Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
fish sanoi:Voe ristus. Mitä jos taas otettaisi se lakikirja käteen. Mihin väitteenne perustuu?
"Kun se on vaan niin, tai ainaski musta tuntuu, ja sanoi mun työnantajan kaverin isoveljen serkku kun se on käyny vartijakurssin ja sen naapuri on poliisi..."
Minun väittämäni perusta:
Laki yksityisistä turvapalveluista
2 §
[...]
14) voimankäyttövälineellä ampumaaselain (1/1998) 2 §:ssä tarkoitettua ampuma-asetta, ampuma-aselain 11 §:ssä tarkoitettua kaasusumutinta, käsirautoja sekä enintään 70 senttimetriä pitkää patukkaa ja teleskooppipatukkaa;
15) teleskooppipatukalla avattuna vähintään 45 senttimetriä ja enintään 70 senttimetriä pitkää patukkaa, joka voidaan kuljetusta varten painaa kokoon;
[...]
Teleskooppipatukka on teleskooppipatukka sen materiaalista riippumatta.
demoni sanoi:Sisäasiainministeriössä käsiteltiin vinyyli-teleskooppi asia erikseen ja sitä ei luokiteltu teräaseeksi.
Tietoni perustuu kurssimateriaaliin johon oli lisätty kopioita erilaisista ministeriön tekemistä päätöksistä erikoistapauksissa.
En pysty todistamaan väitteitäni, koska minulla ei enää ole kurssimateriaalia, ja tiedot ovat vanhoja (90-luvun lopulta).
demoni sanoi:Sisäasiainministeriössä käsiteltiin vinyyli-teleskooppi asia erikseen ja sitä ei luokiteltu teräaseeksi.
Sumu sanoi:Kuten fish jo osuvasti muutamaan kertaan totesi, teleskooppipatukka on teleskooppipatukka valmistusmateriaalista riippumatta, mikäli patukka on laissa määriteltyjen pituusrajojen sisällä. Teleskooppipatukka ei kuulu lain mukaan järjestyksenvalvojan välineistöön ravintolan ovella.
matrix sanoi:Minulle on ihan yksi ja sama onko teleskooppipamppu, joka joskus on mukanani ovella ,laillinen vai laiton käyttää, mielummin käytän sitä kuin otan itse turpaani.
fish sanoi:[jeesustelua]
Ja sitämyöten sitten käytettyäsi syyllistyt todennäköisesti törkeään pahoinpitelyyn, menetät iäksi mahdollisuuden tehdä järjestyksenvalvojan tai vartijan töitä. Plus että jos joskus haet töitä jonne vaaditaan turvallisuusselvitys, niin saat negatiivisen vastauksen, eli et pääse (esim. lastentarhanopettaja, rauhanturvaaja).
Teleskooppipatukka kun ei ikinä ole vahingossa mukana tai siten käsillä ravintolan ovella, että voisi vedota hätävarjeluun.
Järki hoi! Samalla tavalla voisit perustella sitä että pidät mukanasi nyrkkirautaa, venäläisvalmisteista kaasua tai ampuma-asetta.
[/jeesustelua]
Kukin taplaa tavallaan, onhan se tässä maailmassa ennenkin huomattu.
Siis mitä! Luuletko että teleskooppi on jotenkin "noiduttu" kapine ja tämä "maaginen" väline suojelee sinua puukolta. Teleskooppi tai ei, puukkoa tulee jos on tullakseen ja siihen ei mikään auta. :jahas:zii sanoi:Jos on tulossa puukosta, tai muuten vain tosi tukala tilanne, niin uskoisin kaikesta huolimatta olevan hyödyllisempää huitoa teleskooppi esiin. Todennäköisesti vastapuolella menee pasmat sekaisin, ja jos on edelleen tulossa päälle niin eipä tarvitse ottaa puukosta ja riskeerata omaa henkeä.
Cthulhu sanoi:...puukkoa puukkoa nenän eteen.