Proteiini ja palautusjuoma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä proteiinia ja palautusjuomaa suosittelette 12-vuotiaalle pojalle? Ja onko haittavaikutuksia alaikäisen proteiinin käytössä? Tilauslinkki olisi vielä mukava.

Viimeksi muokattu:
Jos oot 12-vuotias ni ekaks varmaan kannattaa käydä salilla jonkun aikaa ihan rauhassa ja opetella kaikki liikkeet puhtaasti ja rauhassa.
Sit kun on ohjelma tehty ja liikkeet tiedossa ni sit harkitsis noit lisäravinteita, en nää mitään syytä miks pitäis alkaa vielä 12-vuotiaana hirveesti tankkaamaan.
Ihan ekaks laitat perus ruokavalion kuntoon kun muuteskin kasvat viel ainaskin 5-vuotta niin suuret painotkin voit melkeen unohtaa heti alkuun.

Jos oot 12 ni ei ehkä kannata ees vielä käydä salilla vaan harrastaa jotain kiinnostavaa liikuntalajia muutama vuos ja sit vaikka 15-16v suunnata salille.

Juu olet aivan liian nuori yksin salilla käymiseen. Ehkä jos saat vanhemman mukaan niin silloin voi tehdä jotain perusliikkeitä. Urheilu ylipäätään on mainiota kasvavalle nuorelle. Lisäravinteitakin voi toki syödä, mutta kyllä ihan perus kuoluruoka ja kotiruoka on aivan riittävä tässä vaiheessa! Kehityt varmasti ilman lisäravinteita, niin minäkin tein (itse aloitin 14 vuotiaana kotona punnerrellen ja 15 vuotiaana punttiksen). Muistat vain syödä monipuolisesti kasviksia ja vihanneksia päivän aterioiden yhteydessä. Proteiinit kalasta, kanasta ja punaisesta lihasta. Hiilarit riisistä, perunasta, pastasta ja moniviljatuotteista.

ite alotin kans 12 vuotiaana ja ihmettelen kun jotkut tuntuu olevan sitä mieltä että sen ikäsenä ei kannattais viel reenata.

Oma asia se tietenkin on, mutta siinä iässä ei ole vielä edes alkanut kasvun pyrähdykset ja murrosikä. Ainakaan mielestäni raskaat liikkeet eivät ole vielä tuossa vaiheessa välttämättä hyväksi, ja kuten Bisley sanoi, ihan normaalit urheiluharrastukset ovat ehkä vielä parempi vaihtoehto.

Ehdottomasti muuta urheilua ton ikäsenä ei oo välttämättä hirveesti järkee mennä salille tossa vaiheessa. Kyl sinne vielä ehdit:)

Ei välttämättä tartte nyt salille mennä, kyllä sinne ehtii vielä... Protskujakin ehtii juoda vanhempana ihan tarpeeksi.

termin2.jpg

Kuva ei liity tähän mitenkään...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oma asia se tietenkin on, mutta siinä iässä ei ole vielä edes alkanut kasvun pyrähdykset ja murrosikä. Ainakaan mielestäni raskaat liikkeet eivät ole vielä tuossa vaiheessa välttämättä hyväksi, ja kuten Bisley sanoi, ihan normaalit urheiluharrastukset ovat ehkä vielä parempi vaihtoehto.

Itse kylläkin olen kasvanut lähes 10 cm viime vuodesta, mikä siis ei ole muka "kasvun pyrähdys"? Kavereita pienempi olen ennen ollut, nykyään asiat on toisin. Vielä puuttuu kunnon lihakset.

Itse vedin ekat treenit 12-vuotiaana, ja treenasin aika kovaa pari kuukautta ennen kuin into lopahti ja homma loppui siihen.

Kipinä syttyi uudestaan vasta 20 vuotiaana ja kyllä sitä nyt toivoo, että olis silloin skidinä jaksanut treenaata.
Aika monta vuotta meni hukkaan tietokonetta näpyttäessä.

no kyllä vähän ton ikäselle. 12v kuuluu pelata lätkää tai futista tai jotai muuta pallopeliä. lihasta ei kai mitään järkeä lähteä ihan viellä kasvattamaan.

Kerro mulle miks helvetissä just lätkää tai futista? Tai miks jotain muuta pallopeliä ? Miks pitää aina noita suosittuja joukkuelajeja tunkea joka paikkaan, miksi oi miksi.
Itse lähtisin sinuna vaikka painimolskille.
Yksilöurheilu kunniaan, joukkueurheilu on pelleilyä, no ei nyt ihan mutta melkeen.
Sitäpaitsi 12v on jo aika iäkäs alottamaan jonku futispelleilyn ihan alusta.
Veikkaisin parempaa vastaanottoa jossain kamppailu-urheilu seurassa, mm. nyrkkeily, thai/kickboxing, paini, bjj, judo jne..
Noista lajeista sitäpaitsi saat ihan helvetisti paremman fysiikanki, ku jostain lätkästä/fudiksesta, ajatellen etenkin jos sua kiinnostaa alottaa bodaaminen/voimailu jossain vaiheessa.

Veikkaisin parempaa vastaanottoa jossain kamppailu-urheilu seurassa, mm. nyrkkeily, thai/kickboxing, paini, bjj, judo jne..
Noista lajeista sitäpaitsi saat ihan helvetisti paremman fysiikanki, ku jostain lätkästä/fudiksesta, ajatellen etenkin jos sua kiinnostaa alottaa bodaaminen/voimailu jossain vaiheessa.

Tuohon on pakko yhtyä, koordinaatio kyky jne, kehon hallinta muutenkin, keskikropan voimat (toki ne jannut vääntää istumaan nousuja jalkapallossa, jos nyt joku innokas pallon potkija haluaa tähän jotain sanoa). Mutta miksi brassijutsu, eikait ne sinne monessa paikkaa (missään?) edes ota 12 vuotiaita? :)

12v jossei viellä murrosikä ole tullut, niin paljonko se lihas edes kasvaa ilman suurempaa testosteronin eritystä?

Offtopikkia, mutta joukkuelajeissa on muitakin ulottuvuuksia kuin se itse tekeminen: sosiaalisuus, ryhmässä toimiminen ja niin edelleen. Ja aivan vitun tyhmää teilata jotain lajeja oikeastaan millään perusteella. Totta, että noinkin vanhana monen pallopelin aloittaminen on jo vähän myöhäistä, mutta sopiva taso löytyy toisaalta kaikille. Oikeastaan vaikka mistä urheilusta saa hyvää pohjaa myöhempää salilla käymistä varten.

Ihan aiheeseen sitten että se on siinä ja siinä kannattaako sitä puntilla käymistä vielä aloittaa 12 vuotiaana. Jos saa jonkun osaavan isän tai isoveljen tai muun osaavan henkilön kanssa käydä, niin kyllä sitä kevyesti voi tehdäkkin jumppaa, mutta omaa painoa kannattaa varmaan käyttää enimmäkseen. Paras ikä aloittaa salilla käyminen lienee siinä vaiheessa kun murrosikä alkaa, mutta silloinkin henkinen puoli saattaa olla vielä vajaa. Osaavassa ohjauksessa siinä vaiheessa kuitenkin saa paljonkin aikaan.

Viimeksi muokattu:
Offtopikkia, mutta joukkuelajeissa on muitakin ulottuvuuksia kuin se itse tekeminen: sosiaalisuus, ryhmässä toimiminen ja niin edelleen. Ja aivan vitun tyhmää teilata jotain lajeja oikeastaan millään perusteella. Totta, että noinkin vanhana monen pallopelin aloittaminen on jo vähän myöhäistä, mutta sopiva taso löytyy toisaalta kaikille. Oikeastaan vaikka mistä urheilusta saa hyvää pohjaa myöhempää salilla käymistä varten.

Kyllä kuule esimerkiksi painisalilla toimitaan ryhmässä. Ihan yhtä sosiaalista ku joku jalkapallo harrastuksena. Tollanen yhteishenki, ryhmässä toimiminen, sosiaalisuus ei käännä vaakaa kumpaakaan suuntaan yksilöurheilun ja joukkueurheilusta puhuttaessa.
Yksilöurheilua itse vain arvostan enemmän ja rupeaa kismittämään tollanen just jonku p*rk*leen pallopelin tyrkyttäminen varsinkin jos aihe liittyy "voimailuun" ja sitä ennen suositeltaviin harrastuksiin. Tottakai kaikesta urheilusta saat jonkinlaista pohjaa salilla käymistä varten, mutta miksi ei valitse sellaista lajia josta saa reilusti paremman pohjan ? Jos laji muutenkin miellyttää.

Kyllä kuule esimerkiksi painisalilla toimitaan ryhmässä. Ihan yhtä sosiaalista ku joku jalkapallo harrastuksena. Tollanen yhteishenki, ryhmässä toimiminen, sosiaalisuus ei käännä vaakaa kumpaakaan suuntaan yksilöurheilun ja joukkueurheilusta puhuttaessa.
Yksilöurheilua itse vain arvostan enemmän ja rupeaa kismittämään tollanen just jonku p*rk*leen pallopelin tyrkyttäminen varsinkin jos aihe liittyy "voimailuun" ja sitä ennen suositeltaviin harrastuksiin. Tottakai kaikesta urheilusta saat jonkinlaista pohjaa salilla käymistä varten, mutta miksi ei valitse sellaista lajia josta saa reilusti paremman pohjan ? Jos laji muutenkin miellyttää.

Totta kai kannattaa valita se laji josta tykkää. Mitä tulee viestiisi, kommentistasi paistaa ihailtava kypsyys ja asennoituminen. Onnea.

Totta kai kannattaa valita se laji josta tykkää. Mitä tulee viestiisi, kommentistasi paistaa ihailtava kypsyys ja asennoituminen. Onnea.

Onnea. Tekis mieli kyllä kysyä, että mikä mummo siel koittaa päteä.
Sinunkin kommentistasi paistaa kyllä sellanen naurettavan tyhmänlainen viisastelu.

Onnea. Tekis mieli kyllä kysyä, että mikä mummo siel koittaa päteä.
Sinunkin kommentistasi paistaa kyllä sellanen naurettavan tyhmänlainen viisastelu.

:lol2: Mummopa tosiaan hyvinkin. Herkästi sä ainakin provosoidut. Minä toin yhden näkökulman esille joukkueurheilusta, ja totesin sitten että mikä tahansa urheilu luo pohjaa salille.

Leikkeitä omista sanomisistasi:

...Yksilöurheilu kunniaan, joukkueurheilu on pelleilyä, no ei nyt ihan mutta melkeen...

...Sitäpaitsi 12v on jo aika iäkäs alottamaan jonku futispelleilyn ihan alusta...

...Yksilöurheilua itse vain arvostan enemmän ja rupeaa kismittämään tollanen just jonku p*rk*leen pallopelin tyrkyttäminen varsinkin jos aihe liittyy "voimailuun" ja sitä ennen suositeltaviin harrastuksiin. Tottakai kaikesta urheilusta saat jonkinlaista pohjaa salilla käymistä varten, mutta miksi ei valitse sellaista lajia josta saa reilusti paremman pohjan ? Jos laji muutenkin miellyttää...

...Tekis mieli kyllä kysyä, että mikä mummo siel koittaa päteä...

Hienoa tekstiä, boldasin joitain kohtia, joissa ilmaiset mielipiteitäsi värikkääseen ja yksipuoliseen tapaasi. Mistään kohtaa tätä threadia en löytänyt joukkuelajien tyrkyttämistä, josta sinä olet kovin tuohtunut.

Olet kuitenkin ilmeisesti samaa mieltä että kannattaa valita laji joka miellyttää? Mikä sinua siis varsinaisesti risoo? Jos päissäsi kirjoittelet noita viestejäsi tai olet alle 13 -vuotias, kannattaa lopettaa ennen kuin sitten aamulla tai murrosiän jälkeen alkaa tympäisee;)

:piis:

Back
Ylös Bottom