protsku sanoi:
Tarja Halonen on pitänyt Suomen kurssillaan viimeiset 6 vuotta ja hän tulee onnistumaan siinä myös seuraavat 6 vuotta. Presidenttimme myös sanoo asiat niinkuin ne ovat eikä hän pelkää ottaa kantaa asioihin. Hyvä Tarja!
Joo, hyvä Tartsii!
Mä nyt olen "vähän" erimieltä tostakin, että mitenkä Tarja sanoo asiat niin kun ne ovat eikä pelkää ottaa kantaa asioihin. Otetaan nyt esimerkiks tää paljon puhuttu tasa-arvo.
Mun mielestä tää tasa-arvon käsite tuntuu näissäkin vaaleissa merkittevän vähän samaa kun pahimpien kommarien kuvitelmissa, eli juurikin sitä mikä itseä vaan hyödyttää. Vähän sama juttu kun jenkeissä on mennyt aivan pelleilyks(yllätys, että jenkeissä menee jokin pelleilyks) nää rotukysymykset; Jos valkoihoisella on jotain kiistaa mustaihosen kanssa(ihan sama mitä, millä perusteilla) niin se on automaattisesti ensin rotukysymys. Sen jälkeen, ehkä, jotain muuta.
Sama juttu kun siellä on näitä "rotukiintiöitä" työpaikoille. Paskempikin työntekijä voi saada paikan mikäli on oikeanväristä rotua. Eli tää homma käännetään päälaelleen vaan, koska historiassa on ollut eriarvosta kohtelua. Se, että nyt aletaan syrjiin samasta syystä, mutta toista osapuolta, ei mitenkään paranna tätä tasa-arvon hyväksymistä yhteiskunnassa. Se vaan pahentaa näitä ongelmia.
Halosen valinta naispresidentiks oli joo sinällään hyvä osotus, että nainenkin voi olla presidentti ja on varmasti muuttanut niitä mielikuvia.
Mä vielä jotenkin pystyn ymmärtään ton "sukupuolikiintiön" vaikuttavanakin syynä ekalla kertaa, edellyttäen että Halonen muuten tuntu pätevältä. Mutta juurikin tästä mielipiteisiin vaikuttavasta syystä. Ja se ei enää näissä vaaleissa päde. Nyt se vaikutus on juurikin päinvastainen.
Tää on nyt nähty ja koettu. Nainenkin voi olla presidenttinä ja nainenkin voi nimittää toisia naisia korkeisiin virkoihin. Eihä? Siis ihan totta? Olis vaan niin helvetin paljon hienompaa jo ton tasa-arvoajattelunkin edistämisen kannalta, että esim. noi nimitykset tai sen Halosen pätevyyden osais perustella vakuuttavasti muillekin.
Monet fiksut naiset on täälläkin tuominneet äänestämisen sen takia, että kyseessä sattuu oleen nainen. Niin kun pitääkin. Joillekin telaketjufeministeille on vaan turha koittaa selittää, että Halosen moittiminen johtuis mitenkään sukupuolesta. Sehän se kuitenkin kaiken loppupeleissä ratkaisee. Joo. Just. Lol! Niin kenenkä mielestä?
Halosta tää ei tunnu haittaavan, eikä sen vaalikamppanjaa. Niin kun Integrandi toi esiin niin löylyä heitetään vaan lisää kiukaalle. "Ensimmäinen naispresidentti." "Tehdään historiaa." Luodaan juurikin sitä vastakkainasettelua. Tällä nyt halutaan viestiä, että sillä sukupuolella sitten kuitenkin on väliä. Joten turha tulla poraan työmaailmaan, että naiset tienaa 80% miesten palkoista. Sukupuolella on väliä! Kysykään vaikka meidän mielipidevaikuttaja Haloselta! :thumbs:
Mun mielestä Niinistö kritisoi aivan aiheellisesti Suomen pankin pääjohtajan nimitystä. Siihen olis löytyny sata(paljonko? joo ainakin sata) kertaa pätevämpi kaveri. Mutta ei. Valinta nyt sattu sopivasti osuun demareihin.
Niin, ei oo joo virkakieltoa, ei. Mutta vois sitten tuoda tän ajatusmaailman vähän selkeemmin esille ja vittu rajottaa sitä tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ym. "Koko kansan presidentti"-läppää. Ja puhua suoraan: "Maailmalla ajan ensisijaisesti omaa etuani, sitten kehitysmaiden.", "Nimityksissä lähinnä puolueen sekä feministien etua" ja "Mielipidevaikuttajana suollan sitten mitä tahansa tuubaa kansa vaan haluaa kuulla, että gallupit nousee." Jokaselle siis jotakin! LOL! -> "Koko kansan presidentti"
Tasa-arvo ei ton muijan toimissa vaan toteudu käytännössä. Ei sitten millään. Ihan sama minkävärisillä laseilla tätä pelleilyä kattelee.