Power balance?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blomi
  • Aloitettu Aloitettu
Me päätettiin tänään firmassa osakkaiden kanssa että laitetaan kunnon aivoriihi käyntiin ja aletaan ideoimaan tällaista paskaa. Siis tollasen kusetusrannekkeen myynti on 100 miljoonaa dollaria vuodessa!? Mä en tartte siitä kuin promillen ja oon ihan tyytyväinen.

Power Balance rannekkeen valmistus maksaa varmaan jotain 40 ja 50 sentin välillä per kappale kun sen Kiinassa teettää, myyntihinta kai ~20€. Kohtuu rajut kateprosentit.

Että mua sitten ihmetyttää miten uskomattoman idiootteja ihmisiä maailmasta löytyy.. Tää menee yli satoja euroja maksavista korvaledeistäkin.

On muuten ens vuoden skepsis palkinnon voittaja tuo korvaledi homma, kattelin sitä pakettia kun sellaisen hyllyssä näin että ei jumalauta..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On muuten ens vuoden skepsis palkinnon voittaja tuo korvaledi homma, kattelin sitä pakettia kun sellaisen hyllyssä näin että ei jumalauta..

En oo siihen sen paremmin perehtyny, mutta se nyt voi ihan hyvin jopa toimia. Ainakin huuhaa-aste on ihan eri luokkaa näillä tinapaperirannekkeilla.

Hän painoi sitten selvästi kovempaa, mutta tulos oli sama, pysyin helposti ojennuksessa.
.
Ihminen tuppaa sopeutumaan, tässä lienee sama juttu kuin esim, että voimaharjoittelussa yleensä toinen sarja voi olla tehokkaampi, varsinkin kovissa nostoissa. Otetaan esim kaksi kutosta penkissä, merkittävän usein se kakkossarja on kevyempi, koska keho kokonaisuudessaan varautuu tähän painoon. Alitajuista kehon sopeutumista ja varautumista.

Ja mitä tulee julkkisten rannekkeiden käyttöön, niin markkinointia pitkälti.

Siis mitä ihmettä. Mihin tuota edes normaali-ihminen tarvitsisi, jos uskoo sen toimivan. Niin tai joo, kovassa kännissähän tolle voisi olla käyttöä.

"Teknologia perustuu hologrammin sisään ohjelmoituihin äänitaajuuksiin, jotka ovat yhteensopivia solutasolla kehomme bioelektristen kenttien kanssa." <== Pakko antaa rispektiä tämän lauseen kirjoittajalle. :lol2:

Eikä unohdeta myöskään ultimate-disclaimeria, joka vapauttaa kaikesta vastuusta: laite ei auta kaikkia.

Suomessa Power Balancea maahantuovan Pryme Sportsin johtoon kuuluva Kai Toivonen puolestaan sanoo, että useissa lehtijutuissa on selitetty hologrammin olevan paljon muutakin kuin kuva.

Hän kuitenkin myöntää, että rannekkeen hyöty on joskus olematon.

- Korostamme tuotteen yksilöllisyyttä. Totta kai vastaan tulee ihmisiä, joihin ranneke ei vaikuta millään muotoa, Toivonen sanoo.

- Jotkut taas sanovat, että se vaikuttaa sellaisiin asioihin, joihin minunkin on vaikea uskoa.

Kuten millaisiin?

- En minä kerro niistä.

Tadaa! Ei tarvi valittaa kun voidaan sanoa että sori, kuulut niihin ihmisiin joita tämä ei auta. Kuulostaa myös jännittävältä, että on olemassa vaikutuksia mitä jopa kauppiaan on vaikea uskoa...

Voimaharjoittelu.netissä myydään myös EFX-rannekkeita. Jopa kolmea eri mallia! Ihme kyllä kaikissa on täysin sama kuvaus. Ainoastaan materiaali- ja värivaihtoehdot ovat erilaisia. Näyttäisipä olevan monipuolista tuo äänitaajuusteknologia.

Noi siis väittää ihan pokkana, että suurimmalla osalla ihmisistä on täysin identtinen joku vitun bioelektrinen kenttä ja sitten osalla meistä ei ole, jolloin tämä universaalisti valtaosan identtiseen sähkökenttään vaikuttava ranneke ei voi toimia.

Niinpä. Ja miksi ihmiset eivät ajattele tätä vieläkin kriittisemmin? Mitä jos laittaa kaksi ranneketta? Onko vaikutus tuplat vai vaikkapa puolet? Vai kumoavatko ne toisensa? Entä jos laittaa pari ShooTagia + 7kpl Power Balanceja? Miten tuo biosähkökenttä muuttuu erilaisilla ihmisillä? Onko sitä eläimillä? Miksi tuota teknologiaa ei sovellettaisi muualla? Tehtaisiin hologrammivaatteita niin ei tarvitsisi rannekkeita. Jne jne jne..

Kerrotaan nyt omakin kokemukseni sitten tästä rannekkeesta.

Minulta tultiin messuilla kysmymään, että "olenko tutustunut Power Balanceen?" Vastasin hyvin lyhyesti, että "olen kyllä kuullut kyseisestä tuotteesta, älkääkä viitsikö edes yrittää esitellä mulle kyseistä kusetusta".

Saivat sitten kuitenkin kovasti imarrellen testaamaan kyseistä tuotetta sillä varjolla, että olen iso ja lihaksikas ja haluavat kovasti testata kyseistä tuotetta minunlaisella henkilölläni (aivan täyttä myyntipuhetta, mutta upposi lihavaan Suomalaiseen mieheen kun vähän kehutaan). Viimeinen niitti tuli kun edustaja lupasi tarjota ison tuopin jos tuote ei toimi.

Sitä sitten kokeiltiin ja porukkaa kerääntyi ympärille katsomaan miten tuote toimii. Tässä vaiheessa tuntui todella mukavalta, että "kohta lyttään ja haukun tämän aivan maanrakoon". En tiedä mitä tapahtui, mutta kyllä tuote jollain ihmeen tavalla vaan heidän tekemillään testeillä toimi. Tehtiin vielä puolueettomia tasapainotestejä vieressä seisovan kaverini kanssa, koska epäilin että tekniikka jolla he testaavat, on jotenkin erilainen silloin kun ranneke on kädessä ja silloin kun ei ole.

Olen viimeinen ihminen maailmassa joka uskoo tällaisiin "paskajuttuihin", mutta tämä sai vähän ajattelemaan, vaikken sitä siinä testauspaikalla vielä täysin myöntänytkään. Ranneke kuitenkin lähti matkaan ja nykyään kulkee salihousujen taskussa (ei sitä viitsi kädessä pitääkään julkisesti).

Minulle on siis aivan yksi lysti mikä siinä rannekkeessa toimii/ei toimi. Onko vaikutus niin helvetin voimakasta placeboa vai mitä, mutta suosittelen jokaisen kokeilemaan kuitenkin ennenkuin arvostelee tuotteen. Itsekin olisin kuulunut tuotteen dissaajiin jos en olisi tuota kokeillut. Enkä vieläkään halua tuotetta mainostaa, sillä en tosiaankaan tiedä mitä helvettiä se ranneke todellisuudessa tekee...

Kyllä nuo rannekkeet voi ihan hyvin toimia! Itselläni on ranneke joka pitää leijonat loitolla, toimii.

Sitä sitten kokeiltiin ja porukkaa kerääntyi ympärille katsomaan miten tuote toimii. Tässä vaiheessa tuntui todella mukavalta, että "kohta lyttään ja haukun tämän aivan maanrakoon". En tiedä mitä tapahtui, mutta kyllä tuote jollain ihmeen tavalla vaan heidän tekemillään testeillä toimi. Tehtiin vielä puolueettomia tasapainotestejä vieressä seisovan kaverini kanssa, koska epäilin että tekniikka jolla he testaavat, on jotenkin erilainen silloin kun ranneke on kädessä ja silloin kun ei ole.

Olen aika vakuuttunut että jos nyt alamme tarkastelemaan noita testejä tarkemmin, huomaamme että sieltä löytyy loogisin selitys havaitulle ilmiölle. Jos olet täysin vakuuttunut testien luotettavuudesta (= Power Balancella todella on nykytieteelle tuntemattomia yliluonnollisia voimia), kerro toki niistä tarkemmin. Toisaalta jos tästä on jo jonkin verran aikaa, muistikuvasi ovat todennäköisesti muuttuneet hieman tukemaan jo valittua kantaasi. Sekin on aivan luonnollista ja tuttua mm. poliisien silminnäkijäkuulusteluista.

Olen viimeinen ihminen maailmassa joka uskoo tällaisiin "paskajuttuihin", mutta tämä sai vähän ajattelemaan, vaikken sitä siinä testauspaikalla vielä täysin myöntänytkään. Ranneke kuitenkin lähti matkaan ja nykyään kulkee salihousujen taskussa (ei sitä viitsi kädessä pitääkään julkisesti).

Oletko miettinyt tuota sijoituspaikkaa sen tarkemmin? :) Toimiiko se varmasti housujen taskusta? Jos toimii, miksi sitä myydään rannekkeena? Jos se siis toimii myös taskusta, sehän tarkoittaa sitä että sillä on jonkinlainen etävaikutus. Eli se vaikuttaa myös ympärillä oleviin ihmisiin. Ja ympärillä olevien ihmisten mahdolliset rannekkeet vaikuttavat meihin kaikkiin. Mikä on näiden yhteisvaikutus?

Minulle on siis aivan yksi lysti mikä siinä rannekkeessa toimii/ei toimi. Onko vaikutus niin helvetin voimakasta placeboa vai mitä, mutta suosittelen jokaisen kokeilemaan kuitenkin ennenkuin arvostelee tuotteen. Itsekin olisin kuulunut tuotteen dissaajiin jos en olisi tuota kokeillut. Enkä vieläkään halua tuotetta mainostaa, sillä en tosiaankaan tiedä mitä helvettiä se ranneke todellisuudessa tekee...

Ihmiset usein mieltävät placebon jotenkin kuvitteelliseksi ja mitättömäksi ilmiöksi. Sitä se ei kuitenkaan ole, vaan se voi olla hyvin merkittävä ja todellinen efekti. Itse asiassa placebo-vaikutus on yksi modernin lääketieteen kiehtovimmista ilmiöistä (huomattavasti kiehtovampi kuin kuvitteelliset äänitaajushologrammit) ja sen avulla saadaan mitä ihmeellisempiä vaikutuksia aikaan.

Todellisuudessa ranneke ei tee yhtään mitään. Joku voi subjektiivisesti kokea saavansa siitä jotain hyötyä mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään hologrammien, äänitaajuuksien tai bioenergioiden kanssa. Vaikutus perustuu omaan uskomukseen, jota voidaan vielä vahvistaa tekemällä silmänkääntötemppuun verrattava huijaustesti. Tässä mielessä itse tuote ja etenkin sen mainonta on täyttä kusetusta.

Aivoni olisivat sitten plasebo-vaikutuksesta tietämättäni parantaneet tasapainoani.
Muuten Paletaanin videolla saamme toki nähdä, että homma ei toimi hologrammin markkinoijan lupaamalla tavalla.

Siinä videolla tultiin myös siihen tulokseen, että kun markkinoija tiesi, kenen taskussa oikea holo on, se vaikutti joka kerta. Kun ei tiennyt, joka arvaus osui hutiin. Eli onnistuminen ei välttämättä ollut edes sinusta kiinni ollenkaan. Uskon tosin, että toisella kerralla myös itse osasit varautua paremmin.

Olen aika vakuuttunut että jos nyt alamme tarkastelemaan noita testejä tarkemmin, huomaamme että sieltä löytyy loogisin selitys havaitulle ilmiölle. Jos olet täysin vakuuttunut testien luotettavuudesta (= Power Balancella todella on nykytieteelle tuntemattomia yliluonnollisia voimia), kerro toki niistä tarkemmin. Toisaalta jos tästä on jo jonkin verran aikaa, muistikuvasi ovat todennäköisesti muuttuneet hieman tukemaan jo valittua kantaasi. Sekin on aivan luonnollista ja tuttua mm. poliisien silminnäkijäkuulusteluista.

Oletko miettinyt tuota sijoituspaikkaa sen tarkemmin? :) Toimiiko se varmasti housujen taskusta? Jos toimii, miksi sitä myydään rannekkeena? Jos se siis toimii myös taskusta, sehän tarkoittaa sitä että sillä on jonkinlainen etävaikutus. Eli se vaikuttaa myös ympärillä oleviin ihmisiin. Ja ympärillä olevien ihmisten mahdolliset rannekkeet vaikuttavat meihin kaikkiin. Mikä on näiden yhteisvaikutus?

Ihmiset usein mieltävät placebon jotenkin kuvitteelliseksi ja mitättömäksi ilmiöksi. Sitä se ei kuitenkaan ole, vaan se voi olla hyvin merkittävä ja todellinen efekti. Itse asiassa placebo-vaikutus on yksi modernin lääketieteen kiehtovimmista ilmiöistä (huomattavasti kiehtovampi kuin kuvitteelliset äänitaajushologrammit) ja sen avulla saadaan mitä ihmeellisempiä vaikutuksia aikaan.

Todellisuudessa ranneke ei tee yhtään mitään. Joku voi subjektiivisesti kokea saavansa siitä jotain hyötyä mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään hologrammien, äänitaajuuksien tai bioenergioiden kanssa. Vaikutus perustuu omaan uskomukseen, jota voidaan vielä vahvistaa tekemällä silmänkääntötemppuun verrattava huijaustesti. Tässä mielessä itse tuote ja etenkin sen mainonta on täyttä kusetusta.

Tästä nyt ei ole kovin kauaa aikaa kun messut olivat pari kuukautta sitten. Enkä edelleenkään väitä, että vaikutus perustuisi noihin tuotteen markkinoijan väittämiin. Tuote on vaan helvetin mielenkiintoinen, koska olen tehnyt testin kymmenille henkilöille ja osalle olen sanonut, että tämä on ns. "horjutusranneke", eli kun laitat tämän käteesi, niin et pysy pystyssä kun yritän vähääkään horjuttaa. Eikä tulos siitä vääristynyt ole, vaan päinvastoin "toimii" niinkuin on luvattukin.

Minua vituttaa jopa itseäni kirjoittaa tämän tuotteen puolesta mitään positiivista, koska en usko/halua uskoa oikeastaan itsekään tämän tuotteen hyötyvaikutuksiin.

Paletaanilta kiinnostaa kysyä ainoastaan yksi kysymys: Oletko itse kokeillut ranneketta? Sitä ennen on ihan turha edes alkaa keskustelemaan asiasta.

Tästä nyt ei ole kovin kauaa aikaa kun messut olivat pari kuukautta sitten. Enkä edelleenkään väitä, että vaikutus perustuisi noihin tuotteen markkinoijan väittämiin. Tuote on vaan helvetin mielenkiintoinen, koska olen tehnyt testin kymmenille henkilöille ja osalle olen sanonut, että tämä on ns. "horjutusranneke", eli kun laitat tämän käteesi, niin et pysy pystyssä kun yritän vähääkään horjuttaa. Eikä tulos siitä vääristynyt ole, vaan päinvastoin "toimii" niinkuin on luvattukin.

Minua vituttaa jopa itseäni kirjoittaa tämän tuotteen puolesta mitään positiivista, koska en usko/halua uskoa oikeastaan itsekään tämän tuotteen hyötyvaikutuksiin.

Paletaanilta kiinnostaa kysyä ainoastaan yksi kysymys: Oletko itse kokeillut ranneketta? Sitä ennen on ihan turha edes alkaa keskustelemaan asiasta.

Paljonko sulle maksetaan tämän mainostamisesta? Hyvin meni siihen asti kun sanoit että olet testannut sitä horjutusrannekkeena ja se on toiminut päinvastoin.. Asiaa ymmärtävät kuitenkin tietävät ettei ranneke ole mitään muuta kuin placeboa niin ei tämä juttu läpi mene, lisäksi miten selittäisit että laitetta mainostetaan termeillä jotka eivät liity mihinkään tieteeseen tunnettuun tai todistettavaan asiaan? Jos laite toimisi niinkuin nyt väität tai laitteen valmistajat, eikö olisi parempi käyttää oikeita termejä ja testejä jotka pystytään todentamaan? Miksei myöskään videoilla esiintyneet kaverit saaneet testiä toimimaan sokkona videointi tilanteessa vaan vain silloin kun tiesivät mistä taskusta se hologrammi löytyy? Tuo lopussa mainitsemasi "oletko kokeillut ranneketta?" kysymys pelasti päiväni se oli hauska, sanotaanko siihen vastavetona, että tarviiko sun syödä keltaista lunta tietääksesi ettei se kannata? Samasta asiasta on nyt kyse.

Paljonko sulle maksetaan tämän mainostamisesta? Hyvin meni siihen asti kun sanoit että olet testannut sitä horjutusrannekkeena ja se on toiminut päinvastoin.. Asiaa ymmärtävät kuitenkin tietävät ettei ranneke ole mitään muuta kuin placeboa niin ei tämä juttu läpi mene, lisäksi miten selittäisit että laitetta mainostetaan termeillä jotka eivät liity mihinkään tieteeseen tunnettuun tai todistettavaan asiaan? Jos laite toimisi niinkuin nyt väität tai laitteen valmistajat, eikö olisi parempi käyttää oikeita termejä ja testejä jotka pystytään todentamaan? Miksei myöskään videoilla esiintyneet kaverit saaneet testiä toimimaan sokkona videointi tilanteessa vaan vain silloin kun tiesivät mistä taskusta se hologrammi löytyy? Tuo lopussa mainitsemasi "oletko kokeillut ranneketta?" kysymys pelasti päiväni se oli hauska, sanotaanko siihen vastavetona, että tarviiko sun syödä keltaista lunta tietääksesi ettei se kannata? Samasta asiasta on nyt kyse.

Kyllä säkin oot Japi aasi jätkä..

Nimenomaan sen vuoksi kysyin, että oletko kokeillut, koska en todellakaan pysty millään perustelemaan tuon toimintaa enkä siksi halua käyttää mitään termejä mitkä kuulostavat omaankin korvaan älyttömiltä. Ei sitä tarvitse mennä ostamaan, mutta käy kokeilemassa jonkun jälleenmyyjän luona, onnistuu kokeilu varmaan ihan maksuttakin. Sen jälkeen keskustellaan samalta viivalta ja jaksan ottaa sinunkin viisastelusi vakavammin ja kunnioitan mielipidettäsi.

Miten monesti pitää painottaa, että en tiedä itsekään miten/miksi tuote tuntuu toimivan ja vaikka sekin on minulle kerrottu useaampaan otteeseen, niin en siihen halua uskoa.

En ole mutta lupaan kyllä innolla testata heti kun tuollaisen jostain saan käsiini :) Ei vaan kiinnosta maksaa 30-40€ siitä ilosta. Itse asiassa yritin Fitness Exposta etsiä noita kun olin aika varma että siellä olisi joku esittelijä mutta en löytänyt :D Missä messuilla itse pääsit testaamaan?

Ja kyllä kai asioista voi keskustella vaikka ei olisikaan itse ollut testattavana? Jos vetoat tuohon niin sanot samalla että "subjektiivinen tulkinta on luotettavampaa kuin faktoihin perustuva". Tämähän ei tunnetusti pidä paikkaansa kovinkaan usein. Minä voin myös todeta että homeopatia on mielestäni täyttä placeboa, vaikka en ole sitäkään testannut.

Punnitaanpa, kummassa selitysmallissa on enemmän perusteettomia olettamuksia:

1. Joku hämyinen firma on löytänyt ihmisestä nykytieteelle tuntemattoman energiakentän ilman että ovat tutkineet sitä sen kummemmin. Tätä löytöä ei myöskään ole julkistettu vaikka se olisi vähintäänkin Nobelin arvoinen läpimurto. He olettavat että energiakenttä liittyy jotenkin tasapainon säilymiseen ja terveyteen. Samalla he ovat kehittäneet tieteelle tuntemattoman tavan vaikuttaa kyseiseen kenttään. Vieläpä jotenkin "parantamalla" sitä. Sitten he ovat siirtäneet tämän menetelmän halpaan muovirannekkeeseen niin ikään täysin tuntemattomalla keinolla.​

vai

2. Joku on kehittänyt hienon bisnesidean, jossa ihmisille kaupataan halpaa muoviroskaa. Sitä markkinoidaan soveltavaan kinesiologiaan, uskomuksiin ja placebo-vaikutukseen perustuvalla silmänkääntötempulla.​

On täysin ymmärrettävää, että ihminen puolustaa omia kokemuksiaan mutta objektiivinen ja faktoihin perustuva päättely on viimekädessä luotettavin lähestymistapa. Soveltaen Occamin partaveistä, kumpi vaihtoehdoista 1 ja 2 sisältää enemmän perusteettomia oletuksia ja on siis todennäköisemmin väärä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom