Ponnistuspäänsärky

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla ei periaatteesa liity tuohon päänsärkyyn mutta joskus kovan reenin esim. kyykyn ja maven sarjojen jälkeen tulee semmonen pyörryttävä olo. mistä voisi johtua?

Mulla ei periaatteesa liity tuohon päänsärkyyn mutta joskus kovan reenin esim. kyykyn ja maven sarjojen jälkeen tulee semmonen pyörryttävä olo. mistä voisi johtua?

Hapet vähissä?

Totta, kyllä mä nyt oon ainakin hengittänyt oon kun tässä kirjottelen :D sehän nyt on sivuseikka, se hengittäminen. kuhan sarja menee onnistuneesti läpi :D

Totta, kyllä mä nyt oon ainakin hengittänyt oon kun tässä kirjottelen :D sehän nyt on sivuseikka, se hengittäminen. kuhan sarja menee onnistuneesti läpi :D
Jos tää nyt ei ollu mikään läppä ni ehkä kannattaisi vähän miettiä.

Saatana! Levollako tämän saa helpoiten pois? Ollu huomisesta viikon verran ja pidin 2 päivän levon tuossa vkl vaan ei auttanut mitään. Kannattasko pitää nyt ultimatelepiä ja vasta loppuviikosta mennä pumppailemaan? Venytellyt olen ja hierottanut joka ilta ja tuntu ihan hyvältä kunnes taas penaa tehdessä se laukes. :curs: Hierojalle pitäs saada aikoja joululahjaks mutta se on vasta varmaan lähiviikkojen sisään.

Itelläkin on ollu noita ponnistuspäänsärkykohtauksia menneinä vuosina. Yleensä oon saanu ne tehdessä penkkiä. Veikkaisin et ovat johtuneet hengityksen pidättämisestä, huonosta alkulämmittelystä tai niska-hartiaseudun puutteellisesta venyttelystä tai noista kaikista. Nyt ei oo vuoteen tullu onneksi tota, helvetinmoinen kipu tuon iskiessä.

Mulla meni viikossa ohi. Eli en treenannut yhtään tuolloin ja Voltarenia levitin niskaan.

Itse tutustuin vaivaan eilen prässiä tehdessä. Kipu tosiaan on kuin pää räjähtäis takaraivolta alkaen. Hieman kyllä ensitöikseen säikäytti ja jätin kans reenin siihen ja nilkutin kotiin. Kotona sitten nappasin pari buranaa jonka jälkeen alkoi helpottamaan. Itse ajattelin, että jos buranalla menee ohi niin ei voi olla mitenkään vakavaa :) Tänään on tuntunut pientä jomotusta ympäri päätä mutta ei mitään verrattuna eilisiin tuntemuksiin. Nyt sitten olen lueskellut asiaan liityvää nettipostausta ja olen kans tullut siihen lopputulokseen, että ilmeisen harmiton vaiva mutta kiusallinen. Niska on mullakin vaivannut jo jonkun aikaa ja viime viikolla sitä hieman auottiinkin mutta ilmeisesti se ei auennut täysin. Pitänee nyt ottaa itseään niskasta kiinni ja venytellä aktiivisesti yläselän ja niskan seutu päivittäin.

Mulle lääkäri totesi asian johtuvan ponnistuksen aiheuttaman verenpaineen noususta, joka laajentaa pään verisuonia. No tästä tein johtopäätöksen, että niitä suonia täytyy saada jollain laajennettua, joten 200mg kofeiinia tunti ennen treeniä naamaan (2 kofeiinitabua) ja sen jälkeen en oo ko vaivasta kärsinyt (11v kärsin). jalkapäivänä otan 300mg. kannattanee kokeilla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänäänhän se sitten iski jalkaprässissä, treeni kuitenki vedettiin loppuun tuntuma pumppailuna ja kotona kasisatanen burana naamariin. Kolmas kerta kun saan potea tätä mahtavaa kipua ja se on aina tullut jalkapräsissä.

Sama vika,prässissä alkaa välillä päätä särkemään ja parin tunnin päästä treenistä voi alkaa uudestaan.

Kannattaa käydä mittauttamassa HemoGlobiinit, itellä alkanu samankaltaista särkyä kun hemot nousee... Kalaöljyn pitäisi helpottaa ainakin jossain määrin...

jaahas.... Mahtaa olla täälläkin yksi samasta vaivasta kärsivä.. Tai näin ainakin uskon.

Iski kuin salama kirkkaalta taivaalta penkkiä tehdessä.. Ensin hiukan säikähdin, mutta jatkoin treenaamista pikkuisen kevyemmin. Kipu oli kokoaika läsnä. noh, pari päivää taukoa, sirdaludia ja buranaa naamaan, sekä emäntä hieroi hiukan. Jälleen eilen sitten treenaamaan ja alku tuntu ihan ok:lta, mutta sitten hauista tehdessä PAM! Ja helvetillinen kipu takaraivossa. Jälleen meni saunalla, sirdaludilla ja hieromisella ohi.

Aloin tosiaan lukemaan juttuja ja uskoisin sen olevan juuri tuo ponnisteluun liittyvä harmiton päänsärky, mutta äärimmäisen paskamainen.

Pitää kokeilla noita kaikkia erikeinoja, jolla sen sais pois ja tänään menenkin hierojalle, joka ottaisi hiukan paremmin noita jumeja niskasta pois. Jos jollakulla sattuu olemaan sopiva konsti tuon vaivan "poistamiseksi", niin antaa palaa foorumille... ;)

Itsellä oli muutama vuosi takaperin aika usein vastaavaa. Alkoi lähes aina jos tein hauiskääntöä tangolla tai scott-hauista tangolla. Eniten perseestä oli myös se että samat hedarit rupes sillontällön ilmestymään myös emännän kanssa seksiä harrastaessa parissa tietyssä asennossa.:D

Epäilin sillon vahvasti tuon johtuvan niskan ja yläselän jumeista. Luulenpa että siitä ne johtuki koska kun rupesin käymään parin kuukauden välein hierojalla ja keskityin siihen etten hae "voimaa" liikkeisiin jännittämällä liikaa koko kroppaa/viemällä kaikkia liikkeitä ihan loppuun asti, sain vaivan katoamaan. Eli omalla kohdalla huomasin jännittäväni niskaa hauiskäännössä ihan helvetisti josta alko sellanen hedari että itketti. Eli suosittelen kokeilemaan hetken aikaa laskemalla sarjapainoja ja keskittymällä tekniikoihin niin ettei joudu "rasittamaan vääriä lihaksia" liikkeissä.

Kävin sitten kiropraktikolla ja hierojalla. Kiroproktikko anto kuvan, jossa näkyy niskan kaikki hermot... Sieltä löytyy jumia.. Ei jaksa pisempään sepostaa, mutta kenelle moinen vaiva iskee, niin kunnolliselle kiropraktikolle ja hierojalle... Lepoa päälle, niin pitäisi alkaa helpottamaan.. Ja tietysti kunnollisia venytyksiä myös niskaan. ;)

Ei auta välttämättä lepokaan, venyttely pitkittää säryn tulemista mutta joillain on esim. sellainen työ että yhdistettynä salilla käymiseen menevät niskat ja hermot lukkoon lopulta aina. Säännöllinen hierojalla käynti auttaa..

Ei auta välttämättä lepokaan, venyttely pitkittää säryn tulemista mutta joillain on esim. sellainen työ että yhdistettynä salilla käymiseen menevät niskat ja hermot lukkoon lopulta aina. Säännöllinen hierojalla käynti auttaa..

Niskalihaksiin EI AUTA lepo. Se on ainoa lihasryhmä, joka ei aukea itsestään levossa, vaan vaatii hierontaa, venyttelyä ja lihaksia rentouttavia lääkkeitä.
Kyllä, säännöllinen esim. joka toinen viikko hierojalla saa ko. "vaivan" pysymään poissa.
Mutta ilman kunnollisia venytyksiä, tulee melko nopeasti takaisin. Ja ko. "vaiva" on useinmiten nillä, jolla on tiukka lihasrakenne jo ennestään ja rasvat alhaiset. Mutta, eniten tuon tuloon vaikuttaa lihasrakenne.

Niskalihaksiin EI AUTA lepo. Se on ainoa lihasryhmä, joka ei aukea itsestään levossa, vaan vaatii hierontaa, venyttelyä ja lihaksia rentouttavia lääkkeitä.
Kyllä, säännöllinen esim. joka toinen viikko hierojalla saa ko. "vaivan" pysymään poissa.
Mutta ilman kunnollisia venytyksiä, tulee melko nopeasti takaisin. Ja ko. "vaiva" on useinmiten nillä, jolla on tiukka lihasrakenne jo ennestään ja rasvat alhaiset. Mutta, eniten tuon tuloon vaikuttaa lihasrakenne.

Tuo ensimmäinen lause on kyllä niin paskaa, että keksit varmaan koko jutun ihan itse?

Itse kärsin ponnistuspäänsärystä loppusyksystä. Noin kuukauden verran kesti vaiva yhteensä, lähti lopulta kun pidin 2 viikon tauon treenistä. Eikä ole sen jälkeen vaivannut. Kireydestäkään ei ole tietoakaan. Mitens sä tän selität? MITÄ HÄH!?

Oonko ainut jolla toi päänsärky pamahtaa aina otsalohkoon eikä takaraivoon?

Just ennen joulua taas paukahti toi vaiva päälle kyykkyväännössä, ja pari viikkoa kesti tällä kertaa.
Mulla siis se jyskyttävä paine pamahtaa otsaan (tapahtunu nyt kai neljä kertaa parin vuoden aikana).
Joka kerta se on mulla pamahtanu päälle joko kyykkyä tai mavee tehdessä viimisillä puristuksilla ja sen jälkeen se perinteisesti on kestäny sen ->3vk.

Mä en ainakaan oo huomannu levolla/venyttelyllä siihen akuuttiin tilanteeseen saavan mitään helpotusta, vaan oon aina treenannu varovasti vaikka päässä jyskyttääkin. Ja se tosissaan on niin herkillä sitten kun se alkaa että tuntuu kaikessa sykettä nostavassa toiminnassa....ja emäntä tosissaan tykkää :jahas:

Back
Ylös Bottom