Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kimmo2543 sanoi:
Jos olisi Räikkösen tulot niin Niinistöä äänestäisin.
Nyt kohta valmistuvana putkimiehenä(duunarina)Haloselle ääni.
Ymmärrän kyllä,että täällä yrittäjät äänestää Salea.

Et ole tainut politiikkaa seurata tai katsonut yhtään vaalitenttiä.... Voi kuinka totta nää puheet on siitä, että Halosen kannattajat eivät ole edes yrittää ottaa kunnolla selvää asiaytimistä..

Huomaa, että suurin osa Halosen kannattajista, ei ole seurannut maailman menoa, eikä ole sivistänyt itseään seuraamalla ajankehitystä ja uutisia... Niiin paljon kuulee näitä:

"Niinistö on rikkaiden pressa"
"Halonen on tehny hyvää työtä" Esimerkit? maamiinat...isyyden vähätteleminen, suomen pankin nimitykset....

En muuten muista, että Suomessa olisi kuuteen vuoteen viereillut maailman johtavia politiikkoja?Putinia lukuunottamatta, Olenko väärässä? Maran aika kävi Clinton ja muitasuurten maiden päämiehiä.. Et se siitä ulkopolitiikan kiinnostavuuden nostamisesta...

heh, melkein unohdin että tänään pitäis äänestämässäkin käydä. eiköhän sinne tyhjä lappu tule jätettyä.

tai sitten vois äänestää Tarjaa. ihan vaan vittuillakseen Niinistö-faneille jotka on Saulia hehkuttaneet tässä viime viikot sen verran että alkaa jo kyllästyttää.

vaikeita valintoja taas... huoh.

mr. perfect sanoi:
heh, melkein unohdin että tänään pitäis äänestämässäkin käydä. eiköhän sinne tyhjä lappu tule jätettyä.

tai sitten vois äänestää Tarjaa. ihan vaan vittuillakseen Niinistö-faneille jotka on Saulia hehkuttaneet tässä viime viikot sen verran että alkaa jo kyllästyttää.

vaikeita valintoja taas... huoh.

Ei ei, kyllä se Tarja äänen saa. Onnistuin käännyttämään eilen yhden kaverini Niinistön leiristä, hyvä hyvä!:kippis1:

kimmo2543 sanoi:

Juuri putkimiesten, sairaanhoitajien, asentajien ja muiden rehellistä työtä tekevien ihmisten tulisi minun mielestäni äänestää Saulia. Yrittäjät ja korkeasti koulutetuilla on mahdollisuuksia toteuttaa itseään nimittäin lähtemällä täältä, jos asiat eivät kehity oikeaan suuntaan. Eikä tämä ole mitään uhkailua vaan karu tosiasia.

Suuri paradoksimme on se, että SDP ja SAK syytää todella paljon yksityiskohtia, joiden tarkoitus varmasti onkin juuri piilottaa metsä puilta, jotta niiden valta voisi säilyä. Aivan liian vähän on näissäkin vaaleissa pyritty kertomaan yhteiskuntamme kokonaisuuksista ja esim. yritysoiminnan ja työpaikkojen välisistä riippuvuussuhteista.

Jos meillä ei esim. ole edellytyksiä yritystoiminnalle niin eipä meillä kellään sitten ole kyllä töitäkään. Meiltä duunareilta tuppaa usein unohtumaan se, että ei se Prisman, rakennusliikkeen tai paperitehtaan olemassaolo missä olemme töissä mitenkään niin varmaa ole. Työntekijöiden etu olisi katsoa myös sitä, että yrityksillä menee hyvin, eikä olettaa yrityksen kassavirran olevan jokin vakioitu tekijä, josta minun sitten pitää mahdollisimman suuri osa. ==> pakkosopeutus aikaansaa sitten rumempaa jälkeä (pannaan tehdas kiinni, kun joustoa ei löydy). Tietty on yksilöiden kannalta ikävää, jos joutuu luopumaan jo saavutetuista eduista, mutta kaippa se parempi vaihtoehto on kuin paikkakunnan suurimman tuotantolaitoksen kiinnipano ja työttömäksi jääminen. Poliittisen järjestelmän ja myös etujärjestöjen tulisi jatkossa keskittyä siihen, että meillä on edellytykset harjoittaa jotain liiketoimintaa menestyksellä, ja että meillä on sellaista työvoimaa, joka tuota liiketoimintaa osaa pyörittää.

==> Toivoisin ihan oikeasti, että tässä voitais pikkuhiljaa myöntää, että samaa venettähän tässä soudetaan. Yrittäjä/yritys vs. työntekijä vastakkainasettelu on aivan naurettava.

Alan oikeasti olemaan ihan vakavissani sitä mieltä, että Suomeen tulisi tehdä sellainen äänestysjärjestelmä, jossa jokaisen äänestäjän pitää edes jollain tasolla todistaa ymmärtävänsä politiikasta jotain. Niin uskomattomia äänestysperusteita sitä on saanut kuulla sekä lukea.

Mitä väki täällä ajattelee ennakkoäänten prosenttiosuuksista? Millaiset prosentit tulee olla ennakkoäänten julkistamisen jälkeen, jotta Saulilla on vielä mahdollisuuksia?

Itse pidän sellaista 48 -52 jakaumaa vielä hyvänä lukuna. Jos Niinistön kannatus alle tuon 48 %, niin huonolta näyttää.. Vaikkakin kampanja on nousujohteinen.

mr. perfect sanoi:
...tai sitten vois äänestää Tarjaa. ihan vaan vittuillakseen Niinistö-faneille jotka on Saulia hehkuttaneet tässä viime viikot sen verran että alkaa jo kyllästyttää.

On varmasti rationaalisin ratkaisu vääntää kiusallaan paskat yhteiseen uima-altaaseen.

kimmo2543 sanoi:
Minä taas en usko, että olemme niin kaukana toisistamme; muutaman vuoden töitä tehtyäsi huomaat, että todennäköisesti osaat hommasi paremmin kuin pomosi ja että olisi kiva kun omasta duunistasi jäisi enemmän rahaa itsellesi ja perheellesi. Sinusta tulee yrittäjä. Olet ilmeisesti edelleenkin hyvä duunissasi yrittäjänäkin ja hommia riittää enemmänkuin ehdit itse tehdä.

Jonain päivänä palkkaat nuoren, innokkaan kaverin töihin firmaasi. Näet hänessä samoja juttuja kuin aikoinaan itsessäsi ja uskot osan töistäsi sekä asiakkaistasi hänen käsiinsä. Näin sinusta on tullut työnantaja.

Ei me yrittäjäriistäjäkapitalistit tämän kummoisempia olla; usko pois ja tervetuloa aikanaan mukaan joukkoon :)

Just juu, Halosen kannattajathan ne ei ole ottanut selvää eli just toisinpäin.
Niinistön oikeistopopulismi sattuu olemaan erityisen suosittua juuri 18 täyttäneiden nuorten miesten keskuudessa jotka ovat seuranneet politiikkaa ehkä 2kuukautta ja nyt esiintyvät sitten suurinakin tietäjinä.
Esim tässä keskustelussa ei ole tullut vielä vastaan yhtään henkilöä joka olisi seurannut politiikkaa edes puolia siitä ajasta kuin keskimääräinen Halosen kannattaja.
Halonen on duunareitten/kaikkien suomalaisten presedentti, Niinistö rikkaiden ja yrittäjien ja tämä on fakta joka ei muuksi muutu vaikka sitä kuinka kääntelisi.
Seuratkaa Niinistön kannattajat politiikkaa nyt aluksi vaikka 10 vuotta ja jatkakaa keskustelua senjälkeen koska niin suurta tietämättömyyttä nämä nykyiset kommentit osoittavat. Yksinkertaistettuja muka "totuuksia" jotka eivät ole muuta kuin sanahelinää.

On ironista että Niinistön äänestäjissä on niin paljon alemman koulutustason ja erityisesti alhaisen sivistystason omaavia henkilöitä mutta heihinhän tuo oikeistopopulismi tietysti puree parhaiten.
Ironista tässä on se että kokoomus ketä he meinaavat äänestää on juuri se joka eniten heidän asemaansa tulee heikentämään.

Hyvinvointia kaikille suomalaisille = Halonen

Kannan myös korteni kekoon.Isä ja velipoika ovat oikeistohenkisiä mutta valitettavasti nukkuvia äänioikeutettuja.Niinpä lupasin näille autokyydin äänestyspaikalle ja pulla kahveet päälle.:)

KIMMO 2543: Putkimiehillä on niin paljon hommia,että sinäkin lisäansioiden toivossa laitat toiminimen pystyyn parin vuoden sisällä.Tänään valittava presidentti on vallassa seuraavat kuusi vuotta.Mieti tarkkaan.:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
flagellum dei sanoi:
On varmasti rationaalisin ratkaisu vääntää kiusallaan paskat yhteiseen uima-altaaseen.

niin, mutta minkäs teet... mä en näe yhtään syytä miksi mun pitäisi äänestää saulia, mun elämääni se tuskin tulisi mitenkään positiivisesti vaikuttamaan.
sanotaan nyt etten mä näe kovin montaa syytä äänestää tarjaakaan, mutta jos kahdesta pahasta pitää valita se pienempi niin mä päädyn kyllä Haloseen.

Mutta pidä kivaa siellä uima-altaassa kaikesta huolimatta :haart:

kuljetusala sanoi:

On ironista että Niinistön äänestäjissä on niin paljon alemman koulutustason ja erityisesti alhaisen sivistystason omaavia henkilöitä mutta heihinhän tuo oikeistopopulismi tietysti puree parhaiten.

Päivän parhaat naurut on saavutettu:)

Eiköhän asia ole kuitenkin niin, että Kokoomus on profiloitunut sivistyspuolue joka ajaa Suomen opiskelijoiden asemaa parhaiten ja muutenkin kantaa huolta koulutuksesta... Demarien kannattajista suurin osa ei varmaan lue edes lehtiä..

Ja lehmät lentää:)

kuljetusala sanoi:
Niinistön oikeistopopulismi sattuu olemaan erityisen suosittua juuri 18 täyttäneiden nuorten miesten keskuudessa jotka ovat seuranneet politiikkaa ehkä 2kuukautta ja nyt esiintyvät sitten suurinakin tietäjinä.
Esim tässä keskustelussa ei ole tullut vielä vastaan yhtään henkilöä joka olisi seurannut politiikkaa edes puolia siitä ajasta kuin keskimääräinen Halosen kannattaja.
Halonen on duunareitten/kaikkien suomalaisten presedentti, Niinistö rikkaiden ja yrittäjien ja tämä on fakta joka ei muuksi muutu vaikka sitä kuinka kääntelisi.
Seuratkaa Niinistön kannattajat politiikkaa nyt aluksi vaikka 10 vuotta ja jatkakaa keskustelua senjälkeen koska niin suurta tietämättömyyttä nämä nykyiset kommentit osoittavat. Yksinkertaistettuja muka "totuuksia" jotka eivät ole muuta kuin sanahelinää.

Kuljetusala please, anna minulle uskoa suomalaiseen vasemmistoon ja sano, että tuo oli vain huonosta aamusta johtuvaa provoilua. En tahtoisi menettää ihan kokonaan uskoani ihmiseen. Ollaan täysin vapaasti eri mieltä, väitellään ja äänestetään eri ehdokkaita mutta tuo nyt menee jo possuilun puolelle.

kuljetusala kuvaa loistavasti suomalaista vasemmistoa. Juuri näiden hienojen ihmisten takia meillä on Tarja pressana varmaan vielä 6 seuraavaa upeaa vuotta!

kuljetusala sanoi:

Ironista tässä on se että kokoomus ketä he meinaavat äänestää on juuri se joka eniten heidän asemaansa tulee heikentämään.

Hyvinvointia kaikille suomalaisille = Halonen

Ei voi sanoa muuta kuin että hiljaiseksi vetää, ei noiden syiden takia voi kyllä enää vastinetta pistää, sen verran kovat perustelut pistit :eek:
Kirjoituksistasi paistaa kyllä tietämys ja politiikkaan perehtyminen, taidat olla oikein politiikan tutkija?

littledragon67 sanoi:
Kuljetusala please, anna minulle uskoa suomalaiseen vasemmistoon ja sano, että tuo oli vain huonosta aamusta johtuvaa provoilua. En tahtoisi menettää ihan kokonaan uskoani ihmiseen. Ollaan täysin vapaasti eri mieltä, väitellään ja äänestetään eri ehdokkaita mutta tuo nyt menee jo possuilun puolelle.

Ei kyllä se ihan tosissaan ton kanssa tuntuu olevan. Ainoa hyvä puoli tässä on, että mikäli Niinistö voittaa vaalit niin kuljetusala on luvannut hakea Tanskan kansalaisuutta. :thumbs:

Eli tässä nyt olis mahdollisuus saada 2 kärpästä yhdellä iskulla:

1) Maalle pätevä suomalaisten etuja ajava presidentti +
2) päästäis eroon kuljetusalasta, joka tuntuu olevan pahimmanlaatuinen kommunisti sekä erinomainen esimerkki siitä asennevammaisuudesta, mikä tän maan kohtaloksi tulee koitumaan.

mr. perfect sanoi:
niin, mutta minkäs teet... mä en näe yhtään syytä miksi mun pitäisi äänestää saulia, mun elämääni se tuskin tulisi mitenkään positiivisesti vaikuttamaan.
sanotaan nyt etten mä näe kovin montaa syytä äänestää tarjaakaan, mutta jos kahdesta pahasta pitää valita se pienempi niin mä päädyn kyllä Haloseen.
On ihan ok olla äänestämättä, jos ei paljoakaan kiinnosta.

mr. perfect sanoi:

Mutta pidä kivaa siellä uima-altaassa kaikesta huolimatta :haart:

Siellähän me kaikki Suomessa asuvat yhdessä polskimme.
Pitää muistaa pitää suu kiinni sukeltaessa.

Kävin äänestämässä. Ratkaisuni ei perustunut puolueeseen, vaan nato-kantaan. Muista asioista olin aika yksimielinen molempien ehdokkaiden suhteen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom