Rasvaprosentin pieneneminen lisää tietenkin lihasten erottuvuutta, mutta kyllä esim ranteissa, hauiksessa ja olkapäissä kasvun huomaa. Viimeisen 7 viikon aikana paino ei ole tippunut kuin kilon vaikka n. 1000kcal päivässä tulee miinusta, mutta vyötärön ympärys on kaventunut reilut 4cm. Tuskin tuo paino pelkkää nestettä on mikä läskin tilalle on tullut. Miinuksella olen vedellyt reilun 3kk ja treeninä ollut 6 kertaa viikossa reilun tunnin pyörä/hiihtolenkki. Muutaman viikon kun olin lenkkiä tehnyt niin otin punnerrukset, vatsat, hauikset käsipainoilla sekä selät mukaan kuvioihin. Yksi liike lisää joka viikko ja noitakin tuli treenailtua se ensimmäinen kuukausi 6 kertaa viikossa, mikä on monen mielestä liikaa, mutta omalla painolla kun noita kevyitä liikkeitä teki niin ei seuraavana päivänä enää tuntunut laisinkaan, että olisi jotain edellisenä päivänä tehnyt, joten siksi vedin sarjat läpi joka päivä. Sitten ensimmäisen kuukauden jälkeen aloin tekemään liikkeitä lisäpainoilla ja tiputin lihaskuntotreenit 5 kertaan viikossa. Toisen kuukauden jälkeen hommasin kahvakuulan ja alotin treenaamaan sillä ja tiputin treenipäivät 4 kertaan viikossa ja tuollein olen treenaillut viimeiset 7 viikkoa. Vajaa kymmenen liikettä kuulalla ja käsipainoilla per päivä (sis vatsat ja leuat), liikkeitä vaihdellen. Vieläkin käyn 5-6 kertaa viikossa tuon tunnin lenkin vetämässä.
Salilla en ole käynyt kuin 2 kertaa elämäni aikana ja aikaisemmin en ole edes kotona punteilla treenaillut. Silti tosin kiitettävässä kunnossa aina ollut voiman, kestävyyden ja rasvaprosentin osalta (verrattuna samanikäisiin keskivertokavereihin), poislukien viimeiset 3 vuotta. Nyt siis ensimmäistä kertaa on tullut tehtyä "kunnollista" treeniä (pelkkää paskaahan tämmöinen treeni suurimmalle osalle tämän forumin lukijoista on). njoo.. hommasin tuossa tangon ja painoja ja kaveri vääntää penkin viikonloppuna, niin saa vähän edes parempaa treenia tehtyä. meinasin ostella uutta kahvakuulaa, kun tuo 16kg kävi liian köykäiseksi, mutta hemmetisti halvempaa ja imo järkevämpää oli tuo 150kg painosarja ostaa 200€:llä, kun hommata aina uusi 60€+ kahvakuula kun vanha käy pieneksi. Kahvakuuliakin kun olisi hyvä olla aina parit, niin saisi liikkeet paremmin tehtyä.