Porukan hiilarittomat safkat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tziisus
  • Aloitettu Aloitettu
Lueskelin F.A.Q.:ta ja löysin´456783 erilaista resepti threadia ,mutta en yhtäkään missä olisi ollut hiilarittomia reseptejä.Eli nyt vaan laittamaan vinkkejä!:kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Seitä ja wok-vihanneksia
-Kanaa ja wok-vihanneksia
-Nautaa ja wok-vihanneksia
-Raejuustoa ja tonnikalaa öljyssä
-Tonnikalaa ja wok-vihanneksia
-Raejuustoa ja wok-vihanneksia...

Lisää Sambal Olekia tms. ja soijakastiketta niin voilá!

Originally posted by Taha
-Seitä ja wok-vihanneksia
-Kanaa ja wok-vihanneksia
-Nautaa ja wok-vihanneksia
-Raejuustoa ja tonnikalaa öljyssä
-Tonnikalaa ja wok-vihanneksia
-Raejuustoa ja wok-vihanneksia...

Lisää Sambal Olekia tms. ja soijakastiketta niin voilá!
eikä wokki vihanneksissa ole muka hiilihudraatteja...:david:

Hiilarittomia wok-vihanneksia juu...

Jos käy vähähiilariselle tielle niin juuri mitään ns. ruokalajia ei sen jälkeen enää syödä. Pihvejä tms. tietty mutta kaikessa normaalissa ruoassa on hiilareita yli 50%.

Itse laitan aineksia "salaatiksi", mihin tulee kananrintaa viipaleina (keitetty aiemmin), raejuustoa (ok tuossa on hiilareita), keitettyjä munia viipaleina, rypsiöljyä ja vehnäleseitä. Mausteeksi curryjauhetta ja itse viipaloin sekaan pienen porkkanan kun en ihan nollalinjalla ole kuitenkaan. Tuollaista pakasterasiaan ja mukaan läppärilaukkuun, joka päivä tuota tulee syötyä.

Pihvi, kanafilepihvi tai lohimedaljonki ja sulattaa juustoa päälle. Juustosta riippuen pari grammaa hiilareita saattaa eksyä sekaan, mutta esim. cheddar on aika hiilaritonta.

Originally posted by Jeesus19
eikä wokki vihanneksissa ole muka hiilihudraatteja...:david:

Aika vähän (0-8g/100g). Vielä kun valitsee vihannekset oikein, niitä on todella vähän. Bambunversoissa on huikeat 0,7g ja esim vihreässä paprikassa 2g/100g. Sienissä ei ole hiilareita ja niitäkin voi käyttää wok-vihanneksissa.

Juu, ankeaksi käy jos tosi matalille hiilareille tähtää, siinäpä syy sille että reseptejä ei liikoja löytynyt. Tunaa + majoneesia, juustoa, kananmunaa, vähälaktoosista proteiinijauhetta+öljyä, pihviä+mausteöljyä jne.

Niinkuin Dopey sanoi, kulinarismi on ketodieetistä kaukana. Jotain ehdotuksia löytyy siitä Atkinsin dieettioppaasta, mutta nekin ovat luokkaa "lihaa ja maustettua rasvaa". Tuollaista pihvi+sulatettu juusto -tyyliä tuli harrastettua vähän aikaa kunnes repesin Tahan wokkivihanneslinjalle.

Fetasalaattia, kanasalaattia, vähän kaikenlaisia rehu+liha/juusto -yhdistelmiä menee nykyisin, kunnon öljykastikkeella tietysti. Ja rahkaa vaikka siinä hiilareita onkin. Ketoosista ei ole kyllä jälkeäkään.

Mä digaan aika paljon syödä munakasta eli
kananmunat kulhoon (keltuaisia jätän 1-2 kpl loput kissoille tai roskiin) sekaan tonnikalaa ja pannulle,Loppuvaiheessa laitan reilusti arlan kadetti juustosta tehtyä raastetta päälle.

Jeesus19:n pitäis tarkentaa, että onko pyrkimyksenä ketogeeninen vai vain vähähiilarinen dieetti. "Kedolla" syöminen menee kieltämättä aika ankeaksi, mutta alle 800kcal hiilareista/päivä-dieetillä saa syödä melken mitä vaan, kunhan välttää riisiä, perunaa, viljatuotteita ja sokeria.

Originally posted by Taha
Jeesus19:n pitäis tarkentaa, että onko pyrkimyksenä ketogeeninen vai vain vähähiilarinen dieetti. "Kedolla" syöminen menee kieltämättä aika ankeaksi, mutta alle 800kcal hiilareista/päivä-dieetillä saa syödä melken mitä vaan, kunhan välttää riisiä, perunaa, viljatuotteita ja sokeria.
Joo eli olen tässä 2viikkoa ollu Ketogeenisellä ja rupee nää:Kana,munat,jauheliha,protskujauho,rahka tympimään.Aina samaa mössöä.Aloitin Threadin saadakseni uusia ohjeita dieetilleni.Hyvin on ketogeeninen toiminut ,paino pudonnut 3kg 2viikossa!:worship:

Hyvin on ketogeeninen toiminut ,paino pudonnut 3kg 2viikossa!:worship:

Kai sä nyt sen tiedät että tuosta ehkä kolmannes on valkeaa lihasta, loput vettä?

no illallahan pitäis syödä just semmosia aterioita joissa on vaan proteiinia ja rasvaa. Ite syön 300 grammaa marinoitua broilerinlihaa. Finelin mukaan hiilareita 0 g. Sitten siihen rypsiöljyä vähän päälle, niin saan kunnon iltapalan. Vaihtoehtonahan voi sitten olla vaikka lohta, kalapuikkoja tms...

Kerma, raejuusto, muna, pekoni, jotkut nakit, leikkeleet, jauheliha, tonnikala, juusto, majoneesi ainaski.

Eli dippaat vaikka kalkkunaleikettä majoneesiin ni on hyvvöö. Ja keitetyt tai paistetut munat jauhelihan ja vaikka raejuuston kanssa on hyvöö.

Mitä vaan voi periaatteessa syödä kunhan kattoo että sitä hiilaria tulee niin vähän että pysyy ketoosissa. Voi YHDEN makaronin tai riisinkin syödä :) Eli kyse on siis myös määristä. Ite syön kans ketolla salaattia ja kurkkua esim.

:david: vaan itselles. En mä nyt huvikseni tuota heittänyt.

Ihan oikeasti ota selvää. Se on suureksi osaksi nestettä mikä siinä alussa lähtee lihasten glykogeenivarastojen mukana, tulee takaisin kun alat syömään hiilareita uudelleen. Mulla lähti just se pari kiloa heti muutamassa päivässä, suoraan vessanpönttöön. Sulla näyttäisi tuota massaa, mistä pissiä nestettä ulos, olevan vielä reilusti enemmän. Jos et usko niin käy puntarilla seuraavan tankkauspäivän jälkeen.

Tai mistä mä tiedän, pakkis-universumissa kun saa lihastakin kolmessa kuukaudessa 45 kiloa. Eikä yhtään läskiä. Tietty.

Originally posted by JSmith
:david: vaan itselles. En mä nyt huvikseni tuota heittänyt.

Ihan oikeasti ota selvää. Se on suureksi osaksi nestettä mikä siinä alussa lähtee lihasten glykogeenivarastojen mukana, tulee takaisin kun alat syömään hiilareita uudelleen. Mulla lähti just se pari kiloa heti muutamassa päivässä, suoraan vessanpönttöön. Sulla näyttäisi tuota massaa, mistä pissiä nestettä ulos, olevan vielä reilusti enemmän. Jos et usko niin käy puntarilla seuraavan tankkauspäivän jälkeen.

Tai mistä mä tiedän, pakkis-universumissa kun saa lihastakin kolmessa kuukaudessa 45 kiloa. Eikä yhtään läskiä. Tietty.
Paino mitattiin tankkaus päivän jälkeen eli maanantaina...On tietenkin osa lähtenyt nesteistä ,mutta aika vahvan arvion teit sen enempää tuntematta minua...:kippis1:

Paino mitattiin tankkaus päivän jälkeen eli maanantaina...On tietenkin osa lähtenyt nesteistä ,mutta aika vahvan arvion teit sen enempää tuntematta minua...:kippis1:

Ei siihen sua tarvi henkilökohtaisesti tuntea tietääkseen mitä tapahtuu ketodieetin alussa. Kippis vaan, tämä keskustelun sivuraide tais olla tässä...

Pistetään ny joku puoli-ketosafka tähän lisäksi niin palataan asiaan:

kanasuikaleita (300 gr)
homejuustoa (olisko 100 gr, tai enemmän jos maistuu)
kermaa notkistimeksi (vajaa desi, tai noin desi)
jotain lowcarb-rehuja melko runsaasti (300-400 gr)
vähän sinappia joku vajaa rkl?)
currya, pippuria, paprikajauhetta maun mukaan

Kypsennetään kanat ja rehut öljyssä ja pistetään mausteet, homejuusto sekä kerma sekaan. Sulatellaan kaikki ja keitetään ilman kantta kasaan kunnes kastiketta on sopivasti. Syödään. (Turvotaan kaikesta suolasta muodottomaksi.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom