Tomppa85 sanoi:Kävin äänestämässä. Ratkaisuni ei perustunut puolueeseen, vaan nato-kantaan. Muista asioista olin aika yksimielinen molempien ehdokkaiden suhteen...
Ton pelkän NATO-kannan mukaan äänestämisen vois mun mielestä leimata kyllä sinne paskoihin äänestysperusteisiin. Nää on kuitenkin presidentinvaalit. Miten sä voit olla yksimielinen kaikesta muusta ehdokkaiden suhteen, kun ne ehdokkaat ei todellakaan ole. Mitä nyt Tartsi joka käänteeseen heittää olevansa samaa mieltä sillon kun ei osaa/uskalla sanoa omaa mielipidettä.
www.niinisto.net sanoi:Kun kone oli myöhässä lehdistötilaisuus Vantaalla sujui ripeästi. Päivän mittaan leimakirveet ovat jälleen olleet liikkeellä, eivät auttaneet eiliset keskustelut YLE:n vaalikeskustelussa Halosen kanssa. Lipposta myöten on saavuttu tv-studioon pelottelemaan kansaa. Kerrattakoon - nyt jo viimeistä kertaa - näillä sivuilla perusasiat:
- Halonen on selkeästi Nato-kielteisempi kuin minä - se ei tee minusta Nato-intoilijaa.
- Natoon liittyminen - jos se joskus on tapahtuakseen - tapahtuu vain kansanäänestyksen kautta
- Seuraan aktiivisesti Naton ja muun maailman muutosta - siinä, missä osa poliittisista päättäjistämme esittää maailman olevan muuttumaton
- Jos Nato ja eurooppalainen turvallisuuskeskustelu kehittyvät molemmat suuntaan, jossa pienten maiden ääni vahvistuu, olen siitä hyvilläni - niin sietäsi olla jokaisen vastuullisen suomalaisen
- Kansat tekevät liittoutumispäätöksiä rauhan ja turvallisuuden takia, rauhan ja turvallisuuden aikana - kriisien kehittyessä itse itselleen myönnetyt optiot kun eivät paljon paina.
1970-luvun kaltaiset pelottelupuheenvuorot olisi hyvä laittaa tämän päivän myötä historiaan, ihan ikuisiksi ajoiksi. Vaikka maisematapetit ja muovituolit ovatkin kuulemma tulleet muotiin, on niissä ajoissa myös paljon sellaista, jota vapaa kansa ei kaipaa.
Terveisiä IsoDinolle ja kuljetusalalle...:D