Juuh elikkäs. Mulla toinen polvi vähän kremppaa ja esim askelkyykyissä tulee sellainen ikävä pistävä kipu, että niitä ei pahemmin tee mieli tehdä. Kävin ortopedillä ja fysiolla ja ilmeisesti toi ei ole toistaiseksi mitään kovin vakavaa, vaan polvilumpio painaa väärän liikeradan takia rustoa ja se aiheuttaa kipua. Rustossa voi olla vähän kulumaa mutta ei välttämättä. Joka tapauksessa homman pitäisi toivottavasti parantua jalan lihaksia vahvistamalla. Sain fysiolta sellasen nälkävuoden pituisen kuntoutusohjelman, missä kaikki pitää tehdä yksi jalka kerrallaan. Avainasemassa tässä kumminkin on quadien treeni, joka pitäisi suorittaa polvenojennuksilla laitteessa (3 eri variaatiota liikkeestä ja tosiaan yksi jalka kerrallaan). Nyt on kumminkin niin, että etenkin ohjelmassa aiemmin olevan kyykkysarjan jälkeen nuo polvenojennukset sattuu aika ikävästi, vaikka ottaisin pakasta kaiken painon pois. Kotona olen tehnyt noita polvenojennuksia 2kg nilkkapainoilla, mikä ei satu mutta ei kyllä pahemmin väsytäkään. Olisiko ehdottaa jotain muuta tuollaista eristävää liikettä quadeille, mieluiten mahdollisimman polviystävällistä, jota voisi kokeilla tuohon rinnalle?
Tässä vielä se kuntoutusohjelma taustatiedoksi:
Kyykky 90 astetta 3x15
Polven koukistus laitteessa 3x15
Lähentäjät taljassa 3x15
Loitontajat taljassa 3x15
Polven ojennus laitteessa:
-normaali 2x15
-pelkkä loppuojennus 45astetta 2x15
-pelkkä loppuojennus jalkaterät ulospäin 2x15
Jalkaprässi 90 astetta jalan asentoa varioiden 3x15
Penkille nousu 3x15
Askelkyykky tangolla takajalka korokkeella 3x15
Tasapainolauta yhdellä jalalla 3x30sek
Toinen ongelma on, että tässä menee ikuisuus, kun tosiaan tekee kaiken mahdollisen yksi jalka kerrallaan. Kannattaako näistä jotain tehdä vain vuorokerroin tms? Tuon tasapainolaudan olen jo siirtänyt kotiin tehtäväksi, tasapainoilen telkkaria katsoessa.
Tässä vielä se kuntoutusohjelma taustatiedoksi:
Kyykky 90 astetta 3x15
Polven koukistus laitteessa 3x15
Lähentäjät taljassa 3x15
Loitontajat taljassa 3x15
Polven ojennus laitteessa:
-normaali 2x15
-pelkkä loppuojennus 45astetta 2x15
-pelkkä loppuojennus jalkaterät ulospäin 2x15
Jalkaprässi 90 astetta jalan asentoa varioiden 3x15
Penkille nousu 3x15
Askelkyykky tangolla takajalka korokkeella 3x15
Tasapainolauta yhdellä jalalla 3x30sek
Toinen ongelma on, että tässä menee ikuisuus, kun tosiaan tekee kaiken mahdollisen yksi jalka kerrallaan. Kannattaako näistä jotain tehdä vain vuorokerroin tms? Tuon tasapainolaudan olen jo siirtänyt kotiin tehtäväksi, tasapainoilen telkkaria katsoessa.