Olen aika vakuuttunut että jos nyt alamme tarkastelemaan noita testejä tarkemmin, huomaamme että sieltä löytyy loogisin selitys havaitulle ilmiölle. Jos olet täysin vakuuttunut testien luotettavuudesta (= Power Balancella todella on nykytieteelle tuntemattomia yliluonnollisia voimia), kerro toki niistä tarkemmin. Toisaalta jos tästä on jo jonkin verran aikaa, muistikuvasi ovat todennäköisesti muuttuneet hieman tukemaan jo valittua kantaasi. Sekin on aivan luonnollista ja tuttua mm. poliisien silminnäkijäkuulusteluista.
Oletko miettinyt tuota sijoituspaikkaa sen tarkemmin?
Toimiiko se varmasti housujen taskusta? Jos toimii, miksi sitä myydään rannekkeena? Jos se siis toimii myös taskusta, sehän tarkoittaa sitä että sillä on jonkinlainen etävaikutus. Eli se vaikuttaa myös ympärillä oleviin ihmisiin. Ja ympärillä olevien ihmisten mahdolliset rannekkeet vaikuttavat meihin kaikkiin. Mikä on näiden yhteisvaikutus?
Ihmiset usein mieltävät placebon jotenkin kuvitteelliseksi ja mitättömäksi ilmiöksi. Sitä se ei kuitenkaan ole, vaan se voi olla hyvin merkittävä ja todellinen efekti. Itse asiassa placebo-vaikutus on yksi modernin lääketieteen kiehtovimmista ilmiöistä (huomattavasti kiehtovampi kuin kuvitteelliset äänitaajushologrammit) ja sen avulla saadaan mitä ihmeellisempiä vaikutuksia aikaan.
Todellisuudessa ranneke ei tee yhtään mitään. Joku voi subjektiivisesti kokea saavansa siitä jotain hyötyä mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään hologrammien, äänitaajuuksien tai bioenergioiden kanssa. Vaikutus perustuu omaan uskomukseen, jota voidaan vielä vahvistaa tekemällä silmänkääntötemppuun verrattava huijaustesti. Tässä mielessä itse tuote ja etenkin sen mainonta on täyttä kusetusta.