Porukan hiilarittomat safkat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tziisus
  • Aloitettu Aloitettu
Kova sana ketodieetillä on itselläni ollut tonnikalasalaatti:

140g Rainbow vaaleaa tonnikalaa
100g Kurkkua
Loraus oliiviöljyä (~25g)
Mausteeksi tuoretta basilikaa ja valkopippuria

Ravintoarvot 389kcal/p 36g/hh 2g/r 26g

Ja kyllä ketodieetti kestää tuohon heittää lorauksen salaattikastikettakin jos makua haluaa (rainbowin tomaattinen sopii aika hyvin).

Tuollaisen vedin yleensä aamiaisena, kaveriksi kevyt heradrinkki ja ~10g sokerijuurikaskuitua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
POLAR 5 % juusto on aika hyvä eväs kanssa. Ei tainnu olla yhtään hiilareita ja 31g proteiinia/ 100g. Iltapalax on kiva vedellä siitä siivuja ja kalkkunaa tai kinkkua väliin. Nam!

Jeps eli kyllä seon sitte itekkin yritettävä tätä ketoilua kun sitä niin paljon kehutaan..

Pari kysymystä vielä:

minkä verran saisi maximissaan syödä hiilareita ketolla tällänen 70kg kaveri?

ja onko tärkeää pitää hiilaritankkauspäiviä ?

Toivottavasti tämä nyt lähtee sitte toimimaan.
yritän ainakin pitää hiilarit alhaalla :thumbs:

Originally posted by carboniitti
minkä verran saisi maximissaan syödä hiilareita ketolla tällänen 70kg kaveri?

Se 20 grammaa on hyvä tavoite ihan painosta riippumatta, joskin määrä riippuu sikana yksilöstä. Ketoosiin kyllä menee enemmälläkin (siis mä menin, ymmv) varsinkin jos liikkuu paljon ja on isokokoinen, mutta toi 20 grammaa on sellainen varma valinta. Kyllä sen hengen (ja virtsan...) hajusta huomaa onko ketoosi päällä vai ei.

Tankkaukset on mun mielestä tärkeitä. Se on vähän kiisteltyä nostaako päivän tankkaus niin pitkäksi aikaa aineenvaihduntaa ja rasvanpolttotasoja, että tankkaus olisi perusteltua sen takia, mutta siitä saa tehoja seuraavan viikon salitreeneihin. (Ja se pitää pällin ehjänä.) Alussa voi vetää 2 viikkoakin ilman tankkausta.

oman 3 viikon kokemuksen mukaan voin sanoa että kahtena viimoisena viikkona on tankkausta edeltävänä päivänä jo hiukan mennyt treenistä teho pois... paino on kyllä tippunut 91->86.8, joten sen suhteen olen tyytyväinen

ja muista sitten ottaa niitä kuituja tarpeeksi sillä ilman niitä olet ongelmissa ennen kuin huomaatkaan... itse kokeilin tämän kantapään kautta

millasia rehuja muuten syötte ketona ?

rehut on :david: ruokaa... vitamiinit/kuidut otetaan purkista

tuntu että noissa rehuissa on hilareita niin paljo että ei niitä voi syödä, joten lopetin säätämisen

Rehuja ei tuu syötyä ketolla. Vitamiinit tulee multitabsista ja kuituja pellavansiemenrouheesta (25 g/pvä), jotka sekoitan vähäkaloriseen mehukeittoon (hiilareita vain 2 g). Ei ole ollut vatsan kanssa mitään ongelmia kun oon ottanu joka aamu tuon satsin.

Muita ruokia on esim.
kaurapuuro (elovena plus, vähän hiilareita) + raejuusto
seiti + raejuusto
kana + raejuusto
rahka + mehukeitto (ei voi syödä jos syö aamulla puuroa)
grillatessa ukkopekka kalkkunamakkaraa (3 g hiilareita)
munakas + paistijauheliha
kylmäsavulohta tai lohta uunissa + katkarapuja
polar 5% juusto viipaleita + kalkkunaleikkelettä

Öljyä tietty melkein joka aterialla. Herkutella voi joskus aprikoosijäätelöllä (hiilareita 5,6 g) tai estrellan suolapähkinöillä (hiilareita 8 g).

aattelin viel <- vaihteeksi ! kysästä että onko paha jos heittää ketolla pari mansikkaa aamulla treenin jälkee rahkan sekaa mausteeks ?

aattelin viel <- vaihteeksi ! kysästä että onko paha jos heittää ketolla pari mansikkaa aamulla treenin jälkee rahkan sekaa mausteeks ?

Vois olla pahempikin, mutta kantsii käyttää Valion kevytmustikkakeittoa. Sitä voi laittaa rahkan sekaan mielinmäärin.

Originally posted by efuman
Mä digaan aika paljon syödä munakasta eli
kananmunat kulhoon (keltuaisia jätän 1-2 kpl loput kissoille tai roskiin) sekaan tonnikalaa ja pannulle,Loppuvaiheessa laitan reilusti arlan kadetti juustosta tehtyä raastetta päälle.

Just keltuaisettomat kananmunat ja tonnikala/kanasuikaleet on myös mun herkkua! :thumbs: Tota juustoa pitää vielä kokeilla...

Mitä öljyjä täällä on porukalla tapana käyttää? ja kuinka paljon per annos?
Itsellä on suunnilleen omega3:n varassa tuo puoli... :confused:

Originally posted by Panda

Muita ruokia on esim.
kaurapuuro (elovena plus, vähän hiilareita) + raejuusto
seiti + raejuusto
kana + raejuusto
rahka + mehukeitto (ei voi syödä jos syö aamulla puuroa)
grillatessa ukkopekka kalkkunamakkaraa (3 g hiilareita)
munakas + paistijauheliha
kylmäsavulohta tai lohta uunissa + katkarapuja
polar 5% juusto viipaleita + kalkkunaleikkelettä

Mun Elovena Plus-purkin kyljessä kerrotaan hiilihydraattien määrän olevan 44g / 100g tuotetta...

Originally posted by Punkkerin Paroni
Mitä öljyjä täällä on porukalla tapana käyttää? ja kuinka paljon per annos?
Itsellä on suunnilleen omega3:n varassa tuo puoli... :confused:

Kas! Etsivä löytää ja huomenna sitten kauppaan ostamaan Virginon rypsi- ja oliiviöljyä ja niitä sitte kaikkien ruokailujen päätteeksi... :thumbs:
Välipalojen yhteydessä oon ennen ottanu jotain tavallista rypsäriä ja omegat aamusin.
Kaikkee sitä oppii ku pakkotoistoo lukee!!

Sitä vaan jäin miettimään, että missä suhteessa ja kuinka paljon (1 rkl?) rypsäriä ja oliiviöljyä kannattais ottaa? En löytäny searchilla. Ite syön 4:sti päivässä + protskudrinkit, ni olisko hyvä ottaa vaikka välipaloilla oliiviöljyä ja muiden ruokailujen yhteydessä rypsiöljyä?
+omega3:set aamu- ja iltapalalla?? :confused:
Voisko joku rasvanen öljymies, vaikka Sakkeus vielä kerran valaista tietämätöntä tässä asiassa.

Ilmeisesti täällä on päästy sopuun siitä, että 1 rkl öljyä on n. 5-7g?? Luin tossa parit aika tulikivenkatkuset threadit läpi...

Originally posted by Rock^
Mun Elovena Plus-purkin kyljessä kerrotaan hiilihydraattien määrän olevan 44g / 100g tuotetta...

Niin munkin:). Kaikissa muissa hiutaleissa mitä prismasta löytyy on enemmän. Mun mikropuuroon ei tuu kuin 25 g hiutaleita --> 11 g hiilareita.

Pannaanpas toinen mun lempparesita,mitä äsken söin.
eli: 700g naudan paistijauhelihaa 7% rasvaa,sinne sekotettu 2 kanamunan valkuaista sekä pikkasen herbamare yrttimaustetta.

kun jauheliha ja kanamunat on sekotettu kunnolla sekasin otan reilu kourallisen jauhelihaa ja levitän sen vuokaan tasasesti.
Päälle laitan arlan juustoa tai katkarapuja joskus jopa kinkkusuikaleita ja sit länttään lopun jauhelihan päälle ja uuniin kypsymään.
Ja on kerpeleen hyvää.....

jotkus ehkä sanois sitä murekkeeksi jollain täytteellä :)

Originally posted by efuman
Pannaanpas toinen mun lempparesita,mitä äsken söin.
eli: 700g naudan paistijauhelihaa 7% rasvaa,sinne sekotettu 2 kanamunan valkuaista sekä pikkasen herbamare yrttimaustetta.

kun jauheliha ja kanamunat on sekotettu kunnolla sekasin otan reilu kourallisen jauhelihaa ja levitän sen vuokaan tasasesti.
Päälle laitan arlan juustoa tai katkarapuja joskus jopa kinkkusuikaleita ja sit länttään lopun jauhelihan päälle ja uuniin kypsymään.
Ja on kerpeleen hyvää.....

jotkus ehkä sanois sitä murekkeeksi jollain täytteellä :)

-edit-

ei mtn

Originally posted by Caane
tuntu että noissa rehuissa on hilareita niin paljo että ei niitä voi syödä, joten lopetin säätämisen

Riippuu vähän rehuista. Kurkussa on hiilareita 1,4g/100g, lehtisalaatissa 0,8g/100g, parsassa 2g/100g jne. Kyllä noita saa mättää aika lailla vaikka tuohon aiemmin mainittuun 20 grammaan.

Omasta mielestä on ainakin mielekkäämpää kun on lautasella muutakin kuin paistijauhelihaa. :)

Originally posted by Punkkerin Paroni
Sitä vaan jäin miettimään, että missä suhteessa ja kuinka paljon (1 rkl?) rypsäriä ja oliiviöljyä kannattais ottaa? En löytäny searchilla. Ite syön 4:sti päivässä + protskudrinkit, ni olisko hyvä ottaa vaikka välipaloilla oliiviöljyä ja muiden ruokailujen yhteydessä rypsiöljyä?
+omega3:set aamu- ja iltapalalla?? :confused:
Voisko joku rasvanen öljymies, vaikka Sakkeus vielä kerran valaista tietämätöntä tässä asiassa.

Ilmeisesti täällä on päästy sopuun siitä, että 1 rkl öljyä on n. 5-7g?? Luin tossa parit aika tulikivenkatkuset threadit läpi...

Eipä sillä rypsiöljy-oliiviöljy -suhteella nyt niin suurta merkitystä taida olla. Sakkeuksen mielipiteet löytyvät searchilla. Itse vetelen oliiviöljyä 20 g päivässä, rypsiöljyä sitten lisäksi 60-90g, noin niinkuin keskimäärin. Se kuinka paljon öljyä sinun pitäisi ottaa, riippuu ihan siitä millainen on energiantarpeesi ja makroravintoaineiden jakauma ruokavaliossasi. Itse noudatan 30/30/40 -jakoa (pr/r/hh), ainakin näin suurinpiirtein. Selkeästi valtaosa rasvan osuudesta tulee öljystä, lisänä/sijassa lohta ja joskus pähkinöitä.

Laskepas vaikka jollain laskurilla kuinka paljon syöt päivässä. Laskuri antaa sitten myös energiajakaumasi ja siitä sinun on hyvä lähteä etiäpäin pohtiessasi kuinka paljon öljyä pitäisi ottaa. Toki jos olet massakaudella, niin voit lisäillä öljyä vähintään muutaman rkln ihan huoletta ruokavalioosi. Tämä on tosin vain minun mielipiteeni. :)

Ja jos puhutaan tavallisista ruokalusikoista, ei niistä mittamalleista, niin niitten koot vaihtelevat. Itseltäni löytyy isoja wanhoja mummonlusikoita, jotka vetävät nipinnapin se 10 g (mitattu on).

olen tässä ite viikon verran ketoillu ja tällaisia safkoja oon duunaillu. laskin ravintoarvot, jotta on helpompi laskea päivittäiset luvut. hinnat ja ravintoarvot vaihtelee tietenkin valmistajan ja myyjän mukaan mutta kyllä noista suuntaa saa...

LIHAPULLAT:
(35 kpl)

1,2 kg jauhelihaa 7%
50 g polar 15% (sisään)
prk kermaviiliä
3 kananmunaa
pss sipulikeittoa
reilusti mausteita

hinta: 10 egee

per kpl:

72 kcal
1 g hiilareita
8 g protskuu
4 g rasvaa

LIHAMUREKE TÄYTTEELLÄ:

600 g jauhelihaa 7%
100 g katkarapuja
50 g polar 15%
2 kananmunaa
mausteita

1200 kcal
2 g hiilareita
156 g protskuu
61 g rasvaa

hinta: 6 egee

BROILERIKASTIKE:

650 g broilerisuikaleita
prk creme bonjour cuisine
1 tomaatti
1 sipuli
vähän vettä

1500 kcal
14 g hiilareita
145 g protskuu
84 g rasvaa

hinta: 7 egee

RAEJUUSTOTUNA

1 prk raejuustoa 2%
1 prk tonnikalaa vedessä
chilisoosia

320 kcal
5 g hiilareita
63 g protskuu
5 g rasvaa

MUNAKAS:

2 kananmunaa
2 ohutta kalkkunasiivua
½ tomaatti
3 siivua polar 15%
5g oliiviöljyä
mausteita

260 kcal
3 g hiilareita
19 g protskuu
19 g rasvaa

hinta: 0,6 egee

AAMUDRINKSU

1 dl Bull's basic
1 prk maitorahkaa
1 dl mehukeittoa
1 dl vettä
2 rkl oliiviöljyä

390 kcal
13 g hiilaria !!!
60 g protskuu
12 g rasvaa

hinta: 1,7 egee

laittakaa nyt vaan rohkeasti niitä reseptejänne niin saadaan monipuolisuutta näihin ketosafkoihin!!! :thumbs:

Paistijauhelihaa
jotain tomaattikastiketta
raejuustoa
paloiteltua jalepenoa
kurkkukuutioita
pakaste vihanneksia

tota tulee yleensä syötyä

Monet juustot ja meetvursti on hiilarittomia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom