Polvenlämmittimet

Meta title: 🦵🔥 POLVENLÄMMITTIMET – SUOJAA NIVELET JA NOSTA TUKI UUTEEN TASOON 🔥🦵

Meta description: Parempi lämpö, vakaus ja suoritus – erityisesti raskaissa kyykyissä ja vetoissa.

Jonny sanoi:
Tyhmä kysymys: Missä painoissa rupeatte käyttämään polvisiteitä? Mikä on se raja teidän mielestä milloin kyykkyyn kannattaa pukea ne?

Itse en ole ikinä käyttänyt siteitä, mutta lonkalta voisi sanoa ettei niitä juuri kannata käyttää muissa kuin kovissa 1-3 toiston sarjoissa. Se on taas yksilöllistä millaiset painot silloin on kyseessä.

T:mo sanoi:
...Kirjoituksestasi saa kyllä sellaisen kuvan, että sinun kohdallasi tilanne on pahempi. Polvituista ja pehmeästä juoksualustasta voisi kuitenkin ollakin apua sen verran, että pystyisit juoksemaan. Sitä on sitten enemmän tai vähemmän vaikeampi sanoa, kuinka järkevää juokseminen kipeällä polvella on pidemmän päälle.

Ei polvitukien käyttö myöskään kummemmin juoksemisessa tai muissa aerobisissa harjoituksissa haittaa. Jonkun verran saattaa painaa ja hiertää ainakin alussa polvitaipeesta, muttei mitenkään erityisen häiritsevästi. Kyllähän nuo myös hiostaa melkoisesti, muttei siitäkään sen kummempaa haittaa ole.

Täytyy vielä harkita asiaa ilmeisesti. Ilman tukia en kyllä viitsi edes kokeilla koska pyöräillessä kun ajan voimalla sen sijaan, että pyörittäisi korkeilla kierroksilla, huonona päivänä jo pari kymmentä minuuttia "raskaampaa" runttaavaa ajoa alkaa kyllä kipeyttää. Joskus pystyy kauemminkin, mutta pyöräilyssä taas ei ole mitään iskua polveen, eli rasitus polville lienee hyvinkin paljon pienempi vaikka useamman tunnin ajaakin. Pitää katsoa jos vaikka :david:pukki toisi tuollaiset tukisysteemit ja sitten tulevana vuonna jo uskaltautuisi vaikka pururadalle.

Itsekin ostin juuri tuollaiset Rehbandin 3mm polvituet... Jospa näiden avulla saisi aloitettua jälleen jalkatreenit :-)
Kesän jälkeen en ole, kuin jalkoja ojennellut ja koukistellut... Kyykkäämistä on ikävä.

Pantani sanoi:
Täytyy vielä harkita asiaa ilmeisesti. Ilman tukia en kyllä viitsi edes kokeilla koska pyöräillessä kun ajan voimalla sen sijaan, että pyörittäisi korkeilla kierroksilla, huonona päivänä jo pari kymmentä minuuttia "raskaampaa" runttaavaa ajoa alkaa kyllä kipeyttää. Joskus pystyy kauemminkin, mutta pyöräilyssä taas ei ole mitään iskua polveen, eli rasitus polville lienee hyvinkin paljon pienempi vaikka useamman tunnin ajaakin. Pitää katsoa jos vaikka :david:pukki toisi tuollaiset tukisysteemit ja sitten tulevana vuonna jo uskaltautuisi vaikka pururadalle.
Itselläni on myös aina ollut sama tapa polkea, eli raskaammilla vaihteella ja pienemmillä kierroksilla. Olettaisin kuitenkin, että tuollainen polkemistyyli on melko raskasta polville.

Kannattaa tosiaan kokeilla kaikenlaisia keinoja, jos vaikka joku toimisikin. Voisit myös kokeilla hankkia 3 mm:n polvitukien sijaan 7 mm:n tuet. En tosin itse ole koskaan vertaillut, ovatko nuo paljonkin 3 mm:n polvitukia tukevammat muutenkin kuin paksuutensa puolesta. Isompiin vaivoihin kannattaa kuitenkin varmaan hankkia isommat tuet. ;)

Itse laitan neopreenit polviin AINA jalka- ja vetotreenipäivien lämmittelyvaiheessa. Mulla tahtoo polvet kipeytyä herkästi ja pelkästään noilla neopreeneilla olen saanut ongelman kokonaan kuriin. Kun ovat jo lämmittelyvaiheessa jaloissa, niin ovat polvet jo varmasti lämpimät, eikä tule myöskään lämmittelysarjoissa kylmillä polvilla vahingossa ongelmia.
Myös kyynärpäiden kipeytymiset jäivät aikanaan historiaan kun hankin pelkät kangaslämmittimet niihin, ja käytän aina treeneissä. Viime vuonna pitemmän tauon jälkeen en niitä muistanut aluksi käyttää ja hyvin tuntui ilmankin sujuvan, kunnes sitten kärsin tyhmän pään takia loppuvuodesta viime kesään sen reilut puoli vuotta kipeistä kyynärpäistä. Nyt on lämmittimet AINA paikoillaan treenissä.
Joskus jo aikoinaan huomasin rinta- ja ojentajatreenissä pelkästään pitkähihaisen treenipaidan vähentävän kyynärpääongelmia, mutta noi lämmittimet hoitaa homman vielä paremmin.
Lämpö on IN!

Ainiin, mulla Rehbandin polvineopreenit jostain 90-luvun puolivälistä, edelleen täysin kunnossa, ei edes rispaantuneet reunoista.

Tuli itselläkin mieleen sellainen kysymys, että onkohan kenelläkään kokemusta esim. Rehbandin neopreenisistä nilkkatuista? Olen käyttänyt jonkun aikaa eri valmistajan kankaisia tukia, mutta nilkka on kuitenkin sellainen paikka, että nuo pääsevät helposti rispaantumaan (tuen ohuet kuminauhat katkeilevat jne.) ja venymään. Eli kestävätköhän neopreeniset paremmin?

ostin tänään 2kpl McDavidin kyynärpää tukia... hyvin tuntuu tukevan ;)

Liitteet

• kyynärtuki.webp
    kyynärtuki.webp
    36,2 KB · Katsottu: 1 747
Eli tarkoituksena olis hankkia polvenlämmittimet/tuet kun polvet meinaa rutista ja paukkua. Salilla oon lainannu salin omia polvenlämmittimiä, mutta ne nyt on mitä on.
Stockalta ja Rintamäeltä oon ainaki käyny kattelemassa, mutta ei siellä ole kuin Niken joitain hilavitkuttimia ja searchia käyttämällä löysin et Rehnbandin(?) polvituet olis hyviä. Tietäiskö kukaan mistäpäin Oulua näitä sattuisi löytymään ja minkä hintasia? Tottakai myös muita hyviä merkkejä saa ehdottaa...

Kiitän ja kumarran etukäteen...

Juu Instrusta kyllä löytyy, mutta omani ostin ihan tavallisesta apteekista. Maksoihan se vähäsen, mutta mä ainakin todella tarvitsin moista...

varmaan aika :david: kysymys, mut noista lämmittimistä.
Joku muistaakseni on kertonut mulle että sellasia astetta ohkasempia lämmittimiä, mitkä on varmaan aika lailla samaa tavaraa kuin joku sideharso,
sais apteekista? varmaan aika halvalla? vai puhunko paskaa?

edit. vai oliko nämä juuri ne angoraiset?

Kiitos... Vois tosiaan kävästä kattomassa vaikka instrusta, jos ei oo niin tilaa sitten netistä. Ajattelin vain kun huomenna oon menossa kotona käymään ja olisi samalla käynyt ainakin testaamassa, että minkälaiset ne on. Noh, jos ei löydy niin saatte sitten antaa vinkkejä minkäkokoiset kannattaa tilata, jottei mitään kahluusaappaita tuu.
Niin ja vinkit hyviksi todetuista rannetuista on myös tervetulleita... Kummatkin kerkee vielä myöhäiseen pukinkonttiin... :)

neutraali sanoi:
Suplement planets, prisma, kärkkäinen, joistakin näistä löytyy varmasti.
mikä perkele toi kärkkäinen on? kaffeella duunis tuleen ihan joka kerta nimi esille yleensä vanhempien herrasduunareitten suusta tuolla pohjolassa päin.

Mulla juuri sellaiset apteekista ostetut lämmittimet, on mukavasti ennaltaehkäissyt kyynärpäävaivoja.
Ehkä hieman ylihintaiset niinkuin kaikki apteekin tavarat, siis siihen nähden mitä niiden tekemiseen tarvitaan, mutta ei ne nyt mahdottomia maksa ja kestänytkin jo jonkin vuoden, joten...

pori1980 sanoi:
mikä perkele toi kärkkäinen on? kaffeella duunis tuleen ihan joka kerta nimi esille yleensä vanhempien herrasduunareitten suusta tuolla pohjolassa päin.
Ns. lestamarketti, mistä löytyy kaikki tikkareista kumppareihin...(paitsi olutta)
Suhteellisen halpa, mut ei sinne mielellään mee. Jotenkin semmonen ärsyttävä tunnelma siellä ku tietää/näkee, että kaikki siellä on lestoja. Ja ei sitten mitään herneitä nenään kenellekää! :thumbs:

Hopihopi supplements planettiin. Sieltä saat kunnollisia tukia. Instrussa ei ole niitä varastossa (rehband), tilauskamaa.

Back
Ylös Bottom