Poseland videot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielestäni ja käsittääkseni Markolla ei ole tarkoitus kiduttaa tai treenata ketään paskaksi. Pikemminkin olen saanut kuvan, että treeneissä yritetään saada koko kapasiteetti käyttöön, eikä sarjoja lopeteta silloin kun pää käskee lopettaa, vaan silloin kun lihas on oikeasti treenattu loppuun. Monesti näissä Markon videoissa on nähnyt kuinka toisto on tullut läpi ja sitten kuitenkin seuraavaan toistoon onkin pitoa lihaksesta löytynyt. Eikös Marko ole monesti todennutkin, että pää on yleensä heikoin lenkki kovissa treeneissä? Sen enempää kantaaottamatta Alonan treeniin, vaan näin yleisesti. Ja mielestäni hienosti loppu treeni keskityttiin keskivartalon vahvistamiseen, kun se kerran osoittautui heikoimmaksi lenkiksi tässä tapauksessa. Tietysti tekniikat olisi pitänyt olla jo treenattu kuntoon ennen ensimmäistä kovaa treeniä.

Ei nuo reenit alaselkää muuten pistä paskaksi, vaan mullakin sattui olemaan helvetin pitkä ajomatka takana ja reenit heti siihen perään. Alonalla varmaan sama juttu. Pidot ja prässi syvältä toi sitten alaselkään semmoiset paineet että se kipu oli sanoinkuvaamaton. Jos tuollaisen treenin tekee, olisi syytä olla paikat auki ja kroppa huollettu ennen.

Toivottavasti ei tulevissa videoissa jouduta äänten kanssa noin kikkailemaan, laskee ainakin omasta mielestä viihdearvoa kun pitää huulilta koittaa lukea mitä puhutaan.

Harmillista että treeni jäi kesken. Kaikissa maken vetämissä treeneissä mitä netistäkin löytyy yhdistää juuri se oman pääkopan ylittäminen. Pää käskee lopettaa kun tuntuu ja sattuu, mutta silloin vasta aloitetaan tekemään lihasta kasvattavat toistot.
Monille tämä on varmasti liikaa ja tekniikat alkaa hajota ja treeni alkaakin sen vuoksi muistuttamaan kidutukselta ulkopuolisen silmään. Omasta mielestä tuossa kumminkin ajetaan yhtä tärkeimpää asiaa kovaa treenamisessa, nimittäin treenikaveria ja sitä kuinka paljon enemmän itsestään saa irti kun on vieressä se joku joka auttaa sanoillaan sitä henkistä kestämistä paremmaksi. :)

Alona kertoo videolla Markon sanoneen about tyyliin "ei voi enää jatkaa" (kohdassa 36:35 >). Ja Marko myös on korostanut aikaisemmin ja korosti tuossakin syvien lihaksien merkitystä. Myös jokaisella treenattavan on huolehdittava, milloin sanoa "ei enempää, nyt riitti tms." Kovan näköistä se oli kieltämättä, mutta en ota kantaa sen enempää kun itse asianomaiset tietää paremmin faktat.

Itse keväällä juttelin Markon kanssa omista vaivoista ja hän sanoi, että hoitaa paikat kuntoon itsenäisesti ja asiantuntijoiden kanssa kunnes voi lähteä ajattelemaan/toteuttamaan kovempaa treeniä.

Edit: korjattu kirjoitusvirhe "treenattavalla" muotoon "treenattavan"

Ja seuraava vieras on........

11704922_874304929324509_2763492338390084712_n.jpg

Mielestäni ja käsittääkseni Markolla ei ole tarkoitus kiduttaa tai treenata ketään paskaksi. Pikemminkin olen saanut kuvan, että treeneissä yritetään saada koko kapasiteetti käyttöön, eikä sarjoja lopeteta silloin kun pää käskee lopettaa, vaan silloin kun lihas on oikeasti treenattu loppuun. Monesti näissä Markon videoissa on nähnyt kuinka toisto on tullut läpi ja sitten kuitenkin seuraavaan toistoon onkin pitoa lihaksesta löytynyt. Eikös Marko ole monesti todennutkin, että pää on yleensä heikoin lenkki kovissa treeneissä? Sen enempää kantaaottamatta Alonan treeniin, vaan näin yleisesti. Ja mielestäni hienosti loppu treeni keskityttiin keskivartalon vahvistamiseen, kun se kerran osoittautui heikoimmaksi lenkiksi tässä tapauksessa. Tietysti tekniikat olisi pitänyt olla jo treenattu kuntoon ennen ensimmäistä kovaa treeniä.
Hyviä huomioita!
Idea ei ole, että vaan teetetään summassa jotain jne. Pitää olla silmää, milloin se sarja oikeasti loppuu. Seuraan sarjan aikana tiettyjä juttuja ja niistä huomaan milloin loppuu psyyke ja milloin fysiikka.
Kyykyssä huomasi melko äkkiä kuinka Alonalta pito loppui keskikropasta. Jos olisin tiennyt, että keskikroppa oli noin heikossa kunnossa, olisi kyykky jätetty väliin ja keskitytty liikkeisiin, jossa selkätuki (hack, prässi)
Ja Alona ei ollut henkisesti täysin valmis etureisitreeniin.
Kyllä noissa treeneissä on aina idea, olen opiskellut 26 v miten kasvattaa lihasta ja ollut sellaisissa opeissa missä kukaan muu suomalainen kehonrakentaja ei ole ollut. Seuraan joka päivä myös suomalaisten huippujen tekemisiä täällä internetissä ja jokaiselle olisi paljon annettavaa lähtien ihan yksittäisellä toisto tasolla, mistä kaikki pitäisi lähteäkin.

Se jos menee treenissä alaselkä pumppiin niin treeni on sit siinä, ei sitä pysty tekee mitään kun alaselkää pakottaa.

Se jos menee treenissä alaselkä pumppiin niin treeni on sit siinä, ei sitä pysty tekee mitään kun alaselkää pakottaa.

Toki jos nyt puhutaan jostain muusta kuin luonnollisin keinoin aikaansaadusta pumpista alaselkään. Mutta muuten kyllä sitä nyt pienen huilin ja eri liikkeiden turvin pystyy reenin yleensä vetää loppuun.
Eri asia jos on sitä tyyppiä että hauistaki veivataan alaselällä, niin voi vähä olla vaikiia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^^Ihan samaa kelasin itekkin. Onhan Make vetänyt aika sairaita treenejä aikanaan, mutta tuntuu olevan agenda noissa Markon vetämissä treeneissä vaan ja ainoastaan treenautettavan tappaminen eikä se että treenistä jäisi jotain käteen saatikka tulisi kehitystä. Veikkaan että jos Marko joutuis samat sarjat vetämään (totta kai sarjapainot suhteutettuna) niin treeni tuskon olisi lähimainkaan samanlainen.

Et liene nähnyt kun Make treenaa kovaa? Minä olen ja voin sanoa varmuudella että olet oikeassa. Se ei olisi lähimainkaan samanlainen vaan huomattavasti kovempi kuin tämän vielä melko kokemattomalta urheilijalta vaikuttavan Alonan setti. Treenattiin Maken kanssa yhdessä tämän potkunyrkkeilyuran aikana ja voin kertoa että samanlaista intensiteettiä ja keskittymistä meneillään olevaan treeniin en ole nähnyt kuin yhdellä ihmisellä ( https://pakkotoisto.com/threads/lauri-suomela.127044/ ), vaikka olen nähnyt kovia urheiliijoita paljon. Make on tässä suhteessa poikkeusyksilö huippu-urheiljoidenkin joukossa ja se treenaamisen intensiteetti ja paneutuminen on jotain aivan käsittämätöntä. Miehen psyyke kestää ihan älyttömiä.

Muistan elävästi otteluharjoituksen, jossa Make aloitti tapansa mukaan reippaasti kolauttamalla minua heijarikoukulla päähän niin että tähtiä näkyi. Laitoin sitten kaasua silmään ja annoin hudaa koko erän ajan sen mitä raajoista lähti eikä Make pian pystynyt paljon muuta kuin suojaamaan. Erän jälkeen menin sitten muka viisaana sanomaan että me voidaan kyllä ottaa kovaa mutta että täältä tulee sitten myös kovaa. Saamastaan selkäsaunasta huolimatta Make vain virnisti ja sanoi että "Ei kun tosi mukava kun välillä pääsee ottamaan reippaammin!" :D Silloin tajusin miksi toinen meistä on ollut huippu-urheilija ja toinen ei. (Kokeilkaapas muuten joskus vetää punttitreeni niin että jos paino ei liiku, niin valmentaja lyö. ;))

Ja tuo ajatus että tarkoitus olisi vain väsyttää treenattava eikä että jäisi käteen jotain. Eikös tuossa ollut vähän niin kuin idea se psyyken kehittäminen? Urheilijan on opittava harjoittelemaan äärirajoillaan ja niiden yli jos haluaa menestyä. Miten tämä muka onnistuisi ellei juuri niin että valmentaja tsemppaa vieressä, auttaa löytämään rajat ja ylittämään ne? Mukavuusalueella voi treenata vaikka maailman tappiin mutta ei se psyyke siitä kehity yhtään mihinkään niin että jossain vaiheessa pystyisi ylittämään itsensä. Se on helppo havaita tarkastelemalla normaaleita kuntourheilijoita, jotka eivät edes pysty saamaan itseään kovin väsyneiksi vaikka yrittävät. Tämä on asia joka on pakko oppia, jos meinaa urheilussa pärjätä, oli laji mikä hyvänsä.

Mitä tulee noihin alaselkävaivoihin niin ilmeisesti kyseessä oli kuitenkin suhteellisen vaaraton vaikka tuskallinen lihasperäinen ongelma eikä mikään välilevy tms. Itse olisin selkäkipujen kanssa varovainen mutta minä en olekaan Suomen paras kehonrakentaja kautta aikojen, enkä osaa tunnistaa lihasvaivoja yhtä hyvin. Ja jos joku ajattelee että Make ei itse varmaan treenaisi selkä kipeänä niin väitän että treenaa jos katsoo kehityksen sitä vaativan. Kerran vähän ennen eräitä potkunyrkkeilytreenejä Maken potkisuran loppupuolella juttelimme ja Make kertoi että kävi pikku vahinko. Maken toinen hauis oli nimittäin melkein kokonaan poikki. Kahtena palana ihon alla. :eek: Ja mies tyynenä kuin viilipytty toteaa että harmi homma mutta ei auta muuta kuin treenata sen mitä pystyy. - Ja treenasi myös loppuun asti.

Toivottavasti tästä muistelosta joku sai jotain ajatusta siitä mitä Make tarkoittaa kun puhuu täällä täydellisestä omistautumisesta jota huipputasolle pääsy vaatii.

13 minuutin "teaser", monta tuntia siellä on jauhettu. :D

Olikos tuossa reenit myös haastiksen lisäksi?

Back
Ylös Bottom