Poseland videot

Oli todella hieno Annin haastattelu kaikilta osin. Kävin haastattelun aikana mielessä, ettei taitaisi YLE, MTV jne. saada tuollaista ilmapiiriä aikaiseksi. Super kiitokset! :)

Kike taitaa olla henkilö, jonka kanssa on helppo jutella niitä näitä eli ns. jalat maassa oleva persoona? Yhtä sun toista hän on uurastanut elämänsä varrella ja virtaa tuntuu riittävän sekä ennakkoluuloton sopivalla tavalla. Kiitokset myös tästä! :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä noi disliket johtuu? Onks ne nyt iskeny alonanki kimppuun ku ei tos videos oo mitään vikaa mun mielestä vaan päinvastoin tosi hyvä jakso
 
Vilho on kurko. Ainut lääkäri ketä itse suosittelen pk-seudulla, kun ongelmat alkaa olemaan kolmannen maailman tasolla.

Ihan hyvä jakso tuo oli, ei siinä mitään...itellä heräs vaan kysymys tästä aholan ehdottamasta esille nostamisesta se, että kun tuossa ei varsinaissti noussut esille mitään, mitä ainakin uudemman sukupolven lääkärit ei muutenkin tekisi (huomion keskipisteenä elintavat, perusasiat, kokonaisuus haltuun, lääkkeitä ehkä vasta sitten), niin millaisista kolmannen maailman tasosta puhutaan, että normi yleislääkäri ei osaisi auttaa. Hormonien käytöstä peruslekuri ei toki tiedä yhtään mitään mutta noin muutoin, onko ihmisten kokemukset todella tuollaisia, että normi yleislääkäri ei osaa auttaa urheilevaa ihmsitä juuri ollenkaan ja nähdäkseni melko perusasioiden käsittely vaatii aholan vastaanoton. Onko terveydenhuollon arki todella noin karua?
 
Oletko Alona käynyt tutkituttamassa ettei kyseessä ole selkärankareuma? Onko sulla ollut silmissä värikalvontulehduksia (Iriitti)? Vai onko mahdollisesti taustalla jokin vamma tai rakenteellinen vika?
 
Ihan hyvä jakso tuo oli, ei siinä mitään...itellä heräs vaan kysymys tästä aholan ehdottamasta esille nostamisesta se, että kun tuossa ei varsinaissti noussut esille mitään, mitä ainakin uudemman sukupolven lääkärit ei muutenkin tekisi (huomion keskipisteenä elintavat, perusasiat, kokonaisuus haltuun, lääkkeitä ehkä vasta sitten), niin millaisista kolmannen maailman tasosta puhutaan, että normi yleislääkäri ei osaisi auttaa. Hormonien käytöstä peruslekuri ei toki tiedä yhtään mitään mutta noin muutoin, onko ihmisten kokemukset todella tuollaisia, että normi yleislääkäri ei osaa auttaa urheilevaa ihmsitä juuri ollenkaan ja nähdäkseni melko perusasioiden käsittely vaatii aholan vastaanoton. Onko terveydenhuollon arki todella noin karua?

Itse sain aikoinani etsiä aika pitkään lääkäriä joka otti huomioon urheiluni. Moni vastasi suorilta, lepää, älä treenaa neljään viikkoon yms. Sama kävi mun siskolla. Hän on pari vuotta käyny lääkärissä eri vaivojen takia ja jos mainitsee, että hän treenaa, vastaus on aina ollut "älä treenaa kunnes vaiva ohi."

Mutta, eihän missään asiassa pidä yleistää, varmasti on monia hyviä yleislääkäreitä.
 
Oletko Alona käynyt tutkituttamassa ettei kyseessä ole selkärankareuma? Onko sulla ollut silmissä värikalvontulehduksia (Iriitti)? Vai onko mahdollisesti taustalla jokin vamma tai rakenteellinen vika?

Minulla on ollut mm. välilevyn pullistuma joka vaivannut esim jokaisen raskauden kohdalla ja välillä muutenkin. Ala-selässä oli jokin "jäykkä kohta" joka ei liiku niin kuin pitäisi ( en muista mikä se on . Nyt rangassa (keskellä) ollut kovaa kipua joka vihloo liikkuessa. Välillä pahasti ja välillä siedettävästi.

Käyn osteopaatilla mutta jos ei pian helpota, pitää käydä kuvauttamassa.
 
"Selän syviä ja pinnallisia lihaksia erottaa selän laaja-alainen peitinkalvo. Tässä artikkelisarjassa käsitellään vain kyseisen kalvon alapuolella olevia lihaksia. Tässä kolmannessa osassa käsitellään selän kolme pientä selkärankaan kiinnittyvää lihasryhmää (mm. transversospinales, mm. interspinales ja mm intertransversarii).

 Kaikki edellämainitut lihasryhmät ovat pieniä, mutta hyvin tärkeitä selkärangan toiminnan kannalta. Niiden voimakkuus vaikuttaa selkärangan liikkeisiin, ja yksin nämä lihakset (tai niiden heikkous) voivat olla vastuussa selkäsäryistä ja selän huonosta toimintakyvystä. Nämä lihakset stabiloivat sekä suojaavat selkää ja sen liikkeitä, ja varsinkin jos harrastaa painonnostoa tai muuta fyysistä työtä, tulisi näiden lihasten olla kunnossa. Voimanostajien käyttämän vyön on tarkoitus suojata ja tukea muun muassa näitä lihaksia suorituksen aikana.



HUOM! Jos sinulla on välilevyn pullistuma tai tyrä, niveliin tai nikamiin vaikuttava sairaus (reuma, niveltulehdus, rappeuma), hermovaurioita tai hermon puristustiloja niskassa, kärsit huimauksesta tai sinulla on joku muu niskaan/niveliin liittyvä vamma/sairaus, ole yhteydessä lääkäriin ennen kuin teet näitä liikkeitä.

"

Lähde: https://pakkotoisto.com/threads/selän-ja-niskan-syvät-lihakset.104448/

P.S. Minulla myös ollut selkäongelmia pidemmän aikaa. Ortopedi, fysiatrian erikoislääkäri ja fysioterapeutit ovat korostaneet syvien lihaksien treenaamista erikseen ja kyllä olen apua/helpotusta saanut vaivoihin kyseisten lihasten treenamisesta.
 
Itse sain aikoinani etsiä aika pitkään lääkäriä joka otti huomioon urheiluni. Moni vastasi suorilta, lepää, älä treenaa neljään viikkoon yms. Sama kävi mun siskolla. Hän on pari vuotta käyny lääkärissä eri vaivojen takia ja jos mainitsee, että hän treenaa, vastaus on aina ollut "älä treenaa kunnes vaiva ohi."

Mutta, eihän missään asiassa pidä yleistää, varmasti on monia hyviä yleislääkäreitä.

Okei. Mikä tuossa on ongelmallisin kohta, eivätkö neuvot tehonneet vai onko tuo totaalistoppi se, mikä tökkii, vai olivatko neuvot täysin pielessä suhteessa vaivaan (tuossa ei selviä, mitä vaivoja on käyty valittamassa)?
 
Alouna! Sinähän vissiin käyt sporttikujalla treenailemassa? Onko kovin ruuhkainen/mahdoton paikka iltaisin?

Well, on siellä iltaisin jonku verran porukkaa mut aina on sekaan mahtunut. Ja joo, ei se luxus sali ole... Mutta niin kuin Boogie sanoi: "Miun lihakset on niin tyhmiä, ettei ne tiedä nostelenko kiviä vai painoja.." (Tai jotain sinnepäin) :D
 
Täytyy vähän tsiikailla uutta salia kun muutto siihen lähistölle toteutuu ja jotenkin ei nyt tuo sporttikuja houkuttele. Mut joo thanks vastauksille! :D
 
Itsellä myös ollut alaselän kanssa ongelmia ja juuri siksi en "hyvää tarkoittavia" neuvoja ole innokas jakelemaan. Sen verran yksilöllisiä, monimutkaisia jopa mystisiä nuo alaselän vaivat monesti ovat.
Kuka on saanut apua mistäkin tai ei mistään. Itse pitää olla aktiivinen ja kokeilla eri keinoja plus tietysti kuunnella eri asiantuntijoita. Omaa kokemusta mm. fysioterapeuteilta, OMT ja ilman, osteopaatilta, kiropraktikolta, lääkäriltä... Vielä pitäis varmaan kokeilla jotain kehuttua kansanparantajaa, kalevalaista jäsenkorjaajaa yms. :)
Noista kuvista vielä, toisella näkyy ties mitä kulumaa ja pullistumaa eikä vaivoja - toisella ei näy kuvissa mitään ja kauheat vaivat.

Joogaa ja tanssia on suositeltu selkävaivoissa, varsinkin vatsatanssia (eikä ollut vitsi). Joten siitä vaan Alona kokeilemaan!
 
Moni kaveri ja tuttu treenannut kujalla, niin suoraan sanottuna vaarallinen mesta treenata.
Yhdellä katkennut vaijeri ylätaljaa tehdessä, sitten taljan kahvat niin kuluneita niin yhdellä ojentajia tehdessä kahva hajos kesken sarjan ja yhdellä tuli käsipainon levyt syliin kesken sarjaa. Voi toki olla että ei enää nykyään ihan noin paha ole.
 
Back
Ylös Bottom