Polventappaja?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ajattelin hinkata syvää liikettä jalkaprässillä silloin kun joutuu reenaamaan yksin ja ei ole kyykyssä varmistajaa takana (Hirvittää ottaa syväkyykkyä silloin). Kaveri kuitenkin väitti, että syvä jalkaprässi on polventappaja kuin myös hack kyykky. Itse en kyllä ole huomannut mitään polvien kipeytymistä.

Miten on ``tappaako`` polven?

Kuvittelisin myös, että syvä jalkaprässi nimenomaan auttaisi kyykyn alavaiheeseen. Mikä on itselläni heikoin kohta. Selkä kyllä kestää. Tiedä, että kyykky paranee vaan kyykkäämällä, mutta tarkotus olis ottaa syvää prässiä apuliikkeenä kun ei aina ole varmistajaa. Siinä on myös helppo käsillä itse jeesata jos ei enää nouse.

Ei se prässi sen vaarallisempi ole polville kuin normaali kyykky, joten sen puolesta voit hyvin korvata sen prässillä aina kun et voi kyykätä. Hack-kyykky sen sijaan käy enempi polvien päälle, mutta kyllä jotkut treenaa sitäkin säännöllisesti. Pahiten polvikipuja minulle on tuonut reisiojennuksen tekeminen.

polvet

Dr. Squat ainakin sanoo että leg extensioni on polville yksi pahimpia liikkeitä.

Squatin ei pitäisi pahemmin polvia rasittaa. Etsi söörchillä se Squat dokkari palstalta jossa asiaa jotenkuten käsiteltiin.

Kyllähän sitä väärin tehtynä vaikka hauiskäännöllä saa polvet paskaksi kun oikein sankari on tekemässä...:eek:

Itselläni hack-kyykky ottaa ainakin polviin pahasti ja olenkin sitä suosiolla vältellyt. Onhan niitä paljon muitakin liikkeitä. Kyllä sitä kokeilemalla jo itselleenkin pitäisi tulla jonkinlainen tuntuma, jos jokin menee väärin ja tai liike ei muuten vain tunnu soveltuvan. :rolleyes:

Prässin aiheuttama polvirasitus riippuu täysin lastattujen romujen määrästä ja jalkaterien asennosta ja positiosta levyllä. Mitä alempana jalat ovat, sitä enemmän liike pohjalla kuormittaa polvia. Polven ja nilkan kiertoa pitäisi myös välttää, mikä onnistuu laittamalla jalkaterät reisiluun suuntaisesti.

Originally posted by PattiPete
Hack-kyykyn on sanottu olevan se pahin Knee Killer.

Hassua... Minulla kun hack-kyykky on niitä harvoja jalkaliikkeitä, joita pystyy vielä tekemään.

Heti kun missään liikkeessä polvi menee millimetrinkään varpaiden etupuolelle, niin polvi huutaa leipää.

Originally posted by igf1bp3
Heti kun missään liikkeessä polvi menee millimetrinkään varpaiden etupuolelle, niin polvi huutaa leipää.
Samma här. On turha sanoa, että joku yksittäinen liike on "polventappaja", kyse on enemmänkin siitä, miten ko. liikkeen suorittaa. Esim. itse pystyn tekemään kyllä reidenojennuksiakin, jos käytössä on sellainen laite, jossa voi kädellä auttaa alkuasennosta vähän ylöspäin ja sitten tekee vähän vajaalla liikeradalla. Prässissä, kyykyssä jne pidän myös huolen siitä, ettei sääri-nilkkakulma (tai polvikulma, miten vaan) mene liian pieneksi.

Originally posted by PMLats
On turha sanoa, että joku yksittäinen liike on "polventappaja", kyse on enemmänkin siitä, miten ko. liikkeen suorittaa.
Totta, jopa Hurriganes tietää tämän asian... It Aint vat ju doo...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla hajos polvi prässissä kun pidin jalkoja levyn alaosassa. Kivut väheni polvisiteiden käyttöönoton ja asennon vaihtamisen myötä. Nykyään siis teen prässiä jalat levyn yläosassa, ja kaukana toisistaan, jalkaterät hieman ulospäin vinoon. Tässä nykysessä asennossa on se huono puoli että rasitus tulee aika suurin osin persuksiin/takareisiin, kun etureisiin pitäis saada potkua.

Mä pidän prässissä jalat aika ylhäällä ja mahdollisimman leveällä.

Pidän myös mieluummin selkää kaarella (vähän niinkuin kyykätessä), kuin päästän perseen liikkumaan.

Liike vastaa lähinnä kyykyn helpompaa loppuosaa, eli monien mielestä liian lyhyt liike, mutta syvemmälle siitä asennosta ei pääse, mulla on terveet polvet/alaselkä ja isoilla painoilla saa todella hirveät paineet/poltteet etureisiin.:curs: :whip:

Kyykyn eri versioissa pääsee sitten syvemmälle rikkomatta paikkoja.

Mistäköhän mulle on jäänyt sellainen käsitys, että etureiden ojennus tekee hyvää polvea ympäröiville lihaksille antaen tukea polvelle.
Tietenkin sillä edellytyksellä, että liikkeen tekee särmästi eli sopivalla painolla ja ilman nykymisiä tai yliojentamista!

Laitteet on perseestä polville!

Yhden jalan kyykyt ja vedot ovat kelpo liikkeitä ja tukevat polvia.

Mulla taas yhden jalan kyykyssä vihlasee polvesta jostain syystä...

eikö askelkyykky ole kuitenkin askelkyykky,

ja yhden jalan kyykyllä tarkoitin, että toinen jalka on suorana eteen ilmassa, mennään alas yhden jalan varassa ja noustaan ylös.
Suoritetaan ilman lisäpainoja, ja viimeksi, kun yritin jouduin pitämään seinästä tukea.

edit:
toi "sissi"-kyykky:eek: EI J*MALAUTA:evil: :whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom