pomppu kateissa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saiska
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
oon 16w ja harrastan lentopalloa ja tarttis tohon ponnistukseen saada vähän lisää tehoja/korkeutta niin millaista treeni ohjlmaa siihen kannattaisiin väsätä?:(

Pohkeita ja takareisiä

takareiskoille vaikka prässi,kyykky jne...Onhan niitä mahdollisuuksia

Pohkeita ja takareisiä

Noi sun luettelemat ottaa enemmän etureisille.

MaVee ja kyykkyä, nii kyllä rupee ponnistus löytymään, ainakin mulla parani.

Kyykkää ja hypi. Jos pomppua treenataan, pitäisi pomppimisen olla ykkösjuttu. Sitten muulla treenillä pyritään saamaan hieman lisää sitä voimaa jolla pompataan. Usein kuitenkaan voimasta itsessään ei ole puutetta, vaan siitä miten nopeasti sitä voidaan hyödyntää (kansan kielellä siis räjähtävyydestä). Tietenkin painonnostoliikkeiden treenaus on sellainen hyvä yleistreeni melkein mihin tahansa suoritukseen.

Kokeileppa ottaa kyykky hyvin räjähtävästi. Eli huomattavasti pienemmät painot kuin normi reenissä, mutta oikeasti ponnistat itsesi ylös. Tietenkin järjen kanssa, ettet itseäsi hajota.
Ite myös hypin paljon hyppynarulla.
Äläkä unohda venyttelyä! Alko kummasti pomppu tuntua paremmalta ja luontevammalta kun oli muistanut venytellä säännöllisesti :)

Tottakai myös raaka voima jaloissa on tärkeää, mutta voimatreeni on kesäkauden hommia..

Eli siis itse pelaan/pelasin koripalloa, parivuotta sitten hyvinkin aktiivisesti, ja ponnistusvoiman hakeminen on myös ollut alussa se puntin päätarkoitus.

Ajattelin vain, kun nyt kuitenkin itse sait hyviä tuloksia pomppuun.
No joo, mutta tuosta on vuosikausia aikaa ja oma treeni/ravintotietämykseni painottuu aika pitkälti kehonrakennukseen. Suorituskykyhakuisesta treenistä tietää varmasti paljon enemmän esim. jto.

Kokeileppa ottaa kyykky hyvin räjähtävästi. Eli huomattavasti pienemmät painot kuin normi reenissä, mutta oikeasti ponnistat itsesi ylös. Tietenkin järjen kanssa, ettet itseäsi hajota.
Ite myös hypin paljon hyppynarulla.
Äläkä unohda venyttelyä! Alko kummasti pomppu tuntua paremmalta ja luontevammalta kun oli muistanut venytellä säännöllisesti :)

Tottakai myös raaka voima jaloissa on tärkeää, mutta voimatreeni on kesäkauden hommia..

Eli siis itse pelaan/pelasin koripalloa, parivuotta sitten hyvinkin aktiivisesti, ja ponnistusvoiman hakeminen on myös ollut alussa se puntin päätarkoitus.

tota voisis alkaa kokeilla...varsinki tota hyppynarulla hyppimistä..kiitoksia sulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei meikäläiseltä nyt helvetti kaikkea kannata kysyä.

Hulkki voisi jonkun maksullisen puhelinpalvelun viritellä, jossa antaa vihjeitä. ;)

Noi sun luettelemat ottaa enemmän etureisille.

MaVee ja kyykkyä, nii kyllä rupee ponnistus löytymään, ainakin mulla parani.

:jahas:

Mulla kyllä prässi ei ole ottaakseen etureisiin, jos siitä lähdetään. Ja ainahan sitä voi tehdä sitä leveemmällä jalka-asennolla.

Mulla kyllä prässi ei ole ottaakseen etureisiin, jos siitä lähdetään. Ja ainahan sitä voi tehdä sitä leveemmällä jalka-asennolla.
Koitappa säädellä sen selkänojan kulmaa.

Yks kaveri harrastaa tätä kaupungissa apinoimista, mitäs se nyt olikaan...? Ai niin parkhouria tjsp.

Se kerran puhu jostain pomppureenistä, jota se vetää. Netistä oli kuulemma bongannu. Siihen kuulu jotain ihan perushyppyjä ja erilaisia pongahuksia. En tiedä onko sillä toiminu, mutta oli se sillon vakuuttunu sen toimimisesta.

Edit. Mutta itse kyllä luulen, että pelkillä suurilla rauoilla kyykkäämällä tuskin pomppuun tulee lisää korkeutta. Lihas pitää saada toimimaan nimenomaan nopeasti eli jotain räjähtäviä siinä varmaan tarvitaan.

Tämä nyt on taas näitä eroja... Kuten heppa sanokin, säätele sitä selkänojaa, nimittäin sen ois tarkotus olla etureisiliike, ja ainakin mulla se ottaa just sinne, minne pitääkin:D

Nqen voisi vähän aikaa miettiä ennen kuin postaa ja antaa muille väärää tietoa.
Pohkeita ja takareisiä

Nämä liikkeet painottuvat kyllä hyvin pitkälle etureisille jos siitä lähdetään.

No menee nyt kyllä ohi aiheen, mutta miten suuri ero sitten on etu- ja takakyykyllä. Aattelin vaan kun meikäläisellä menee takareidet nykyään aivan tukkoon kun ohjelmaan kuuluu etukyykky,mave ja lisäksi aerobiset kesäreenit. Pitänee sitten kokeilla tuota etukyykkyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom