Spelimies
Banned
- Liittynyt
- 24.3.2004
- Viestejä
- 539
Pekka Haavisto maksoi Facebookille jo ensimmäisellä kierroksella 30t euroa. Hän oli siinä aivan omassa kastissaan muihin ehdokkaisiin verrattuna. Ja ilmeisen kannattavaa se olikin. Kukaan muu ei ymmärtänyt markkinoida niin voimakkaasti Facebookissa tai muussa sosiaalisessa mediassa.
Jatkossa tulemme näkemään samanlaista markkinointia myös muilta ehdokkailta. Tosin nämä vaalit osoittivat, että näkyvyys sosiaalisessa mediassa on vain näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Ostettua tai aitoa. Se ei käänny välttämättä todelliseksi kannatukseksi.
Sosiaalisessa mediassa voidaan myös luoda harha siitä mitä todellisuus on. Ihan itse aiheutettuna valitsemalla vain sellaiset ryhmät, jotka ovat samaa mieltä tai sitten ulkoiselta taholta näyttämällä vain se mitä halutaan (esim moderoimalla/sensuroimalla).
Kannattaa muistaa, että Facebook tekee satoja miljoonia omistajilleen joka vuosi. Mainontaa ja markkinointia. Ja kenen leipää syöt sen lauluja laulat.. Nämä vaalit olivat mahtava mainoskampanja Facebookille ennen kuntavaaleja!
Pointtisi meni ohi minulta.
Joka tapauksessa, ei siinä paljoa Naamakirjan joukkohysteria auta kun Salella oli takanaan vuosien markkinointi erityisesti suuriin ikäluokkiin kohdistettuna. Saulista tehtiin presidentti.