Presidentinvaalit 2024

Vähän vaikuttaa siltä että meidät suomalaiset on saatu tähän identiteettipoliitikan liekaan ja vahvasti. Ite äänestin Halla-ahoa ainoastaan siksi, että oli ehdokkaista ainoa joka esittää järkevää ja omaan arvomaailmaani sopivaa argumentaatiota. Hänen kanssaan ei oikein kukaan tuntunut haluavan väitellä mistään olennaisista asioista, ja ymmärrän kyllä miksi. Heikkouksia hänellä toki on, mutta kun ollaan presidenttiä valitsemassa niin varmaankaan siihen rooliin vaikuttavia oli mielestäni aika vähän. Onhan moni noista historian kovemman luokan kavereista ollut aivan avoimen rasistisia (esim. Winston Churchill), ja näistä asioista aivan oikein muistutetaan välillä. Rasismi, kuten moni muukin ismi sais jo jäädä historiaan mun puolesta. Enkä mä edes usko, että Halla-aho on rasisti, mutta who knows. Jonkun mittapuun mukaan mäkin olen rasisti, ihan vaan koska olen valkoinen.

Mutta tuo, että avoimesti homo presidentti olisi Suomelle jotenkin automaattisesti parempi kuin hetero (tai kaappihomo), on mulle järjenvastaista ajattelua ja identiteettipolitiikkaa puhtaimmillaan. En äänestä Halla-ahoa siksi, että hän on oletetusti hetero tai jätä äänestämättä Haavistoa koska on homo. Katson puhtaasti sitä, miten paljon järkeen heidän sanansa mulle käyvät ja menen sen mukaan.

Siitäpä sitten kakkoskierroksen ongelmaan: ketä tässä pitäisi äänestää kun molemmat ovat niin umpipoliitikkoja, enkä vaan pysty kumpaakaan kuuntelemaan viittä minuuttia pidempään. Aivot vain menee johonkin shut down- tilaan kun mitään järkevää ei tule.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän vaikuttaa siltä että meidät suomalaiset on saatu tähän identiteettipoliitikan liekaan ja vahvasti. Ite äänestin Halla-ahoa ainoastaan siksi, että oli ehdokkaista ainoa joka esittää järkevää ja omaan arvomaailmaani sopivaa argumentaatiota. Hänen kanssaan ei oikein kukaan tuntunut haluavan väitellä mistään olennaisista asioista, ja ymmärrän kyllä miksi. Heikkouksia hänellä toki on, mutta kun ollaan presidenttiä valitsemassa niin varmaankaan siihen rooliin vaikuttavia oli mielestäni aika vähän. Onhan moni noista historian kovemman luokan kavereista ollut aivan avoimen rasistisia (esim. Winston Churchill), ja näistä asioista aivan oikein muistutetaan välillä. Rasismi, kuten moni muukin ismi sais jo jäädä historiaan mun puolesta. Enkä mä edes usko, että Halla-aho on rasisti, mutta who knows. Jonkun mittapuun mukaan mäkin olen rasisti, ihan vaan koska olen valkoinen.

Mutta tuo, että avoimesti homo presidentti olisi Suomelle jotenkin automaattisesti parempi kuin hetero (tai kaappihomo), on mulle järjenvastaista ajattelua ja identiteettipolitiikkaa puhtaimmillaan. En äänestä Halla-ahoa siksi, että hän on oletetusti hetero tai jätä äänestämättä Haavistoa koska on homo. Katson puhtaasti sitä, miten paljon järkeen heidän sanansa mulle käyvät ja menen sen mukaan.

Siitäpä sitten kakkoskierroksen ongelmaan: ketä tässä pitäisi äänestää kun molemmat ovat niin umpipoliitikkoja, enkä vaan pysty kumpaakaan kuuntelemaan viittä minuuttia pidempään. Aivot vain menee johonkin shut down- tilaan kun mitään järkevää ei tule.
Itellä kans noista kahdesta se reaktio, että tekis mieli heittää kaukosäädin telkasta läpi.
Ei kyl koskaan ole tainnut olla yhtä paskoja ehdokkaita menossa eu.. eiku suomen tasavallan presidentiksi
 
Ilmeisesti moni oikeasti uskoi, että Halla-aho voisi mennä toiselle kierrokselle ja nyt sitten on pettymystä ilmoilla. Ok, mikäs siinä. Mutta nyt voi viimeistään unohtaa ne ajatukset, että tämä johtuisi (viimeisimmistä) gallupeista tai niiden puutteesta. Ero Halla-ahon ja Haaviston välillä oli kuitenkin 7 prosenttiyksikköä.

Eipä ole minullakaan järin mairittelevaa sanottavaa kakkoskierrokselle menneistä, mutta vähemmän huonoa äänestäen todennäköisesti menen.
 
Vähän vaikuttaa siltä että meidät suomalaiset on saatu tähän identiteettipoliitikan liekaan ja vahvasti. Ite äänestin Halla-ahoa ainoastaan siksi, että oli ehdokkaista ainoa joka esittää järkevää ja omaan arvomaailmaani sopivaa argumentaatiota. Hänen kanssaan ei oikein kukaan tuntunut haluavan väitellä mistään olennaisista asioista, ja ymmärrän kyllä miksi. Heikkouksia hänellä toki on, mutta kun ollaan presidenttiä valitsemassa niin varmaankaan siihen rooliin vaikuttavia oli mielestäni aika vähän. Onhan moni noista historian kovemman luokan kavereista ollut aivan avoimen rasistisia (esim. Winston Churchill), ja näistä asioista aivan oikein muistutetaan välillä. Rasismi, kuten moni muukin ismi sais jo jäädä historiaan mun puolesta. Enkä mä edes usko, että Halla-aho on rasisti, mutta who knows. Jonkun mittapuun mukaan mäkin olen rasisti, ihan vaan koska olen valkoinen.

Mutta tuo, että avoimesti homo presidentti olisi Suomelle jotenkin automaattisesti parempi kuin hetero (tai kaappihomo), on mulle järjenvastaista ajattelua ja identiteettipolitiikkaa puhtaimmillaan. En äänestä Halla-ahoa siksi, että hän on oletetusti hetero tai jätä äänestämättä Haavistoa koska on homo. Katson puhtaasti sitä, miten paljon järkeen heidän sanansa mulle käyvät ja menen sen mukaan.

Siitäpä sitten kakkoskierroksen ongelmaan: ketä tässä pitäisi äänestää kun molemmat ovat niin umpipoliitikkoja, enkä vaan pysty kumpaakaan kuuntelemaan viittä minuuttia pidempään. Aivot vain menee johonkin shut down- tilaan kun mitään järkevää ei tule.

Näinhän se on. Oikeasti ollaan heimoajattelussa ja sen näkee hyvin tuosta miten Halla-Ahoa äänestää nuoret miehet ja Haavistoa nuoret naiset. Ihan turhaa puhua asia-aiheista, kun ketään ei kiinnosta, kun päätös tehdään tunnetasolla. Lähipiirissä on pari tuollaista ja vaikka noi Haaviston Al-Holin sotkut menee täysin yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Näistä on ollut minusta viime aikoina kaksi hyvää esimerkkiä. Mika Aaltola täällä ja Ron Desantis jenkeissä. Molemmat olisi ollut päteviä pressoja, mutta kumpikin jäi tylsinä ja harmaina jalkoihin värikkäämpien ehdokkaiden edessä.

Itsekin kyllä sorrun tuohon heimoajatteluun ja mietin nyt miten vihervasemmisto ei saa voittaa. Jos Haavisto voittaa, niin se on iso voitto wokelle yms. paskalle ja jokaisen kannattaa miettiä, että haluaako taistella tuota vastaan vai ei. Stubb on tässä toissijaista, koska nyt äänestetään Haavistoa vastaan. Isänmaa kutsuu, otatteko kutsun vastaan vai alistutteko vihervasemmiston sateenkaarisaappaan alle?
 
Vahva kansa tarvitsee vahvan johtajan?

Putin on heikko ja surkea johtaja. Ukrainaan hyökkäys oli yksi maailmanhistorian pahimmista virheistä. Miettikääpä miten paljon paremmin Venäjällä menisi jos siellä olisi joku järkevä johtaja joka keskittyisi talouteen ja korruption kitkemiseen yms. eikä sotimiseen?

tCBUOLX.jpeg
 
Aihetta liipaten. Tuttavapiirissä joitain, jotka selkeesti eniten Halla-Ahon tai Essayahin kannalla, mutta jättivät äänestämättä koska "ei se kuitenkaan voi voittaa". Ja oikeassahan he suurella todennäköisyydellä olivatkin. Mutta pohdin samalla galluppien miellekkyyttä suomalaisessa vaalisysteemissä, jossa vaihtoehtoja on suuri määrä. Pätee sekä presidentin että eduskuntavaaleihinkin. Jotenkin tuntuu, että gallupit ja myös persujen nousun myötä median hehkuttama taktinen äänestäminen voi johtaa vähän outoihin lopputulemiin, kun moni ei äänestä omaa suosikkiaan, tai vaihtoehtoisesti ollenkaan koska gallupit sanovat ettei oma ehdokas voi voittaa.

En tiedä näkeekö tässä muut mitään ongelmaa? Kaksipuoluejärjestelmässähän gallupeissa tai taktisen äänestämisen pohtimisella ei ole väliä. Eikä myöskään nyt presidentinvaalien toisella kierroksella. Mutta tuo eka kierros jossa vaihtoehtoja on lähemmäs kymmenen, tuntuu että gallupit jne vaikuttaa tai voi vaikuttaa ns liikaa. Ei mulla kyllä korjausehdotustakaan ole, totta kai vapaassa maassa saa ihmisten mielipidettä kysellä ja raportoida niistä.

Siirtoäänitapa olisi mun mielestä ehdottomasti paras. https://fi.wikipedia.org/wiki/Siirtoäänivaalitapa Eli ehdokkaat voi halutessaan laittaa järjestykseen. Voi siis äänestää, kuten nytkin, mutta voisi tehdä myös esim. niin, että olisi äänestänyt Hjallista, mutta kakkoseksi Anderson ja kolmoseksi Stubb. Tuolloin ääni olisi mennyt lopulta Stubbille, mutta olisi kuitenkin ollut äänestämässä Hjallista (ja Andersonia).

Mitä tulee siihen, että ei oma ehdokas kuitenkaan pääse läpi, niin mielipidekysymyshän tämä on, mutta mun mielestä asiaa kannattaa miettiä vähän pidemmälle. Tähän voisi ottaa käytännön esimerkiksi persut. Eivät paljoa menestyksellä juhlineet ennen jytkyä, vaan olivat aika merkityksetön marginaalipuolue. Mutta mikäli heitä ei olisi kukaan tuolloin äänestänyt, koska "Ei ne tällä kannatuksella kuitenkaan mitään voi tehdä", niin olisko puolue ollut olemassa enää silloin, kun kannatus lähti lentoon? Enpä usko. Tai ei Halla-ahokaan tainnut ensimmäisen kerran ehdolle asettuessaan mitään massiivista ääniryöppyä saada, pääsikö edes läpi? Mutta ehkä se, että hän kuitenkin sai ääniä motivoi häntä jatkamaan hommaa ja nousemaan yhdeksi ykköspoliitikoista. Tällaisia asioita voi olla ihan fiksu miettiä, kun epäilee että on turhaa äänestää henkilöä, joka ei kuitenkaan voita.
 
Ei vittu onko nyt vaalit Venäjällä vai miten vitussa putte on jo tässäkin langassa? Sic näyttää olevan puhelin täynnä jotain putte ja ryssä kuvia. Eiks ala pikkuhiljaa jo seinät kaatumaan?
 
Näinhän se on. Oikeasti ollaan heimoajattelussa ja sen näkee hyvin tuosta miten Halla-Ahoa äänestää nuoret miehet ja Haavistoa nuoret naiset. Ihan turhaa puhua asia-aiheista, kun ketään ei kiinnosta, kun päätös tehdään tunnetasolla. Lähipiirissä on pari tuollaista ja vaikka noi Haaviston Al-Holin sotkut menee täysin yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Näistä on ollut minusta viime aikoina kaksi hyvää esimerkkiä. Mika Aaltola täällä ja Ron Desantis jenkeissä. Molemmat olisi ollut päteviä pressoja, mutta kumpikin jäi tylsinä ja harmaina jalkoihin värikkäämpien ehdokkaiden edessä.

Itsekin kyllä sorrun tuohon heimoajatteluun ja mietin nyt miten vihervasemmisto ei saa voittaa. Jos Haavisto voittaa, niin se on iso voitto wokelle yms. paskalle ja jokaisen kannattaa miettiä, että haluaako taistella tuota vastaan vai ei. Stubb on tässä toissijaista, koska nyt äänestetään Haavistoa vastaan. Isänmaa kutsuu, otatteko kutsun vastaan vai alistutteko vihervasemmiston sateenkaarisaappaan alle?
Samoilla linjoilla, nyt ei enää äänestetä puolesta vaan vastaan. Jos mietitään Suomelle tuohoisimpia ideologioita, niin top-5 satunnaisessa järjestyksessä on

- Vihreä siirtymä, "ilmastonmuutoksen vastainen taistelu"
- Woke-mädätys
- Maahanmuutto Lähi-idästä ja Afrikasta + islamisaatio
- Sosialismi, sosialistinen talouspolitiikka
- EU:n liittovaltiokehitys

Stubbikin ajaa suurinta osaa em. ideologioista, pl. sosialismi, mutta Haavisto ajaa vielä enemmän. Tämän vuoksi ääni Haavistoa vastaan.

Halla-aho olisi ollut kaikkea em. haitallista kehitystä vastaan.
 
Jos Haavisto voittaa, niin se on iso voitto wokelle yms. paskalle ja jokaisen kannattaa miettiä, että haluaako taistella tuota vastaan vai ei. Stubb on tässä toissijaista, koska nyt äänestetään Haavistoa vastaan. Isänmaa kutsuu, otatteko kutsun vastaan vai alistutteko vihervasemmiston sateenkaarisaappaan alle?
Ettei vaan stubb olisi ihan yhtä woke? Sukupuolia on enemmän kuin kaksi, monikulttuurisuus on rikkaus, kansallisvaltiot ovat ikävä kyllä olemassa, jne... ja toisaalta jos Haaviston äänestäisi presidentiksi, niin se ei olisi tulevissa eduskuntavaaleissa enää vihreiden ääniharavana 😁 Noo, itse ajattelin katsoa kaikki vaalitentit ja äänestän vaalipäivänä jos äänestän.
 
Putin on heikko ja surkea johtaja. Ukrainaan hyökkäys oli yksi maailmanhistorian pahimmista virheistä. Miettikääpä miten paljon paremmin Venäjällä menisi jos siellä olisi joku järkevä johtaja joka keskittyisi talouteen ja korruption kitkemiseen yms. eikä sotimiseen?

katso liitettä 261739
emt. minkäverran tiedät sotien synnystä ja venäjän edeltäneestä tilanteesta.
Siellä alkoi nuoret olla liian tietoisia menosta niin ne piti tapattaa.
 
Ei vittu onko nyt vaalit Venäjällä vai miten vitussa putte on jo tässäkin langassa? Sic näyttää olevan puhelin täynnä jotain putte ja ryssä kuvia. Eiks ala pikkuhiljaa jo seinät kaatumaan?
Koska roopeli fanittaa Putinia niin se on ihan aiheellinen kysymys
 
Ironista kyllä että sama taktinen äänestäminen joka siivitti Haaviston toiselle kierrokselle, tulee aiheuttamaan häviön siellä.

Stubb tulee saamaan suurimman osan Harkimon, Aaltolan, Essayahin ja Rehnin äänistä. Halla-ahon äänistäkin osa menee Haavistoa vastaan ja loput jäävät kotiin.

Haaviston on melko vaikea saada oman viiteryhmän ulkopuolisia ääniä itselleen.

Itse kuulun siihen ryhmään joka ei erityisemmin pidä kummastakaan jäljellä olevista ehdokkaista, mutta Haaviston historia isisäiteineen sun muine virheineen ei anna muuta vaihtoehtoa kuin äänestää Stubbia, jolla on myös vääriä päätöksiä ja naiiveja lausuntoja tilillään.
 
Nyt on kaksi paskaa presidenttiehdokasta jäljellä ja todella vaikea päättää äänestääkö kumpaakaan. Toinen on mielisairas, valehteleva karvakäden suutelija. Toinen jotenkin äärimmäisen limainen ja itsekeskeisen oloinen hyvävelikerholainen. Jaa ehkä tässä pitää kuitenkin äänestää Stubbia josko tuo "pelastan kaikki" sateenkaariteema olisi kuitenkin suurempi paha.
 
Nyt on kaksi paskaa presidenttiehdokasta jäljellä ja todella vaikea päättää äänestääkö kumpaakaan. Toinen on mielisairas, valehteleva karvakäden suutelija. Toinen jotenkin äärimmäisen limainen ja itsekeskeisen oloinen hyvävelikerholainen. Jaa ehkä tässä pitää kuitenkin äänestää Stubbia josko tuo "pelastan kaikki" sateenkaariteema olisi kuitenkin suurempi paha.

Pakko äänestää pienempää pahaa🤔
 
Samoilla linjoilla, nyt ei enää äänestetä puolesta vaan vastaan. Jos mietitään Suomelle tuohoisimpia ideologioita, niin top-5 satunnaisessa järjestyksessä on

- Vihreä siirtymä, "ilmastonmuutoksen vastainen taistelu"
- Woke-mädätys
- Maahanmuutto Lähi-idästä ja Afrikasta + islamisaatio
- Sosialismi, sosialistinen talouspolitiikka
- EU:n liittovaltiokehitys

Stubbikin ajaa suurinta osaa em. ideologioista, pl. sosialismi, mutta Haavisto ajaa vielä enemmän. Tämän vuoksi ääni Haavistoa vastaan.

Halla-aho olisi ollut kaikkea em. haitallista kehitystä vastaan.

Tuhoisin, mutta onneksi marginaalissa on Venäjän ihannointi ja heidän kanssa veljeily, mitä jotkut tekee. Mietippä miten tuhoisaa olisi ollut tuo miten etäännytään lännestä ja veljeillään Venäjän kanssa. Tuollainen Venäjän vaikutuspiiriin Valko-Venäjän kaveriksi meno olisi eksistentiaalinen uhka. Äänestäisin jopa Haavistoa tilanteessa, missä toinen vaihtoehto olisi joku Turtiainen tai Väyrynen tms.

dab2cfbd6a8872bb.jpg
 
Ettei vaan stubb olisi ihan yhtä woke? Sukupuolia on enemmän kuin kaksi, monikulttuurisuus on rikkaus, kansallisvaltiot ovat ikävä kyllä olemassa, jne... ja toisaalta jos Haaviston äänestäisi presidentiksi, niin se ei olisi tulevissa eduskuntavaaleissa enää vihreiden ääniharavana 😁 Noo, itse ajattelin katsoa kaikki vaalitentit ja äänestän vaalipäivänä jos äänestän.

Ei sentään yhtä woke. Ennemminkin Stubb on opportunisti ja osaa sanoa ne "oikeat" asiat. Stubb on juuri sellainen urakiipijä joita näkee töissä, jotka ei osaa mitään ja jotka suhteilla etenee uraputkessa huipulle.

Presidentillä on edelleen valtaa ja haluatko, että sitä käyttää ja Suomea edustaa Haavisto? Mieti sitä vittuilun määrää mitä suomalaisena saat netissä, kun vaikkapa jenkeissä käy Trumpin vieraana Haavisto poikakaverinsa kanssa. Olen myös huolestunut siitä miten venäläiset saavat tästä hyvän vittuilun aiheen Suomesta. Liian helppo vittuilla jatkossa miten Suomi antaa persettä Natolle ja jenkeille ja nyt presidenttikin vielä kirjaimellisesti antaa mamuille anaalia.

Käy katsomassa Haaviston tukijalista ja siellä on se wokeporukka.
https://haavisto2024.fi/tukijat/
 
Back
Ylös Bottom