Poskionteloiden punkteeraus *gulp*

jos on käynyt tk-lääkärillä, jolla on epävarmat otteen, niin se voi tuntua epämiellyttävällä tai jopa sattua...

Ja sitten on myös eroja rustokudoksen paksuudessa. Joillakin menee sisään kuin nahasta vaan ja eräät (:( ) on saaneet riesakseen sellaiset norsunrustot, että vasaralla saa hakata, jos niistä meinaa läpi päästä... Ja sitten onkin verta ontelot täynnä, joka taas täytyy punkteerata pois jne. jne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itselle tehtiin 3 viikon ajan joka perjantai. Ei toiminut biootit ei. Satu ei se yhtään, jos puudutus kunnossa. Puudutuksen laitto se tais eniten kirpasta. Toimenpiteessä tuntuu vain kun lääkäri rusauttais sen neulan päästä läpi :D Pääsin reeniä tekeen aina jo seuraava päivänä.

Tuosta ei tunnu mistää jos on puudutus kunnossa voisi kertoa yhden intti tarinan lisää... Istuin ne tikut nenässä ja puutuhan se ihan hyvin... Noooh, päällikkö lääkäri ja jumalattoman kokonen hoitsu (mies) ja eikun tuumasta toimeen... No eihän se sieltä läpi mennyt, toinen painaa niskasta vastaan ja toinen yrittää tunkea neulaa läpi. Vartin varmaan yrittivät. Onneksi koksu lääkäri tuli ja pelasti... Katto kuvat ja sano, että ei tartte kun toinen puoli punkteerata, otti systeemit ja naks sinne meni, että heilahti... Toinen yritti vissiin tunkea sitä jostain luusta läpi... :curs:

Nuo inttijutut on kyllä huippuja :) Monille on varmaan sieltä jääny hyvät kammot päälle.

Nus nus! :) se muuten menee luukalvosta läpi se neula...

Tuosta ei tunnu mistää jos on puudutus kunnossa voisi kertoa yhden intti tarinan lisää... Istuin ne tikut nenässä ja puutuhan se ihan hyvin... Noooh, päällikkö lääkäri ja jumalattoman kokonen hoitsu (mies) ja eikun tuumasta toimeen... No eihän se sieltä läpi mennyt, toinen painaa niskasta vastaan ja toinen yrittää tunkea neulaa läpi. Vartin varmaan yrittivät. Onneksi koksu lääkäri tuli ja pelasti... Katto kuvat ja sano, että ei tartte kun toinen puoli punkteerata, otti systeemit ja naks sinne meni, että heilahti... Toinen yritti vissiin tunkea sitä jostain luusta läpi... :curs:

Mulle on käynyt lähes samalla tavalla, tosin eri kerroilla:
TK-lääkärimies ei osannut hommaa ollenkaan, sanoi jo etukäteen että hän ei mielellään punktioi kun ei ole paljoa kokemusta siitä (minä olin tietysti aivan :eek: )
Noh, yritti silti. Puudutti tikuilla ja suihkeilla ja alkoi tökkimään, sorkki neulan kanssa pitkään mutta ei mennyt läpi. Tuntui kyllä että painuu koko kasvot vasten takaraivoa. Ei kivaa. :(

Sitten oli toisessa terveyskeskuksessa hommansa osaava nainen, sanoi vain että punktioidaan ja että se on ihan pikkujuttu. Puudutti pikaisesti pelkillä suihkeilla ja törkkäsi neulat läpi ja koko homma sujui kaikinpuolin todella helposti.

Olisi tämä tiedossa luultavasti huomenna jos tosiaan siihen aletaan. Poskionteloiden takia vuoden aikana 4-5 antibioottikuuria... toivottavasti loppuis siihen. Nyt on meinaan jälleen tämä vaiva päällä, huoh... ilmoittelen miten kävi!

Meikältä on kuvattu röntgenissäkin poskiontelot, ja koskaan ei ole ollut mitään. Mutta mikä helvetti on kun katsoo lattiaan, niin poskia painaa ihan vitusti, ja korvissa naksuu joka helvetin kerta kun nielaisen. Lisäksi kovan urheilusuorituksen jälkeen en pysty kuulemaan mitään ja/kun korvat menee lukkoon. Ei mulle koskaan ole ehdotettu lääkärissä punkteerausta, mutta yhen antibiootti kuurin oon vetänyt, ei siitä mitään hyötyä ollut.

Meikältä on kuvattu röntgenissäkin poskiontelot, ja koskaan ei ole ollut mitään. Mutta mikä helvetti on kun katsoo lattiaan, niin poskia painaa ihan vitusti, ja korvissa naksuu joka helvetin kerta kun nielaisen. Lisäksi kovan urheilusuorituksen jälkeen en pysty kuulemaan mitään ja/kun korvat menee lukkoon. Ei mulle koskaan ole ehdotettu lääkärissä punkteerausta, mutta yhen antibiootti kuurin oon vetänyt, ei siitä mitään hyötyä ollut.

Täysin sama ongelma löytyy täältä, vaivannut kohta 3 kuukautta. Röntgenit otettu ja tulehdusta ei oo joten antibiootteja en oo saanu enkä usko että ne auttaiskaan. Paine tuntuu poskionteloiden lisäksi otsaonteloissa, ikään kuin painaa silmiä kiinni.

Tuohon päälle vielä jatkuva nenäntukkoisuus, niistää pitää n. 3x/h ympäri vuorokauden. Tämä ei kuitenkaan estä urheilua vaikka tuntuukin todella epämiellyttävältä joten oon vaan hyväksyny tilanteen. Sarvikuonoa tulee käytettyä mutta eipä tuo pidemmänkään päälle ole auttanut :(

on muuten helvetin kivulias ja vittuimainen toi plunktio itellä tehtiin intin aikana 5-6kertaa en tarkemmin muista, ekalla kertaa ei tuntunut juurikaan kun puskettiin kipulääkkeitä montaa eri sorttia suoneen ja äijä oli niin tokkurassa ettei pystynyt kävelemään. Loput kerrat kun oli "paremmassa" kunnossa sattui aivan vitusti. Itselle tehtiin vaan otsaonteloon. Muuten on vaarallinen jos tota ei hoida kun se lima pääsee otsaonteloon.

Punkteerattu useasti ei tuntunut miltään lähinnä oudoksutti ne ne tikut nenässä ja kuppi sylissä. Tästä on jo vuosia. Joskus nuorempana. Vaivasi nuo poskiontelotulehdukset kroonisesti aina pikkuflunssankin seurauksena. Muistan kuitenkin että söin Kefexin antibiootti kuurin viimeisen punkteerauksen jälkeen eikä sen jälkeen ole vaivannut????

Täysin sama ongelma löytyy täältä, vaivannut kohta 3 kuukautta. Röntgenit otettu ja tulehdusta ei oo joten antibiootteja en oo saanu enkä usko että ne auttaiskaan. Paine tuntuu poskionteloiden lisäksi otsaonteloissa, ikään kuin painaa silmiä kiinni.

Tuohon päälle vielä jatkuva nenäntukkoisuus, niistää pitää n. 3x/h ympäri vuorokauden. Tämä ei kuitenkaan estä urheilua vaikka tuntuukin todella epämiellyttävältä joten oon vaan hyväksyny tilanteen. Sarvikuonoa tulee käytettyä mutta eipä tuo pidemmänkään päälle ole auttanut :(

Jos otsaontelossa on tulehdusta, niin pitäisi kuulemma sattua kun painaa sormilla nenän yläosan molemmin puolín sisään päin, eli ikäänkuin silmän ja nenän välistä.
Toimiiko tuo sarvikuono, siis tuleeko vesi läpi? Itellä kun on poskiontelot vaivanneet, ei tuo vesi todellakaan ole tullut läpi, kun ontelot niin tukossa.

Allergia/allerginen nuha?

Mulla on ollut nyt parin kuukauden poskiontelotulehduskierre. Ikinä ei ole mitään tällaista ollut. Pari lääkekuuria ollut ja kolme punkteerausta tehty. Nyt jo olo hiukan parempi ja uskon, että se tästä. Tänään vielä edessä reilun tunnin päästä punkteeraus.
Kyllä se musta vähän sattuu mutta sen kestää. Kun laitetaan puudutus niin se vähän kirpaisee ja sitten puhkaistaan nenässä rusto, niin se tuntuu vähän ilkeeltä, mutta toimenpide aika lyhyt ja sitten helpottaa. Mutta aina sitä silti jännitän kuten nyt. Mutta kun sen tekee korvalääkäri eikä yleislääkäri, niin ne osaa homman ja ei se kovin kauheaa ole, nopeasti ohi. Helpotus sen jälkeen tosiaan suuri ja paineen tunne lähtee.

Jos otsaontelossa on tulehdusta, niin pitäisi kuulemma sattua kun painaa sormilla nenän yläosan molemmin puolín sisään päin, eli ikäänkuin silmän ja nenän välistä.
Toimiiko tuo sarvikuono, siis tuleeko vesi läpi? Itellä kun on poskiontelot vaivanneet, ei tuo vesi todellakaan ole tullut läpi, kun ontelot niin tukossa.

Punkteerausken jälkeen on hyvä käyttää sarvikuonoa, niin räkä lähtee liikkeelle ja yleensäkin ei sarvikuono välttämättä ihan heti auta, mutta kun muutamia viikkoja joka päivä pari kertaa käyttää esim. antibiootin lisänä niin pitäisi auttaa.

No nyt on käyty punkteerauksessa. Oikea puoli meni nätisti ja kuului kiva kananmunankuoren rikkoutuminen, mutta vasen pistettiin ensin huonosti (ja vähän ohi puudutuksen), toinen onnistui sitten paremmin. Verta tuli kuin esterin peestä :/

Samalla tuon vasemman puolen reikää tehdessä sain ihan helvetillisen migreenin joka on vasta nyt rauhottunut kun on vedetty kunnon nappeja.

Antibiootit sain taas ja viikon päästä kontrollikäynti. Katsotaan mitä tapahtuu. Sinällänsä outoa, että minkäänlaisia kipuja ei ollut, mutta kyllä niissä sitä mätää kuitenkin oli.

Minulle neuvottiin pistämään sarvikuonoon haaleaa/hieman lämmintä vettä, jossa vähän suolaa.
Nimenomaan, ja hienokiteistä merisuolaa, se puhdistaa ja hoitaa limakalvoja...itse otin juuri tuon käyttöön, kun tällä hetkellä elämäni ensimmäinen poskiontelotulehdus...

Mulle on tehty reilu puolitusinaa punkteerausta, viimeisimmällä kerralla naislääkäri ei enää saanut niitä metallipiikkejä luusta läpi, jonka jälkeen mieslääkäri tuli jonkun vasaran kanssa ja kolautti muutaman kerran piikkien päihin. Nykyään ne luut ovat luutuneet jo niin vahvoiksi toistuvien rikkomisten takia, että alkaa olla hyvin epämiellyttävää katsella suoritusta täältä operoitavasta päästä.

Mulle tehtiin eilen tosiaan neljäs punkteeraus tämän vuoden puolella
ja ei meinannut lääkäri löytää oikeaa kohtaa, mistä piikki pistetään luun läpi. Oli eri lääkäri kuin viimeksi. No lopulta onnistui vaikka vähän sattuikin. Limaa tuli taas sen verran, että viikon päästä uusitaan.
Nyt lisäksi nasonexia kerran päivässä, joka aika tehokkaan tuntuinen
juu ja päälle tosiaan sarvikuonon käyttöä (kädenlämmintä vettä ja tee lusikallinen hienoa merisuolaa). Liikuntaa ulkoilmassa lääkäri ei suosittele, kun on poskiontelotulehdus, kylmä ilma pahentaa tautia.
Jos on urheilukunnossa, niin kuulemma sisäliikuntaa suositellaan esim. salilla. Näin paranee nopeammin. Kyllä on sitkeä tauti, mutta ei auta muu kuin käydä punkteerauksessa niin kauan kunnes helpottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom