Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kuljetusala sanoi:
8-Yleisen hyvinvoinnin laskun myötä yhteiskunta järjestys kärsisi - Mikään määrä poliiseja ei riitä siinä vaiheessa kun ihmisten elämästä tehdään tarpeeksi kurjaa. Ryöstöt lisääntyisivät arviolta 300%.

Juu, noinhan siinä käy, siitä ei ole epäilystäkään :D
Eikun pukataan suojeluskunnat pystyyn järjestystä ylläpitämään. Pitääkin muistaa ommella hihamerkki jo paikalleen.

kuljetusala sanoi:
Jos haluat vängätä mun kanssa niin siellä pressanvaalit ketjussa odottaa sulle edelleen ne 10 kysymystä johon et halunnut vastata koska se olisi tarkoittanut että olet ollut väärässä kokoajan. Koitahan suoriutua ja vastaa niihin niin voidaan jatkaa sunkin kanssa tätä hedelmällistä väittelyä.

Selvä! Mistähän 10 kysymyksestä sä nyt puhut? Ei sillä, että mulla olis mitään mielenkiintoa jatkaa sitä pelleilyä, mutta käyppä vaikka quottaan ne kysymykset siistiin pinoon sinne tredin loppuun, että tulee kaikille selväks.

Jos sä nyt viittaat taas johonkin puoluehistoriaan niin terve.

Sä tosin näytit kykys tossa jo raejuustolle vastatessa, joten eiköhän tässä muillekin ala pikkuhiljaa kupletin juoni selviämään, kun sä vauhtiin pääset. :whip:

Okei 300% oli ehkä liioiteltua, tai sitten ei. Kuitenkin kurjuuden lisääntyesää myös rikollisuus kasvaa joten tarkka luku ei ole olennainen vaan se että kokoomuksen politiikka lisää rikollisuutta.
MuayThai
Kuljetusala, Et osaa perustella väittämiäsi sitten ollenkaan.
Mä olen kirjoittanut tästä aiheesta nyt jo reilusti yli 30 viestiä eri ketjuihin ja perustellut kaiken kattavasti. Jos ihmisillä ei ole minkäänlaista politiikan tuntemusta eikä kiinnostusta ottaa asioista selvää laajemmin tai edes lukea mitä olen kirjoittanut kokisin hedelmättömäksi paukuttaa samoja perusteluita enään sadatta kertaa.
Monet noista väittämistä ja niiden todenmukaisuus/todennäköisyys perustuu päätelmiin joita voi tehdä kun katsoo mitä on tapahtunut esim viimeisen 20vuoden aikana. 90% kokoomuksen ajamista lakiehdotuksiata on ollut sellaisia jotka toteutuessaan tekevät ko väittämistäni totta.

Selvä! Mistähän 10 kysymyksestä sä nyt puhut? Ei sillä, että mulla olis mitään mielenkiintoa jatkaa sitä pelleilyä, mutta käyppä vaikka quottaan ne kysymykset siistiin pinoon sinne tredin loppuun, että tulee kaikille selväks.
Olisiko parempi että lähetän ne sinulle vaikka kirjeenä? Ei niitä oikeasti noin vaikea voi olla löytää. Katso viimeinen pitkä viestini presidentinvaalit ketjussa.

th_etusivu.jpg

kuljetusala sanoi:
Olisiko parempi että lähetän ne sinulle vaikka kirjeenä? Ei niitä oikeasti noin vaikea voi olla löytää. Katso viimeinen pitkä viestini presidentinvaalit ketjussa.

Joo, lähetäppä vaikka kirjeenä. Sais varmaan nopeemmin selvää, mitä sä tarkotat.

Kuten mä sanoin, mä en tähän paskanjauhamiseen sun kanssa lähde. Käsittääkseni siellä ketjussa on meistä mulla viimenen postaus, jossa koitetaan saada selvää, mistä helvetistä sä oikein puhut.

Pitäskö mulla olla ne samat lasit päässä, minkä läpi katsoen kokoomus on riistäjäpuolue ja Halonen hyvä presidentti, että siitä sun viimesestä postista löytää ne 10 kysymystä mulle?

Käyt nyt vaan quottaan ne siitä sun viimesestä postista sinne tredin perään, jos ne on niin helposti löydettävissä.

Mistäköhän se johtuu,että gallupin tulos pakkiksella poikkeaa niin paljon valtakunnallisesta?Äänestäneitä on jo 600 ja tulos on Niinistölle 84 - 16.Nehän käyttää normaaleissa gallupeissa 1000 - 1500 henkilön otantaa.

Jaa-a, kai se on hieman 'vääristynyt' täällä Saulin puolelle, mutta tosiaalta osoittaa samalla sitä että kisasta tulee todella tiukka, eikä mikään läpihuutojutut niinkun aluksi oli uumoiltu. Ei kannata unohtaa että Niinistö olisi ollut viimeksi vahvoilla, ja nyt Halonen on itse kutistanut omaa kaulaansa, kuten Sarasvuo sanoi. Ja jostain käsittämättömästä syystä Halonen otti tämän esille eilen tentissä, joka vaikuttaa kyllä aika itkemiseltä. Eikö siis Halosta saa julkiset henkilöt kritisoida, vai mikä on?

Tiukassa istuvat nuo vanhat perinteet ja käsitykset. Eilen äidin kanssa juteltiin vaaleista, ja se kysyi, että ketä äänestin. Taisi olla kauhea järkytys kun OMA POIKA äänestää porvareita! Kuulemma Halonen on ainoa joka ajaa työläisten asiaa. Vaikka koitinkin sanoa, että ei tässä päätetä työläisten palkoista, vaan presidentistä, niin ei oikein uskonut. Ja luulis, että joku alkais epäileen sitä vasemmiston työläisten asialla -juttua pikkuhiljaa. Paljonko matalapalkka-alojen keskipalkat on nousseet sanotaan vaikka 10 vuoden aikana?

protsku sanoi:
Miten voi olla mahdollista että Sauli Niinistö sijoittuu kaikissa voittajaksi? Onko Niinistön kampanjasivulla liian suppea otos hänen mielipiteistä kun vaalikone osoittaa kuitenkin että hänen mielipiteet käyvät parhaiten yksiin omieni kanssa?.
Vaalikoneet ovat kovin mielenkiintoisa. Itse sain ennen vaaleja itselleni Heidi Hautalan (!) ykköseksi ja Niinistön kakkoseksi. Halonen ja Soini olivat sentään viimeisellä sijalla...
Äänestyskäyttäytymistäni en mennyt tuon vuoksi muuttamaan, syinä lähinnä Hautalan kanta ydinvoimaan. Toisaalta olin iloinen siitä, että mielestäni kakasi ehdottomasti fiksuinta ehdokasta myös ihmisenä nousi tarjolle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Iltasanomat sanoi:
Halosen syöksykierre

HS-Gallup ja MTV3:n tuore mittaus antoivat Tarja Haloselle tulosvaroituksen: kannatuskurssi (70-64-53) putoaa sitä tahtia, että Sauli Niinistö porhaltaa ensi viikolla ohi. Mikä oikein on mennyt Halosen kampanjassa vikaan, kun varmaksi ounastettu voitto uhkaa kääntyä katastrofiksi? Tässä muutama havainto:

1. Halosen yllättävän kehno tv-esiintyminen. Presidentti on ollut äksy, hermostunut ja vähän ylimielinenkin. Ei ole sama Tarja kuin vuonna 2000. Ei ole osannut laskeutua presidentin roolista ehdokkaaksi.

2. Varovainen kampanjastrategia ja vanha ohjelma. Sdp lähti pelaamaan varman päälle, varoen riskejä. Kenttätyö passiivisempaa kuin Niinistöllä ja Vanhasella. Ennen joulua väärä taktiikanmuutos: Niinistön luultiin olevan out ja päävastustajaksi otettiin Vanhanen.

3. Ylimielisyys. Halosen tiimi tuudittautui hyvän olon tunteeseen ja ryhtyi juhlimaan ykköskierroksen voittoa etukäteen. Puheet 7 miljoonan säästöstä kiukuttivat ihmisiä.

4. Nukkuvat äänestäjät. Halonen moitti vaalituloksesta heikkoa äänestysaktiivisuutta.

5. Naisten rooli. Sukupuoli ei ole enää niin ratkaiseva tekijä kuin kuusi vuotta sitten. Niinistön sanoma vetoaa myös naisiin.

Tuossa on lueteltu syitä Halosen vaalikampanjan epäonnistumiseen. Olen samaa mieltä ja lisäisin vielä että yksi karkeimpia virheitä on se kun Halonen alkoi valittamaan sitä miten toimittajat ovat hänelle ilkeitä ja yleisössäkään ei ollut tarpeeksi hänen omia kannattajia. Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön!

Sanoiko muuten Sarasvuo että Halonen on itse torpedoinut ennen vaaleja olleet hyvät kannatuslukunsa? Tämä on niin totta, niin totta.

kuljetusala sanoi:
Mitä sitten tapahtuisi jos suomi saisi kokoomuslaisen presidentin?
1- Tämä mahdollisesti vaikuttaisi myös eduskuntavaalien tulokseen kokoomusta suosien joka taasen vaikuttaisi pidemmällä aikavälillä niin että esimerkiksi julkinen terveydenhuolto supistettaisiin minimiin (eli sairaat pärjätköön omillaan tai jos ei pärjää niin voi voi.
2-Julkinen päivähoito lakkautettaisiin/peruskoulutukseenkin tulisivat lukukausimaksut.
3-Tuloerot kasvaisivat tavalla että ne pienetkin palkankorotukset joita nyt saadaan loppuisivat.
4-Kesälomat tiputettaisiin puoleen eli lyhyesti sen nykyisen 4viikon sijasta lomaa olisikin 2 ja koska myös lomaraha lakkautettaisiin ei perheellä olisi enää varaa lähteä ankkalampea pidemmälle.
5-Opintotukijärjestelmä lakkautettaisiin eli jos opiskelija sinulla ei nyt ole varaa kuin papuihin niin tulevaisuudessa ruuaksi olisi pieniä kiviä.
6-Suomi liittyisi natoon- siitä vaan irakiin taistelemaan yhdysvaltojen öljystä.
7- Suomeen syntyisi suuri työtätekevä köyhälistö eli mahdollisesti joutuisit tekemään 2 tai 3 työtä ja et silti pystyisi kustantamaan esim lastesi opiskelua/terveydenhoitoa.
8-Yleisen hyvinvoinnin laskun myötä yhteiskunta järjestys kärsisi - Mikään määrä poliiseja ei riitä siinä vaiheessa kun ihmisten elämästä tehdään tarpeeksi kurjaa. Ryöstöt lisääntyisivät arviolta 300%.
Ihan oikeasti Kuljetusala, luuletko tosiaan, että me haaveilemme tällaisesta kauhukuvayhteiskunnasta? Kiire painaa hieman päälle, joten kommentoin vain koulutuskohtaa: ainoat läheisesti tuntemani eli ystävätason kokoomusaktiivit ovat opettajia. Voin aivan aidosti luvata sinulle, että he arvostavat suomalaista MAKSUTONTA ja TASAVERTAISTA koulutusjärjestelmää yli kaiken ja ovat valmiita taistelemaan naarastiikerien raivolla tuon eteen. Tiedän, että sanomisillani ei ole suurtakaan väliä sinulle, koska maailmankuvassasi edustan sinulle verenhimoista vihollisleiriä. Politiikka on politiikkaa ja kärjistykset kuuluvat asiaan, mutta toivoisin silti hieman rajaa yliampumisiin. Tuo lista oli jo oikeasti loukkaus :(

Kypha sanoi:
Tiukassa istuvat nuo vanhat perinteet ja käsitykset. Eilen äidin kanssa juteltiin vaaleista, ja se kysyi, että ketä äänestin. Taisi olla kauhea järkytys kun OMA POIKA äänestää porvareita! Kuulemma Halonen on ainoa joka ajaa työläisten asiaa. Vaikka koitinkin sanoa, että ei tässä päätetä työläisten palkoista, vaan presidentistä, niin ei oikein uskonut. Ja luulis, että joku alkais epäileen sitä vasemmiston työläisten asialla -juttua pikkuhiljaa. Paljonko matalapalkka-alojen keskipalkat on nousseet sanotaan vaikka 10 vuoden aikana?

Sama juttu täälläkin. Vanhemmat tossa kysyi, kenelle annan ääneni, ja kun Saulista puhuin, niin hyvä ettei päälle käyny :D .Sanoivat, Halonen ajaa meidän työläisten asioita, Niinistä rikkaiden.

littledragon67 sanoi:
Vaalikoneet ovat kovin mielenkiintoisa. Itse sain ennen vaaleja itselleni Heidi Hautalan (!) ykköseksi ja Niinistön kakkoseksi. Halonen ja Soini olivat sentään viimeisellä sijalla.

Kävin ensimmäisen vaalikierroksen kaikista ensimmäisen vaalikeskustelun jälkeen Helsingin Sanomien vaalikoneella ja silloin Niinistö veti selvän etumatkan Haloseen.

Nyt eilisen ja mielestäni vaaliasetelman lopullisesti muuttaneen television vaalitentin jälkeen kävin kolmella eri vaalikoneella, HS, MTV ja YLE. Kaikissa kolmessa vaalikoneessa Niinistö oli voittaja.

Muistan kun aikoinaan Koivisto luovutti presidentin arvomerkit Ahtisaarelle kunniakomppanian edessä. Samoin Halosen valtaantulo on vielä tuoreessa muistissa sieltä 6 vuoden takaa. Sauli Niinistö on varmasti edustava presidentti jos päästään niin pitkälle että Tarja Halonen antaa hänelle ne samat arvomerkit vielä tänä keväänä. :)

Mikä on muuten tarkka ajankohta siihen kun uusi presidentti astuu virkaan jos Halonen häviää nämä vaalit?

Pertti 123 sanoi:
Onko protsku vaihtanut ehdokasta

Pakkohan se on laittaa vanha vaihtoon kun tämä uusi on niin paljon parempi. Ja toisaalta vähän sama asia kuin viinan juonnissa, jos ei lopeta ajoissa niin huonostihan siinä käy. Halonen kihahti minulle päähän kuin vanha taskuhaalea koskenkorva. Myönnän virheeni ja olen nyt vankasti Saulin tukijoukoissa! :D

protsku sanoi:
Pakkohan se on laittaa vanha vaihtoon kun tämä uusi on niin paljon parempi. Ja toisaalta vähän sama asia kuin viinan juonnissa, jos ei lopeta ajoissa niin huonostihan siinä käy. Halonen kihahti minulle päähän kuin vanha taskuhaalea koskenkorva. Myönnän virheeni ja olen nyt vankasti Saulin tukijoukoissa! :D

No huhhuh mikä takinkääntäjä! No onneksi takki on nyt päällä oikeinpäin:thumbs:

Hei!! Tämä vääntö on ollut täysin aiheellista ja tuloksekasta. Protskulle hatunnosto rationalisuuden tunnustamisesta! Viisaus lähtee tosiasioiden tunnustamisesta. Hienoa!

:ottaa pahvisaulin kaapista viereen:

protsku sanoi:

Takinkääntö jatkuu.. Niinkun olen huomauttanut aikaisemminkin. Mä luulen et tää sun vaihto on osa jotain sun ihmeellistä mindgamea, haluat vaan herättää huomiota. Noi sun vasemmistolaispostaukset aikaisimmin ei jätä paljon arvailujen varaan. Mä luulen et sä käännät takkia vielä kerranainakin..

Kuljetusala, ryöstöt lisääntyisivät arviolta 300%?

Jos mä yritän oikein kiltisti ja asiallisesti vastata tuohon niin, sanon että sä teet nyt ite asialles hallaa kaikista eniten. Surullisinta tässä on, että sä ihan oikeesti taidat olla tosissas? Ja mitä tulee noihin kysymyksiin, niin sä oot ite jättäny vastaamatta vaikka ja mihin kysymyksiin.

Tekis kyllä mieli laittaa grafiikkaa rektumista ja craniumista, mutta mä ytitän käyttäyttyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom