaa noin 2 tunnin välein. Heti treenin jälkeen ruokaa ja prodepaukkuja naamaan. Sen muistan että se syöminen alkoi vituttamaan kun maha oli koko ajan valmiiksi täynnä:D Ekat 4päivää meni ihan hyvin ja 2viimestä päivää alko jo väsymystä sekä kipuilua tuntua, ei kuitenkaan liian häiritsevää.
Noihin aikoihin oli pituus 182 ja paino noin 92, tumppu oli noin 42cm. Penkistä muistan menneen 90kg 8 kertaa.
Noh tuloksista sitten...palauduin kokemuksesta 3 päivää ilman että tein mitään, annoin vaan kropan levätä. Hauis oli turvonnut 43.5cm josta muistaakseni sentti jäi pysyvää (rauskaus arvetki liikku hauista pitkin melkee sentin eteenpäin:D)
Suurin yllätys oli penkissä missä olinkin ollu hieman jumissa, mennessäni kokeilemaan 3päivän jälkeen sain 16 toistoa 90kg vaikka ennen tuota viikkoa olin pitkään pyristellyt semmosen 7-8 toiston kanssa. Hauiskäännön voimanparannusta en enää muista. Paino taisi nousta 1,5 kg.
Toi on omalla tavallaan ihan hupaisa ja näköjään toimivakin, mutta vaatii melkein sen lomaviikon toteutuksen kannalta. Pitää myös olla hyvä ruokahalu
Tuntuu myös et tossa pitää olla lähempänä teini-ikää että palautuu kunnolla (tietysti ellei ole kuuri päällä;)). Varmaan tänä päivänä vuosia myöhemmin kun koittais niin lihakset naurais jo koko ideasta itsensä kehosta pellolle:D En silti kokemusta tyrmää.