Vähän vaikuttaa siltä että meidät suomalaiset on saatu tähän identiteettipoliitikan liekaan ja vahvasti. Ite äänestin Halla-ahoa ainoastaan siksi, että oli ehdokkaista ainoa joka esittää järkevää ja omaan arvomaailmaani sopivaa argumentaatiota. Hänen kanssaan ei oikein kukaan tuntunut haluavan väitellä mistään olennaisista asioista, ja ymmärrän kyllä miksi. Heikkouksia hänellä toki on, mutta kun ollaan presidenttiä valitsemassa niin varmaankaan siihen rooliin vaikuttavia oli mielestäni aika vähän. Onhan moni noista historian kovemman luokan kavereista ollut aivan avoimen rasistisia (esim. Winston Churchill), ja näistä asioista aivan oikein muistutetaan välillä. Rasismi, kuten moni muukin ismi sais jo jäädä historiaan mun puolesta. Enkä mä edes usko, että Halla-aho on rasisti, mutta who knows. Jonkun mittapuun mukaan mäkin olen rasisti, ihan vaan koska olen valkoinen.
Mutta tuo, että avoimesti homo presidentti olisi Suomelle jotenkin automaattisesti parempi kuin hetero (tai kaappihomo), on mulle järjenvastaista ajattelua ja identiteettipolitiikkaa puhtaimmillaan. En äänestä Halla-ahoa siksi, että hän on oletetusti hetero tai jätä äänestämättä Haavistoa koska on homo. Katson puhtaasti sitä, miten paljon järkeen heidän sanansa mulle käyvät ja menen sen mukaan.
Siitäpä sitten kakkoskierroksen ongelmaan: ketä tässä pitäisi äänestää kun molemmat ovat niin umpipoliitikkoja, enkä vaan pysty kumpaakaan kuuntelemaan viittä minuuttia pidempään. Aivot vain menee johonkin shut down- tilaan kun mitään järkevää ei tule.
Mutta tuo, että avoimesti homo presidentti olisi Suomelle jotenkin automaattisesti parempi kuin hetero (tai kaappihomo), on mulle järjenvastaista ajattelua ja identiteettipolitiikkaa puhtaimmillaan. En äänestä Halla-ahoa siksi, että hän on oletetusti hetero tai jätä äänestämättä Haavistoa koska on homo. Katson puhtaasti sitä, miten paljon järkeen heidän sanansa mulle käyvät ja menen sen mukaan.
Siitäpä sitten kakkoskierroksen ongelmaan: ketä tässä pitäisi äänestää kun molemmat ovat niin umpipoliitikkoja, enkä vaan pysty kumpaakaan kuuntelemaan viittä minuuttia pidempään. Aivot vain menee johonkin shut down- tilaan kun mitään järkevää ei tule.