Presidentinvaalit 2012

VIHERhomoa! Olen joka asiasta erimieltä kuin tämä kyseinen henkilö. Jokainen ihminen saa tehdä makuhuoneessa ihan mitä haluaa, ei kuulu minulle mutta tämän henkilön pitäisi edustaa SUOMEA! Minkätakia haluat äänestää häntä? Kerro perustelut?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
VIHERhomoa! Olen joka asiasta erimieltä kuin tämä kyseinen henkilö. Jokainen ihminen saa tehdä makuhuoneessa ihan mitä haluaa, ei kuulu minulle mutta tämän henkilön pitäisi edustaa SUOMEA! Minkätakia haluat äänestää häntä? Kerro perustelut?

Kyllä mä tiedän, ettet jaksa kuunnella edes hetkeä. Mutta tässä nyt on ihan sulle ihan Haaviston haastis
http://areena.yle.fi/audio/1318943359749

Mun mielestä aika hyvin tiivistää sen tärkeimmän" yhteiskunta voi silloin hyvin, kun sen heikoin jäsen voi hyvin".

Ja kyllä ympäristön merkitys tulee kasvamaan koko ajan. Entinen ympäristöministeri presidenttinä voisi olla ihan kaivattu vastapallo pelkän talouskasvun tuijotteluun luonto unohtaen.
 
Jos ei Niinistö niin sitten Timo Jutila.

Tilaus olisi Ahtisaaren tyyppiselle pressalle kun eihän ko. tehtävässä ole muuta jäljellä kuin edustaminen. Mara otti aina kunnon remmin yrityspamppuja mukaansa maailmalle ja sitten tehtiin kauppasopimuksia.
 
Mulla ei nyt tavallaan ole mitään homoja vastaan, jokainen tökkii tyylillään mut olishan ihan saatanan häpeällistä jos maamme päämies olis joku viherhomo. Olis siinä sulattelemista varmaan aika monella. Ja vaikka Haavisto olis kuinka pätevä pressaksi niin ei kiitos.
 
VIHERhomoa! Olen joka asiasta erimieltä kuin tämä kyseinen henkilö. Jokainen ihminen saa tehdä makuhuoneessa ihan mitä haluaa, ei kuulu minulle mutta tämän henkilön pitäisi edustaa SUOMEA! Minkätakia haluat äänestää häntä? Kerro perustelut?

Minua askarruttaa se, että miten muut maat suhtautuisivat kun Haavisto tulisi poikaystävänsä kanssa vierailulle. Voisin kuvitella, että jotain ongelmia tulisi esim. arabimaiden ja afrikkalaisten valtioiden kanssa. Ei minulla henkilökohtaisesti ole mitään Haavistoa vastaan, mutta mietityttää vain muun maailman reaktiot. Presidentti kuitenkin edustaa Suomea maailmalla.
 
Minua askarruttaa se, että miten muut maat suhtautuisivat kun Haavisto tulisi poikaystävänsä kanssa vierailulle. Voisin kuvitella, että jotain ongelmia tulisi esim. arabimaiden ja afrikkalaisten valtioiden kanssa. Ei minulla henkilökohtaisesti ole mitään Haavistoa vastaan, mutta mietityttää vain muun maailman reaktiot. Presidentti kuitenkin edustaa Suomea maailmalla.
Minusta olisi hauska, jos Pekasta tulisi presidentti. Siis siinä mielessä, että siinä paukahtaisi ironiapommi; politiikot, supersuvaitsevaiset eli virheet ja vasemmisto, muistuttavat aina kuinka Suomen maine nyt meni maailmalla kun edes harkittiin sarjaraiskaajan karkottamista, tai joku sompanssi ei saanut mitä halusi täysimääräisenä ja välittömästi. Tai joku ylipäätään on sitä mieltä että rajoja pitäisi olla.
Gay Pride -kulkueeseen tehty kaasuisku pilasi Suomen maineen lopullisesti.

Sitä voitaisiin edes hieman parantaa muun maailman, joka herkeämättä kyttää Suomen tapahtumia, silmissä, jos Pekka vaeltaisi maailmalla KY-tuubi povitaskussa kertomassa, että kuinka Suomessa on otettu ensimmäinen askel kohti tasa-arvoa, kun avoimesti homo pääsi pers...presidentiksi. Tosin sekään ei ihan heti riitä, seuraavat 500 vuotta silti pitäisi hävetä syvästi, että kuinka kauan kesti ennen kuin homous poistettiin sairauslistalta, lakkasi olemasta rikos, ja pääsi viimein pakolliseksi kouluaineeksi.
Vähän niinku femakot mäkisee, että vaikka onkin aika mukavasti oikeuksia, niin ne tuli vasta 80-luvulla, eli ne on todellakin olleet vasta niin vähän aikaa, että melkeen sama ku niitä ei oiskaan.
"Mutta teillähän ON samat oikeudet kuin miehillä?"
"Niin, mutta vasta viime vuosisadan loppupuolella ne kaikki tuli!!!"
En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä logiikkaa, ei riitä että on saanut mitä on halunnut, kun se olisi pitänyt saada aikaisemmin.

Anyway, takaisin Pekkaan; siinä sitten supersuvaitsevaiset vähän köhisivät kun joidenkin Afrikan maiden ja joidenkin arabimaiden edustajat keiltäytyisivät kategorisesti olemasta missään tekemisissä moisen olennon, julkihomon, kanssa..."Mites ne nyt tolleen, ku me oltiin näin suvaitsevaisia ja he ei sit olleetkaan...kotouttaminen pitää varmaankin ulottaa jo kulttuurinrikastajien kotimaahan asti. Jotenki tää kyllä on valkoisen suomalaismiehen vika."

Okei, Afrikassa voisi mennä läpi, jos Pekka sanoisi, että hän on kuullut tällaisesta muinaisesta valkoisen miehen taiasta, että AIDS paranee jos imee kullia, että sitä hän tässä vain, mutta en tiedä uskoisivatko muualla.

Vakavasti puhuen; olen hyvilläni siitä, että Haaviston mahdollisuus päästä presidentiksi on aika marginaalinen; en siksi että hän on homo, minähän en suvaitse homoja, mutta se johtuu siitä, että asiassa ei ole mitään suvaitsemista, normihomoilua.
Enkä siksi, että Pekka on vihreä, eli pihalla ku tampoonin naru. Tai kortsu sen jälkeen kun Pekan poikaystävä pieras. Miten vaan.

Vaan siksi, että vaikka itsellänikin jäi yliopisto kesken, ja ollaan Pekan kanssa ikään kuin yhtä korkeasti koulutettuja, eli ylioppilaita,
niin saatana vie, Suomen presidentti on sen verran korkea virka, että minusta siihen ei pidä ikinä, kenenkään, päästä oppisopimuskoulutuksella.
Vaikka vihreiden silmissä homous varmaan vastaakin tohtorin papereita, niin olen eri mieltä.
 
Vaan siksi, että vaikka itsellänikin jäi yliopisto kesken, ja ollaan Pekan kanssa ikään kuin yhtä korkeasti koulutettuja, eli ylioppilaita,
niin saatana vie, Suomen presidentti on sen verran korkea virka, että minusta siihen ei pidä ikinä, kenenkään, päästä oppisopimuskoulutuksella.
Vaikka vihreiden silmissä homous varmaan vastaakin tohtorin papereita, niin olen eri mieltä.

Juuri näin, eli Jumalan valittu, valtiotieteiden tohtori Paavo Väyrynen johtamaan Suomen kansaa ilman sen kummempia äänestyksiä.
 
Back
Ylös Bottom