Muistatko Alona kun taannoin varoitin sua, että kun netissä jotain julkaisee ja saa katsojia, sinne tulee AINA niitä negaajia ja trolleja, jotka ihan vain ilkeyksissään painavat peukkua alaspäin tai sanovat jotain rumaa. Internetti on kuin kaksiteräinen miekka. Se on hyvä silloin kun hommat toimii ja tekemisestä voi joskus saada vaikka tienestiä itselleen (PewDiePie). Vastapainona anonymiteetti synnyttää idiotismia ja ilkeämielistä käytöstä, joka pyrkii koko ajan menemään sun ihon alle.
Mitä näihin negaajiin tulee, ne on ihan oikeasti suodatettava, jos meinaa touhuta netissä jatkossakin. Jos näistä pahoittaa mielensä niin ei täällä kauaa viihdytä ja itseasiassa negaajat saavat vain vettä myllyynsä. Puhdas ignooraaminen on tehokkainta. Toinen vaihtoehto on toki lähteä leikkiin mukaan, mutta sekin vaatii energiaa ja mentaalista vahvuutta.
Itse olen kohdannut negaamista niin anonyymeiltä kuin niiltäkin, jotka omalla nimellään kirjoittaa. Ohita moiset ja jatka eteenpäin. Tämä maailma ei negaajia poista vaikka kuinka yrität taistella niitä vastaan. Kyllä mullekin tulee heti ensimmäisen minuutin aikana videon julkaisusta se yksi peukku alaspäin. Ne vain kuuluvat asiaan. Kasvata itsellesi paksu nahka, älä lähde sille linjalle, että otat henkilökohtaisesti jokaisen negan. Sä olet psykologin juttusilla ihan pian, jos niin teet.
Tee sitä mistä itse tykkäät ja jatka samaan tyyliin. Kyllä susta tykätään joka paikassa, usko pois, ja halutaan seurata sua. Nää ovat vain niitä lieveilmiöitä mitä täällä kohdataan.