Prässi ja 90astetta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos tarkoitat sääriluun ja reisiluun välistä kulmaa niin kyllä. Siihen pyrin laskemaan. Tosin lämmittelypainoilla lasken niin alas kun tulee mutta kovat jätän tuohon tasoon.

Minä en voi muuta edelleen ihmetellä, mistä tämä maaginen 90 asteen kulma on saanut alkunsa. Jos vastaus on jotain sellaista, joka alkaa voimalla ja päättyy ostoon, en edes halua kuulla :)

Eipä ole tullut seurailtua noita kulmia tarkasti mihin prässin lasken. Jokatapauksessa mahdollisimman alas, mutta kuitenkin siten että selkä pysyy tiukasti alustassa ja rasitus pysyy mahdollisimman hyvin reisillä, ei pakaroilla ja selällä. Kyykky käy aivan tarpeeksi perseeseen vaikka olen sitäkin alkanut tekemään osan sarjoista kapeammalla jalka-asennolla jolloin polte reisissä on aivan älytön.

Originally posted by Nat_Ural
Minä en voi muuta edelleen ihmetellä, mistä tämä maaginen 90 asteen kulma on saanut alkunsa. Jos vastaus on jotain sellaista, joka alkaa voimalla ja päättyy ostoon, en edes halua kuulla :)

siitä se on saanu alkunsa et et siinä ei jalat mee nii helposkti paksaks siks ite teen tollee en sen takia et siihen saa paljon painoa kun moni saattaa luulla nii

Kyykyssä ja prässissä 90 astetta on ottan lämpötila viimeisessä sarjassa.:D

Originally posted by karvajoki
siitä se on saanu alkunsa et et siinä ei jalat mee nii helposkti paksaks siks ite teen tollee en sen takia et siihen saa paljon painoa kun moni saattaa luulla nii

Jos nyt tajusin tuosta jotain, niin väität liikkeen kääntämisen olevan 90 asteen kulmassa polvelle terveellisempää, kuin täyskyykyn tekeminen. Maltan tuskin odottaa tarkoin aseteltuja argumenttejasi, miksi täyskyykyt ovat terveelle ihmiselle niin tuhoisia. Vai puhummeko terveistä ihmisistä?

Neuvoksi sanon, että vähemmän painoa ja sekä kyykky että prässi pohjilta ylös ja rauhallisesti.

Jos noita kulmia sun muita miettii (ja kavereiden kanssa kisailee?) niin kohta huomaakin, että liikerata on hyvinkin vajavainen. Painoa tosin on varmasti rutkasti enemmän.

Eli kyykyssä mennään nimenomaan kyykkyyn ja prässikin runtataan niin alas että suoli lotkottaa. Ei siinä kulmia silloin mietitä.

Jos ei saa pidettyä alaselkäänsä suorassa ala-asennossa(eli se pyöristyy), vajaampi "kyykky" prässissä voi olla järkevä. Ei ainakaan riko selkäänsä.

Jos nyt tajusin tuosta jotain, niin väität liikkeen kääntämisen olevan 90 asteen kulmassa polvelle terveellisempää, kuin täyskyykyn tekeminen. Maltan tuskin odottaa tarkoin aseteltuja argumenttejasi, miksi täyskyykyt ovat terveelle ihmiselle niin tuhoisia. Vai puhummeko terveistä ihmisistä?

mä oon kyl puhunu kokoajan jalka prässistä ja tiedoks vaa et se tuntuu mulla polvissa ku laskee todella syvälle.
sitä paitsi teen kyykkyä sillee et istun matalalle penkille

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä hyötyä on laskea prässissä niin alas kuin on mahdollista(polvet kiinni rinnassa) ? Itse olen tehnyt näin siinä uskossa että se vahvistaa paremmin ponnistusta takareisien ja pakaroiden osalta (Etureisien treeni on sit erikseen). Esim deadliftissä sen olen kuvitellu tuovan apua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom