Polvitukia, mistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kellään tietoa mistä sais polvitukia edullisesti? 02-alueelta tms.

Terveys-Instrut tuntuvat myyvän hyväksi kehuttua ja koettua Rehbandia. Malleja runsaudenpulaksi asti...

Originally posted by jarggf
Apteekeissa niitä myydään myös, ainakin tietääkseni.

Apteekin polvituki tais olla 30e / kpl. :curs:

Mä ostin polvituen apteekista. Huono puoli on se, että ne ei ole kovin tukevat ainakaan ohueen jalkaan... Mua hoitanut ortopedi kyllä sanoi mulle, että polvituet on lähinnä "henkisiä tukia" eli niistä ei pahemmin hyötyä ole. Tietty polvitukien valmistajat ja niitä markkinoivat ovat eri mieltä... Mutta parempi henkinenkin tuki kuin ei mitään.;)

Originally posted by PepsiGirl
Mua hoitanut ortopedi kyllä sanoi mulle, että polvituet on lähinnä "henkisiä tukia" eli niistä ei pahemmin hyötyä ole.

Ei se mekanismi nyt niin kaukana ole polvisiteistäkään, joista on aivan hitosti hyötyä. Eli saadaan puristus polven ympärille tuen ylä-ja alaosaan. Sitä paitsi testasin tänään kaverin polvitukea ja lämmittelysarjaa tehdessä ei tuntunut minkään näköistä vihlontaa polvessa, ilman polvitukea tätä vaivaa esiintyy. Eihän penkkipaidastakaan mitään apua ole, placeboa vaan :)

Originally posted by Rock^
Kellään tietoa mistä sais polvitukia edullisesti? 02-alueelta tms.
fysiotarvike antinkadulla, hinnoista en tiä mut meen kohta kattoon ittelle neopreenishortseja:thumbs:

Rehbandia myy myös Sakari Selkäinaho saitillaan. En muista, oliko hinta matalampi vai korkeampi Instruun verrattuna, mutta käy kattomassa ja vertaa, niin tiedät.

Käyppä kattelee täältä. Sieltä polvi-->funktionaaliset polvituet. Ei ehkä ihan halvimmasta päästä, mutta varmasti laadukkaita. Halvimmat taitaa olla 80€/kpl. Ite sain tommosen CTi2 tuen ja sen kanssa uskaltaa taas mennä normaalisti.

Originally posted by PepsiGirl
Mä ostin polvituen apteekista. Huono puoli on se, että ne ei ole kovin tukevat ainakaan ohueen jalkaan... Mua hoitanut ortopedi kyllä sanoi mulle, että polvituet on lähinnä "henkisiä tukia" eli niistä ei pahemmin hyötyä ole. Tietty polvitukien valmistajat ja niitä markkinoivat ovat eri mieltä... Mutta parempi henkinenkin tuki kuin ei mitään.;)

Siinä vaiheessa, kun polvi notkuu kyykätessä luonnottomasti sivulta sivulla ja kiertyy ihan väärään suuntaan polvisuoja ei ole enää henkinen tuki, vaan ihan fyysinen tuki, joka estää polvea menemästä fyysisesti väärään asentoon.

Oletko koskaan kokeillut rehbandeja? Ne on todella jäykät ja tukevat ja niiden antama hyöty on aivan ilmiselvä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ennenkuin lähtee heittämään sitä vajaata satasta tai enempääkin noihin tukiin niin kannattaa yrittää selvittää millaista tukea polvi tarvii. Johonkin rasitusvammaan voi auttaa ihan perinteinen neopreeniputki, sitten on niitä erilaisiin liikeratavaivoihin tarkoitettuja versioita. Niiden sopivuudesta ei oikein voi sanoa mitään vaikka kaupassa pääsisi kokeilemaan, menee muutama treenikerta ennenkuin säädöt saa paikalleen.

Omalla kohdalla tuntuu että melko suuri osa avustuksesta tulee sitä kautta että paksuhko neopreeni pitää nivelen lämpimänä. Omassa tuessani on lisäksi polvilumpiota ohjaava palikka, mutta tuntuu että se ei kauheana vaikuta koska reisilihasten veto on melko reilu verrattuna siihen mitä tuollainen pehmytrakenteinen tuki voi kehittää.

Originally posted by JSmith
Omassa tuessani on lisäksi polvilumpiota ohjaava palikka, mutta tuntuu että se ei kauheana vaikuta koska reisilihasten veto on melko reilu verrattuna siihen mitä tuollainen pehmytrakenteinen tuki voi kehittää.

Ei sen voimaa tarvitse voittaakkaan. Pääasia että se ohjaa ja antaa vinkkiä reisilihaksille mihin suuntaan lumpiota pitää liikuttaa. ;)

Mulla on joskus venähtänyt polvesta ristisiteet ja sen jälkeen polvi ei ole ollut enää entisensä. Jos käyn lenkillä parina päivänä peräkkäin, niin polvi alkaa jo "tuntumaan". Ehkä tollanen muljahtelujuttu on ihan eri asia...

Täytyykin koittaa toisenlaisia tukia edes henkiseksi tueksi, sekin varmasti on parempi kuin ei mitään. Apteekin tuet nimittäin pyörii pahasti...

Originally posted by fysio
Ei sen voimaa tarvitse voittaakkaan. Pääasia että se ohjaa ja antaa vinkkiä reisilihaksille mihin suuntaan lumpiota pitää liikuttaa. ;)

No joo, voi olla näinkin. Tuntuu vain että se tuki ottaa ja siirtyy jalassa siihen suuntaan mihin lumpio liikahtaa, mutta sitähän mä en tiedä josko sillä siitä huolimatta olisi jotain vaikutusta etureiden eri lihasten triggauksiin...jotenkin mysteerisesti siitä kuitenkin apua on kun ei ole sitä ikävää paineen tunnetta siinä lumpion ympärillä treenin jälkeen. Ikävä vaan että se tuki pitää kiskaista melko tiukalle jotta se ei valu itsekseen alaspäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom