keskimatkan juoksijalla on ihan ylivoimaiset ominaisuudet potkunyrkkeilyyn verrattuna saman painoiseen bodariin tai voimanostajaan.
Valmentajalla ei tietenkään tarvitse olla valtavaa omaa ottelumenestystä mutta kyllä se silti on paljon parempi indikaattori kyvyistä kuin se, kuinka hyvin jumppaa voimapyörällä, mitä esitettiin todisteeksi Rossin valmennustasosta. Mutta keitä kaikkia hyviä potkunyrkkeilijöitä ross Enamait on sitten valmentanut? Se kun on se paras mittari valmennustasolle.
Sitten minun on vielä ihmeteltävä sitä, että miten sinä et superjuha ole oikein menestynyt missään kamppailulajissa tai valmentanut menestyviä ottelijoita, jos kerran sinulla on näin erinomaiset tiedot valmennuksesta?
Toi on tosi hyvä verrata samanpainoisia keskimatkan juoksijoita bodareihin ja voimanostajiin,kun semmosia ei ole olemassakaan.
Mä en ainakaan oo ilmoittanu Rossin olevan siksi hyvä koutsi, kun on kova voimapyörässä. En osaa sanoa keitä hyviä kickareita se on valmentanut, vai onko ketään hyviä ollu. Sekään ei tee siitä huonompaa FYSIIKKAkoutsia ku jostain toisesta. Voihan olla, ettei tuommoinen 3-kymppinen jätkä ei oo viel tarpeeks vakuuttava monen kickarin tms. mielestä. Tiedä häntä. En silti lähtis dissaamaan sen "jumppia" jollain potkis-lenkkeilytaustalla.
Omasta taustastani sen verran, että kamppailulaji- kilpailutaustani on äärimmäisen lyhyt, ja saattaa myös jäädä siihen. Mt:ssa ja kakessa ei ikinä kiinnostanut kilpailla ja vapaaottelussa tai lukkopainissa ehkä vielä joskus. Ja lahjoja mulla ei varmaankaan kovin paljon ole noihin. Kamppailulajeissa mulla on ollu vaan tavoitteena kunnon parantaminen ja itsensä voittaminen. Olen valmentanut kuitenkin menestyneitä urheilijoita laji-ja fysiikkapuolella, en kuitenkaan kamppailu-urheilijoita.
Enkä ole missään vaiheessa sanonut omaavani erinomaisia tietoja valmennuksesta. Vaikka uskonkin tietäväni asian jos toisenkin fyysisen kunnon harjoittamisesta. Vaikka en olekaan esim. potkunyrkkeilijöitä valmentanut, väitän, että fysiikkatreeni on aina fysiikkatreeniä, ei mitään ydinfysiikkaa. Lajitreenissä on paljon enemmän haastetta saada menemään treeni perille kuin fyysisessä treenissä.
Mäkin voisin tässä vielä yhtä
:maisesti ihmetellä lopuksi, että miksi et AndyS ole tuon paremmin pärjännyt potkunyrkkeilyssä, vaikka treenaat niinkin monta kertaa viikossa kun olet joskus kehunut? Ja vaikka oletkin pärjännyt kansallisella tasolla, voidaan kysyä, onko se kova saavutus tuossa lajissa, tuossa painoluokassa ja tuolla treenimäärällä?
Lopuksi pyydän ketjun aloittajalta anteeksi
- postejani.