Polvikyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crystal
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kukaan tehny em liikettä? Näin jossain liikekuvastossa ja ajattelin kokeilla. Siinä siis ollaan polvi-isunnassa maassa, tanko niskassa (mallissa tehtiin smithissä) ja noustaan sieltä polviseisontaan. Pakarat tässä varmaan lihasryhmistä työskentelee eniten(?). Polvien alla täytynee olla joku pehmuste, mut en sitte tiiä onko tää liike muuten polville liian kovaa hittiä?

GHR:ssä tanko/whatever on nilkkojen kohdalla..eli eri liike.

Ko. liike jota Crystal tarkoitti olen nähnyt tehtävän muutaman kerran erään menestyneen painonnostajan toimesta...pitäisi joskus kokeilla itsekin. Onko jollain kokemusta liikkeestä?

Aivan loistava liike loppupumppauksiin! Teen itse joskus esim. kyykyn päälle pidempänä sarjana. Painot kannattaa valita niin, että saa sen parikymmentä toistoa. Tai ainakin itsellä tulee näin mieletön pumppi. Pakarat ja etureiskat huutaa armoa:hyper:
Olen kokeillut myös kovemmilla painoilla, mutta tuntuma ei ollut yhtä hyvä. Ei muuta kun kokeilemaan! Pehmuste kannattaa tosiaan laittaa polvien alle, ja jos mahdollista varmistaja kiskaisemaan ensimmäisessä toistossa tangon ylös ettei alaselkä naksahda. Muutenkin kannattaa varoa, ettei lantio pääse luiskahtamaan eteen "pois alta", vaan pitää takapuolen koko ajan hieman takana.

Mitenköhän polvet tykkää tosta ala-asennosta varsinkin isommalla raudalla ? :confused: itellä aineki tommosessa asennossa polvet jääny jotenki lukkoon et o täytyny rykästä jalka suoraks ja sitte o sattunu pahasti. Tietenki toi täytyy kontrolloiden laskea. Kaippa sen tekemäl huomaa ettei liikaa laske ?

Ite oon huomannu, että tuntuma kärsii liian suurilla painoilla. Jos vertaa muiden liikkeiden painoihin: kyykkyä 90 asteeseen teen 140 kilolla, polvikyykkyä 70 kilolla. Kokeilin tuolla samalla 140:llä, mutta tuntuma kärsi ja liikkeestä tulee niin epävakaa, ettei pysty keskittämään reiskoille. Kokeilemalla selviää:)

Tosiaan, kannattaa keskittyä keskivartalon tiukkana pitoon ja liikkeen vakauteen. Ei muuta kuin kokeilemaan!!:) Itsellä myös ongelmia polven kanssa, mutta johtuu ilmeisesti jalkojen eripituisuudesta tai selkärangan kieroudesta. En laskekaan takapuolta ihan kantapäihin asti vaan pidän jännityksen lihaksessa päällä koko ajan.

Back
Ylös Bottom