Ponnistuspäänsärky

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oonko ainut jolla toi päänsärky pamahtaa aina otsalohkoon eikä takaraivoon?

Just ennen joulua taas paukahti toi vaiva päälle kyykkyväännössä, ja pari viikkoa kesti tällä kertaa.
Mulla siis se jyskyttävä paine pamahtaa otsaan (tapahtunu nyt kai neljä kertaa parin vuoden aikana).
Joka kerta se on mulla pamahtanu päälle joko kyykkyä tai mavee tehdessä viimisillä puristuksilla ja sen jälkeen se perinteisesti on kestäny sen ->3vk.

Mä en ainakaan oo huomannu levolla/venyttelyllä siihen akuuttiin tilanteeseen saavan mitään helpotusta, vaan oon aina treenannu varovasti vaikka päässä jyskyttääkin. Ja se tosissaan on niin herkillä sitten kun se alkaa että tuntuu kaikessa sykettä nostavassa toiminnassa....ja emäntä tosissaan tykkää :jahas:

Ku broidi alko käymää salilla, ni sillä tuli aika pahat ponnarit, se meinas pari kertaa oksentaa ja pää oli koko illan kipeä. Aina vaan mentiin silti treenaa ja heti ku jyskytys oli tuloillaan ni himmattiin. Niskaa se treenas siitä lähtien monta kuukautta, ja ei toi vaiva kokonaisuudessaa sit vissii ollu haittana ku sen ekan kuukauden.

Ongelman ydin oli varmaan siinä, että prässiin sai lyödä heti sen 200kg( tehtiin +15 sarjoja), vaikka kaveri ei ollut ennen salilla käynyt. No eipä ihmekään, jos niskaan ja päähän vähän sitä painetta pääs muodostuu. Ei siihe lepo ois pidemmän päälle auttanu, treenattii vaan ja sitte se vaiva vaan pikkuhiljaa hävis.

Tuo ensimmäinen lause on kyllä niin paskaa, että keksit varmaan koko jutun ihan itse?

Itse kärsin ponnistuspäänsärystä loppusyksystä. Noin kuukauden verran kesti vaiva yhteensä, lähti lopulta kun pidin 2 viikon tauon treenistä. Eikä ole sen jälkeen vaivannut. Kireydestäkään ei ole tietoakaan. Mitens sä tän selität? MITÄ HÄH!?

En keksinyt itse, vaan näin 30 vuotta kropan kanssa töitä tehnyt sanoi. Kiropraktikko, akupunkteeraaja, hieroja jnejne kaikki samassa. Eli vissiin tietää, mitä puhuu... Itsekään sitä en tiennyt. Mutta siis kyllähän tuo varmasti auttaa asiaan ja "lepoahan" tuossa treenitauossa kyllä tulee enemmän, joten......

Mutta sanoin vain, mitä ammattilainen minulle kertoi. Ja kyllä tosta kuvasta, jossa ihmisen hermoradat näkyy, niin käy ilmi, että niskassa ne hermostot menee hiukan eritavalla, kuin muualla kehossa.
Itse nyt pidän pari viikkoa taukoa ja käyn hierojalla (ja nuhakin siis tuli piiiiiiitkästä aikaa päälle), joten kokeilen ekaks tolla.. Jos pysyy pois, niin hyvä. Mutta jos uusiutuu, niin jatkan buranan voimalla treenejä....:puntti:

En keksinyt itse, vaan näin 30 vuotta kropan kanssa töitä tehnyt sanoi. Kiropraktikko, akupunkteeraaja, hieroja jnejne kaikki samassa. Eli vissiin tietää, mitä puhuu... Itsekään sitä en tiennyt. Mutta siis kyllähän tuo varmasti auttaa asiaan ja "lepoahan" tuossa treenitauossa kyllä tulee enemmän, joten......

Mutta sanoin vain, mitä ammattilainen minulle kertoi. Ja kyllä tosta kuvasta, jossa ihmisen hermoradat näkyy, niin käy ilmi, että niskassa ne hermostot menee hiukan eritavalla, kuin muualla kehossa.
Itse nyt pidän pari viikkoa taukoa ja käyn hierojalla (ja nuhakin siis tuli piiiiiiitkästä aikaa päälle), joten kokeilen ekaks tolla.. Jos pysyy pois, niin hyvä. Mutta jos uusiutuu, niin jatkan buranan voimalla treenejä....:puntti:

Kai sä keskityt hengityksee treenissäs ja lämmittelet niskat hyvi?

Mulla käsipainoja nostaessa tuntuu niskassa painetta ei oo isot painot jaksan sellaset 40 kertaa tehä alkaa heti eka nostoilla tuntumaa mutta päähän ei rupee heti sattuu vaan muutaman tunnin päästä

Kai sä keskityt hengityksee treenissäs ja lämmittelet niskat hyvi?

Kyllä mielestäni, mutta ilmeisesti pitää vieläkin paremmin keskittyä ja venytellä.. Mutta ammattilainen sanoi, että suurimmalti osin rakenteesta kiinni.... Mutta katsellaan eri vaihtoehtoja "vian" poistamiseen.. Ja pitänee sitten raportoida tänne heti, että millä lähti.. :) Vielä on tosiaan taukoa, kun pieni flunssa päällä.....

Oonko ainut jolla toi päänsärky pamahtaa aina otsalohkoon eikä takaraivoon?

Just ennen joulua taas paukahti toi vaiva päälle kyykkyväännössä, ja pari viikkoa kesti tällä kertaa.
Mulla siis se jyskyttävä paine pamahtaa otsaan (tapahtunu nyt kai neljä kertaa parin vuoden aikana).
Joka kerta se on mulla pamahtanu päälle joko kyykkyä tai mavee tehdessä viimisillä puristuksilla ja sen jälkeen se perinteisesti on kestäny sen ->3vk.

Mä en ainakaan oo huomannu levolla/venyttelyllä siihen akuuttiin tilanteeseen saavan mitään helpotusta, vaan oon aina treenannu varovasti vaikka päässä jyskyttääkin. Ja se tosissaan on niin herkillä sitten kun se alkaa että tuntuu kaikessa sykettä nostavassa toiminnassa....ja emäntä tosissaan tykkää :jahas:

Täällä on ollut tuota samaa vaivaa varsinkin mavea tehdessä. Kaikki ongelmat on lähteny kun tarkasti tekniikan kuntoon ja keskittynyt siihen oikeaan hengitystapaan.

Täällä on ollut tuota samaa vaivaa varsinkin mavea tehdessä. Kaikki ongelmat on lähteny kun tarkasti tekniikan kuntoon ja keskittynyt siihen oikeaan hengitystapaan.

Joo mä luulen että se oikea hengitystekniikka on kaikkein oleellisin ton ponnarin välttämisessä.
Alkuaikoina tein esim. kyykyissä useamman toiston samoilla hapilla, niin ei varmasti ihme että vähän pää kipeytykin:hyvä: Samaten mavessa oon nyt saanu selkeytettyy hengitystä kun pidän aina toistojen välissä selkeän hengitystauon.

Täytyy nyt muistaa keskittyy noihin ettei enää tulevaisuudes joudu tollasen vaivan takia moniks viikoiks jättään kovia treenejä. On meinaan aina yhtä turhauttavaa..

Mäkin sain kunnian tutustua tähän HEMMETIN vittumaiseen tautiin reipas viikko sitten. MAVEa tehdessä kovan sarjan toiseks vimosella toistolla tuntu kun olis lekalla vedetty takaraivoon. Tein sarjan loppuun (täl hetkellä pelkkiä kympin sarjoja). No pari päivää täyslepoa sen jälkeen ja kunnon venyttelyä tunti per päivä sen pari kertaa. Noh eipä tuo auttanut.
Olen tässä huomannut, että saan tuon hemmetin tykytyksen ns. isoissa liikkeissä; MAVE, kyykky, penkki ja pystypunnerrus.
Palstaa lukiessa, omat kokemukset huomioiden, tuntuu että tuo paineiden kasvu(huom. liikkeet) voisi aiheuttaa tuon. Toki koko homman summallakin lienee vaikutusta, eli hieronnan- ja venyttelyn puutteella varmasti on myös osansa.
Noh täytyy tässä pistää em asiat kuntoon ja kattella miten asia etenee ja ilmotella vaikka tänne, jos muistan.

Mäkin sain kunnian tutustua tähän HEMMETIN vittumaiseen tautiin reipas viikko sitten. MAVEa tehdessä kovan sarjan toiseks vimosella toistolla tuntu kun olis lekalla vedetty takaraivoon. Tein sarjan loppuun (täl hetkellä pelkkiä kympin sarjoja). No pari päivää täyslepoa sen jälkeen ja kunnon venyttelyä tunti per päivä sen pari kertaa. Noh eipä tuo auttanut.
Olen tässä huomannut, että saan tuon hemmetin tykytyksen ns. isoissa liikkeissä; MAVE, kyykky, penkki ja pystypunnerrus.
Palstaa lukiessa, omat kokemukset huomioiden, tuntuu että tuo paineiden kasvu(huom. liikkeet) voisi aiheuttaa tuon. Toki koko homman summallakin lienee vaikutusta, eli hieronnan- ja venyttelyn puutteella varmasti on myös osansa.
Noh täytyy tässä pistää em asiat kuntoon ja kattella miten asia etenee ja ilmotella vaikka tänne, jos muistan.

HST menossa? Itellä tuli jäätävät ponnarit 15 toiston sarjoja vedettäessä eikä tää oo vieläkää menny täysin ohi, vaikka jo reilu viikko taukoa isoista raudoista.

Dodiin... unohdimpa tänne mainita hiukan tämän paskan päänsäryn edesottamuksia. :)

Mutta, siis tilannehan oli kuten yllä mainitsin ja nyt on käyty läpi: levot, venytykset, hengitystekniikat, kiropraktikot, hieronnat ja akupunkteerauksetkin..... Ja apu löyty VIIMEIN erään erittäin hyvän kiropraktikko/naprapaatti herran sormista. Siellä on hermo pinkeessä korvan takana (mistä kallonpohja alkaa) ja sen kyllä tuntee. Teki melkoisen kutaa, kun se sitä alko rusauttelun jälkeen kokeilemaan. Menin sinne tuon 4-5 niskanikaman jumin takia.

Joten oikeastaan meille, joilla "tiukka" lihassyyrakenne tämä tulee ennemmin tai myöhemmin ilmi, jos ei kaikki nämä: venyttely, hengitys, hyvä verryttely ja hieronta ole kunnossa. Ja useinmiten se tulee ilmi juuri, kun painot alkaa olemaan jo "suhteellisen korkealla tasolla".

Vieläkään ei uskalla penkkiä tehdä, vaan pitää yrittää saada tuo pinne kokonaan auki. Siihen saakka jätän penkkauksen pois kokonaan. Muissa se ei ole ilmennyt niin voimakkaana.

Joten apu ja keinot löytyy tähänkin lopultakin.... :) Tänään pitää taas varovasti tuon viime viikon kiropraktikon käsittelyn jälkeen alkaa nostelemaan... ;)

Vaikka 3krt angiina, 1kpl noro ja ko. ponnistuspäänsärky ovatkin haitanneet talven ja kevään treenejä, niin siitä huolimatta 3x10 50kg vauhditonta hauiskääntöä ja 3x8 100kg penkkausta ennen juhannusta ei ole tavoitettamattomisssa... :D :D :D Mutta painon nousu yli 80kg taitaa jäädä tavoittamatta....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä oli vastaavaa päänsärkyä saliharrastusta aloittaessa liki kymmenen vuotta sitten. Kiihko oli kova ja salille oli päästävä päänsärystä huolimatta. Särkylääkkeitä naamaan ja salille. Tuo kehkeytyi niin kovaksi, että mikä tahansa pieni ponnistus toi hirveän päänsäryn. Esimerkiksi pyörällä ei pystynyt polkemaan isoimmilla vaihteilla...

Kävin lääkärillä, magneettikuvassa jne. Mitään ei löytynyt. Pidin useamman viikon totaalista taukoa (lääkärin määräyksestä) ja kun salille palasin, otin lämmittelyt ihan uudella tavalla. Aiemmin olin ehkä polkenut kuntopyörää minuutin (jos sitäkään) ja sitten heti sarjapainot tankoon ja täysillä runttaamaan. Ehkä pari pakkista päälle. Keskityin siis lämmittelyihin paremmin: yleislämpö päälle ja painoihintotuttelusarjat ensin. Päänsärkyä ei ole enää sen jälkeen tullut.

Oli pakko kommentoida tänne, kun lukee näitä "Buranalla reenaamaan!!!11!" -kommentteja. Pidemmän päälle vain teette hallaa itsellenne tuollaisella mentaliteetilla. On parempi hoitaa asia heti kuntoon, ettei pääse pahemmaksi.

Itsellä oli vastaavaa päänsärkyä saliharrastusta aloittaessa liki kymmenen vuotta sitten. Kiihko oli kova ja salille oli päästävä päänsärystä huolimatta. Särkylääkkeitä naamaan ja salille. Tuo kehkeytyi niin kovaksi, että mikä tahansa pieni ponnistus toi hirveän päänsäryn. Esimerkiksi pyörällä ei pystynyt polkemaan isoimmilla vaihteilla...

Kävin lääkärillä, magneettikuvassa jne. Mitään ei löytynyt. Pidin useamman viikon totaalista taukoa (lääkärin määräyksestä) ja kun salille palasin, otin lämmittelyt ihan uudella tavalla. Aiemmin olin ehkä polkenut kuntopyörää minuutin (jos sitäkään) ja sitten heti sarjapainot tankoon ja täysillä runttaamaan. Ehkä pari pakkista päälle. Keskityin siis lämmittelyihin paremmin: yleislämpö päälle ja painoihintotuttelusarjat ensin. Päänsärkyä ei ole enää sen jälkeen tullut.

Oli pakko kommentoida tänne, kun lukee näitä "Buranalla reenaamaan!!!11!" -kommentteja. Pidemmän päälle vain teette hallaa itsellenne tuollaisella mentaliteetilla. On parempi hoitaa asia heti kuntoon, ettei pääse pahemmaksi.

Ihan oikeassa BB on. Eli kyllä tuota voi hetken aikaa hurmassa jatkaa, mutta stoppi tulee ennemin tai myöhemmin.... Eli kuten tuossa aiemmassa viestissä kirjoitin, niin niitä pitää kyllä noudattaa. ;)

Käväsin tossa itse apteekkarin juttusilla vähän kyselemässä apuja ko. vaivaan ja hän oli sitä mieltä, että vaikka turhalta saattaa tuntua, mutta lekurilla käynti voisi olla paikallaan ihan vain varmuuden vuoksi, ettei kyseessä ole kenties verisuonissa ahtaumaa tai kalkkeutumista tms. Tiedä sitten kokeilisiko ensin täällä olevia ohjeita?

Itselle päänsäryt tuli aivan yllättäen penkissä sekä pystypunnerruksessa ja pitkillä sarjoilla. Säikäyttää aivan pirusti ja saattaa kestää pari päivää. Treenejä en oo kylläkään lopettanut siihen paikkaan vaan hieman rauhallisemmin ja kevyemmillä painoilla jatkanut.

Oli silloin kun aloittelin treenaamista, leuanvedossa. Vieläkin jos tekee räjähtävästi muutaman leuan niin tulee paha olo joksikin kymmeneksi sekunniksi.

Käväsin tossa itse apteekkarin juttusilla vähän kyselemässä apuja ko. vaivaan ja hän oli sitä mieltä, että vaikka turhalta saattaa tuntua, mutta lekurilla käynti voisi olla paikallaan ihan vain varmuuden vuoksi, ettei kyseessä ole kenties verisuonissa ahtaumaa tai kalkkeutumista tms. Tiedä sitten kokeilisiko ensin täällä olevia ohjeita?
Varmaan liittyy ponnistellessa äkillisesti kohoavaan verenpaineeseen ja sen aikaansaamiin hetkellisiin muutoksiin aivojen verisuonissa. Tai että joku lihas menee juntturaan tai hermo pinteeseen tms.
Jos siellä jotain tukoksia tai ahtaumia olisi niin pitäisi periaatteessa olla neurologisia oireita jne.

Dodiin.. Löytyi se kauan kaivattu helpotus asiaan.

Suurin osasyy asiaan on korvantakan oleva hermopiste, joka on lihasten myötä tukossa ja kuten aikaisemmin kirjoitin on tämä ilmiö tuttu vesiletkusta. Hermo puristuksissa (siis ihan tukossa) tulee räjähtävä paine takaraivoon.
Sen hermoradan kun pitää auki, niin helpottaa moinen vaiva. Mutta olen huomannut, että se on todella tukossa sieltä ja se pari hierontaa siihen EI VIELÄ AUTA. Vaan vaatii jo pisempää irrottelua. Ja eipä ole ollut sitten pariin kuukauteen enää vaivaa.... :D Huippu homma!!!

http://4.bp.blogspot.com/_zWXN5ilWBS8/S24aZEhDJOI/AAAAAAAACYw/6MrZteLV1l4/s320/Niska4-716211.jpg

Tuossa olisi linkki kuvaan ja se on se punainen alue korvan takana. Sieltä kun lähtee varovasti aukomaan hermostoa, niin johan alkaa helpottamaan. ;)

Näillä mennään ja elämä hymyilee taas..... :dance:

Itselläni ongelma johtui jumissa olevista kallonpohjan lihaksista. Kävin hierojalla kahteen otteeseen ne hieromassa ja kipu lähti, hieroja sanoi, että kallonpohjan lihakset olivat aivan jumissa. Nykyään kotona venyttelen niskoja silloin tällöin ja kipu pysyy poissa.

Mulla tuli tuossa neljä päivää takaisin nolosti tämä vaiva, nimittäin sooloseksissä:nolo:, ja joka päivä sen jälkeen. Tänään juoksin ehkä noin 200 metriä ja sama homma, tosin lievempänä. Orkun yhteydessä oli kuin olisi pesäpallomailalla huitaistu, juostessa harjanvarrella.

Särkyjä jo 2vkoa

Mulla salitreenit x5/vko. Joka treenissä tullu 3ssa ekassa sarjassa räjähtävä päänsärky niin, että on ollu pakottava tarve puristaa päätä molemmin puolin. Syke tuntunut jyskyttävänä päässä. Pakko istuu alas tai makaa ja pitää reilu tauko. Jotenkin kummasti se sitten lievenee ja jää siedettäväksi, eikä enää ylitä kynnystä niin, et on voinu jatkaa treenejä normaalisti. Alku sarjat on vaan joutunu jättää kesken. Viime viikko oli pahin, tällä viikolla ei NIIN paskamainen, mutta vaivaa silti edelleen. Kävin omt-fysioterapeutilla joka rusautti ruodon auki. Niskassa oli lukkoja ja atlas sen mukaan vinossa, eikä ees liikahtanu. En nyt sit tiiä, et onko vika siinä...täytyy käydä vielä uudelleen, jos vaikka auttais.. Kyseli kyllä onko suvussa aneurysmaan taipumusta, mutta ei. Sehän vaatis sit lääkärit ja magneettikuvaukset jos sen haluisi poissulkea.
Nähtäväksi jää...

Sun täytyy elää täyspäivästä bodibilderin elämää! Syöt Bodaat ja Lepäät! tässä kultainen kolmikko bodipilberin elämään. Bodaaminen on ympärivuorokautista työtä.
Pitää muistaa myös rasvailla perähuolee aikaajoin

Back
Ylös Bottom