proteeini ennen treeniä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu
Anssi Manninen sanoi:
Ijp, tuolle "erottelulle" ei ole mitään perusteita.

Niin...asiaa on jo "jonkin verran" jauhettu täällä

2-vaiheiselle on oma leirinsä ja kertarysäyksellä otettavalle palautusmisjuomalla omansa
:hyper:

Pointtina tuossa 2-vaiheisuudessa on ottaa tosiaankin laadukasta proteiinia, joka humahtaa pikaisesti elimistöön ja vasta sitten hiilaritankkaus. Esimerkiksi ultrakallista Immediate Actionia tuotteen valmistaja suosittaa otettavaksi noin. No luonnollisesti tuotteita myyvien yritysten mainospuheita on syytä lukea pienellä varauksella. Mutta joka tapauksessa ennen treeniä otettavaa protskuhömpsyä meinaan testata :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anssi Manninen sanoi:
Ijp, tuolle "erottelulle" ei ole mitään perusteita.

En mä väittänytkään että siitä hyötyä olis, mutta jos ottaa palautusjuoman kahdessa osassa niin eka protskut.

Hmm, eilen vedin viimeiset herat.. Meinasin maanantaina ostaa Whey 3:sta ja Maltoa mutta nyt pisti miettimään että josko sittenkin ostais Whey 3:sen tilalle heraa... Epäilen kestääkö budjetti molempien oston. Mielipiteitä?

Anssi Manninen sanoi:
Heraa ja vähän nopeita hiilareita ennen, aikana ja jälkeen. Siinä se. Yksinkertaista :)

Tehtyäni uuden ohjelman vuoden alussa jossa jokainen lihasryhmä harjoitellaan kahteen kertaan 8 päivän kierrossa, ovat treenit venyneet pidemmiksi, 1t 15min - 1t 30min. Treenin aikana en ole aiemmin mitään ottanut (paitsi vettä). Ennen treeniä olen syömättä 2-4 tuntia.

Lievää uupumusta kyllä havaittavissa siinä 60min kohdalla, ja pelko siitä josko lihas alkaa kiihtyvällä vauhdilla purkautua harjoituksen kestäessä pidempään. Kannattaisko siis vaikkapa siinä 50min paikkeilla alkaa jo pikku hiljaa hörppiä sitä palautusjuomaa (tällä hetkellä käytössä Muscle+, jossa prot/hh suhde 50/50, vai oisko joku muu juoma (heraa ja vähän hiilaria) parempi?

strike sanoi:
Ensteks tärkeintä on täyttää energiavarastot. Kyllä, proteiini on se jonka avulla elimistö korjautuu ja kasvaa. Ilman hiilihydraattia ei proteiinit juurikaan pääse lihassoluihin - ja silloin ei synny kasvuakaan.
Mitäs tämä sitten tarkoittaa? Tuo on lainattu tuolta threadista, jonka Herra Hera heitti sivun ylälaidassa.
Tuohan nyt ainakin tukisi väittämää "hiilarit ensin ja perään herat". Eikä toisin päin...

Pitääpä sitä itsekin kokeilla, kun noin paljon mainostatte. :hyper:

Tähän asti olen tehnyt näin. Päivän aikana syönyt hyvin ja 14.30 olen tankannut paljon pitkää hiilaria ja protskua (~60g/45g). 17.00 olen käynyt vetään protskudrinkin, jossa pääasiassa heraa ja yksi banaani. Sitten 19.00 olen käynyt vetään treenin ja hyvin on kulkenut (kofeiinia syönyt 200mg 15min ennen). Huomatkaa, että olen tuon 15.00-18.00 välisen ajan ollut töissä.

Nyt lähden kokeilemaan niin, että tankataan silloin 14.30 vähän entistä suurempi ateria ja otetaan vielä rypsäriä päälle. Sitten ollaankin 18.20 asti syömättä, ja otetaan heradrinkki (30g) ja kofeiinia 200mg. Ensimmäinen kova sarja aloitellaan 19.00. Muuten homma toimii samanlain eli päivän aikana ollaan syöty hyvin ja 15.00-18.00 välinen aika tehdään kevyttä työtä.

Parit kyssärit:
-Otanko öljyt silloin 14.30 vai myöhemmin töissä?
-Mitä muuta on väärin? :david:

pollo sanoi:
Parit kyssärit:
-Otanko öljyt silloin 14.30 vai myöhemmin töissä?
-Mitä muuta on väärin? :david:

Mää oon ottanut ne rypsärit sen protskudrinkin kanssa jotain tunti ennen treeniä enkä oo havainnu mitään negatiivisia tuntemuksia näin tehtynä, tosin vaikuttaa varmaan sekin paljonko sitä öljyä vetäsee. Tosin tämä oli lomalla tehty kokeilu, näin töissä ollessa ei tule otettua kun se heradrinkki välipalana ilman sitä öljyä ja ihan hyvä näinkin.

Saapas sanoi:
Mitäs tämä sitten tarkoittaa? Tuo on lainattu tuolta threadista, jonka Herra Hera heitti sivun ylälaidassa.
Tuohan nyt ainakin tukisi väittämää "hiilarit ensin ja perään herat". Eikä toisin päin...

Jahas, nyt en muista mitä tuolla oon tarkottanu. Kyllä siis omasta mielestäni ensin protskut ja sitten hiilarit. Siis jos viilattas pilkkua.

Itse en käytännössä ainakaan viilaa, vaan homma menee näin:
20-25min ennen treeniä 15-20g heraa (+vitskut ja kreatiini)
heti treenin jälkeen 35-40g heraa + glukoosia 60g (+vitskut ja kreatiini)
Tästä ~ yksi tunti ja otan esim purkin rahkaa sekä ananasta ja banskun. Siitä tunti tai puoltoista niin joku lihaisa päivällinen. jne..

Gyrmy sanoi:
Hmm, eilen vedin viimeiset herat.. Meinasin maanantaina ostaa Whey 3:sta ja Maltoa mutta nyt pisti miettimään että josko sittenkin ostais Whey 3:sen tilalle heraa... Epäilen kestääkö budjetti molempien oston. Mielipiteitä?

Olen sitä mieltä että Whey 3 on heraa :thumbs:

Saapas sanoi:

Näin voi ollakin ainakin Borsheim ym. (2004) tutkimuksen mukaan jos insuliinin tehokkain vaikutus on siis vähän myöhemmin. Eli heti hiilarit ja ehkä 15 minsaa ja sitten protskut. Mutta alkaa olla aika pahasti hifistelyä...

Gyrmy sanoi:

Zakk sanoi:
Olen sitä mieltä että Whey 3 on heraa :thumbs:

Gyrmy taisi miettiä ostavansa välipalaksi Whey 3:a ja palautukseen jotain nopeampaa heraa. Samasta sarjasta niitä olisivat hydrolysoitu Whey ja ionivaihdettu Whey+.

Kumpi jälkimmäisistä sitten lienee definitiivisesti parempi/nopeampi? Itse käytän näistä kahdesta mieluummin plussaa lähinnä sen neutraalin maun takia. Välipalana menee milloin mitäkin halpisheraa; tällä hetkellä tosin Twinlabin Ultra Wheytä.

Timba79 sanoi:
Mää oon ottanut ne rypsärit sen protskudrinkin kanssa jotain tunti ennen treeniä enkä oo havainnu mitään negatiivisia tuntemuksia näin tehtynä, tosin vaikuttaa varmaan sekin paljonko sitä öljyä vetäsee. Tosin tämä oli lomalla tehty kokeilu, näin töissä ollessa ei tule otettua kun se heradrinkki välipalana ilman sitä öljyä ja ihan hyvä näinkin.

Ajattelin vaan, kun otan samalla aterialla sekä pitkää hiilaria, että rasvaa. Tuostahan tulee pakostakin kunnon insupommi, joka on sitten jo kolmas samana päivänä. Onko väliä sen suurempaa merkitystä, vaikka olen dietillä?

Toisaalta jos öljyt ottaa, niin niistähän se energia revitään, joten olisko parempi ottaa ne aikaisemmin päivällä tai myöhemmin illalla?

SEKOO PÄÄ! NYT LOPPUU TÄLLAINEN HIFISTELY! :curs:

pollo sanoi:
Ajattelin vaan, kun otan samalla aterialla sekä pitkää hiilaria, että rasvaa. Tuostahan tulee pakostakin kunnon insupommi, joka on sitten jo kolmas samana päivänä. Onko väliä sen suurempaa merkitystä, vaikka olen dietillä?

Toisaalta jos öljyt ottaa, niin niistähän se energia revitään, joten olisko parempi ottaa ne aikaisemmin päivällä tai myöhemmin illalla?

SEKOO PÄÄ! NYT LOPPUU TÄLLAINEN HIFISTELY! :curs:

Pollo, riläks.. :kippis1: Rasvojen nauttimisen ajankohdalla ei ole minkään sortin merkitystä, lukuunottamatta muutamaa sallittua(?) hifiä, elikkä heti treenin jälkeen kannattaa vältellä.

Kolmas insupommi samana päivänä? So what? Ihan vinkkinä, myös aminohapot stimuloivat insuliinia.. ;)

Itseasiassa kestävyyslajeissa lihasten sisäisten rasvavarastojen täyttäminen harjoittelun jälkeen on ilmeisesti tärkeää.. ks. esim. J Sports Sci:n artikkeli (Spriet ja joku muu 2004).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom