Bodipiireistä tähän ovat haksahtaneet ainakin Jutta Gustafsberg, Bull Mentula ja Jay Cutler
Kertoo aika paljon näistä henkilöistä
Eikös tämän Jutan ex-mies myynyt jotain jauhopillereitä tyhmille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bodipiireistä tähän ovat haksahtaneet ainakin Jutta Gustafsberg, Bull Mentula ja Jay Cutler
Kertoo aika paljon näistä henkilöistä
Eikös tämän Jutan ex-mies myynyt jotain jauhopillereitä tyhmille.
Paletaani, ole hyvä ja analysoi, mitä tässä tapahtui (olen kirjoittanut tästä jo aiemmin): Eräs tutavani oli käymässä kotonani ja kysyi yht´äkkiä, voimmeko tehdä testin. OK, sanoin, vaikka hän ei selittänyt etukäteen, mistä on kyse. No, hän käski minun seistä suorana jalat yhdessä ja kädet sivuille ojennettuina. Tein työtä käskettyä, ja seuraavaksi hän painoi toista kättä ranteen tienoilta alaspäin, jolloin tasapainoni järkkyi saman tien. Seuraavaksi hän pyysi minua laittamaan jonkin snadin biitin, puolen bussikortin kokoisen läpyskän, toiseen housuntaskuun ja seisomaan taas samalla tavalla kädet sivuille ojennettuina. Kun hän nyt painoi kättäni alas samalla tavalla kuin aiemmin, käsi ei mennyt alaspäin eikä tasapainoni pettänyt. Hän painoi sitten selvästi kovempaa, mutta tulos oli sama, pysyin helposti ojennuksessa.
Pakko laittaa vielä hieman lisätietoja kun olen suurella huvittuneisuudella aihetta jonkin verran seuraillut. Aihetta on pohdiskellut laajemmin kerrassaan loistava bloggaaja Paholaisen Asianajaja. Hän on raportoinut mm. siitä, kuinka Power Balance laitettiin kontrolloituun tutkimukseen Wisconsinin yliopistossa. Siinä koehenkilöille laitettiin ranteisiin ihan tavallisia muovirannekkeita sekä virallisia Power Balanceja, jotka peitettiin mustalla kankaalla. Koehenkilöt eivät siis tienneet, kumpi ranneke oli kädessä mutta tokihan The Real Thingin pitäisi vaikuttaa siitäkin huolimatta. Tulos: muoviranneke pärjäsi täsmälleen yhtä hyvin kuin Power Balance.
PA on myös suorittanut Power Balancelle ruumiinavauksen, jossa yllättäen löytyi pelkästään millin paksuinen onneton tarraläpyskä. Sillä on siis valmistajan mukaan maaginen kyky vaikuttaa ihmisen oletettuun "bioenergiakenttään".
No miksi sitten ihmiset kertovat että tuote toimii? Tässä pari syytä:
- Ihmiset ovat maksaneet siitä eivätkä halua myöntää tulleensa huijatuksi.
- Epämääräiset testit. Rannekeen mainonnassa käytetään menetelmältään HIEMAN puutteellista demonstraatiota. Koehenkilön tasapainoa pyritään horjuttamaan ensin ilman ranneketta ja sitten sama toistetaan rannekkeen kanssa. Monet kertovat että rannekke parantaa tasapainoa kyseisessä testissä. Mikä tässä on vikana? Vastaus kaikessa yksinkertaisuudessaan on postauksen alalaidassa.
- Halu uskoa näihin mystisiin "bioenergioihin", hologrammeihin ja magneettivoimiin.
Samaan ilmiöön liittyy toki myös ShooTag-hyttysenkarkoitin sekä Tohtori Tolosenkin suosittelemat mn8- ja LadyCare-pikkuhousumagneetit kuukautisvaivoihin. Valitettavasti tällaista höpöhöpöä saa myydä vapaasti JOPA APTEEKEISSA ja ihmiset ostavat. Bodipiireistä tähän ovat haksahtaneet ainakin Jutta Gustafsberg, Bull Mentula ja Jay Cutler. Eihän sille mitään voi jos kerran arviointikyky pettää, tosin aika herkkäuskoinen saa olla. Mutta sitten jos kaikesta vastakkaisesta todistusaineistosta huolimatta jaksaa edelleen väittää että tuotteissa on jotain placeboa kummempaa, mennään jo tyhmyyden puolelle.
Power Balancelle voidaa surutta myöntää:
Miksi testi on perseestä: Koska koehenkilö tietää toisella kerralla mitä odottaa. Tällöin hän osaa korjata tasapainoaan paremmin ja myös venyvyys paranee. Todellisuudessa testi pitäisi tehdä myös toisinpäin: ensin rannekkeen kanssa ja sitten ilman. Sekä useammilla koehenkilöillä. Ja sokkoutettuna. Ja vaikka mitä muuta, kuten pitäisi selvittää mikä se mystinen "bioenergia" on.
Tosiaan Paletaani, koska vaikutat hyvin varmalta tässä asiassa, mitä arvelet tilanteessa tapahtuneen. Korostan, että minulla ei ole tässä asiassa mitään intressiä enkä käytä minkäänlaisia tasapainorannekkeita tai muita härpäkkeitä. Tämä tilanne on ainoa kerta, jolloin olen joutunut tekemisiin kyseisen ilmiön kanssa.
Kärsivätkö herrat Mentula ja Cutler kovastikin kuukautisvaivoista jos käyttävät pikkuhousumagneetteja treenihousujensa alla? Vai puhutko nyt rannekkeesta?
Ja myydäänkö näitä oikeasti jo apteekissakin?
Vastaan Paletaanin puolesta: toisella kerralla tiesit, mitä oli tapahtumassa, ja olit varautunut tilanteeseen.
Jos kaverisi olisi laittanut sinulle sen läpyskän taskuun ensimmäisellä kerralla, olisit horjahtanut. Jos hän sitten olisi ottanut läpyskän pois ja painanut sinua ranteestasi, et olisi horjahtanut - kuten et horjahtanut tuossa selittämässäsi tapahtumasarjassa.
Bodipiireistä tähän ovat haksahtaneet ainakin Jutta Gustafsberg, Bull Mentula ja Jay Cutler. Eihän sille mitään voi jos kerran arviointikyky pettää, tosin aika herkkäuskoinen saa olla. Mutta sitten jos kaikesta vastakkaisesta todistusaineistosta huolimatta jaksaa edelleen väittää että tuotteissa on jotain placeboa kummempaa, mennään jo tyhmyyden puolelle.
Haksahtaneet? Jos sulle lyödään tarpeeksi seteleitä kouraan,niin varmasti sinäkin väittäisit tuollaisen tinapaperin muuttavan koko elämäsi.
Jutasta en tiedä,mutta Bull ja Jay varmaan saa ihan hyvät rahat kun mainostavat noita.
Varmaankin näin. Korostan kuitenkin, että minulle ei etukäteen sanottu toisella horjutuskerralla, että hologrammi auttaisi minua nyt säilyttämään tasapainoni. Minulle ei siis annettu mitään viitteitä siitä, mitä nyt pitäisi tapahtua. Paletaanin videollahan partainen proffa selittää plasebon toimintatavan, eli minullekin olisi pitänyt ennen koetta sanoa, että nyt, kun minulla on hologrammi taskussa, tasapainoni tulee olemaan horjutettaessa parempi. Aivoni olisivat sitten plasebo-vaikutuksesta tietämättäni parantaneet tasapainoani.
Varmaankin näin. Korostan kuitenkin, että minulle ei etukäteen sanottu toisella horjutuskerralla, että hologrammi auttaisi minua nyt säilyttämään tasapainoni. Minulle ei siis annettu mitään viitteitä siitä, mitä nyt pitäisi tapahtua. Paletaanin videollahan partainen proffa selittää plasebon toimintatavan, eli minullekin olisi pitänyt ennen koetta sanoa, että nyt, kun minulla on hologrammi taskussa, tasapainoni tulee olemaan horjutettaessa parempi. Aivoni olisivat sitten plasebo-vaikutuksesta tietämättäni parantaneet tasapainoani.
Muuten Paletaanin videolla saamme toki nähdä, että homma ei toimi hologrammin markkinoijan lupaamalla tavalla.
Haksahtaneet? Jos sulle lyödään tarpeeksi seteleitä kouraan,niin varmasti sinäkin väittäisit tuollaisen tinapaperin muuttavan koko elämäsi.
Jutasta en tiedä,mutta Bull ja Jay varmaan saa ihan hyvät rahat kun mainostavat noita.
Täällä http://skepticbros.com/placebo-bands/ on hyvät ohjeet noiden temppujen tekemiseen. Liikkeet ja sopivat myyntipuheet voi harjoitella vaikka tulevia pikkujouluja ajatellen. Jos noilla mooveilla ei irtoa, niin ei sitten millään.
http://www.alibaba.com/product-gs/361400887/Fashion_sport_silicone_balance_bracelet_wrist.htmlMe päätettiin tänään firmassa osakkaiden kanssa että laitetaan kunnon aivoriihi käyntiin ja aletaan ideoimaan tällaista paskaa. Siis tollasen kusetusrannekkeen myynti on 100 miljoonaa dollaria vuodessa!? Mä en tartte siitä kuin promillen ja oon ihan tyytyväinen.
Power Balance rannekkeen valmistus maksaa varmaan jotain 40 ja 50 sentin välillä per kappale kun sen Kiinassa teettää, myyntihinta kai ~20€. Kohtuu rajut kateprosentit.
Että mua sitten ihmetyttää miten uskomattoman idiootteja ihmisiä maailmasta löytyy.. Tää menee yli satoja euroja maksavista korvaledeistäkin.