Portsarit !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonni
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
onion sanoi:
Siis mitä! Luuletko että teleskooppi on jotenkin "noiduttu" kapine ja tämä "maaginen" väline suojelee sinua puukolta. Teleskooppi tai ei, puukkoa tulee jos on tullakseen ja siihen ei mikään auta. :jahas:

Kyllä puukko on kaikessa ihanuudessaan pelottavampi väline, kuin teleskooppi. :(

En luule sitä maagiseksi välineeksi, mutta se on kuitenkin melkoisen tehokas voimankäyttöväline, ja varmasti suojaa puukolta paremmin kuin tyhjät kädet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cthulhu sanoi:
Muuten mitä mieltä laki on nyrkkiraudasta?
Olettaisin, että pahaa mieltä joten vaikuttaako asiaan sen omatekoisuus?

Järjestyslaki on sitä mieltä, että kyseessä on ainakin vaarallinen esine jonka mukana pitäminen yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa ei ole hyväksyttävää.

Nyrkkirautaa arvioidaan nyrkkirautana, oli kyseessä sitten omatekoinen tai tehdasvalmisteinen kapistus.

Olen joskus miettinyt, että tuollainen voisi olla mukava matkakumppani, jos joku tulee heiluttamaan puukkoa puukkoa nenän eteen.

Millä logiikalla nyrkkirauta suojaa puukolta? Nyrkkirautaa käyttävä henkilö joutuu menemään lähemmäs kohdettaan kuin puukkoa käyttävä henkilö. 3m harjanvarsi lienee käytännöllisempi puukkoa vastaan kuin nyrkkirauta.

Niin onkos portsarilla muuten velvollisuus suojella ravintolan asiakkaita tuollaisessa em. tilanteessa vai saako hän jäädä odottelemaan poliisin tuloa paikalle?

Sumu sanoi:
Millä logiikalla nyrkkirauta suojaa puukolta? Nyrkkirautaa käyttävä henkilö joutuu menemään lähemmäs kohdettaan kuin puukkoa käyttävä henkilö. 3m harjanvarsi lienee käytännöllisempi puukkoa vastaan kuin nyrkkirauta.

En nyt tiedä suojaamisesta mutta olen täysin varma, että jos minä lyön vaikka vasemman suoran niin pystyn lyömään sen helvetin nopeasti ja, jos siinä on nyrkkirauta niin se on laaki ja vainaa. Eli uskoisin, että nyrkkirauta on minulla tehokkaampi kuin puukko henkilöllä joka ei ole opetellut puukon käyttämistä.

takatukkamika sanoi:
Tarkoitin että mulle ei tulisi mieleenikään lyödä naista tai kuristaa, mutta jos nainen käyttäytyy väkivaltaisesti niin ei se silloin lähde ulos puhumalla, vaan jotain on tehtävä ja toi raudottaminen on karskein tapa millä naisen voi viedä ulos ja näin ollen ainoa tapa tommosessa tilanteessa.

Jos mies riehuu ravintolassa uhkaavasti niin voi hyvinkin olla että kuristaisin.

Mitäs merkitystä sillä on mikä värkki sieltä pöksyistä löytyy?
Mitäs muuten tekisit "leidareille"??

demoni sanoi:
Muovinen teleskooppi luokiteltiin aikanaan samaan kastiin normaalin patukan kanssa sisäministeriön (tjsp) päätöksellä.
Se on tosiaan niin kevyt, että toimii lähinnä pelotteena avattaessa.

On siinä pää metallia, ja kyllä silläkin saa oikeaan kohtaan lyötynä pahaa jälkeä aikaan. Saa kyllä olla taitava lyöjä.

Onko kukaan muu muuten nähnyt/kuullut kun uutuuttaan kiiltävä muovinen ASP räväytetään auki? Siitä tulee koko lailla samanlainen ääni kuin Melody Pops- tikkarista. :)

*WHOOOPS!!!* ja asiakas tuntee itsensä uhatuksi :jahas: Metallinen aspi kyllä päästää niin ilkeän äänen että kyllä sitä jo säikähtääkin.

rafael30 sanoi:
On siinä pää metallia, ja kyllä silläkin saa oikeaan kohtaan lyötynä pahaa jälkeä aikaan. Saa kyllä olla taitava lyöjä.

Oli kyseessä kokonaan muovinen lelu.

rafael30 sanoi:
*WHOOOPS!!!* ja asiakas tuntee itsensä uhatuksi :jahas: Metallinen aspi kyllä päästää niin ilkeän äänen että kyllä sitä jo säikähtääkin.

Hehe, asiakas.............................

:rolleyes:

Cthulhu sanoi:
En nyt tiedä suojaamisesta mutta olen täysin varma, että jos minä lyön vaikka vasemman suoran niin pystyn lyömään sen helvetin nopeasti ja, jos siinä on nyrkkirauta niin se on laaki ja vainaa. Eli uskoisin, että nyrkkirauta on minulla tehokkaampi kuin puukko henkilöllä joka ei ole opetellut puukon käyttämistä.

Onnea yritykseen. Pointti lienee kuitenkin se, että puukko antaa sitä käyttävälle ihmiselle enemmän ulottuvuutta kuin nyrkkirauta ja itse ainakin pysyttelisin kohtuullisen kaukana puukolla aseistautuneesta henkilöstä.

Tämä siis vain minun mielipiteeni asiasta.

Sumu sanoi:
itse ainakin pysyttelisin kohtuullisen kaukana puukolla aseistautuneesta henkilöstä

Olen samaa mieltä. Jos ajatellaan tilannetta nyrkkirauta vs puukko niin toiselta lähtee henki joka tapauksessa. Ei kannata ruveta testaamaan.

:itku:

protsku sanoi:
Hehe, asiakas.............................

:rolleyes:

Asiakkaaksi niitä on töissä tottunut käyttämään. Radioliikenne kuuluu usein myös ulkopuolisille. Vrt. "Kierto, asiakas on vähän heikossa kunnossa, tuutko saattamaan" vs. "Kierto, taas se sama helvatan nisti on jossain hapoissa, tuu raahaamaan se pihalle". Sama asia, mutta ensimmäisellä kerralla hieman ammattimaisemmin ilmaistu.

Kaikki joiden kanssa alalla ollaan tekemisissä ovat asiakkaita.

Saapas sanoi:
Voimankäyttökurssin käytyä ei todellakaan saa käyttää teleskooppipamppua, saako poliisikaan kantaa?
Voimankäyttökurssin suorittanut saa mm. kantaa kaasusumutinta ja normaalia pamppua sekä pistää henkilö "säilöön", mikäli siihen on poliisilta lupa. Esim. joillain festareilla järkkärit hoitavat tämän säilöön panon.

Edit: Eikun joo, aseenkantoluvalla, no toi voi pitää paikkansa, tulipa luettua huolimattomasti. :nolo:

Mitään lupia teleskooppipampulle tarvita;F Senkus menet Viroon, mustanmäen torille. Itsellekin on kaikkeia uusista sukista teleskooppipamppuihin tultu kauppaamaan;H

Oli muuten vitsi tuo ettei lupia tarvita;I

goodolmob sanoi:
Mitään lupia teleskooppipampulle tarvita;F Senkus menet Viroon, mustanmäen torille. Itsellekin on kaikkeia uusista sukista teleskooppipamppuihin tultu kauppaamaan;H

Oli muuten vitsi tuo ettei lupia tarvita;I

Ihan suoraan sanottuna hyödytöntä paskanjauhamista. Pointti oli?

(Tiedetään, ei tämänkään postin informatiivisuus päätä huimaa)

Välihuomautus lakia koskien. Täällä puhutaan teräaseista, niiden valmistusmateriaaleista ja teräaselaista vaikka koko teräaselaki ei enää ole voimassa. Se kumottiin ja korvattiin käsittääkseni uudella järjestyslailla. Finlexistä voi tarkistaa.

En jaksa alkaa saivartelemaan tuosta teleskooppipamppu löpinästä, mutta tämä keskustelu nosti nostalgisia muistoja vuosien takaa.. jolloin tein opiskelun ohella portsarin hommia reilun neljän vuoden ajan. Sen vaan sanoisin että portsarin homma on paikoitellen helvetin vaativaa, kysyy hermoja, nopeaa tilannetajua.. ja yleensä pitäisi vielä pystyä tekeen hommat hyvällä fiiliksellä, että jengilläkin on hyvä fiilis. Mutta kyllä v..tti monesti, ku tollot tulivat päissään kritisoimaan tai kommentoimaan jonkun vääntötilanteen jälkeen.. Varsinkin kun porukat näkee usein vain sen lopputilanteen ku hankala tyyppi on jo paketissa ja hallinassa, nii silloin tullaan vittuilemaan että "vitun mulkut, päästäkää tuo reppana irti" .. kyllä kerrankin vitutti aivan sairaasti, kun työkaverin kanssa roudattiin yks tällainen "reppana" pihalle. Tää "reppana" oli hetkeä aiemmin päättänyt antaa nyrkkiterapiaa baaritiskillä parille sivulliselle, joten kiinnihän se piti ottaa.. Yritti tempassa minuakin, mutta veti hutin. No heppu pakettiin ja pihalle.. siinä sattui jonossa olemaan mun opiskelututtuja, joista muutamat (naiset tietenkin) alkoivat mylvimään jotain siihen tyyliin että "saat sä jotain fiboja tosta" ja "onko sulla heikko itsetunto".. kyllä vitutti kuunnella moista paskaa, varsinkin oli vielä adrenaliinit päällä väännöstä. Ok, lyhyesti pointtini: on helppo arvostella poken duunia, varsinkin kun ei näe koko tilannetta eikä tiedä hommasta muutenkaan paljoa mitään. Tähän yhdistettynä päihtynyt arvostelukyky.. ja naisista vielä, kyllä monesti naiset on jotenkin vaikeampia ja hankalampia asiakkaita, ovat verbaalisesti pahempia kuin uroot, saavat helpommin hysteerisiä kohtauksia ja raivostuessaan yllättävän vaarallisia vaikkei voimataso olekaan sama kuin miehillä.
ps. en todellakaan kaipaa poken hommia, mutta muistan kuppilasta lähtiessäni jättää tipit ku tiedän kuinka vittuimaista työtä tekevät :kippis1:

Kertokaahan että toimiko portsari oikein kun olimme kaveri porukalla eräässä ravintelissa ja sitten eräs seurueemme tyyppi alkoi olla liian kännissä ja kaksi portsaria tuli kertomaan että nyt olisi aika lähteä liiallisen humalatilan vuoksi no pienen keskustelun jälkeen ystävämme lähti kävelemään ovellepäin ja jossain kohtaa toinen poke hieman tönäisi kaveria että menes nytten josta kaveri hieman hermostui ja kevyesti tönäisi takaisin kyseistä pokea jonka jälkeen molemmat olivat kaverin kimpussa ja kuristamassa ja ties mitä,niin kysyisin teiltä jotka tätä teette työksenne että oliko tämä oikea tapa toimia,sillä mielestäni tässä kyllä ammuttiin yli aika reilusti kun olisivat vaan voineet tyynesti saattaa kaverin pihalle.

Ehkä noilla tiedoilla ("pienen keskustelun jälkeen - - kevyesti tönäisi") ei kukaan pysty sanomaan että kuka teki mitä ja miten oikein. Tuollaiset keskustelut ja tönäisemiset ovat tulkinnanvaraisia asioita. Kuten myös ilmaisu: "kuristamassa ja ties mitä".

Lähtökohtaisesti jos asiakas läpsäisee, tönäisee tms. typerää, niin kaikkien turvallisuuden kannalta järkevintä on mielestäni ottaa tilanne sellaiseen hallintaan ettei enempiä vahinkoja satu. Kaulanhallintaote on yksi melko tehokas sellainen, vaikkakin groteskin näköinen.

BTW
Uskomatonta että sait koko tuon rimpsun kirjoitettua sisällyttäen siihen vain kaksi pilkkua...

En viitsinyt quotata koko veijo esson tekstiä, mutta siihen lisätäkseni, että
kun on yksi töissä ja tulee semmonen tilanne, että jotain tarvitsee tehdä nopeesti niin, ei se välttämättä ole aina fiksuin vaihtoehto mikä tulee ensimmäisenä mieleen ja sitten kun asiakkaat valittaa että miksi sä noin teit?

Pitää vaan muistaa että jos ne kitisijät joskus joutuu johonkin tilanteeseen ettei mene heti ainakaan väliin.

Ja purepowerille, että kaikki asiakkaat ketä talutetaan ulos kun on liian jurrissa sanovat että älä töni, vaikka itse olet juuri se joka ne pitää pystyssä.
Talutin miestä ulos ja tuulikaapissa se sano ettei lähde minnekään, yritin sanoa, mutta kun ei mennyt niin työnsin sen ulos.
Mies kääntyi ja yritti lyödä, vitutti niin paljon että puristin niin että mies alkoi mennä veltoksi ja kun päästiin niin taas rimpuili, tän jälkeen vielä kaksi kertaa puristin niin että happi alkoi loppua ennen kuin se uskoi.

Ihmiset luulee, että järkkärit eivät voi tehdä mitään vaikka niille sanoo tai tekee mitä tahansa, sitten kun valitetaan jos jotain tapahtuu, eikä osata kantaa vastuuta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom