Corleone sanoi:
Muistuttaisin kriittisestä ajattelusta myös tuollaisia sivuja lukiessa. Kaikki ei ole totta, mitä netissä lukee.
Niin. Nyt mä kyllä rikon lupaukseni ja lipeen viimestään "asialinjalta". Mun mielestä on tosi huvittavia nää jotkut yleiset viisaudet. Vaikka päivänselvänä asiana toi totta onkin. Olis vaan niin paljon rakentavampaa jos ottaisitte konkreettisesti kantaa, kuten lIhaa teki.
Otetaan nyt esimerkiksi toi ajattelu, että vastapuolta ei saa kritisoida. Tai, että porvarit heittää paskaa Halosen suuntaan. Niinkö? Ihan totta? Pitäiskö se jättää heittämättä, koska esim. Halosen kannattajat tuntuu olevan yleisesti ottaen niin valistunutta väkeä miltei joka asiassa?
Toi mun alotusviesti sisälsi kaikenlaista piilovittuilua ja ehkä karskiakin huumoria. Mutta yleensä siihen on ollut tapana vastata vähän samaan tapaan kettuillen, mutta kuitenkin lisäten jotain asiaakin mukaan. Tää nyt on mun mielestä ihan normi käytäntö. Oon "saattanut" tosin tottua tähän itse vähän liikaa. Ei välttämättä kaikkein fiksuinta asianhoitoa, mutta kun ottaa huomioon tän foorumin(siis käyttäjien iän mm.) niin ei pitäis olla niin hirveen vakavaa.
Mutta ei. Herneet kyllä vedetään, mutta vittuilu kohdistuu lähinnä vaan meikäläiseen kun oon niin pirun äänekäs ja fanaattinen. Ja ties mitä. Ja tää on yleinen linja muutenkin, kuten toi Lokan kolumni iltalehdessä osottaa. Eli
haukutaan esim. Saulin kannattajia Halosen
haukkumisesta. LOL. Väitetään, että me ei kehuta omaa ehdokasta. Just. Halosen kannattajat ei tosiaan muuta teekään. Tääkin ketju on tulvillaan sen hehkutusta...
Siis nyt jotain rajaa näihin juttuihin.
Mitenkäs sen Halosen todellinen luonne tai teot tiedettäis, jos kukaan ei niistä kertois? Tosi helppo kritisoida yleisesti, että eihän noi ole välttämättä totta. Niinpä. Mitkäs on faktat vaikka tän Halosen tavanomaisuuden, kansanomaisuuden, avarakatseisuuden, oikeudenmukaisuuden ja vaikka lempeyden suhteen? Näihin kelpaa miten hepposet mielikuvat tahansa. Oon nähny telkkarissa ja kerran torilla. Terve. Koita siinä sitten tuoda jotain faktapohjaa esim. toi johtajatutkimus tai alaisten väitteet Halosen persoonallisuudesta. Ei noi oo totta. Porvarien puheita vaan. Vaikka oliskin, niin ei mua kiinnosta. Se on meidän Tartsi. Just.
Vaikka mä analysoin liikaa niin olis näitä juttuja nyt hyvä vähän miettiä. Kuten vaikka tota luonnekuvaa. Onko tosiaan ihme kun Halosen propaganda koneisto tykittää lempeetä muumimammaa, että tää todella uppoaa kansaan? Mistäs ne muka tietäis paremmin? Keskity tässäkin maassa nyt sitten vaan kehuun omaa ehdokasta. Millä eväillä? Joo ja ei nyt puhuta mistään neuvostovenäjän propagandasta, mutta pientä vivahde-eroa miten asiat esitetään väkisinkin löytyy. Tää nyt on aika selvää kun miettii mitä linjaa suuret mediat edustaa. Ei tarvi sen kummemmin soittaa paranoidia.
Monet ajattelee muutenkin niiden mielikuvien perusteella. Ja nekin perustuu niinkin hyviin faktoihin kun vaikka Niinistön toimiin valtionvarainministerinä kun koitettiin selvitä lamasta. LOL. Ja sitten tarjotaan, että kyllä nää normaalit "tykkäämissyyt" on ihan yhtä hyviä kun muutkin syyt ja varsinkin demokratian kannalta vieläpä tosi mainio juttu. Käydään edes äänestämässä. Toi ajattelutapa menee mettään niin pahasti, että ei löydy edes sanoja kuvaileen.
Halonenhan ei ole suostunut, että sen alaisia haastateltais kovin syvällisesti presidentin persoonasta. Ilman, että hän saa tietää mitä on sanottu. Minkähän takia? Halonen on niin mukava koko kansan äiti, niin mikäs tässä mättää? Joo, mikähän vois olla syynä.
Naurattaa edelleen vaan nää perustelut. Vaikka ei tarvis perustella, niin millä kuitenkin perustellaan. Eli no kun se on niin tavanomainen ja semmonen koko kansan Tarja. Tää riittää mulle. Joo-o. Pahan tohon on tietysti vastaankaan sanoa.
Toi vaan menee mun mielestä rankasti pieleen jo siinä, miten hyvä syy toi on, vaikka oliskin totta. Toivottavasti ei kuitenkaan riidellä näistä "hyvistä syistä" enempää. Olkoon nyt sitten vaikka "vain" mun mielipide.
Mikä kuitenkin on kaikkein huvittavinta, että sekään ei todennäköisesti edes pidä paikkaansa. Tai ehkä pitää, mutta vaan siltä osin mitä kansalaiset yleensä näkee. Jos tää nyt on se kaikista tärkein syy niin LOL.
Mitä tulee noihin lIhaan nostamiin kommentteihin, ei toi SETAn puheenjohtajuus ole mulle ainakaan mikään ongelma. Eikä ole monille muillekaan. Noilla sivuilla on vähän hakemallakin haettua juttua, mutta se nyt ei mitenkään tarkota, etteikö sitä aiheellista kritiikkiä ole.
Tää nyt unohtuu tosi usein kun keskitytään
vaan noihin
epäkohtiin kritiikissä. Tottakai niistä voi mainita. Ei ole kritiikki täydellistä ja tässäkin mielipiteitä on monia. Mutta noidenkin jälkeen jäljelle jää about miljoona "aiheellista" pointtia. Näillä ei sitten vaan muuten ole väliä.